Scorito - Giro d’Italia 2022

1 2 ... 74 ... 197 198
niek-vdv

Als aanvulling op Dion, stel dat dan net jouw dure sprinter valt of zelfs opgeeft dan ben je helemaal ver van huis. Sprints zijn altijd voorspelbaar dus ik neem liever een extra sprinter dan vluchter mee voor het geval dat.

Tijn Hoffman

Ik zit alleen nog met het dilemma porte of bilbao.
Bilbao heel erg in vorm, maar Porte stiekem ook wel. Allebei goeie tijdrit. Alleen heeft porte natuurlijk carapaz voor zich. Maar dat levert ook weer teampunten op..
Pfff moeilijk

Oli4smit

'@Milaan-San Barto, dank voor je reactie, stiekem weet ik ook dat Sosa de verstandige keuze is. Staat er nu dan ook ingeklikt. Kans is groot dat 1 of 2 klassementsrenners tegenvalt, en dan is een basis van 7 wel heel karig.

Enige overweging nu, wil ik risico nemen met kans op een hoge score (Cort toch mee en hopen dat niemand van mijn klassemments team uitvaltz), of ga ik op safe spelen met Sosa.

Vind Cort wel meer een juichrenner, en weet nu al dat ik me ga verbijten in de overgangsetappes als hij meezit.

Een meer algemene opmerking over de overgangs/heuveletappes. Hoor hier eigenlijk weinig over op het Forum.
Het is natuurlijk ook koffiedik kijken, maar als ik het parcours bekijk zie ik toch meerdere etappes waar je renners zoals vendrame en Cort kan opschrijven, toch zie ik dit type renner weinig in discussies voorbij komen.

Men neemt in stilte gewoon een sloot aan anonieme aanvallers mee?:)

De Haai van Milheze

Ik sluit me aan bij bovenstaand stuk van Dion. Met de combinatie van dit parcours + prijzen van sprinters zullen weinigen voldoen aan de traditionele 100-punten-per-meloen regel. Het gemak waarmee wordt gesproken over een X aantal top-3/5/10 plaatsen valt me op. Als je jezelf met 80 km/u op een net iets te kleine weg in een massa met op hol geslagen sprinters kwakt gaat dit gewoon vaak fout.

Je hebt gewoon 5, 6, 7 sprinters nodig, dus zet de alternatieven tegen elkaar af en maak daar je selectie uit. Ondanks het feit dat je dan misschien een sprinter van 2.5M meeneemt die uiteindelijk maar 150 punten zal halen.

steefje9

In de podcast van Thijs Zonneveld zeggen ze dat Bilbao kopman nr 1 is. Nergens gelezen dus hoe die dan daar weer bijkomen...

Sprinters blijft gissen. Allemaal wel onzeker of ze elke sprint bij de beste zitten. Bauhaus twijfel ik dan erg over . Lijkt vorm te hebben maar weinig mannen mee...

Dumoulin kan in mijn ogen wel eens gaan verrassen. Kan zomaar een paar dagen roze hebben..

WilliamS23

Die vorm van Porte zie ik niet helemaal. Tirreno was heel goed, maar Tour of The Alps zat hij achter mannen waar hij helemaal niet achter mag eindigen. 2,5M voor iemand die vorig jaar in de Tour op 2 uur gereden werd en waarover de teamleiding nog niets naar buiten gebracht heeft, vind ik erg veel.

Titivoeckler

Ik zie veel mensen zeggen dat ze dan liever nizzolo kiezen omdat hij uitrijdt en kans op het paars heeft. Waar is dat uitrijden op gebaseerd? Volgens mij heeft hij tot nu toe pas 1 grote ronde uitgereden?

daanmeels

Kamna of Ciccone?

Cerebral36

Ze schelen 1 miljoen in prijs. Beetje moeilijk te vergelijken zo.

KV

Hoeveel keer moet er eigenlijk nog gezegd worden dat die dwaze A of B vragen hier echt niet geapprecieerd worden?

Oli4smit

Leuk interview over de intenties van Diego Ulissi : https://www.lanazione.it/firenze/sport/giro-italia-ciclismo-1.7637696

Voor als je de moeite wil nemen om het te vertalen

Ric

vd Poel geeft aan in week 2 en 3 nog wat mooie ritten omcirkeld te hebben.
Dan ben ik toch wel benieuwd wat hij in week 3 denkt te gaan doen.

Sjas Patatje

Wie kan het ook niet laten om Turbo Tom op te nemen in de Giro selectie?

Primavoormij

'@WilliamS23 je bent je er van bewust dat Porte in TotA voor Sivakov reed?

niek-vdv

Valverde heeft alvast de KOM te pakken voor de slotklim van morgen...

Laatst gewijzigd
HB

De zwarte lijst is besproken (13), de A/B vragen vliegen veelvuldig voorbij (14), de zandbak is gepromoveerd tot Sahara (17), de tips van Youri zijn bekend (19) en topfavoriet Zadelpen heeft zijn hoge verwachtingen kenbaar gemaakt (20). Het wordt nu toch wel tijd dat Kevinraar zijn team dropt voor de deadline (21) zodat de happers kunnen toeslaan (22) ;).

Zadelpen

Vraag me af... zou Tom na de tt het rose kunnen hebben? Of is dat echt uitgesloten?

Neem hem niet mee, beetje met pijn in het hart. Maar zou het hem van harte gunnen.

Wijon

Kevinraar, the man, the myth, the legend..

Tim

Denk dat Ewan toch niet zo veel gaat laten lopen als menigeen denkt. Lotto Soudal heeft de punten hard nodig, dus top 5 zal ie toch wel proberen te halen. Tenminste neem aan dat de ploeg daar wel op aanstuurt. Hij zal dus vooral mijn sprintkopman gaan worden.
Cavendish komt niet heel erg entausiast over in zijn interview, dus vraag me of het vuur daar nog wel laait. Vorig jaar was een perfecte samenloop van omstandigheden in de tour en daar was ook nog wat te halen (record aantal etappe zeges). Die flow van toen heeft ie nu (nog) niet te pakken.
Consonni verwacht ik wel wat van. In de races eerder dit jaar is hij nog zowat elke keer boven Cimolai geeindigd, dus die hierarchie lijkt me daar wel duidelijk. Zeker ook omdat Consonni wat beter in heuvelwerk is.
Demare en Gaviria lijken me vooral kandidaten voor steady plekken 2 - 6 in de sprintetappes + zie beide als grote kanshebbers voor het paars op het einde.
Bauhaus krijgt de vrijheid en samen Sutterlin zal hij zich wel in elke spring smijten en gok zo bijna elke sprint wel een top 10 plek te pakken.
Tot slot nog een gok met Girmay die in potentie veel ereplaatsen moet kunnen halen. Zeker op de iets lasterige aankomsten.
Als punchers/heuvel aankomsten heb ik nog Albanese en Swift achter de hand. Hopelijk mag Swift nog af en toe voor zichzelf gaan in lastige sprints, plus ik ga ervan uit dat hij nog wel wat teampunten zal scoren.

Darkhores Gall en Skjelmose in mijn team moeten voor de bonus punten zorgen.

Verder 7 klassementsmannen met daarachter nog als reserve klassementsmannen Valter en Arensman. Twijfel of ik een van deze twee moet inruilen voor goedkope 'sprinter' Theuns.

Tot slot mijn eerste klik: Mathieu van der Poel. Die gaat zeker punten scoren, plus nog wat NL'se hoop.

arjenzvob

'@Ric Hij geeft daarna ook toe de etappes niet eens bekeken te hebben... Dus hij ziet het wel.

Sies

'@zadelpen

Tom gaat verrassen! Rose na de TT is voor Matje of Tom!

2x winst in de tijdrit voor Tom, plus top 10 in het AK, voor mij gaat hij zeker mee!

madeinstars

'@Zadelpen lijkt me niet uitgesloten, maar dan moet hij in de voorste groep zitten op dag 1 en niet op een gaatje zitten als één van Van der Poel of Almeida wint. Alleen de boni-secondjes (10) goedmaken, zou nog wel kunnen, maar als het veel meer wordt, wordt het op zo'n korte tijdrit wel lastig.

Wielertje12

Tommetje staat er hier ook zeker in, ik heb wel goede hoop :)

Thomberg

Ik vind het bijzonder hoe vaak Porte wordt genoemd. Notaire brokkenpiloot. Zelfs als kopman altijd onzeker (Scoritotechnisch)

“Maar als hij niet valt en elke keer 10de wordt” —> met die argumentatie kan je alle mannen tussen de 2 en 3 miljoen er veilig in klikken, dus geen goed argument. Zeker niet voor iemand die altijd valt

dazzler2120

'@sies maar als je dit verwacht, dan is het toch een verrassing als TD of MvdP níét het roze pakt na de TT?

1 2 ... 74 ... 197 198

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.