Scorito - Giro d’Italia 2022

1 2 ... 75 ... 197 198
WilliamS23

'@Renaat, zeer zeker....

niet...

Maar dan zakte Sivakov er wel finaal doorheen de laatste etappe.

Sies

'@dazzler2120

Juist! En dus is het des te verrassender dat toch matje of tom m pakt!

zitvlees

https://www.procyclingstats.com/race/etoile-de-besseges/2022/stage-5

Of Mollema?

Larsje1997

Gall wordt de Cepeda van deze Giro

arjenzvob

Goeie eerste post Larsje. Leg uit. Waarom? En dan in positieve zin of negatieve zin?

25sep

.

StijnvanA_

'@arjen Ik denk als fundament voor de zandkasteeltjes.

Laatst gewijzigd
ditisdavid

Het probleem met Gall is dat de Tour of the Alps zijn thuisronde was (ze zijn zelfs 2x door zijn dorp gekomen), dus goed denkbaar dat hij daar al heeft gepiekt en hier zeker in de Alpen een stuk minder zal zijn. Zo niet, dan zal hij waarschijnlijk een goede pick blijken.

nasibal

'@Ditisdavid

Het antwoord op die aanname was minstens 3 weken geleden al via Google te vinden :)

Dus iedereen die zich dat ook afvraagt, go go go ;)

Laatst gewijzigd
Larsje1997

'@arjen uiteraard een leuke gok voor 500k, kan je weinig mee verliezen. Denk alleen dat Gall weinig punten gaat opleveren, omdat ik denk dat hij te vroeg gepiekt heeft + nog nooit een grote ronde heeft gereden. Dat laatste zal zijn terug te zien zijn in de laatste week, waar toch zijn kansen zouden moeten liggen.

Milaan-San Barto

Had Guillaime Martin er eerst vrij snel ingeklikt.
Nu geeft hij echter aan dat hij zich volledig op een goed klassement wil richten (dus minder in de vlucht)
Dit maakt hem voor mij meteen een stuk minder interessant.
Goede alternatieven lijken mij:
- Ciccone (iets duurder, wil klassement proberen, maar vooral aanvallen, imo hierdoor kanshebber bergtrui)
- Pozzovivo (iets goedkoper, lijkt prime mee te doen dit jaar, betere klimmer dan martin dus verwacht ik hoger in AK).

Ik neig nu dus ook eerder naar 1 van deze 2 of beide renners mee te nemen ipv martin.

Wat denken jullie?

Ted de la course

'@Tim je zit grotendeels op t dezelfde team als ik, dus ik zou nog wat wisselen 😉

Ben ns door m'n team heen gegaan en heb er nog 2 in staan waar ik over twijfel. Ciconne, waarbij ik toch wat twijfel proef in z'n interview. Echter mooie renner die er vaak nog een sprintje uit perst en in meerdere scenario's punten kan halen. En Demare die ik eigenlijk alleen mee heb omdat z'n hele trein erbij is en ik geen zekerdere alternatieven zie naast de sprinters die ik al heb.

Voor 5 miljoen zou ik ook Foss en Bauhaus of Cav en Formolo kunnen nemen. Allemaal al uitvoerig besproken behalve Formolo. Is goedkoop en haalt vaak aardig wat punten. Giro is z'n hoofddoel dit jaar. Ben benieuwd of iemand Formolo overweegt en waarom dan (niet)?

Symen De boer

Meet mensen het interview met Kelderman beluisterd? Wat denken jullie van dit interview? Gaat hij nog wel een klassement rijden of niet. Begin zelf nu heel erg te twijfelen onderbuik zegt hij gaat top 7 rijden kopje zegt ze schuiven een andere post naar voren Hindley miss?

Primavoormij

'@Milaan-San Barto ik heb hetzelfde met G. Martin. Ook blind erin geklikt meteen en geen aandacht meer aan geschonken. De kans is echter zeer aanwezig dat hij de hele ronde lekker gaat lopen aanklampen. In zo'n scenario is hij de 1.5M niet waard. Cofidis zit ook nog in de UCI degradatiestrijd en zo'n 8/9e plek in het eindklassement levert behoorlijk wat punten op. Heb nu een Australiër van Bora op de korrel...

Symen De boer

'@Ted de la course
Ik denk dat Formolo de laatste is in de trein van Almeida berg op en zig op zal roken voor Almeida als het er op aan komt. Denk dat je voor die 1,5M beter een G.Martin of Sosa kunt nemen die voor een eigen klassement gaan.

1 nadeel als je Formolo niet kiest heb je eventueel niet de teampunten die Almeida op zou kunnen leveren met zijn jongeren trui en eventuele roze trui. Dit kun je ook weer opvangen met een Covi of Gavaria in je team. Je moet het zelf beslissen Ted de la course

madeinstars

Precies hetzelfde probleem met Martin. Neig nu een beetje naar Sosa, maar die heeft tot nu toe alleen nog maar dramatische grote rondes gereden. Het fijne aan Martin was wat mij betreft dat hij niet bang was om die vroege vlucht te gaan als hij ergens tussen 8 en 15 in het klassement stond. Vraag me af of hij dat nu dan niet gaat doen, omdat hij aangeeft minder te willen aanvallen... Lastig, lastig.

MightySosa

Het fijne van Martin vind ik is als die voor het klassement gaat in de zwaardere etappes prima uitslagen kan rijden tussen plek 5-15. Mocht hij er een keertje doorheen zakken, dan zal hij altijd voor de aanval kiezen. Hierdoor kan hij alsnog top 10 rijden en genoeg punten opleveren. Sosa is te risicovol en Formolo is zoals Symen al zegt een knecht voor Almeida. Dan kan je bijna nog beter voor Mollema gaan, maar ja wanneer stel je die op.

mrtheyoung

Zag op wielerorakel het ideale team volgens de computer voorbij komen (met scorito budget). Daar staan o.a. koning Rein, Pozzovivo, Dombrowski en De Marchi in. Ben heel erg benieuwd wat hiervan uitkomt, ook staan zowel Ewan als Cavendish erin maar dat durf ik niet aan aangezien ik bang ben dat geen van beide hem uitrijd. Verder staat het team al een paar dagen en heb gelukkig niks hoeven veranderen of kriebels gehad dat er iets verander moest worden. Laat de deadline maar snel voorbij zijn!

Franky122

MightyMartin dus?

GlennTour

Als Sosa bij eender welke andere ploeg dezelfde resultaten reed zou ik hem overwegen. Maar Movistar is team Valverde. Valverde bepaalt wat er gebeurd. Als Sosa solo naar de finish rijdt kan het zijn dat Movistar er achteraan gaat rijden.

Is een mening die niet echt ergens op gebaseerd is maar eigenlijk meer een persoonlijk gevoel dat ik bij die.ploeg heb, dus sorry als ik een Valverdefan gekwetst heb.

Anderzijds is Movistar nog niet safe qua UCI-ranking, dus ze zullen toch wel wat moeten laten zien.

Laatst gewijzigd
Voorwiel

Om nog terug te komen op de discussie rondom het budget, eigenlijk is het budget niet voldoende voor een ronde met zoveel vraagteken rijders.

Vele skippen Ewan, Cavendish vanwege het niet uitrijden van de Giro.

Hiernaast skippen velen ook Consonni, Cimolai, Bol, Dainese, Hindley, Kelderman en Buchmann vanwege de dubbele rollen in een ploeg.

Als je écht consequent bent en al deze namen écht niet inzet, dan kom je met je budget (in mijn geval) niet lekker uit om voor de echte liefhebbers en toppers te gaan.

Dus ik ga terug naar de tekentafel en óf besparen, óf besparen en dan maar kiezen voor juichrenners zoals Tom.

Het wordt er niet makkelijker op.

mrtheyoung

Ik denk dat bijna iedereen Ewan of Cavendish mee neemt en dan met de name de 2e omdat die goedkoper is en Morkov mee heeft en er is ergens nog een kansje dat die hem uitrijd , Ewan rijd hem iig niet uit. Denk dat je ze niet allebij links kan laten liggen omdat je dan gewoon teveel punten moet goedmaken ergens anders met misschien wel meerdere plekken.

Hinault94

Wat denken jullie over felix gall? Heb er zelf nog niet veel over terug gevonden, maar ik denk wel dat hij mss wel is voor het berg klassement zou durven gaan. In combinatie met een top 20 plek in het eindklassement zou het mss wel nog een leuke renner zijn.

MightySosa

'@Franky122 Sosa is momenteel nog niet Mighty. Maar ik loop alvast op de zaken vooruit ;) De tour van 2023 gaat hij pakken

WilliamS23

'@Robin Ik denk dat jij je veel ter rijk rekent. Het is zijn debuut in een grote ronde en kan zeker verrassen. Maar een bergtrui zie ik niet gebeuren. Hij kan daarentegen wel meedoen voor een plekje in de top 3 van het jongerenklassement en diverse top 20 klasseringen halen. Ik heb hem mee, vooral omdat ie zo spotgoedkoop is en hij na Champoussin de eerste man is bij AG2R. Maar heel hoge verwachtingen heb ik nog niet van hem.

1 2 ... 75 ... 197 198

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.