Scorito - Giro d’Italia 2022

1 2 ... 76 ... 197 198
Milaan-San Barto

'@doe maar Renaat, denk idd dat hij zn geld niet waard gaat zijn. Die ene australier schoot ook ineens door mijn hoofd, maar denk toch niet dat ik hem aan ga durven. Verwacht lage pickrate, dus als je hem neemt, en hij laat het zien, ben je wel een ongekende spekkoper

JimKro

Die computervoorspelling is wel geinig om te zien. Ze hebben qua methode alle etappes verreden en de uitslagen bij elkaar opgeteld. Maar het lijkt alsof ze iedere etappe steeds vanaf 0 opnieuw hebben gestart. Er is volgens mij dus geen rekening gehouden met het effect van een ronde rijden en meerdere weken goed zijn. Zo zie je Valverde en Bilbao erg hoog staan omdat zij inderdaad op basis van nu voor veel etappes hoog in de voorspellingen zullen staan. Ook is er natuurlijk geen rekening gehouden met kans op afstappen. Ewan is dan natuurlijk vaste prik in een ideaal team.

Basementman

Jai Hindley dames en heren. Samen met HC dit jaar de award van minst besproken renners hierzo. Vergis je niet, dat wordt kopman nummer 1 bij Bora en zal lekker anoniem rondpeddelen tot aan ergens midden week 3. Voor de etappepunten hoef het het niet te doen, maar zal mij niks verbazen als ie 5e a 6e wordt in de einduitslag. Natuurlijk wegblijven van de vergelijking dat hij de Giro ooit won, want dat deelnemersveld was toch een stuk minder dan ditmaal.

Matsoe

Om een of andere reden denk ik er nu over na om Lopez eruit te gooien, heb em er eigenlijk nooit uit gehad, maar ik kom echt niet uit dit team deze keer.

arjenzvob

'@Williams23 De eerste man na Champoussin? Heb ik iets gemist? Of je bedoel dat vanuit het team gecommuniceerd wordt dat Champoussin de grootste potentie heeft, en dan Gall?

MightySosa

Ik weet dat hier een aantal pagina's geleden Tulett in de zeik werd genomen. Maar mijn laatste punt voordat ik mijn team compleet heb is Narvaez of Tulett. Wie denken jullie dat in de bergen er langste bij mag blijven en wie achten jullie meer kansen toe voor dag succes?

Ik zou het typisch Ineos vinden als ze vol op het Britse toptalent inzetten als schaduwkopman. Aangezien dat bij de identiteit van hun team past. Maar rationeel gezienzou Narvaez momenteel de betere van de twee (in een drie weekse koers) zijn en meer kansen verdienen.

WilliamS23

'@Arjen, na het uitvallen van Champoussin is hij nu toch kopman benoemd. Maar na jouw bericht ga ik twijfelen, maar dacht dat er al een bericht was dat eerstgenoemde kopman moest worden. Maar goed, die is er nu niet meer bij.

@Basementman, in welk jaar won Hindley dan precies die Giro? ;)

madeinstars

Narvaez is niet zo'n geweldige klimmer toch?

ZK

'@Jelle de jongh: tsja dat is jouw kijk op de sprintersequippe, ik heb ewan en cav niet en eerlijk gezegd ook niet overwogen; aangezien ze in mijn ogrn finish niet halen

arjenzvob

'@Williams23 Het was een serieuze vraag. Ik wist het niet van Champoussin.

Enne:

Het kostte hem wat moeite, maar toen kwam de vraag hoor:

Tour du touros
Doe jij mee aan de scorito Wielerflitsers tour pool?
€25,- p.p

Nummer 1 50%
Nummer 2 25%
Nummer 3 15%
Nummer 4 10%

DM voor meer info

5 mei 2022 om 15:33 In reactie op: Scorito – Giro d’Italia 2022#799944

Tour du touros
Jj

5 mei 2022 om 15:20 In reactie op: Scorito – Giro d’Italia 2022#799935

Tour du touros
J́jjj́j

5 mei 2022 om 15:18 In reactie op: Scorito – Giro d’Italia 2022#799932

Tour du touros
Jk

Laatst gewijzigd
niek-vdv

Skjelmose gaat voor de eerste witte trui in een interview met feltet.dk, dus voor wie hem heeft is hij morgen wellicht het opstellen waard

Laatst gewijzigd
João Bicicleta

Keldermannetje heeft er niet zoveel vertrouwen in lees ik. Ik ga voor Hindley en Kamna!

Daan Brakenhoff

'@tour de touros
Ik doe graag mee! Eergisteren ook al een iPhone gewonnen via een link op google. En dat nadat ik vorige maand nog de bruidsschat van een Nigeriaanse prins heb vrijgekocht. Mijn geluk kan echt niet meer op.

Zie toch veel mensen over Sosa, ik weet niet of jullie hem een beetje kennen maar het is wel een van de meest risicovolle picks die je kunt maken. Lijkt me G.Martin ‘saver’ voor hetzelfde geld…

Matsoe

Twijfel nu tussen Démare en Nizzolo, Démare staat eigenlijk op zwarte lijst, maar heeft denk ik meer topsnelheid, en wilt uitrijden, toch?

Nizzolo kan natuurlijk beter een heuvel over, na Frankfurt ben ik daar eigenlijk ook niet meer zeker van.

Heeft iemand ergens gelezen of Démare voor de puntentrui gaat, dan is de keuze denk ik gemaakt

The Wolfpack QSCT

Team is bijna af, alleen er mist nog iets. Iemand nog tips of een kritische blik?

AK:
Almeida
Carapaz
Yates
Landa
Bardet
Bilbao
Cicconne
Valter
Gall

Aanvaller:
Kamna
MVDP
Cort

Tijdrit:
Castro
Jan T

Sprinters:
Cavendish
Bauhaus
Gaviria
Morkov
Theuns
Girmay

PieterZegen

Weet iemand hoe het zit met de bonificatieseconden? Hoeveel seconden krijgen ze per etappe en geld dat voor elke etappe (buiten de ITTs)?

KV

"Landa kan eindelijk zonder tegenslag richting de Giro: 'Denk dat ik niet vaak beter ben geweest"

Ik heb een déjà vu gevoel in het kwadraat

Gladiool

Die zal etappe 3 wel onderop de berg renners liggen.

Primavoormij

'@The Wolfpack QSCT
Perfect team, niets meer aan doen. Ik ga nu ook dit team nemen.

Wanderson89

'@niek: zou vooral skjelmose niet nemen na dat artikel: 'Het deed gewoon pijn in het pis'.

Primavoormij

Skjelmose is zelfs maar 500k!

Sannn

.

JTCK

aaaa

nasibal

Nog een keertje, want hij was weer foetsie na een edit.

Wat Gall betreft:

na het uitvallen van Champoussin is hij nu toch kopman benoemd.

Dit is sowieso niet waar. De Giro is altijd al zijn hoofddoel geweest dit seizoen en hoewel het woord 'kopmanschap' nooit benoemd is wordt er in meerdere interviews wel gesproken dat hij één van de speerpunten zou zijn daar. Al ver voordat Champoussin uitviel. Overigens is het een logische aanname dat Champoussin (ook) een speerpunt zou zijn, maar hij is nergens als (enige) kopman benoemd. Gall is dus absoluut niet pas tot kopman benoemd nadat/omdat Champoussin uitgevallen is.

Denk alleen dat Gall weinig punten gaat opleveren, omdat ik denk dat hij te vroeg gepiekt heeft

Zoals gezegd is de Giro zijn hoofdoel. In de ToTA wilde hij vanzelfsprekend ook goed zijn, maar niet persé voor een klasssement. Daar had hij vooral een mooie bergrit uitgezocht van tevoren.

+ nog nooit een grote ronde heeft gereden.

Klopt en dat kan een factor zijn, als is juist zijn constantheid en het 'groeien in een rondje' een van zijn opvallende kwaliteiten. Al heeft hij dat dus inderdaad tot nu toe nog niet in 3 weken laten zien

Dat laatste zal zijn terug te zien zijn in de laatste week, waar toch zijn kansen zouden moeten liggen.

Dat het dáár terug te zien gaat zijn als het een factor is klopt. Dat daar zijn kansen liggen niet. Zware bergetappes waar hij er ondanks z'n talent op een bepaald punt toch wel afgereden gaat worden en vervolgens, met nog een paar terugvallende vluchters er tussen, 14e in de daguitslag wordt zijn mooi maar niet waar het om draait. Het zijn juist de wat lichtere heuvel/bergetappes waar hij een goede kans heeft bij de favorieten te blijven en dan gebruik kan maken van het feit dat hij redelijk kwiek is op de fiets waarin de echte slagen te slaan zijn voor je scoritopoule. Doet hij dat in 2 of 3 etappes dan mag hij vervolgens van mij prima zoek gereden worden in de 3e week :)

Het énige wat je je bij Gall af moet vragen is of Skjelmose niet beter gaat zijn. Hoewel ze in theorie prima beiden meekunnen in je 20tal (al zal ook dat wringen zijn) zul je wel heel bewust met je selectie om moeten gaan om voor beiden tegelijk plek te hebben in je dagopstellingen.

hansking

Meer mensen die er over twijfelen yates thuis te laten? Zou als ik yates thuislaat zoveel budget kunnen verdelen, wat in mijn geval betekent dat ik een Bilbao mee kan nemen plus 1,5 verder inversteren

1 2 ... 76 ... 197 198

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.