Poh, weer de klassieke laatste hoofdbreker hier.. Ik heb nu MAL in mijn team maar kan het eigenlijk niet over m'n hart verkrijgen om Bilbao thuis te laten. Hoewel MAL qua kopmanschap meer zekerheid biedt heeft hij het nog niet echt laten zien de laatste tijd. Stiekem heb ik toch ook wel goede hoop voor een goed klassement voor Bilbao. Als ik kies voor Bilbao, kan ik bovendien Gall upgraden naar een Ineos-renner (Narvaez/Tulett) voor de extra teampuntjes. Maar wat als Bilbao alleen maar in dienst rijdt.. Wie heeft het verlossende argument?
Nou mijn selectie is uiteindelijk wel compleet, enige twijfel is nog Cort die ik wel heb maar door dat interview toch. Under vertrouwen in heb eigenlijk. Heb die ook vooral voor de eerste etappe en twee tijdritten meegenomen en daar is hij niet echt zeker over. Zie echter niet echt goede alternatieven dus laat het maar lekker zo.
Net ook de opstelling voor etappe 1 gemaakt en dat gaat morgen natuurlijk weer heerlijk los hier na de etappe met een heleboel man die renners niet hebben opgesteld die in de punten rijden. Ik kijk er al naar uit!
Ik heb nu van de 750k mannen Valter, Arensman en Fortunato. Het is me eigenlijk allemaal teveel hetzelfde (als ik de renners een beetje ken). Dus twijfel om er 1 om te wisselen voor Tratnik omdat ik nu tijdens de tijdrit nog wat te kort kom. Maar geen idee wie. Fortunato zul je net van zien dat ik hem niet inzet op momenten dat hij het goed doet, maar heb de hoop dat hij voor de bergtrui gaat. Arensman kans op knechten, maar een goede tijdrit en jongerenklassement. Valter ook voor de eerste etappe en jongerenklassement, maar weet niet wanneer ik hem verder zou gebruiken.
Klopt mijn redenatie?
'@Harderijder, ik kan er zelf niet tegen als ik budget over houd dus ik heb nu 4x 750K: Arensman, Valter, Theuns en Vansevant*. Maar ik denk dat ik over de breedte teveel klimmers/aanvallers heb, en dat is altijd lastig opstellen in de bergritten. Ga zo nog even schuiven :)
Oldani? Sobrero? Covi?
*Vansevenenenant. Ik zet geen jokers in, wel 3 aapjes.
Als je Valter alleen voor etappe 1 meeneemt lijkt me dat wat weinig. Daar zou hij mee kunnen doen, maar ik heb m'n twijfels over een echt hoge klassering. De vraag is wat je van hem verwacht verder. Denk je dat hij aan kan klampen en een paar leuke 10-20 plaatsen kan scoren of niet? Of mogelijk als aanvaller in de bergetappes?
Ik ben even mijn opstellingen van de etappes aan het maken en ik merk dat ik eigenlijk wat tekort kom bij de bergetappes die waarschijnlijk niet naar de AK mannen gaan. En misschien wel iets te ruim in mijn heuvelmannen zit. Ik heb nu wel Cort Nielsen, maar vraag me af of ik hem nodig heb (eigenlijk te leuke renner om eruit te gooien).
Voor die zware heuvel/lichte bergetappes heb ik alleen een Kamna (eigenlijk wel duur voor een aanvaller) en mogelijk een Valter. Ulissi/Covi zouden interessant zijn, maar vraag me af hoeveel ruimte zij krijgen.
Iemand nog andere tips voor deze categorie? Ben dan wel op zoek naar renners waarvan je weet dat ze het vaak gaan proberen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.