Nadat een ietwat gekke uitbarstingspoging tijd had gekost in de eerste bergetappe, was Ciccone de renner die het dichtst in de buurt kwam van de geweldige Egan Bernal op de andere twee bergetappes in de eerste week. Na een kleine terugval op Zoncolan, stond hij ook opnieuw op de voorgrond, want hij eindigde als nr. 4 op het koningsritueel voor vrijwel alle pre-favorieten van de race.
Ciccone leek destijds een serieuze podiumkandidaat, maar of hij ook in de top 3 had kunnen eindigen, zullen we nooit weten. Een paar dagen later crashte hij, en zo werd twee weken van zwaar bevochten startpunt voorspeld.
Lectuur uit Denemarken inderdaad
Ik zit ook met Tullet of Kamnä in mijn hoofd.
Tullet:
+ teampunten en misschien wel de "verrassing" van komende Giro.
- Als Carapaz niet wint en geen etappe's wint heb je geen teampunten. Dienende rol voor de 3 "kopmannen" en krijgt waarschijnlijk niks vrijheid.
Kamnä:
+ goede vorm, zal wel de vrijheid krijgen om zijn ritten uit te kiezen, misschien de bergtrui.
- zo goed als geen teampunten, de gok van wanneer opstellen.
Lijkt me allebei een evengrote gok.
Na een "mager" jaar vorig jaar (1 bronze beker) toch maar weer de strijdbijl opgegraven. Ik denk dat er door de Etna etappe een vroege schifting zal zijn naar de klassementsmannen. Daarom ook daar mijn focus op gelegd en een dikke smak geld hieraan uitgegeven. Sprinters een stuk lastiger, maar toch voor Cav gegaan. Die zal zich toch wel willen laten zien denk ik zo. Iedereen ieder geval veel succes!, maar ook weer niet teveel ;)
750k over?? Ik heb er 250 over en kan al niet rustig blijven.
Iets in mij schreeuwt opeens om Ulissi in het team te nemen. Teampunten Almeida + Gaviria en kan zelf (vandaag) ook mooie uitslagen rijden.
Betekend wel dat ik of Valter, Covi of Arensman moet opofferen. Heb ook Theuns en Mareczko maar die heb ik nodig voor opvulling sprint.
Iemand die gouden tip voor me?
'@Jasperdewaal11 Valverde heb ik er gisterenavond nog ingefietst. Ik laat nooit meer topfitte legendes thuis omdat ze ons via de media wijs maken dat ze zich op de achtergrond houden. Voornamelijk WVA roept ook vaker dit soort dingen en rijgt dan de zeges aan elkaar. Valverde gaat knallen, 100%.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.