Scorito - Giro d’Italia 2022

1 2 ... 92 ... 197 198
nasibal

Als ik zie waar de rest van DSM vandaag eindigt denk ik dat Arensman veel werk heeft moeten verzetten in het vooraan houden van Bardet en daarna rustig naar de finish is gereden. Die is echt wel in orde, de rest van zn team (op Hamilton na) was gewoon foetsie zodra de klim begon.

zitvlees

Meer mensen last van serverfout van Wielerflits? Proberen ze het Scorito forum te dwarsbomen? Tijd voor nieuw platform?

johanessss

Iemand iets van Bauhaus vernomen?

De Tourminator

Team De Tourminator:

Carapaz
Almeida
Yates
Bardet
Carthy
Foss
Ciccone
Dumoulin
G. Martin

Demare
Gaviria
Girmay
Consonni
Theuns
Mareczko
Tesfatsion

Van der Poel
Ulissi
Ballerini
Sobrero

Sjonge Jonge

Johannes, ik mag niet hopen dat je Bauhaus serieus hier in de punten had verwacht?

Laatst gewijzigd
Mr. Burns

Prima start met een virtueel bronzen bekertje zonder bankpunten, enkel Valter en Yates buiten de punten. Content geen sprinters te hebben opgesteld. Wel benieuwd wie iedereen boven Carapaz heeft gekozen met zo'n aankomst, juist zijn ding om hier kort te rijden?

Mooi dat buiten Matje ook de Baukster en Kelderman goed zijn, die laatste in het bijzonder toch de positieve verassing van de dag. Heb mijn vingers bewust niet aan Bora durven branden maar wel lekker als je het gokje toch genomen hebt.

vevie

Fortunato verliest teveel tijd. Dat wordt al voor de vluchten.

Behatzailea

Voor vandaag op het eind Skjelmose voor Marzecko geruild. Op zich prima, maar beiden had nóg beter geweest...

Antonini

Als je vandaag Marezcko hebt opgesteld en Skjelmose nog achter de hand heb ben je gewoon een winnaar

KV

Fortunato mag lekker roze gaan pakken op de Etna

Geen bankpunten vandaag. 7 man in de punten maar Bala valt hier wel tegen. Top 10-tje was toch wel minimum wat je kon verwachten.

Overweeg VDP zelfs kopman te maken morgen maar zal toch veilige Joao worden wss.

Laatst gewijzigd
La Primavera

Kunnen Marzecko en Marezcko net zo goed klimmen als Mareczko?

Jommelb

Bilbao kiezen om punten vdP op te vangen, smart thinking. Ik heb eigenlijk alleen gedacht aan renners die ook vanuit de vlucht zouden kunnen scoren.
Hoop wel dat Tratnik in orde is trouwens!

zitvlees

Kans bestaat dat Mareczko OTL vreest en daardoor vaak de vroege vlucht kiest. Op die manier zou hij zomaar eens in de Maglia Azzurra kunnen belanden..

Timvideo

Perfect begin aan de Giro. Nou ja, de zes puntjes van Gall & Gall neem ik voor lief. Zelfs dat ik vanochtend nog net Yates en Bardet gebankt had voor Mareczko en Skjelmose en ze vervolgens braaf net buiten de top 20 eindigen. Dat Martin en vooral Valverde hier niet top 20 zaten is wel lichte tegenvaller, maar al met al is dit een veel belovend begin.

Van Gall & Gall gesproken. Ik weet niet of het hier voorbij is gekomen, maar ik vind de team presentatie pagina van AG2R hilarisch. In plaats van de normale perspraat lijken ze nogal hoge verwachtingen te hebben voor Felix.

https://ag2rcitroenteam.com/en/giro-ditalia-6-29-mai/

Tijmen 257

Ak
Carapaz
Almeida
Lopez
Bardet
Ciccone
Foss
Bilbao
Arensman

Joker
Dumoulin

Aanval
Van der poel
Covi
Kamna
Valter
Skjelmose

Sprint
Cavendish
Gaviria
Bauhaus
Girmay
Consonni
Theuns

Ben blij met 80% vandaag
Hoop morgen wat terug te halen met Dumoulin, foss , skjelmose, mvdp , bilbao, almeida , carapaz, arensman, girmay

yoeri

Voor de laatste twee plekjes twijfel ik tussen Carapaz, Lopez, Girmay en Kämna. Kämna, mwa misschien top 15. Carapaz en Lopez kort genoeg met pukkel op het einde, maar is ook koffiedik kijken. Girmay nog nooit een goede tijdrit gereden, behalve tegen D-garnituur. Maar wellicht in huidige vorm en met tweede plek dat hij nu alles gaat geven voor roze?

mas22

Was vandaag toch een stuk lastiger dan op voorhand werd gesuggereerd. Daarom carapaz niet opgesteld. Verder redelijk tevreden met nagenoeg 300 punten

Papa Bart

Nog een kleine 200 puntjes en Matje is zijn geld al weer waard, toppie! De eerste dag is afgetrapt met 338 punten, en dus een mooi begin.

TD is het aan zijn stand verplicht om morgen te winnen vind ik, en het roze te pakken. Nou vooruit dan, ik cap hem. Ook ik heb Girmay er al een keer of dertien in en uit geklikt. Het gaat tussen hem en Arendsman voor het laatste plekkie. Ga ik voor die zekere paar puntjes? Jullie?

nasibal

Wel benieuwd wie iedereen boven Carapaz heeft gekozen met zo’n aankomst, juist zijn ding om hier kort te rijden?

Van alle AK renners is Carapaz inderdaad wel veruit de 'scherpste' op dit soort aankomsten. Een top 20 plek had ik dus wel ingecalculeerd. Een scenario waarin hij hier top 10 rijdt bestond, getuige vandaag, maar ik gaf de laatste plekken liever aan Gaviria/Theuns zodat als het tóch licht genoeg was ik ook gelijk mannen had die dan écht konden scoren.

De 6e plek van Carapaz vandaag was echt wel het maximaal haalbare voor hem in alle denkbare scenario's denk ik. Het is dan net lullig dat dat ook uitkomt.

KV

Serieus dat je Theuns hebt opgesteld?

nasibal

'@KV

Op plek 9. Dat ze voor Skjelmose gingen was duidelijk, maar ik vond het het gokje waard indien het scenario zijn kant op zou vallen. Als jongens als Demare hier nog aan hadden kunnen hangen had Theuns het ook echt wel gekund.

Zoals ik al zei ging ik er van uit dat de voorste AK renner (op ALmeida na misschien) hier hooguit plekje 12 zou bezetten, dat zijn punten die je prima mis kan lopen voor zo'n gokje. Ik zit ook nog steeds niet te huilen om mijn keuze, het is alleen lullig dat het maximale verlies dat mogelijk was ook werkelijkheid is geworden. Soms heb je dat gewoon :)

zitvlees

https://www.procyclingstats.com/race/giro-d-italia/2019/stage-4

Hier in een finale van 2.2km aan 4,5% verslaat Carapaz onder meer Ewan. In een finale die deels ontsiert werd door een valpartij. Dat gezegd hebbende, zat daar toch een mooie mix van sprinters en puncheurs op een minder lange en minder lastige klim dan vandaag. Mijn verwachting was dus ook dat vandaag zeker te lastig ging zijn voor sprinters. mvdp, girmay als uitzonderingen mee en demare om mezelf in te dekken.

EDIT: dus zó zeker was ik niet. Dat hier puncheurs en Ewan toch een veld vol klimmers verslaat, verbaasd mij dan ook extreem. Lastig om vergelijkbare klim punch finishes te vinden, vaak waren ze net té anders om echt zekerheid vandaag te hebben.

Laatst gewijzigd
Basementman

Hoe is het met Jan Tratnik, met het oog op morguh?

niek-vdv

Mareczko gaat morgen ook weer in de dagopstelling hier, maar wat is de tijdslimiet voor de proloog? Kan me nog wel ene Hiroki Nishimura herinneren namelijk ;)

Laatst gewijzigd
nasibal

'@Zitvlees

Ik zie daar in een etappe die qua profiel zwaarder lijkt (kijk alleen al naar het aantal kilometers) ook Ackerman en Demare in de top eindigen. De kans dat hier sprinters aan gingen blijven hangen lijkt me, op papier, groter dan toen in die etappe daar en daar zijn ze zoals je ziet al aanwezig.

De aanval van Naesen, maar ik denk vooral de aanval van Kämna heeft denk ik voor het zwaarst denkbare scenario gezorgd vandaag. Overigens wil ik daarmee niet zeggen dat het verrassend is dat er aanvallen komen, maar wel dat het ook prima op minstens 6 andere manieren had kunnen lopen.

1 2 ... 92 ... 197 198

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.