Scorito - Giro d’Italia 2022

1 2 ... 94 ... 197 198
Behatzailea

Morgen twijfel tussen Carapaz en Jakub. Jakub sowieso 12 punten, misschien zelfs 20. Rijdt Carapaz top 15? Het zal er om hangen denk ik.

niek-vdv

'@wielerfan
Dat heb je goed begrepen, maar de bergtrui heeft hij nog niet definitief. De klim aan het einde van de TT geeft ook 3 bergpunten dus mocht Bilbao daar de snelse klimtijd hebben kan hij de bergtrui afpakken mocht VDP niet bij de beste 3 horen.

zitvlees

'@Thomberg

Maar flauw vind ik het niet om met een onderbouwing je keuze uit te leggen, ook al bleek je keuze de juiste. Het is achteraf even makkelijk, als je er naast zit, om te stellen dat het een uitzondering is. Beide kanten van het verhaal erg confirmation bias gevoelig.

Over morgen: iemand zicht op hoe lang de kasseienklim is en of dit een rol van betekenis kan spelen?

Benzardi

O,O,O, het nagenieten van de klassierkers doet vandaag de das om. Hierdoor heb ik de 1ste etappe van Giro onderschat.

Maar laat ik eerst mijn ploegje De Duracelli's voorstellen dat is wel zo netjes.

– Carapaz
– Almeida
– Carthy
– Bardet
– MAL
– Bilbao
– Martin
– Narvaez
– Valter

– Ewan
– Cav
– Gaviria
– Vendarme
– Fiurelli
– Girmay

– vd Poel
– Ballerini
– Kämna
– Calmejane
– Tratnik

Als je geen Carapaz,Bibao,en Narvaes opstelt scheelt dat een sloot punten en hierdoor maar op 40,7 % staat
Morgen word ook niet mijn beste dag ................ ben ik bang dat de 1000 uren kaars dicht bij gaat komen deze giro

Behatzailea

'@Benzardi, houd je er in elk geval een smeuïge anekdote aan over.

Noppie

Heerlijke etappe weer vandaag! Ben benieuwd wat Mathieu morgen kan..

Mr. Burns

'@nasibal

Laat ik voorop stellen dat ik absoluut mijn gram niet probeer te halen dat ik Carapaz wel geslecteerd heb, ik was simpelweg benieuwd naar de beweegredenen om hem niet te selecteren en vooral benieuwd wie men boven hem verkiest. Dat dat dan een discussie oplevert vind ik alleen maar interessant, ook met oog op vergelijkbare keuzes in het vervolg waar ik zomaar door genoemde argumenten weer mogelijk anders kan beslissen.

Ik had bijvoorbeeld weer Yates mee die buiten de top 20 eindigt en Gladiool hierboven heeft een goed argument waarom ik hem er misschien buiten had moeten laten, daar valt wat voor te zeggen en misschien was Demare dan risk/reward technisch een betere keuze geweest, ook achteraf.

Carapaz blijf ik wel een ander verhaal vinden. Bij de bookies stond hij zelfs op een win-odd van 23 met bijvoorbeeld Demare @ 81, Gaviria @ 301 of Theuns @ 501. Tuurlijk moet je die odds altijd met een korreltje zout nemen en is het niet altijd een goede graadmeter maar het is wel een referentiekader als het om kansen gaat, waar de odd van Carapaz dat 'ie top 10 zou rijden vandaag bijvoorbeeld minimaal was. Ik snap wel dat je op een gegeven moment om een bepaalde sprong te maken later in het spel juist moet inzetten op de kleinere kans maar daarom verraste het mij dat je dat in rit 1 al aandurft. Dit kan natuurlijk onderdeel van de strategie zijn maar vandaar dus ook de vraag.

Joseba

Tratnik pols gebroken?

nasibal

'@Phoenix

Maar het feit dat je Carapaz zo’n laag percentage toedicht op een top 10 klassering is gewoon een inschattingsfout.

Met 382 renners (exclusief sprinters) die hier vooraf kans hebben op een top 10 achteraf dit soort dingen roepen is gewoon borstklopperij. Had jij er gek van opgekeken als Almeida, Valverde,Albanese , Formolo en Schmid vóór Carapaz waren geëindigd? Zo waren er nog wel een aantal namen te noemen. Het is niet verrassend dat ze er achter eindigen, maar het was net zo min verrassend geweest als ze er voor waren geëindigd. Juist omdat er zoveel renners waren die er ook prima voor hadden kunnen eindigen schatte ik de kans op een top 10 laag in, maar de kans op een top 10-15 hoog.

Carapaz staat er altijd aan begin van rondes in dit soort etappes.

Daar twijfelde ik ook niet aan. Als hij gewoon in het wiel van Yates was geëindigd had ik vreemder op gekeken inderdaad. Het punt is dat jij dat kennelijk vertaalt in een waarschijnlijke top 10 plek en ik, in dit veld, niet.

@La Primavera

Dit lijkt me de enige viable optie bij die kans%.

Wel als je 9 kanshebbers kan osptellen. Als je echter in de 1e etappe moet kiezen tussen wat punten sprokkelen of een soort van Insurance voor een specifiek scenario meenemen dan al minder denk ik.

Een hoop? Laten we er even vanuit gaan dat op een klim van 5.6km er NOOIT louter sprinters mee doen om de winst. Je zou dus in dat scenario een rijtje kunnen hebben als hieronde

Exact, en hoeveel punten pakt een Demare in dat rijtje méér dan een Carapaz? En een nizzola dan bijvoorbeeld een Almeida? Om over Ewan en types als Yates nog maar te zwijgen. Wat mij betreft 'een hoop'. Niet een hoop meer dan de puncheurs nee, maar daar ging het niet over. Die vallen buiten deze discussie omdat je die sowieso op zou stellen. Het ging om wat je met je laatste plekjes zou doen.

ben al vrij redelijk door types Carapaz niet mee te nemen

Daar ben ik het dus niet mee eens. In dit scenario zouden de sprinters boven op de al aanwezige puncheurs komen, wat types als Carapaz automatisch verder naar achter plaatst in de verwachting.

Ik vind persoonlijk al dat gehype over sprinters in etappe 1 vrij bizar als je ziet dat ze er op een veel kortere variant als de Poggio al af worden gereden tegen de top.

Kenny van hummel zou de poggio nog overleven als de aanloop in MSR hetzelfde zou zijn als in de etappe van vandaag. Ik heb me vooraf kapot gelachen om de vergelijking met de Poggio, die in een eendagswedstrijd van bijna 300 km met enkele capi ervoor ligt. Dat de kans overhyped was prima. Maar overhyped is wat anders dan uitgesloten.

Ik zou eerder willen zeggen dat een type Carapaz een hogere kans had dan een type Demare, Nizzolo, Gaviria om hier 6e te eindigen.

Mwoh, dat is dan verschil van inzicht. De kans dat Carapaz hier top 20 zou rijden achtte ik inderdaad groter dan de kans dat een sprinter hier top 20 zou rijden. Maar wanneer een sprinter top 20 zou rijden achtte ik de kans dat dat plek 6 zou betreffen een stuk groter dan wanneer Carapaz top 20 zou rijden.

@Zitvlees

Om te stellen dat de laagste kans is uitgekomen, is wel krom in mijn ogen. Wat volgens jou de laagste kans leek, is uitgekomen.

Ik zeg niet dat in het algemeen de laagste kans is uitgekomen. In dat geval zouden de sprinters hier de top 5 bezet hebben met Mareczko op 1. Wat ik zei is dat met Carapaz op 6 'een lage kans' is uitgekomen. Net zoals in etappe 3 bijvoorbeeld 'een lage kans' zou uitkomen als Consonni wint. Maar ook dan zul je weer mensen hebben die roepen dat dat een hoge kans was, met name omdat Consonni al eens eerder gewonnen heeft. En ja, aangezien er vooraf geen kans in beton gegoten is is het altijd 'wat mij een lage kans leek'.

Ik probeer uit te leggen waarom ik Carapaz absoluut geen lage kans gaf, is dat dan m’n gram halen

Ik praatte meer in het algemeen, maar ik snap dat door m'n formulering en het feit dat mn post aan jouw gericht was het persoonlijker leek dan het was :)

Het voorbeeld wat ik gaf was verre van een accurate vergelijking met de finale van vandaag

Dat is dus maar net hoe je het uit wil leggen. Een finale staat nooit opzich. Net zoals de hierboven benoemde Poggio in context gezien moet worden moet dat met elke finale. Deze ligt in een etappe van ver boven de 200 km en een valpartij waarna er gaatjes dichtgereden moeten worden en het tempo ontregeld wordt maak het er voor sprinters ook niet makkelijker op. Ik zou deze finale dus als 'lastiger' bestempelen ookal is de klim zelf korter. Daarnaast weet ik ook niet hoe die 4,5% daar verdeeld was. Het stukje van 8% vandaag gooide het gemiddelde percentage vandaag aardig omhoog. Het kan best dat de laatste meters daar steiler waren, dat weet ik niet meer.

Overigens, om nog maar eens te benoemen: Ik heb nooit willen beweren dat hier een grote kans was dat sprinters zouden meedoen. Alleen dat ik op plekje 9 liever een sprinter meenaam met de kans dat hij in dat lagekanscenario goed zou scoren dan een Carapaz die ik op plek 15 verwachtte met de kans dat hij misschien 6e zou rijden.

madeinstars

Leuk verhaal, maar was van te voren overduidelijk dat dit veel te zwaar ging zijn voor de echte sprinters behalve Ewan.

nasibal

'@Burns

Geen zorgen, ik bedoelde 'gram halen' niet als sneer, maar het is altijd makkelijk om van iets wat gebeurt achteraf te roepen dat de kans ook groot was. In veel gevallen kan het ook prima betekenen dat de kans simpelweg aanwezig was, maar niet groot.

Ik snap wel dat je op een gegeven moment om een bepaalde sprong te maken later in het spel juist moet inzetten op de kleinere kans maar daarom verraste het mij dat je dat in rit 1 al aandurft. Dit kan natuurlijk onderdeel van de strategie zijn maar vandaar dus ook de vraag

Ik vind juist in het begin van het spel die 12 zekere puntjes helemaal niet zo interessant. Er kan nog zoveel gebeuren in het kader van verkeerd opstellen, verkeerd cappen of algemene plottwists dat die 12 puntjes zo weer weg zijn. Juist in een later stadium waar alles redelijk vast ligt en voorspelbaarder is geworden zijn dit soort zekere puntjes een hoop waard. Dat dat ook het stadium is waar je moet gokken als je écht nog een achterstand wil goedmaken klopt natuurlijk.

Thomberg

Waar kan ik het medisch bulletin vinden? Normaal Wielerflits maar die hebben alleen juryrapport nu.

Altijd wel interessant om te lezen

nasibal

Leuk verhaal, maar was van te voren overduidelijk dat dit veel te zwaar ging zijn voor de echte sprinters behalve Ewan.

Toch genieten dat iemand vanuit de kelder van z'n moeder zo'n bericht plaatst terwijl jongens die er verstand van hebben en er daadwerkelijk met de fiets opgereden zijn anders zeggen.

Het was voor iedereen overduidelijk dat de sprinters het moeilijk zouden krijgen en er was dus een kleine kans dat ze voor de overwinning zouden kunnen strijden. Dat is héél wat anders dan wat jij er hier even als oneliner in gooit.

Niemand doelde overigens ook op 'echte sprinters', anders had ik al die jongens opgesteld en Skjelmose lekker thuisgelaten ;)

Laatst gewijzigd
user26790

Om mij moverende redenen sta ik met de volgende ploeg.aan de start.
AK - Klimmers - tijdrijders
Carapaz
Almeida
Lopez
Bardet
Kelderman
Dumoulin
Foss
Bilbao
Arensman
Valverde

AANVAL
Van der poel
Ullisi
Cort
Felline

SPRINTER - vlak en niet vlak
Nizzolo
Gaviria
Girmay
Consonni
Valter
Skjelmose

madeinstars

Demare is toch een echte sprinter? Die is ooit een keer aan de auto de Poggio opgereden en iedereen denkt sindsdien dat ie kan klimmen.

Kan aan je reactie wel zien dat je een beetje op je nasiballetje bent getrapt, trouwens.

nasibal

Demare is toch een echte sprinter? Die is ooit een keer aan de auto de Poggio opgereden en iedereen denkt sindsdien dat ie kan klimmen.

Jij hebt de afgelopen 10 jaar ook de (Semi)klassiekers gekeken waar die jongen aan meedeed? of, pakweg afgelopen MSR? Etappe 6 Giro 2020?

Dessalnietemin heb ik Demare vandaag wel gewoon op het bankje gelaten. Dus je punt gaat hoe dan ook niet op.

Kan aan je reactie wel zien dat je een beetje op je nasiballetje bent getrapt, trouwens.

Prima observatie. Ik wordt er altijd een beetje verdrietig van als iemand met dergelijke oneliners komt smijten terwijl de volwassenen aan tafel een inhoudelijke discussie aan het voeren zijn.

Laatst gewijzigd
Benzardi

'@ BEHATZAILEA

Hahahaha :)

Antonini

'@nasibal, ik snap je uitleg over Carapaz, zelf ook niet opgesteld en hij had ook prima op plek 18 kunnen rijden. Maar Theuns snap ik niet echt.

Verder Ewan mag bij iedereen wel op de zwarte lijst, wat een brokkenpiloot is dat.

nasibal

'@Antonini

Theuns kan inderdaad heel goed een verschil van inschatting zijn. Ik schat hem in als een renner die inderdaad wat meer moeite heeft met daadwerkelijk klimmen, maar zo'n heuvel op de macht wel kan verteren in een bijpassend scenario. Is altijd ook een verdienstelijk klassiekerrenner geweest. Gaat een massasprint sowieso niet winnen, dus dat hij in een scenario waarin er rustig genoeg dit ding opgereden werd het ook zou proberen had me niet verbaasd.

Het kan echter zijn dat ik zijn heuvelkwaliteiten zwaar overschat. Het is niet alsof hij veel voorbeelden heeft van vergelijkbare etappes waarin hij vanuit de ploeg de vrijheid had.

basraar

nasibal je hetb het wel lang ocer carapas maar je hetb geen eens van de poel hoe dom ben je dan

nasibal

hahaha ok vooruit, dat is een mooie afsluiter. Groetjes aan het groepsappje ;)

ZK

Jan Tratnik op Twitter “Dit is geen superstart voor mij. Ik heb wat blauwe plekken op mijn lichaam, maar het ergste is mijn pols. We weten nog steeds niet zeker of het gebroken is. Binnenkort weten we meer.”

madeinstars

Sorry lieve Nasibal, ik zal de volwassenen net rust laten. Nog even een oneliner: iedereen weet dat Mathieu morgen de tijdrit gaat winnen. Zeg ik al een dag of 5.

Sjonge Jonge

Beetje flauw om Nasibal nu af te branden, die in ieder geval vooraf al zijn overdenkingen en argumenten prijsgeeft.
Maar als dit inderdaad de deelnemers van een bepaald appgroepje zijn zou ik zeggen, lekker in de app blijven.

Wat betreft morgen: Tratnik schijnt nogal last van pols te hebben, zou gebroken kunnen zijn. Lijkt me funest, zeker in zo'n technische tijdrit.
Ben verder heel benieuwd naar Girmay, geen idee wat hij kan in zo'n tijdrit, maar hij heeft in ieder geval het momentum.

nasibal

'@Madeinstars

Prima!

Laatst gewijzigd
1 2 ... 94 ... 197 198

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.