Scorito - Giro d’Italia 2022

1 2 ... 95 ... 197 198
Basementman

Tratnik heeft z'n tweet verwijderd waarin hij refereert naar een eventuele gebroken pols, maar zegt nu door te vechten. Voor morgen zal dat niet veel worden, maar er is nog hoop voor een mooie ontsnapping en de laatste tijdrit.

Daan Brakenhoff

'@basraar
Familie van Kevin?

KV

Basraar typt een beetje raar.

Zal wel het broertje zijn zeker. Bas en Kevin, het olijke duo.

Lo Zar

Ik snap Nasibal wel (denk ik) met het spelen met plekjes 8,9.
Je kunt er geen grote buil aan vallen en misschien net dat extraatje winnen.
Althans ik maak eruit op dat dat zijn insteek is.
Morgen heb ik zelf ook zo'n soort dilemma.
En waarschijnlijk om de andere etappe.
Was dit trouwens de 131e keer top 10 voor Wilco zonder winst?

roburger

1. Carapaz
2. Yates
3. Almeida
4. Landa
5. Lopez

6. Hindley
7. Dumoulin
8. Ciccone
9. G. Martin

10. Cavendish
11. Nizzolo
12. Gaviria
13. Consonni
14. Girmay
15. Theuns
16. Albanese

17. Fortunato
18. Skjelmose
19. Oliveira
20. Affini

Ik had een heel stuk geschreven wat maar niet door de spamfilter komt. Dus dan maar zo. Ik heb 9 duidelijke mannen voor de bergetappes, 7 sprinters. Geen Van der Poel, vandaag Girmay gecapt. Hopelijk op het einde kan ik dat weer goedmaken, want ik zie niet heel veel etappes waar MVDP gaat scoren. En ik heb nog 4 opvullers. Oliveira heb ik nog niet gezien, teampunten Almeida en evt. zelf nog kansen in de sprints en overgangsetappes.

Oliveo4

Leuke eerste rit zo!

Laatst gewijzigd
La Primavera

Wel als je 9 kanshebbers kan osptellen. Als je echter in de 1e etappe moet kiezen tussen wat punten sprokkelen of een soort van Insurance voor een specifiek scenario meenemen dan al minder denk ik.

Het is echter zo dat je voor plekje 9 dus maar één Carapaz of één sprinter mee kan nemen. In een vlakke sprint doet pakweg 15 man echt mee aan de sprint. In een etappe als vandaag met scenario waarin sprinters erbij zitten ligt dat dus hoger. Als je op een al lage kans voor sprinters dan ook nog eens moet kiezen uit je sprinters kom je in wel erg in een rad van fortuin gebied.

Exact, en hoeveel punten pakt een Demare in dat rijtje méér dan een Carapaz? En een nizzola dan bijvoorbeeld een Almeida? Om over Ewan en types als Yates nog maar te zwijgen.

Volgens mij geef ik die berekening in mijn eerdere antwoord. Ewan is zoals ik ook al aangeef een klasse apart en zou ik niet in het plek 9 rijtje willen plaatsen. Hoewel hij in veel teams waarschijnlijk ook een plek 9 pick had kunnen zijn.

Daar ben ik het dus niet mee eens. In dit scenario zouden de sprinters boven op de al aanwezige puncheurs komen, wat types als Carapaz automatisch verder naar achter plaatst in de verwachting.

Over hoeveel sprinters hebben we het hier? Zoveel sprinters zijn het niet die dit in het meest gunstige scenario voor ze kunnen overleven. Een scenario waarin sprinters er nog bij zitten is ook voor types Carapaz makkelijker.

Kenny van hummel zou de poggio nog overleven als de aanloop in MSR hetzelfde zou zijn als in de etappe van vandaag. Ik heb me vooraf kapot gelachen om de vergelijking met de Poggio, die in een eendagswedstrijd van bijna 300 km met enkele capi ervoor ligt.

Ik heb mij inderdaad ook kapot gelachen over die vergelijking met de Poggio. Visegrad is namelijk veel zwaarder. San Remo is voor sprinters die de godsganze dag in het peloton uit de wind worden gehouden ook gewoon een makkie. Dat geven ze zelf ook allemaal ieder jaar weer aan. De totale finale is zwaar doordat de afdaling van de Poggio ook energie vergt omdat ze vaak terug moeten komen. En daarna nog (vaak zonder knechten) een gat moeten dichten op een aanvaller op het vlakke. EN daarna nog sprinten. Het zware voor sprinters van San Remo in vergelijking met vandaag komt dus pas NA de Poggio.

Mwoh, dat is dan verschil van inzicht. De kans dat Carapaz hier top 20 zou rijden achtte ik inderdaad groter dan de kans dat een sprinter hier top 20 zou rijden. Maar wanneer een sprinter top 20 zou rijden achtte ik de kans dat dat plek 6 zou betreffen een stuk groter dan wanneer Carapaz top 20 zou rijden.

Klopt dat het een verschil in inzicht is. For sake of argument ben ik meegegaan in je kans van 15% voor sprinters, maar die had ik nog lager ingezet.

bakfiets

Vandaag 338 punten met de volledige top 3. Het is altijd een beetje gokken zo'n eerste etappe. Cort en kelderman vond ik dan verassend na hun interviews.

Ik stel ghirmay morgen wel op. Geen idee of hij kan tijdrijden. Maar een km omhoog knallen kan hij wel dus ik neem de gok.

Ik heb bv vandaag getwijfeld over opstellen gaviria om dezelfde reden als nasibal. Niet gedaan en dat leverde me niks op. Ik had yates en g. Martin opgesteld ipv gaviria :-)

Starlynk

Excuus als dit bericht dubbel is, maar Wielerflits saboteert mijn account geloof ik (mag ook niet PM-en :p)

Doe ook weer eens mee met een Scorito-potje! Vandaag een prima start (364 punten) met het volgende team:

Klimmers:
Carapaz
Yates
Almeida
Lopez
Bardet
Bilbao
Martin
Sosa
Valter
Arensman

Sprinters:
Nizzolo
Demare
Gaviria
Consonni
Girmay
Theuns

Overig:
Van der Poel
Skjelmose (moet zich eerst nog bewijzen als echte klimmer)
Ulissi
Albanese

Vanochtend nog wel wat geschoven tussen de volgende varianten voor mijn laatste 4 renners (eigenlijk allemaal twijfelgevallen):

1. Bilbao, Sosa, Consonni, Ulissi
2. Dumoulin, Ciccone, Consonni, Ulissi
3. Dumoulin, Cavendish, Fortunato, Covi
4. Cavendish, Consonni, Fortunato, Covi

Uiteindelijk dus voor variant 1 gegaan (begon de dag met 4, toen 3, toen 2, toen 1 haha) en nog wel mijn twijfels of het nou de juiste keuze is (m.n. of Sosa zijn geld waard gaat zijn), maar dat weten we pas over een week of 2/3 ;) Sowieso begon Bilbao goed vandaag en dan moeten Dumoulin en Cavendish nog maar gaan laten zien, maar dat zijn wel 2 renners die ik er graag bij had gehad vanwege de potentiële upside.

Goed, vandaag gestart met de perfecte opstelling voor mijn team, dus prima. Morgen wordt ff een dagje doorkomen met weinig echte tijdrijders. Ben vooral heel benieuwd wat Dumoulin gaat laten zien! :)

Laatst gewijzigd
Capra

Morgen maar op safe met Almeida als captain. Lang getwijfeld om Matje te cappen, het zou me niks verbazen als hij weer wint, maar Almeida zie ik toch meer als een zekerheid voor de top 3.
Verder
Porte
Arensman
Bilbao
Carapaz
MAL
Girmay
Ulissi

Heb ook Tratnik nog, maar ben bang dat hij geen hoge ogen gaat gooien op zo'n technisch parcours, als hij uberhaupt al start.
Verder blijft het altijd grappig om te lezen dat mensen renners opstellen voor de teampunten morgen :-)
Succes daarmee!

Behatzailea

'@capra je krijgt alleen geen punten voor de etappewinst, maar wel voor de truien. Dus het kan toch lonen, denk ik.

Lo Zar

Maretsjko staat er gewoon in morgen

Behatzailea

'@lo zar precies. Al is het alleen maar om zo snel mogelijk aan die 100 punten per miljoen te komen.

Blaagstra

heerlijk duidelijk vandaag vooraf weinig mee kunnen bemoeien, maar vooral duidelijk geworden dat al die bespiegelingen over 'defensief rijden' prettige quatsch gaan worden. De etna wordt voor de met testosteron opgepompte klassementsmannekes. rc vooraan

user27310

Wat denken jullie dat de betere optie is voor plek 9 morgen?
Bardet: vorig jaar vuelta 2x in de top 20 gereden (20 en 14). Zou ie dat weer kunnen?
Girmay: de man in vorm, die er misschien gewoon zin in heeft. Sprinters kunnen vaak wel kortere tijdritten rijden heb ik het gevoel.
Levert Girmay eigenlijk nog zekere punten op ivm truipunten voor 2e plek in bergklassement? Of zijn daar morgen ook punten voor te behalen. Daarnaast voorlopig nog hoge klassering in andere klassementen.

Rest van mn team morgen:
Almeida (c)
Porte
Bilboa
Cort
Mvdp
Yates
Carapaz
Arensman

wielergekkie

'@basraar ik ben benieuwd naar het aantal punten van jou na de laatste etappe. :)

Capra

'@Behatzailea @ Lo Zar
Dat is waar, punten en bergklassement zou hij sowieso wel 1e blijven waarschijnlijk, dat is toch 12 puntjes.
Daarvoor moet een andere renner al in de top 15 rijden.
Gun het Mathieu graag, dus hopelijk zoveel mogelijk punten voor Mareczko morgen.

Primavoormij

Hoe zit dat eigenlijk met de bergpunten morgen? Degene die het snelst die col op is gereden krijgt de punten (zie Zabel etappe 1 Giro 2020)? De cols van vandaag en morgen zijn allebei als categorie 4 gecategoriseerd, maar krijg je er ook allebei evenveel punten voor? De top van de col van morgen ligt namelijk op de finish, krijg je dan dubbele punten? Gaan we er daarnaast even voor het gemak vanuit dat je voor beide cols evenveel punten krijgt en dat zwel MvdP als een andere renner evenveel punten hebben: wie staat dan officieel eerste in het bergklassement na etappe 2?

Laatst gewijzigd
Lo Zar

'@Doe maar Renaat Goede vraag. Ik kan dat zo 1,2,3 niet achterhalen. Het eerlijkste lijkt me de renner die dan het hoogste in het AK staat.

EDIT: Tenzij die ander Alfred E Neuman heet

Laatst gewijzigd
heuveltje af

Forum is dramatisch beteikbaar

Thomberg

Normaal zijn bergop finish punten dan belangrijker als je gelijk staat. Kan het nu nergens vinden

arjenzvob

Basraar presenteerde zich in 2018 al als het 'neefje van kevinraar' en is hier alleen maar om de boel op te ruien. Kleutergedrag dus.

Verder vind ik het wel heel goedkoop dat iemand die zijn kop boven het maaiveld steekt en een mening heeft, @nasibal, nu heel makkelijk neergesabeld wordt door een aantal mensen. Maar goed, zo zit de maatschappij nou eenmaal in elkaar helaas. Ik heb het ook meegemaakt hier.

Had ik al gezegd dat ik Carapaz had opgesteld en dat dit volstrekt logisch was? ;)

Voor morgen:
Almeida (c), Carapaz, Yates, Bilbao, Arensman, Kämna, Cort Nielsen, Ulissi en Girmay.

Op de bank o.a. Lopez en de sprinters. Lopez kan dit wel, dus wellicht toch ipv Girmay.

Daan Brakenhoff

'@arjen
Kämna vandaag gezien zal denk ik niet voluit gaan. En anders schat ik hem ook niet hoger dan een 15 plek maximaal. Bij mij blijft hij lekker op het bankje, Lopez staat er sowieso in.

bakfiets

Ik heb kamna niet in de dagopstelling staan voor morgen. Kan hij dit?.

Lopez dan weer wel vanwege dat heuveltje. Zou zomaar top 20 kunnen rijden. Top 10 zie ik niet zo snel.

WCEendT

Skjelmose morgen top 10 en zijn geld al waard, ook prettig.

1 2 ... 95 ... 197 198

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.