'@Franky bedankt! Betekent dit dat je helemaal geen teampunten bij een tijdrit krijgt of alleen de dagwinnaarspunten niet als teamgenoot krijgt en wel de klassementspunten van de teamgenoot? Ik probeer het helder te krijgen uit de scoritospelregels, maar slaag daar niet in.
Dus: vd Poel houdt roze, blauw en paars: krijgt Marezcko (vandaag) dan wel die punten of die ook niet?
Ik vind het een mooi forum en een beetje linkeballen hoort daarbij.
Ik had van tevoren niet echt rekening gehouden met Girmay als een optie voor deze tijdrit. In principe zou hij zo'n rit als vandaag natuurlijk goed moeten kunnen, maar hebben we enig idee of hij tijdrijden qua techniek enigszins beheerst? Ik denk dat ik hem op de bank laat - zou anders ten koste van MAL gaan waarschijnlijk.
En dan hebben we evt. ook Bardet nog die in de punten zou kunnen rijden, en Kamna al betwijfel ik of die voluit zal gaan dus die gaat sowieso op de bank blijven.
Een ding weet je zeker: Girmay gaat zich VOL geven vandaag. Het is ook geen fragiel androni klimmertje dat met moeite de trappers rondrijdt op een tijdritfiets en het constant weer in gang schieten na al die bochten zou hem ook moeten liggen.
Of hij ook een "tijdrijder" is weet niemand (nog) maar hij beschikt iig voor vandaag alvast over een aantal van de juiste puzzelstukjes.
Girmay vandaag 6 zekere punten van paars. Bergklassement blijft hij op z'n minst vierde staan, dat zijn dus ook nog eens 2 punten. 1 of 2 punten voor de witte trui is niet ondenkbaar, maar lastig in te schatten vanwege de grote groep jongeren die op 10 sec van hem staan - waarvan er een paar ook nog eens goede tijdrit hebben zoals Skjelmose, Tulett, Almeida en Schmid. Eigen punten van Girmay liggen wat mij betreft niet heel erg voor de hand, maar als er iemand kan verrassen is hij het. Dus 8 punten gegerandeerd met kans op iets meer. 8 punten staat gelijk aan een 17e plek in het dagklassement. Lijkt me dan dat je beter Girmay op kunt stellen dan redelijk tijdrijdende klimmers zoals Bardet, Lopez en misschien zelfs Carapaz? Wat denken jullie?
Bij mij staat 'ie er in elk geval in en niet namen als Bardet, Kämna, die ik hier voorbij zie komen.
Carapaz banken zou ik zelf niet snel doen; gisteren had ik er lichte twijfels bij - maar als hij scherp is zit hij altijd vooraan, ik verwacht hem zelf ook vandaag weer in de punten.
'@nasibal
In een bergetappe heel logisch denk ik om de zouten een beetje aan te vullen. Even een bordje leeg lepelen in de afdaling en netjes schoongelikt weer inleveren bij de ploegleiderswagen.
In een tijdrit van pak m beet 10 kilometer zou het een regelrechte bezienswaardigheid zijn!
Edit: had hier nog een mooi linkje naar een artikel over het dieet van Matje staan, maar die wordt niet gepruimd door WF..
'@Ccc3 Tratnik postte gisteren op social media: “Dit is geen superstart voor mij. Ik heb wat blauwe plekken op mijn lichaam, maar het ergste is mijn pols. We weten nog steeds niet zeker of het gebroken is. Binnenkort weten we meer.” (vertaling Wielerflits). Dit werd echter later aangepast naar: "Not a super start for me. Some bruises on my body, but the worst is my wrist. We fight on." (Dit keer niet vertaald, maar laatste zin is anders).
Wat dit betekent voor zijn situatie zou ik niet weten. Tenzij er een ander bericht komt verwacht ik dat hij vandaag start en gewoon zijn best gaat doen. Ik stel hem wel op. Gisteren Cort op de bank gelaten omdat die aangaf z'n vorm eerst nog maar eens te gaan bekijken. De les die ik heb geleerd is: als de renner een kans heeft op veel punten stel je hem op, ook al is die kans niet zo groot. In ieder geval als het alternatief wat je zou opstellen toch geen grote kans heeft op punten.
Voor vandaag heb ik:
Almeida(c) - kan dit, mogelijke witte/roze trui?
Carapaz - ik denk dat hij er kort op wil blijven zitten in het AK
Foss - kan top 5 rijden.
MAL - twijfel tussen hem en Kämna..
Bilbao - lijkt nog steeds in vorm, top 15 moet lukken.
MvdP - zal het roze wel willen verdedigen.
Girmay - gokje, gun het hem van harte.
Arensman - kan gewoon tijdrijden, maar kan ook tegenvallen.
Ulissi - leek gister ook goed in vorm, plus mogelijke truipunten almeida?
Wat denken jullie MAL of Kämna?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.