Scorito - Giro d’Italia 2022

1 2 ... 97 ... 197 198
De bavariaan

Daarbij is van der poel verplicht te juichen op de meet. Heeft al een waarschuwing ontvangen van de UEFA.

Ccc3

Bon, hoe zit het met Tratnik! Google lost niet veel....

MarvinG

Vandaag:

Carapaz
Almeida
Yates
Lopez
Dumoulin (C)
Tratnik (?)
MvdP
Girmay
Mareczko

Hierdoor wel Bardet, Valverde en Kamna op de bank. Mannen waar ik ook wel iets van verwacht eigenlijk.

Aanklampen

Geurt,

Weet je wel hoe het heurt? Nog een keer tellen en de 4 punten voor de meeste gesoigneerde fiets niet vergeten aub

nasibal

Die teampunten tellen vervolgens ook nog eens dubbel als je hem capt ;)

KV

Ik dacht vierdubbel omdat hij dan 2 ritten na elkaar wint?

Stijn Lemmens

Toch nog maar is de spelregels lezen jongens haha🤣

Ted de la course

De kans is klein, maar mocht VDP erin slagen om ook nog een bord goulash te eten onderweg dan krijg je daar zo nog ns 20 teampunten voor

Franky122

Hoi Geurt, je krijgt geen teampunten bij een tijdrit. Verder klopt ie. Deze forumleden hebben allemaal die fout nooit gemaakt, vandaar deze reacties.

nasibal

'@Ted de la course

Je zou gek opkijken!

Grinta Geurt

'@Franky bedankt! Betekent dit dat je helemaal geen teampunten bij een tijdrit krijgt of alleen de dagwinnaarspunten niet als teamgenoot krijgt en wel de klassementspunten van de teamgenoot? Ik probeer het helder te krijgen uit de scoritospelregels, maar slaag daar niet in.
Dus: vd Poel houdt roze, blauw en paars: krijgt Marezcko (vandaag) dan wel die punten of die ook niet?

Ik vind het een mooi forum en een beetje linkeballen hoort daarbij.

Laatst gewijzigd
Wellens Nietens

Ik had van tevoren niet echt rekening gehouden met Girmay als een optie voor deze tijdrit. In principe zou hij zo'n rit als vandaag natuurlijk goed moeten kunnen, maar hebben we enig idee of hij tijdrijden qua techniek enigszins beheerst? Ik denk dat ik hem op de bank laat - zou anders ten koste van MAL gaan waarschijnlijk.

En dan hebben we evt. ook Bardet nog die in de punten zou kunnen rijden, en Kamna al betwijfel ik of die voluit zal gaan dus die gaat sowieso op de bank blijven.

Valvuillerdemoz

Bini heeft nog niet veel ervaring in de tijdrit. Maar twee keer een tijdrit gereden. Hij werd daarin wel 2e en 4e.

nasibal

Een ding weet je zeker: Girmay gaat zich VOL geven vandaag. Het is ook geen fragiel androni klimmertje dat met moeite de trappers rondrijdt op een tijdritfiets en het constant weer in gang schieten na al die bochten zou hem ook moeten liggen.

Of hij ook een "tijdrijder" is weet niemand (nog) maar hij beschikt iig voor vandaag alvast over een aantal van de juiste puzzelstukjes.

Primavoormij

Girmay vandaag 6 zekere punten van paars. Bergklassement blijft hij op z'n minst vierde staan, dat zijn dus ook nog eens 2 punten. 1 of 2 punten voor de witte trui is niet ondenkbaar, maar lastig in te schatten vanwege de grote groep jongeren die op 10 sec van hem staan - waarvan er een paar ook nog eens goede tijdrit hebben zoals Skjelmose, Tulett, Almeida en Schmid. Eigen punten van Girmay liggen wat mij betreft niet heel erg voor de hand, maar als er iemand kan verrassen is hij het. Dus 8 punten gegerandeerd met kans op iets meer. 8 punten staat gelijk aan een 17e plek in het dagklassement. Lijkt me dan dat je beter Girmay op kunt stellen dan redelijk tijdrijdende klimmers zoals Bardet, Lopez en misschien zelfs Carapaz? Wat denken jullie?

Mindless

Bij mij staat 'ie er in elk geval in en niet namen als Bardet, Kämna, die ik hier voorbij zie komen.

Carapaz banken zou ik zelf niet snel doen; gisteren had ik er lichte twijfels bij - maar als hij scherp is zit hij altijd vooraan, ik verwacht hem zelf ook vandaag weer in de punten.

Laatst gewijzigd
Joseba

Kopman dan maar weer.....? Of toch Almeida...?

Ted de la course

'@nasibal
In een bergetappe heel logisch denk ik om de zouten een beetje aan te vullen. Even een bordje leeg lepelen in de afdaling en netjes schoongelikt weer inleveren bij de ploegleiderswagen.

In een tijdrit van pak m beet 10 kilometer zou het een regelrechte bezienswaardigheid zijn!

Edit: had hier nog een mooi linkje naar een artikel over het dieet van Matje staan, maar die wordt niet gepruimd door WF..

Laatst gewijzigd
BigMig

'@Ccc3 Tratnik postte gisteren op social media: “Dit is geen superstart voor mij. Ik heb wat blauwe plekken op mijn lichaam, maar het ergste is mijn pols. We weten nog steeds niet zeker of het gebroken is. Binnenkort weten we meer.” (vertaling Wielerflits). Dit werd echter later aangepast naar: "Not a super start for me. Some bruises on my body, but the worst is my wrist. We fight on." (Dit keer niet vertaald, maar laatste zin is anders).
Wat dit betekent voor zijn situatie zou ik niet weten. Tenzij er een ander bericht komt verwacht ik dat hij vandaag start en gewoon zijn best gaat doen. Ik stel hem wel op. Gisteren Cort op de bank gelaten omdat die aangaf z'n vorm eerst nog maar eens te gaan bekijken. De les die ik heb geleerd is: als de renner een kans heeft op veel punten stel je hem op, ook al is die kans niet zo groot. In ieder geval als het alternatief wat je zou opstellen toch geen grote kans heeft op punten.

Guido Maltempi

Bini werd twee maanden geleden nog zeer verdienstelijk 82ste in een redelijk vergelijkbaar tijdritje in Parijs Nice. Geen idee of hij daar voluit ging, of misschien had-ie wel een lekke band, maar het geeft in ieder geval een voorzichtige indicatie van zijn ITT capaciteiten.

Franky122

'@Geurt van Lagen
Wel de truipunten inderdaad, niet de punten van etappewinst.

Ossie010

Hoi

Malathion

Ik neem aan dat iedereen na gisteren Carapaz heeft opgesteld? 😎

Eddix

Voor vandaag heb ik:

Almeida(c) - kan dit, mogelijke witte/roze trui?
Carapaz - ik denk dat hij er kort op wil blijven zitten in het AK
Foss - kan top 5 rijden.
MAL - twijfel tussen hem en Kämna..
Bilbao - lijkt nog steeds in vorm, top 15 moet lukken.
MvdP - zal het roze wel willen verdedigen.
Girmay - gokje, gun het hem van harte.
Arensman - kan gewoon tijdrijden, maar kan ook tegenvallen.
Ulissi - leek gister ook goed in vorm, plus mogelijke truipunten almeida?

Wat denken jullie MAL of Kämna?

Tijn Hoffman

Ik stel vandaag kamna niet op. Ik verwacht dat hij het laat lopen met zicht op etappe 4. Verwacht hem daar bij de voorste.

1 2 ... 97 ... 197 198

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.