Scorito - Giro d’Italia 2022

1 2 ... 99 ... 197 198
Sloddies

De Sloddies zijn van start gegaan en nu al mixed feelings. Op de slotdag op basis van de interviews Kelderman en Cort Nielsen uit de ploeg gehaald, en dit aangewend om Bauhaus (waarvan ik eerlijk gezegd niet verwacht dat hij de bergen overkomt) te upgraden naar Cavendish. Voorlopig een beetje balen.

Onderdeel hiervan was wel dat Skjelmose in mijn selectie verscheen en dat is een mooie zet. Hij stond meteen in de basis. Net als Mollema en Ullissi, die ik allebei ook hier had verwacht en ook een aardig tijdritje willen rijden. Helaas had dit tot gevolg dat Carapaz niet in mijn basis stond, omdat ik inschatte dat Yates en Bardet een betere sprint bergop zouden hebben. Niet dus. En jammer genoeg geen succes voor Valter, die ik in zijn thuisland moest opstellen (dat doe ik vandaag maar beter niet).

Uiteindelijk 292 puntjes, dat hadden er eigenlijk 30 meer moeten zijn maar goed. Een gemiddeld begin. Benieuwd naar de tijdrit! Daar zullen de AK-mannen voluit moeten gaan. Twijfel als kopman tussen MvdP en Almeida. Verder Yates, Carapaz, Mollema, Ullissi, Grmay, Foss en Skjelmose of Mareczko.

Valvuillerdemoz

Ik zou Yates hier toch wel boven Carapaz kiezen.

zitvlees

'@nasibal Girmay interessante outsider vandaag! mooie pick

Ik had vannacht een dronken droom dat Kämna top 10 zou rijden vandaag, maar ga ik hem dan ipv skjel opstellen? Misschien moet ik iets minder met scorito bezig zijn :')

Behatzailea

Nog 6 minuten. Toch maar snel Kämna voor Carapaz. Er mag om 18 uur gelachen worden.

De bavariaan

Valverde kan ook gevaarlijk zijn, die rijdt dit jaar sterke tijdritten

Jeffrey81

Voor mij in de ring vandaag:

Voor mogelijke winst/roze:
Dumoulin (C)
Almeida
Foss

Top10: Porte

Top20:
Ulissi
Kamna
Carapaz
Girmay
Bardet

pirazzi

Met Girmay heb je nog wel punten voor het bergklassement na vandaag maar het zou me verbazen mocht hij top 20 rijden.

Jeffrey81

Mij ook, maar het is de gok waard ;)

(edit: volgende alternatief was Landa namelijk. Wellicht top... 30?)

Laatst gewijzigd
niek-vdv

Van de 18% die Tratnik heeft, had 15% hem opgesteld waarvan 1% zelfs als captain. Toch wel opmerkelijk.

Jommelb

Tja ik heb hem er ook in gelaten. Had geen goed alternatief en ik dacht wie weet stoppen ze hem vol pijnstillers en wordt het alsnog wat;)
Baal wel dat hij gevallen is, toch een renner die anders vandaag en in de heuveletappes lekker had kunnen scoren.

Barrygoal

'@niek-vdv dat zijn alvast 0 punten dan

user26790

De tijdrit is live te volgen via: https://www.procyclingstats.com/race/giro-d-italia/2022/stage-2/live/time-splits

Mr. Burns

'@niek-vdv

Zal een deel zijn die überhaupt niet weet dat hij gevallen is, een deel met ijdele hoop en een paar huismoeders met hem als captain. Zou toch een unieke prestatie zijn geweest als hij met één hand aan het stuur de top 20 inrijdt.

niek-vdv

Klikpedaal Demare brak gisteren af, aldus Sinkeldam. Mechanische pech dus

Laatst gewijzigd
Thomberg

Er zijn vandaag ook mensen die Bauhaus en Ballerini hebben opgesteld? Gokken op Roze van Bilbao en in het geval van Ballerini ??

nasibal

Ik vermoed dat de lui die Ballerini hebben opgesteld nog denken dat Almeida voor QS rijdt ;)

danusz1986

Dom weer Kamna op de bank gezet haha!

nasibal

Kämna zich prima gespaard voor etappe 4

Capra

Heeft zich duidelijk niet gespaard!

rbc1912

Hier idem hoor ;)
Maar het is nog niet gedaan hè

zitvlees

"Ik had vannacht een dronken droom dat Kämna top 10 zou rijden vandaag, maar ga ik hem dan ipv skjel opstellen?"

Werkt quoten zo? Ben benieuwd hoe dit verloopt. Hopelijk staan mijn 9 nog boven deze topprestatie van Kämna, maar vrees ervoor. Zal voortaan al m'n dronken dromen met jullie delen!

Edit: hoe werkt quoten?

Laatst gewijzigd
Mollemaaktmenietuit

Kämna hier ook heerlijk op het bankje😅

Laatst gewijzigd
Behatzailea

Nog 6 minuten. Toch maar snel Kämna voor Carapaz. Er mag om 18 uur gelachen worden.
misschien hoeven we niet te lachen ;-)

Quelbois

Tijdens de tijdrit mooi moment om de mannen voor dit jaar nog even te benoemen. Mijn team lijkt op die van Antonini (dank voor de glimlach gisteren). Ook door een degelijke start met de top 3 in het team.

Klassement;
Carapaz ; favoriet met sterke 3e week, dit jaar weinig gezien nog , maar wel iets beter dan vorig jaar in de voorbereiding.
Yates; mits zijn baaldag uitblijft belangrijkste uitdager ook sterke 3e week.
Almeida; hopelijk lang roze (na vanmiddag) en hoop dat de Italianen hem beter ondersteuning bieden dan dhr Remco E. vorig jaar.
MAL; in vorm , misschien wel de beste klimmer veel punten in week 3, wil volgend jaar een ploeg waar ze wel netjes betalen en gaat vlammen.
Bardet; maakt top 5 rond, stak zijn ambitie niet onder stoelen en banken wil de 7e plek van vorig jaar verbeteren. Goede daler ook!

Schaduw klassement en wat jongs
Bilbao, schrok me gisteren rot, maar Tratnik bleek op zijn plaat te liggen. Tijdrit, punch en beter in vorm dan Landa
Ciccone, Italiaan (niet onbelangrijk bleek in het verleden) klassement of lekker aanvallen en wellicht bergtrui
Foss; twijfel, maar jongerenklassement, tijdrit en hoog punten potentieel. Vandaag verwacht ik top 5
Arensman; lekker mee met Bardet in de ineos trein, tijdrit. Jong . Licht chauvinistische keus. Gisteren niet al te best, kijken of dat vandaag beter gaat
Skjelmose; gisteren al een goede pick , kijken wat hij kan deze eerste grote ronde

Punch;
MvdP ; stond er gelijk , investering al bijna waard als hij vandaag stand kan houden , veel punch , zware sprints en wellicht ook nog een laatste week (al twijfel ik daar over )
Grmay; ook gelijk op de afspraak , verwacht wel dat hij tot Verona doorgaat en op vlakke sprints ook mee gaat doen
Albanese; Italiaanse puncher, doe hopelijk ook op vlakke meedoet en af en toe een vlucht pakt

Sprint;
Cavendish; wil Patrick laten twijfelen over de tour selectie door er een paar te pakken deze Giro
Gaviria; stabiele top 5 sprinter , trui punten Almeida
Consonni, nog een Italiaan , redelijk in de heuvels , plekje 5-10 in zowel vlakke als heuvel ritten
Theuns: opvul sprinter , keus tussen hem en de Alpecin man, maakt het hopelijk waar dat de balans naar hem doorsloeg

Overig
Kamna; die is goed. Gisteren met een poging en , flink aantal bankpunten misschien vandaag wel , want zet net de snelste tijd neer. En heb ik niet opgesteld.
Covi; ontsnappen en punten harken , had liefst Ulissi gepakt maar kon niet meer uit. Was gisteren niet op de afspraak, maar schrijf hem nog niet af.
Castro (teampunten ) vandaag wel de selectie gehaald , redelijk maar wellicht dat kamna of Grmay, betere picks bleken

Ik heb wat goed te maken na de dramatisch verlopen klassiekers. Deze mannen mogen het doen

Veel plezier mannen (en vrouwen) , moge de beste winnen

Zadelpen

Wel weer balen hoor. Neem ik een tt rijder mee voor de 2de rit, en kan hem al weer niet opstellen.

Het lukt mij echt niet één ronde om rit twee met een volledig team aan te vangen. Wat is dat toch. Pfff

1 2 ... 99 ... 197 198

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.