Scorito - Tour de France 2022

1 2 ... 10 ... 196 197
Sjonge Jonge

Liever een gefundeerde, beargumenteerde mening dan zo'n zure reactie wat mij betreft

Antonini

Vorig jaar waren de sprinters juist niet zo duur in de Tour, maar, net als dit jaar, het aantal pure sprints onduidelijk.

@nasibal teampunten pak je precies wel met Roglic, vAert, Vingo, Pogi en McNulty. Vorig jaar was Bjerg een held in de ITT en teampunten in overgangsetappes.

Ludi

'@daan @nasibal ik denk dat daar mogelijk mooier(en) voorbeeld (en) van is / zijn, maar mogelijk is/zijn die duurder :)

nasibal

'@ludi

En daar zit de crux: 'duurder' ;)

reint

'@williams
Ik lees alle jaren mee op dit forum en heb juist respect voor mensen die hun nek uitsteken en keuzes proberen te beargumenteren. Nasibal is hier wat mij betreft een uitstekend voorbeeld van. Beargumenteert zijn keuzes op een nette manier en komt zeer kundig over. Zoals er meerderen zijn op dit forum. Dit maakt het voor mij wel “lastig” om me te mengen in de discussies. Wat mij betreft sla je de plank dus volledig mis met jouw post.

Ludi

'@nasibal: nou is dat mogelijk weer helemaal geen echt probleem :p

nasibal

Dit maakt het voor mij wel “lastig” om me te mengen in de discussies.

Ik snap het wel, maar dit is jammer om te horen @Reint :) Voel je altijd vrij om iets in te brengen! :)

arjenzvob

'@Reint
Wij van het forum waarderen iedereen die zich wil mengen hoor! Een aantal van ons zijn wat dominanter qua toon, maar een ieder met een mening is welkom!

vevie

Stel dat je als dure AK-renners Pogacar, Roglic, Vlasov en DFM pakt. Is een Vingegaard dan nog een logische keuze keuze, of ga je vanaf plek 5 naar de goedkopere AK-renners kijken ? Of erger nog. Zou je iemand van mijn eerste 4 namen weg laten?

Ik neig naar alle 5 die je noemt en Mas. Ik houd zelf ook Haig in de gaten. Normaalgesproken kun je echter niet 7 van zulke dure AK-mannen meenemen, zonder pijn te lijden elders.

Ik denk dat deze 7 renners rustig samen 31 miljoen gaan kosten, afgaande van de prijzen die ik in mijn hoofd heb. Dat gaat ‘em niet worden, met een budget van waarschijnlijk 56 miljoen, zo. Dat was het volgens mij vorig jaar en ik ga ervan uit dat het wel hierbij in de buurt zal zitten dit jaar.

Pim96

Bahrein komt wel weer met een gevaarlijk team. Haig, Caruso en Mäder de Bahreinse Tridente. Heel benieuwd hoe dat gaat uitpakken. Ook FDJ met Storer + Gaudu heel benieuwd naar. Kijken of die teams een beetje kunnen opboksen tegen het geweld van Jumbo Visma, UAE en Ineos.

nasibal

Ik vermoed dat het budget zéér ruim gaat worden. In hun eindeloze streven om aan te sluiten bij Jantje en Mientje, zeker met de Tour, gaat Scorito nooit zorgen dat je moet kiezen tussen Rog en Pog. Vervolgens moet je ook gewoon kleppers als Wout, Matje en Jakobsen er in kunnen klikken. Anders is de lol voor het ik-weet-net-wat-een-fiets-is-en-kijk-alleen-de-tour-publiek er snel af.

Of die jongens krijgen dus een prijs die niet echt veel hoger ligt dan de rest, of het budget gaat hoog genoeg zijn om je tank een keer te vullen aan de lokale pomp.

Capra

Mezelf voorgenomen om pas vlak voor de Tour het forum te gaan volgen, maar vandaag toch gezwicht en even 10 pagina's teruggelezen.
Alweer met veel plezier, gelijk zin in de Tour nu!
Wat me wel opvalt is dat er zoveel mensen zijn die het nodig vinden om mensen als @nasibal terecht te moeten wijzen omdat ze het niet eens zijn met hun analyses.
Dat mag uiteraard, maar laat iedereen gewoon in zijn waarde.
Achteraf blijkt namelijk heel vaak dat ze gewoon gelijk hebben.
Tuurlijk, tijdens een koers kan het wel eens anders lopen dan je vantevoren logischerwijs had kunnen verwachten, niemand heeft altijd gelijk.
We zijn in principe allemaal min of meer wielerkenners, anders verdoen we onze tijd niet met het lezen van dit forum, maar sommigen zijn nog net iets meer bedreven op het Scorito tactische vlak.
Accepteer dat, discussieer mee, maar respecteer elkaar een beetje, dat houdt het hier ook leuk.
Veel plezier verder allemaal alvast vooral tot het begin van de Tour, daarna spatten de dromen vaak heel snel uit elkaar 😉

vevie

'@Capra: ik hoor je, maar dat soort mensen moet je eigenlijk gewoon negeren. Wat mij betreft ben je een pannenkoek als je je zo ‘irriteert’ of ‘aanstoot’ neemt aan wat men hier op het forum zegt en vervolgens met op de man spelende reacties komt. Vaak zijn het ook mensen die bijna nooit wat te melden hebben, maar wel negativiteit kunnen melden. Het is simpel: lees er gewoon over heen of houd je mond gewoon dicht. Je kiest uiteindelijk zelf waar je je druk om maakt, of niet.

Laatst gewijzigd
Capra

'@ vevie
Eens

RVH

Een aantal teams doet het dit jaar heel erg goed. Merk aan mezelf dat ik dan altijd meer geneigd ben om renners van dat team te kiezen. Wanty doet het dit jaar over het gehele team erg leuk. Maar wie van dat team gaat deze tour leuk meedoen. Kristoff in de sprints lijkt me met dit parcours een goede pick. Maar wie in de aanval/bergritten? Zit er daarom nu zelfs aan te denken om Louis Meintjes mee te nemen. Wie had dat gedacht...

Ben zelf wel benieuwd hoe jullie denken over FDJ met Gaudu/Storer/Kung/Pinot. Mij lijkt het een leuk team waar ik best wel beniewd naar de plannen ben. Gaudu verwachtte ik vorig jaar al mooie dingen van. Kwam er toen helaas niet uit en denk dat de twee tijdritten dit jaar wat te veel is voor hem en een top 5 klassement. Kan wel een leuke aanvulling zijn voor je klimteam.
Hoop en denk dat Pinot/Storer gaan aanvallen, dan ben ik vooral geïnteresseerd in Storer voor een leuke prijs (onder de 1.5 mil) Een soort Kamna van de tour?
Kung natuurlijk in de tijdritten en het geel in de eerste week? Misschien de kassei etappe. 1 miljoen en ik neem hem. 1.5 en ik neem hem denk ik niet.

Dit alles typende merk ik al weer dat ik eigenlijk niks heb om mee te werken zo zonder de prijzen van renners en het budget van het spel. Dat bepaald toch grotendeels OOK mijn keuzes.

Roglic discussie heb ik heel erg van genoten. Alleen is voor mij, mits deze week in Dauphine in orde, eigenlijk wel een zekerheid. Ongeacht de prijs.

Pim96

Ik denk het leuk is een beetje discussie. Dat mag soms wel even volle bak met argumenten zolang het netjes blijft. Uiteindelijk is het ook de uitdaging om zelf naar je keuzes te blijven kijken. Denk dat veel toch de neiging hebben om zich snel te laten beïnvloeden door discussie hier op het forum. Ik zou ook zeker aanraden om bij je eigen gevoel te blijven soms.

Als je bijvoorbeeld naar Bilbao,MVDP en Landa kijkt in de Giro. Namen die hier veel zijn besproken met veel tegenargumenten. Komen allen in top 20 qua punten. Denk dat er best wat mensen zijn die zonder forum ze wel mee hadden genomen en nu balen van de keuze om het niet te doen.

@RVH Misschien wel een interessant artikel. Waarbij ik overigens denk dat ze Storer ook eerst hoog willen houden im het klassement. Of dat gaat lukken is natuurlijk ook de vraag. Mocht dat niet lukken, dan een hele leuke extra aanvaller.
https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/groupama-fdj-gaat-voor-het-tourpodium-hoop-op-competitie-tussen-pinot-gaudu-en-storer

Laatst gewijzigd
callmeal

Ik hoop dat Nasibal met een waterdicht betoog komt om van Aert thuis te laten a la MVP voor de Giro, en dat er dan nog nét iets meer dan 6% van de scorito spelers lekker mee doen.

ploep

Ik vind alles best op een forum, de context loze renner-vs-renner vragen en de tl;dr's. Wat ik soms jammer en wat krampachtig vind is dat het enigszins not-done lijkt om een ploeg van 20 te droppen en daar commentaar op te vragen. Als er íets foodforthought is, is het wel een draft, imo. We leven immers niet meer in het dark-horse tijdperk.

e.g. op het grootste Fantasy Premier League forum (miljoenen deelnemers) is het juist het voornaamste gespreksonderwerp, teams droppen en voor en tegens bespreken.

madeks

Ik heb het gevoel dat dat ontstaat bij de hele fanatieke forumschrijvers die ook allemaal actief zijn op de andere forums op deze site en daarom een soort kliekje vormen ( wat volkomen logisch is)
Vervolgens komen er mensen die nooit iets melden een team van 20 droppen en vragen advies. Mensen die hier dus alleen komen om wat te halen en niet om iets te brengen.
En dat lieve kindertjes is nooit de basis voor een sterke onderlinge relatie.

Imbatido

Even een dilemma:
Van Aert + 500k renner + 500k renner, of Ganna + Philipsen + Van der Poel

Ik ben wel benieuwd wat jullie hiervan denken. Waar zou je voorkeur naar uitgaan? En wat zou Van Aert mogen/moeten kosten, en wat zou het prijskaartje van dat tweede samen zijn?

Laatst gewijzigd
Ludi

Wat is de vraag precies? Hoeveel WvA moet kosten om die vergelijking gelijk te krijgen? Een bedrag wat Scorito zelfs niet aan pogacar gaat geven.

Reus

Ik zit me al jaren af te vragen wat nasibal voor werk doet en of ie buiten wielrennen volgen nog meer hobbies heeft. Man wat moet het een tijd kosten om alles te volgen, te overdenken en dat ook nog leesbaar hier neer te plempen. Kan er alleen maar een soort bewondering voor hebben die ik ook voel voor mensen die 4 talen vloeiend spreken of met gemak 3 instrumenten bespelen.

Daarentegen moet ik dan ook weer grinniken om lui die zich daaraan ergeren.

Ben vooral blij dat er hier al vroeg gestart is met de tour discussie!

Imbatido

@Ludi: De vraag is welke van de twee je het liefst zou hebben. Waar zou je voorkeur naar uit gaan als je moest kiezen? En hoe schat je dan beide kanten in qua prijskaartje. Links en rechts hoeft dus niet gelijk te zijn, hangt af van je eigen inschatting. Rechts blijkt straks misschien 9 miljoen te kosten, links misschien maar 7, terwijl je bv nu al links liever zou hebben.

nasibal

'@Imbatio

Ik laat lachend VDP, Philipsen én Ganna thuis als dat nodig is om Wout er in te kunnen klikken.

@Reus

Haha gewoon fulltime grotemensen werk hoor. Heb wel autisme, misschien dat dat helpt ;)

Laatst gewijzigd
Ajvenema

'@imbatido: Als de kosten hetzelfde zijn denk ik dat Wout thuislaten nog wel kan lonen, maar als de prijzen zijn zoals ik denk:
Wout: 5/5.5
Matthieu: 3/3.5
Ganna: 2.5
Philipsen:3.5-4
Zou ik toch voor 3-in-1-man Wout gaan, en op die andere plekjes wat goedkopere opties neerzetten:)

Ik denk overigens dat ik Wout er tot 6.5 in zou proberen te krijgen, maar daarboven juist zou gaan zoeken naar een mooiere manier om het op te lossen

1 2 ... 10 ... 196 197

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.