Bij mij staat hij (Küng) er ook nog in. Een zekerheidje voor de twee tijdritten en voor de kasseien. Dit jaar lijkt hij toch enorm in vorm te zijn en ook mee te kunnen in de wat (lichtere) punchy en heuveletappes.
Normaal gesproken zou ik hem er zeker in klikken voor € 1.000.000,- gezien het aantal punten hij kan en gaat halen. Alleen voor deze zelfde etappes heb ik bijv. Van Aert al als captain. Daarnaast is het budget zo torenhoog dat ik iedereen er in wil en kan klikken (denk aan sprinters en klassementsmannen).
Ik zie op de een of andere manier geen rasaanvaller in Küng, die ik wel in Mohoric zie. Als aanvallers heb ik nu Kämna (kan ook beetje tijdrijden maar heb vele betere in mijn team, is wel een meester in de vluchtetappes in de echte bergetappes), Bettiol (kan tijdrijden en heuvelsprints aan) en Fuglsang (manusje van alles, maar kan ook zomaar niks worden). Dit voelt als weinig echte aanvallers. Mocht Lutsenko snel zijn klassementsambities in rook op zien gaan kan ik hem ook nog onder de aanvallers scharen, maar ook dan kan het niks worden.
Camperinterview met Groeneweg stemt me wel positief. Dauphiné gereden om hardheid op te doen en de klimmen beter te kunnen verteren. En in Slovenië nog een overwinning gepakt om het moraal te boosten. Hij wil graag uitrijden, team staat volledig in zijn dienst. Schat hem niet lager in dan Ewan of Philipsen.
Heb mijn team zo goed als compleet. Zijn twee keuzes die ik moet maken. Welke 750k renner neem ik mee (want wil niet met geld overblijven) en wie van 3 miljoen neem ik mee.
De 750k groep is enorm en van elke renner kan je genieten. Heb nu een shortlist van Meintjes, Poppel, Schach, Konrad, Kron, en Betty. Vooral ben ik gecharmeerd van Schachmann, alleen had ergens gelezen dat hij niet topfit was. Weet iemand daar toevallig meer over? Van Poppel is meer een chauvinistische keuze en verwacht ik in dit veld niet super veel van.
De 3 miljoen renners gaat om Yates, Thomas en Haig. Ik denk dat Thomas er (zoals hier velen denken) de eerste week goed doorkomt en ik zie hem daarna er wel bijblijven plakken. Haig verwacht ik dat hij het hoogste plafond heeft van de drie, maar ik kan hem niet zo goed inschatten waar hij in de dag uitslagen zal komen. Kan top 5 zijn, maar ook bottom vijf (van de 20 plekken). Yates is Yates en verwacht dat hij er ergens wel doorheen zakt, ook al is het zwaarste in de tweede week en blijft hij er nu wel beter bij de les. Wie van de drie verwachten jullie dat er boven komt drijven?
Of wordt het toch stiekem Bardet die laat zien nog in goede doen te zijn?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.