Scorito - Tour de France 2022

1 2 ... 101 ... 196 197
Zolderman

/

Laatst gewijzigd
Punchen of verzuipen

EF weer lekker laat met bekend maken selectie om hun Rapha-shit op de socials de pompen. Op basis van Strava mogen we er in ieder geval vanuit gaan dat Powless erbij is, want gisteren een ritje in regio Kopenhagen.

Guerreiro heeft afgelopen weken niks geplaatst.
Urans laatste activiteit op Strava is 6 dagen geleden rond Monaco
Bissegger fietste gisterochtend nog rond in Zwitserland, maar kan natuurlijk redelijk snel in Denemarken zijn.
Rutschs laatste rit was gisterochend in Duitsland
Bettiols laatste rit was 3 dagen geleden, met titel "last long ride before TdF"
Cort kan ik niet vinden

Laatst gewijzigd
Barrygoal

'@Dion de Mooy Om die rede heb ik m er weer uitgehaald. Terwijl ik m er lange tijd in had staan. ook met bennett erbij.

Ik zie al aardig wat teams voorbij komen met Philipsen en Jakobsen. Maar zijn hun niet te duur met de geringe sprints op t programma.
Mijn overzicht;
AK team; 8 man 29.5 M
Klimmer; 2 man 2.5M
Tijdrijder: 2 man 2.5M
Sprinter: 6 man 15.5 M
Aanvaller: 1 man 3.5 M
Knecht: 1 man 0.5M

niek-vdv

'@Punchen of verzuipen

Uran is ook alweer aan het trainen rondom Kopenhagen

KV

Pidcock die een vrije rol heeft om te doen wat hij wil kan toch ook nog interessant worden… toch heel veel mogelijkheden voor hem: uitgedunde sprints, punch, ontsnapping hier en daar. Maarja, als zijn maag of whatever weer zal opspelen…

Lijkt mij een gevalletje van high risk high reward.

Laatst gewijzigd
RvhC74

Thomas en Ganna lijkt op papier meer punten te halen dan Martinez en Mhoric

Martinez is dan weer beter in de bergen dan Thomas

Laatst gewijzigd
Reus

'@klaasd

Pedersen heeft me een gouden bekertje bezorgd toen hij als WK voor 500k een zeer acceptabel aantal punten bijeen sprokkelde.

Reus

'@thomberg
Ja dat is dus precies mijn dilemma. 8x opstellen voor 2 top noteringen of voor de vaste punten van geel en groen gaan.

Daarbij denk ik dat Kung wel in die eerste week helemaal los mag gaan.
Mollema twijfel ik enorm aan om mee te nemen. Die heeft zelf aangegeven dat zijn kracht licht in een heuvel etappe met vlakke aankomst. Wellicht dat een punch nog kan maar in de echte berg ontsnapping gaat hij het naar eigen zeggen afleggen tegen de “erdoor gezakte klassement klimmers”die op avontuur gaan.

La_Direction

Heeft EFE nu nog steeds geen selectie bekend gemaakt?

dadeliva

Ik zoek voor 1M een rijder voor de heuveletappes (die ik liefst ook in de kasseienrit kan inzetten).
Ik heb nu Mohoric in mijn team staan, maar hoe denken jullie over de volgende alternatieven:
- Kamna
- Woods
- Storer
- Barguil

Boasson en Hagen

Mohoric voldoet veel beter aan de beschrijving die je geeft dan die 4 alternatieven.

La_Direction

Kent iemand de definitieve selectie van EFE al?

Hoekie13

'@Thombeg er zijn wel redelijk veel renners met ongeveer het aanvallersprofiel van Moho als je in de categorie 'heuvels' naar 1 mil en 750k kijkt. Maar ook op hen is allemaal wel iets aan te merken. Ik kies er daar waarschijnlijk toch eentje van de categorie Asgreen, Wellens, Bagioli, Barguil etc. met meer vrijheid. Die zullen ook wel een lagere pickrate hebben, wat ik wel kan waarderen aangezien mijn team verder behoorlijk degelijk is met niet al te veel mogelijke verrassingen. Op al die lui is overigens ook wel wat aan te merken... Lastig, lastig!

Laatste interview van Moho biedt ook niet veel extra duidelijkheid:

https://www.dnevnik.si/1042991984/Kolesarstvo/matej-mohoric-podcrtano-imam-peto-etapo-s-ciljem-na-kockah-pred-arenberskim-gozdom

Sies

Welke combinatie geeft meer punten?

MvdP + Ben O'Connor of Vlasov + Cockpit?

Optie 1 is Mvdp zekerder qua punten, optie 2 natuurlijk met vlasov.
Ik neig zelf naar optie 1 omdat de punten voor Vlasov pas later in de tour kunnen komen en er dan al genoeg gebeurd kan zijn (covid (alweer?) en valpartijen), maar ik denk dat het puntenplafond bij optie 2 uiteindelijk wel hoger is. Hoe kijken jullie hier naar?

Jordi010

Laatste 3,75 miljoen:

A. Meintjes - Kristoff - Mozzato
B. Uran - Coquard - Van Poppel
C. Meintjes - Coquard - Dainese

Mijn voorkeur gaat uit naar B, maar er is dus twijfel of Van Poppel wel mag gaan sprinten.
Wat zouden jullie zeggen?

KV

'@LaDirection: ik zou het nog een 3de keer vragen en dan zal iemand het misschien weten

De Haai van Milheze

'@LaDirection: Eigenlijk wel ja. Rigoberto Uran, Neilson Powless, Magnus Cort-Nielsen, Jonas Rutsch, Alberto Bettiol, Stefan Bissegger, Ruben Guerreiro, & Owain Doull

Laatst gewijzigd
J. Bernal

Ik zit eraan te denken geen Ineos renners mee te nemen deze Tour. Thomas wint misschien in Zwitserland maar van zijn concurrenten daar zie ik er geeneen top 10 rijden in de Tour. Er is ieder jaar wel zon renner die het goed doet in een nietszeggend rondje vlak voor de Tour een daardoor zwaar overschat wordt, dit jaar is dat Thomas denk ik. Martinez wordt daar 8e wat gewoon ronduit slecht is. In Adam Yates heb ik nog het meeste vertrouwen, maar beide Yatesjes hebben in mijn ogen niet de capaciteit om 3 weken goed te zijn. Yates gaat of een week goed zijn en daarna wegzakken in het klassement, of hij is 3 weken lang oké en eindigt tussen plek 5 en 10. Kan zomaar eens een geflopte Tour worden voor Ineos, ze zijn niet meer zo dominant als een paar jaar terug.

La_Direction

Sorry mensen voor de overbodige vraag.
Het verzendformulier reageerde niet snel (maar werkte dus wel) waardoor ik er nog maar een vraag tegenaan gooide.

Ik vind het maar vreemd dat EFE zo lang wacht met het bekend maken van hun definitieve 8.
Geen enkele site heeft die bovengenoemde 8 bevestigd.
Althans .. de sites waar ik op kijk.

La_Direction

Nou .. op mijn wenken bediend ...
Pro Cycling heeft er een groen vinkje bij gezet!

Jasperdewaal11

Sporza wel

Stuff

Kijk anders even op de officiële twitter van EF, zo lastig is het allemaal niet:

https://twitter.com/EFprocycling/status/1542095535741571072?s=20&t=VG8GjRoVummvMTgfZgyLtg

Ludi

Ja of hun eigen site.

Melkboer

Kunnen we Küng ook verwachten in de aanval etappes of alleen tijdens de tijdrit en kasseien? Dat vind ik echt een hele moeilijke…

Symen De boer

Heeft iemand wat meer informatie of onze grote vriend Trentin of hij mag gaan sprinten?

1 2 ... 101 ... 196 197

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.