Scorito - Tour de France 2022

1 2 ... 100 ... 196 197
RvhC74

Met name de discussie over Ineos renners vind ik wel interessant.

Yates is geen optie, niet betrouwbaar
Martinez, wel beste in hooggebergte
Thomas, beste tijdrijder, maar ligt ook nog wel eens op asfalt.
Ganna toptijdrijder, maar 2 mln voor 2 tijdritten is wel wat veel en wanneer ga je hem nog meer opstellen, mits geel wel extra punten

en de aanvallers / bergtrui kandidaten moet je echt keuzes maken, wat is de juiste pick, blijven Pinot en Bardet echt overeind, overleeft Woods de eerste week zonder kleerscheuren

interessante opties zijn mi oa Kamna, Mhoric, Mollema, Guirreiro, Bagioli. Kron, Leknessund, Bouchard, Bonnamour
heb er nu 4 van

mijn "winnend" team bestaat uit, 8 klass, 2 klim, 1 tijd, 5 sprint, 4 aanval

Ik ben wel benieuwd hoe jullie verdeling is, jullie twijfel dossiers zijn etc etc

gaatzepostma

1

Teeke_de_Kapper

Windfinder voorspelt voor zaterdag op de GroteBelt-Brug windkracht 4 Bft uit westelijke - dus tegen- richtingen: waaierspektakel? Gereduceerd peleton dat gaat sprinten? We gaan het zien.....

Thomberg

'@Fu-Yong Hai ja goede analyse. Uiteindelijk daardoor dus denk ik toch niet de juiste renner in die categorie. Zijn plafond lijkt dan echt 150 te zijn. Kung had ik ook een tijd maar heb ik in etappe 1 niet nodig, dus ga ik ook niet voor. Maar heb wel 1 miljoen over. Ging net Ewan upgraden naar Jakobsen maar voelt ook niet goed. Ik denk dat etappe 4 wel een sprint wordt en dat Ewan dat kan overleven

Phoenix0000

Volgens mij hangt het vooral om de volgende keuzes..

Wel of geen Jakobsen
Wel of geen Martinez
En hoeveel aanvallers nodig?

Waarbij de eerste twee in mijn geval erg met elkaar samenhangen :-)

Klaas Dijkhoff

Wat zeggen jullie Coquard of Cort?

Jasperdewaal11

'@Phoenix ja idd en ik het bij beide nu nog een Nee. En de aanvallers loop ik nog een beetje mee te goochelen.

Reus

'@thomberg.
Als Mohoric en Kung dan niet de goede aanvallers zijn, welke dan nog wel? Mannen met een top voorjaar (een zelfs in Franse ploeg) die dit kunstje nu kunnen herhalen in de tour.
Aangezien dat aanvallen altijd vrij random is, zeker in de overgangs etappes, is dan 150 punten niet een perfecte score? Dus zijn deze mannen dan niet perfect voor de kasseien en de heuvels? Ik zie zo snel geen goedkope aanvaller die even 300 punten bij elkaar fietst.
Er zijn veel potentiële aanvallers aanwezig deze tour, en doordat het niveau daardoor omhoog gaat hebben ze echt niet dag in dag uit meerdere pijlen op hun boog.

zomaareens

WAt met mn laatste 2 miljoen te doen.. :

9 klassementsrenners 31.000.000
1 klimmer 2.000.000
1 tijdrijder 1.000.000
7 sprinter 17.500.000
0 aanvaller
1 knecht 500.000

wie o wie?

Thomberg

'@reus, klopt wat jij zegt. Alleen als je het parcours bekijkt zijn er echt wel veel etappes (ook die in ontsnapping eindigen) met flinke berg of punch aan het einde. Dan heb je dus al meer aan een Mollema of Kamna.

En precies wat jij zegt, de kans dat ze vaak in een ontsnapping zitten wil je wel meenemen. Als Mohoric 2 keer mee zit en gemiddeld dan 3de wordt. Dan heb je 80 punten, super mooi. Maar als je hem 8 keer opstelt had je dan ook pogi, de groene trui etc kunnen opstellen voor zekere punten in 8 etappes.

Of je pakt een sprinter van 1.5 --> Dainese waarvan je dan 4 keer zekere punten hebt en precies weet wanneer wel en niet op te stellen

oborobo

Team EF al bekend,zie nu met Cort en zonder Cort.
Met Chaves.

MightySosa

'@Reneetje, ik heb precies dezelfde verdeling als wat jij hebt. Elke keer als ik mijn team erin klik kom ik ongeveer op die verhouding. Zou het liefst een aanvaller minder hebben, maar ik zie niet wie ik er voor dat geld dan moet nemen

madeinstars

Wind tegen is funest voor de kans op waaiers, dus vergeet het maar. Enige kans is de open stukken in de 40 km vóór de brug.

Odin

'@oborobo

Ik zie Cort overal er nog op staan en geen Chaves. Doull lijkt wel toegevoegd.

zomaareens

http://www.cyclingfever.com/editie.html?detp=view&_ap=startlijst&editie_idd=MzA3NzI=
Cort is eraf geknikkerd

daanmeels

Het heeft niet veel zin om veel pure sprinters te kiezen. Er zijn meer heuveletappes. Ik heb hoge verwachtingen van Pedersen. Maar de vraag is of Sagan en Kristoff het nog kunnen. Kristoff kan ook nog aardig over de kasseien. Hoe denken jullie daarover?

Tijn Hoffman

Is er uitgesproken dan Felline massasprints mee gaat doen?

Jasperdewaal11

Ik vind die Felline hype echt machtig mooi neergezet hier hahaha. Ben benieuwd hoe vaak de drietand van dit bijeengeraapt zooitje gekozen gaan worden.

Guido Benzo

Momenteel is m'n ploeg zo goed als af. Al vermoed ik dat er nog mee getinkerd kan worden.

Pogacar (zekerheid)
Roglic (zekerheid)
Vingegaard (zekerheid)
Mas
Vlasov
Bardet (zekerheid)
Gaudu (zekerheid)
O'Conner (zekerheid)
Mcnulty
Pinot
Storer (zekerheid)
Konrad
Kung
Van Aert (zekerheid)
Jakobsen (zekerheid)
Philipssen (zekerheid)
Matthews
Van Poppel (zekerheid)
Pasqualon (zekerheid)
Mozzato (zekerheid)

Met nog 250k over.

Had ik er graag nog ingekregen: Mohoric. Leknessund, Bagioli, Haig.
Had steeds een ploeg met MVDP, maar eens ie geslachtofferd werd kon ik er heel wat volk bijkrijgen. Wou de goedkopere versie er in fietsen met Consefroy, maar dan zou ik Konrad moeten slachtofferen en voor 750k is ie wel goed bezig. Hopelijk kan matthews hem steeds volgen en pak ik met hem 70% van de punten voor 1,5m minder.

Naar mijn gevoel wel iets teveel risico met Mas & Vlasov, maar als ze goed zijn heb ik er meer vertrouwen in dan in Ineos. Ook Bardet is een risico, gaat enkel voor ritten, maar als ie daar staat... En was met Giro wel echt beresterk.

Laatste twijfel is Kung/Asgreen. Kung was ontzettend sterk in Zwitersland en is de betere Tijdrijden. Maar kan ook gepiekt hebben naar de ronde van zijn land. + Nu heeft Asgreen beetje de ronde van zijn land met de start. En is ook een sterke beer + teampunten jakobsen.

Emootje

Beetje hetzelfde als met Tulett voor de Giro bedoel je, @Jasperdewaal11?
Die deed het niet eens zo slecht eigenlijk.

Boasson en Hagen

Cort fietst gewoon rond in Denemarken in het nieuwe Tour-shirtje, die gaat wel mee. Denk dat Chaves afvalt, staat ook niet op PCS.

Jasperdewaal11

Ja maar Tulett deed dit 2x in een tijdrit waar hij goed in is. En Felline is in die vergelijking toch echt geen sprinter voor een massasprint.

zomaareens

Ik twijfel ook tussen Kung en Asgreen.. eigenlijk zonder blessure van Asgreen had ik niet getwijfeld.. Maar wellicht zul je er pas na de tijdrit achterkomen....:)

Asgreen had er een doel van gemaakt, maar is ie er klaar voor?

Tim

Dilemma, wil een semi-sprinter / puncher voor 750:

Kron
v. Poppel
Bagioli
Senechal
Turgis
Schachmann?

Welke is beste keuze voor de lastige punch sprintaankomsten?

Dion

Op Indeleiderstrui staat dat van Poppel waarschijnlijk niet mee gaat sprinten en vooral Vlasov moet bijstaan in de 1e week, aldus de manager van Bora.

Heeft iemand hier toevallig nog iets anders vernomen? Had hem er vrij snel ingeklikt maar dit staat met toch niet aan.

1 2 ... 100 ... 196 197

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.