Scorito - Tour de France 2022

1 2 ... 105 ... 196 197
Poule d'Or

'@zomaareens Mollema

Tandje er bij

Dit is op dit moment mijn team,
Metname door corona en waarschijnlijk wat uitvallers in deze heb ik flink geinvesteerd in het AK,
Aangezien de sprinters niet aan hun trekken komen heb ik gekozen voor een beperkt sprint team,
Iemand nog tips?

Pogi
Rogi
Vinjegaard
Vlasov
Thomas
Oconner
Meintjes
Bardet
Caruso
Barguil
Mc Nulty
Kung
Jakobsen
Pedersen
Van Aert
MVDP
Kristof
Morkov
Fugelsang
Geurreiro

encanto

Hier begint de stress wel een beetje toe te slaan.

10-13 renner staan er eigenlijk altijd wel in...de rest is natuurlijk steeds wisselend. De keuze is gewoon te groot. Van eerst 3 bahrein, naar nu maar 1 (en een andere dan toen ik de eerste drie erin zette).

Wel heb ik de 100 punten per miljoen losgelaten en neig ik naar zoveel mogelijk punten in het begin verdienen, want met corona weet je nooit wie erin blijft. Daardoor staat MVP, jakobsen (etappe 4 blijft ie er echt wel aan) en kung er eigenlijk vrij vast in.

Twee echte issues zijn de volgende (en hopelijk willen jullie meedenken):

1) Ik ben zeer gefrustreerd dan naast Poga ik enkel bagioli heb als jongerenrenner. Er liggen daar gewoon punten voor het oprapen (mcnulty is een brekebeen, maar storer heeft nog niets laten zien). Neig nu zelfs naar Zimmermann (wanty wint alles), maar dan geef ik een dure plek weg. Zetten jullie in op een extra jongere voor die punten? Of laten jullie het voor deze tour?

2) is kristoff, pedersen, mvp, aert niet teveel van hetzelfde? Daarnaast heb ik nog Jakobsen, dainese en Philipsen voor de echte sprints. Het voelt sterk, maar zijn ook weer eentonig. Verwacht ergens niet dat Pedersen en kristoff in etappe 6 en 8 er nog bijzitten (punten pakken). dan stel je ook deze rijders relatief weinig op. Echter alternatieven (cort, etc) vind ik te wispelturig. Kortom, zou ik nog kristoff inruilen voor Ewan/Dylan of is het potentieel van Kristoff toch echt hoger dan bij de andere tweee (als je jakobsen standaard als kopman hebt)

dank voor het meedenken.

Poule d'Or

'@Tandje
Bardet gaat niet voor een klassement (zegt hij)
Zelf zou ik Barguil niet meenemen

Laatst gewijzigd
ploep

"Wie kiestvoor me?"

Jij, op vrijdagmiddag, 5 minuten voor de deadline, en ook nog eens de verkeerde! Wat een drama.

J. Bernal

'@Encanto Misschien is Jorgenson van Movistar een optie voor het jongerenklassement? Lijkt me in ieder geval beter dan Zimmermann.

Polanc123

Enige struikelbrok voor mij is Jakobsen of Philipsen nog. Jakobsen intrinsiek wel de snelste maar ik zie Philipsen er vaker bijzitten...

Poule d'Or

'@encanto
1)
Wanty gaat voor Kristoff en Meintjes, kans is denk ik kleiner dat Zimmerman uiteindelijk aan blijft haken. Als je McNulty te duur vindt, kan je Jorgenson overwegen. Die is gemotiveerd die rijdt vast wel top 5 in jongerenklassement. Anders misschien Leknessund of als je wilt gokken Pidc.

2)
Ewan is een betere sprinter dan Kristoff en heeft een punch, maar laat ook vaak lopen, daarmee heb je meer onzekerheid in je punten. Het kan flink hoger maar ook flink lager uitvallen.
Dylan verwacht ik niet meer als er heuvels zijn.
Kristoff is gemotiveerd en kan de kasseien goed aan, maar zal minder hoog eindigen.

J. Bernal

'@Tandje er bij Goed team zo op het eerste oog, alleen Bardet is voor mij echt een no-go. 3 miljoen voor een renner die voor ritzeges gaat, dan moet hij wel heel veel ritten gaan winnen om zijn geld waard te zijn. Zou er niet gek van op kijken als een renner als Guirreiro of Storer meer punten gaat pakken dan Bardet.

michelb6

Van Mollema, Ciccone, Storer en Kamna moet ik er één thuislaten.
Mollema is een juichrenner, Kamna heeft mijn Giropoule gered. Storer doet ook mee voor de jongerentrui en Ciccone schat ik misschien wel het hoogst in. Wie o wie en waarom?

Poule d'Or

'@Harderijder
Mollema en Ciccone hebben een vrije rol, maar zitten elkaar mogelijk in de weg
Storer en Kamna moeten misschien knechten, maar dat is overigens geen garantie dat ze niet een sloot punten gaan halen

Ik zou je opstelling per etappe bepalen en dan kijken wie je kan missen.

Jommelb

Pfff dat bericht over Kung is vervelend zeg. Stond er vast in, maar als hij echt moet gaan babysitten voor Gaudu wordt het een ander verhaal...

albert n

Harderijder. Ik zou ze alle 4 thuislaten!

Sac Bleu

Wie van het INEOS-trio blijft coronavrij?

Wicked Wout

'@harderijder, precies wat Poule d'or ook aangeeft: van die 4 móet je in mijn ogen een keuze maken tussen mollema en ciccone. Die zullen hetzelfde type ritten omcirkelen, maar verwacht ik niet samen in de aanval. Met andere woorden, als je ze beiden meeneemt stel je ze veelal in dezelfde etappes op met als gevolg dat de eventuele winstpunten van de een teniet worden gedaan door de nulpunten van de ander.

Ric

Dat Kung inderdaad toch ook Gaudu moet assisteren zit mij ook niet lekker

Poule d'Or

'@Le Sac Bleu
Yates heeft het net gehad, dus die blijft vrij

Gordon Bleu

Je kan het ook 2 x krijgen in korte tijd.

Gordon Bleu

'@Le Sec Bleu ik heb begrepen dat Froome imuum is voor Corona. Misschien kan je hem nemen van Ineos.

Emootje

'@zomaareens Ik lees dus ook net dat artikel en ik heb gewoon Pinot én Küng. Als die echt in dienst moeten gaan rijden van Gaudu dan gaan ze bij mij ingeruild worden...

Pausie

Ik had eerst ook Jorgenson voor de jongerentrui, maar als ik dan elke etappe invul, kies ik hem op dit moment nergens. Zoveel punten levert het eindklassement niet op voor jongeren, dus ik kies iemand anders.

Voor mensen die vragen of hun verdeling goed is... vul gewoon je etappes in, dan kom je er wel achter.

Mony Tartin

Het babysitten van Kung en Pinot heeft mij over de streep getrokken deze in te wisselen. Ga het risico niet lopen.

encanto

Dank voor de feedback,

Heb nog even gekeken en wat gezegd wordt: een goedkope jongeren stel ik in principe niet op...dus als ik daar toch iets mee wil, dan storer of mcnulty toch maar...even rustig kijken.

Ewan staat bij mij op de zwarte lijst, maar goed dat stond demare ook, maar toch meegenomen in de Giro...dus misschien even herzien.

Wel maar even rustig afwachten of er niet nog iemand corona krijgt en dan morgen maar definitief een keuze maken. Gelukkig vrijdag een drukke dag, dan geen kans op last-minute fouten...

encanto

Verder gaat kung er bij mij ook wel uit....

@harderijder: ik zou ze ook niet meenemen. Eerder gaan voor klassementsmannen die bij een ongelukje kunnen aanvallen, of tweede man zijn achter een kopman (ringelS, lutchenko, quintana, woods, cataneo (ook nog tijdrit), caruso etc

jenzrscl

Kung blijft er bij mij in.

1 2 ... 105 ... 196 197

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.