Scorito - Tour de France 2022

1 2 ... 112 ... 196 197
Squender

My vote goes to Teuns

Poule d'Or

In aanvalsritten in de bergen is het makkelijker om ook GC op te stellen. In de heuvels weet je niet of het sprinters of GC worden als het peleton er nog bij komt. Als je niet beiden kan doen, zou ik eerst zorgen dat je een goede captain voor de heuvels hebt.

ronnick

Mijn captain voor in de heuvels is dan eerder Van Aert, want als hij voor groen gaat, dan moet hij mee in de aanval in de heuvels, waarbij hij de rest er op legt in de sprint.

RiesKos

... Ik verwacht dat Groenewegen een zekerheid is in de massasprints. Toch neig ik meer naar Ewan, aangezien ik hem in iets lastigere etappes ook op zou kunnen stellen. Bijvoorbeeld etappe 13. Kan iemand hier een mening over geven, in die zin of Ewan daadwerkelijk mee zou kunnen in de etappes met een gereduceerde sprint?

Theoretisch is Groenewegen sneller dan Ewan. Misschien zelfs beter dan Jakobsen. Bij een lange rechte sprint. Op brede wegen en zo vlak als een biljartlaken. Maar is gewoon niet zo goed in vorm dit jaar. Lijkt zelfs moeite te hebben om te winnen van jongens als Bennet, Viviani en zelfs Olav Kooij.

Ook lijkt Groenewegen dit jaar soms last te hebben van een variatie van dezelfde afwijking als Ewan. In het geval van Groenewegen niet kunnen meesprinten voor een plaats die lager ligt dan plaats 5 en in het geval van Ewan is dat niet willen meesprinten.

Etappe 13 gaat Ewan voor mijn gevoel dus niet meesprinten voor plaats 6. Ik verwacht dat daar een groepje vluchters wel voor kan blijven. Zeker als Taco er bij zit. Komt bij dat Ewan ook nog weleens het asfalt kust. Vaak niet direct door eigen schuld, maar komt wel vaak in die situatie.

Kortom: ik heb ze allebei niet. Als jij een van beide wel wil ga er dan vanuit dat Groenewegen misschien maar 2 keer echt mee doet om de winst (etappe 3, 19 en 21), maar verder geen punten pakt. Ewan zal misschien etappes 4 en 15 meedoen voor de winst en misschien verder ook weinig punten pakken.

Tot slot, als je er ruimte voor kan vinden dan kan je ook Van Poppel en Kristoff meenemen voor slechts 250k meer dan een Groenewegen of Ewan.

dewim

'@Se7en, klopt, laatste alinea niet goed gelezen. Te snel conclusie getrokken.

Stijn Lemmens

Zijn er nog die twijfelen over Cort?

Ik zou liever Pidcock hebben maar, heb al 2 Ineos renners

WilliamS23

'@Richasse patatte. Hier ook twijfels omtrent Ewan. Mijn laatste keus wordt een combi met Jakobsen en Uran, of anders Ewan met Gaudu. Jakobsen zie ik etappe 2 en 3 wel winnen. Als Ewan daar top 3 eindigt en ik kan daar Ewan of evt Philipsen cappen dan is dat prima. Ewan heeft bij mij een streepje voor in etappe 4 en evt in etappe 15. Maar goed, als dat een vluchtetappe wordt, zie je hem idd niet sprinten voor p6, omdat hij de groene trui totaal niet ambieert. Verder is de Tour natuurlijk een grote loterij en kun je je punten maar beter direct binnen hebben, voordat evt een Jakobsen of Ewan eruit moet stappen. Maar goed, als je daarop moet gaan puzzelen...

Ewan met Gaudu, zeker na wat zijn ploegleider gezegd heeft in de media, heeft toch mijn voorkeur. Voor nu... Nog 24 uur om te wisselen :)

Stijn Lemmens

Ik weet je zou ook Teuns kunnen nemen, maar dan kom ik een tijdrijder te kort denk ik

ronnick

Voor de tijdrit heb je vele klassementmannen die top 10-20 gaan rijden. Dus voor mijn tijdrit op zich heb ik Cort niet nodig. Als ik die mee zou nemen, dan moet ik ik Cattaneo op de bank zetten, wat dan weer een lastige keuze wordt.

HarryBarry

Tips over de verhouding klassement/sprint etc.
Of iemand die jullie echt missen of vooral niet zouden doen;

Pogacar
Roglic
Vingegaard
Vlasov
Thomas
O'Connor
Caruso
Catteneo
McNulty
Lutsenko
Kung
Van Aert
Jakobsen
Philipsen
Sagan
Pedersen
Felline (budgetsprint/aanval)
Walscheid (sprintgokje ivm coquard out?)
Bagioli
Mathieu vd Poel

WilliamS23

'@Harry Barry, Mijn inziens, gezien het parcours, mogen er nog wel twee klassementsmannen bij. Lutsenko zie ik daar niet bij horen. Al jouw 7 mannen voor het klassement heb ik overigens ook. Verder misschien nog een aanvaller erbij. Sagan ben ik zelf wel klaar mee en die zou ik opofferen. Bagioli ook mijn twijfels over. Maar wellicht heb je die ook voor teampunten geselecteerd.

ronnick

Aanvallers op dit moment:
Woods
Cattaneo
Teuns (twijfel)
Mohoric (twijfel)

Er vanuit gaande dat Cattaneo geen klassement gaat rijden.

KV

Ik zou voor de TT eerder Cort banken dan Cattaneo.

Stijn Lemmens

Ik zie een 5 tal klassementsmannen die goede tijdrit kunnen neerzetten de andere zijn toch al minder

KV

'@William: moet je gezien het parcours niet eerder meer aanvallers meenemen ipv meer AK vraag ik me af. Het zou goed kunnen dat er maar 4 AK dagen zijn.

Emootje

Cort kan je maken of breken. Vorig jaar Vuelta was ie geweldig, daar won hij 3 ritten.
Daarna ging het een tijd niet zo best met hem, in de Giro was hij niet topfit maar evengoed goed voor wat puntjes.
Dus zeg het maar... Ik denk dat ik voor zijn maatje Powless ga, en Cort maar laat voor wat hij is deze Tour.

mas22

Ik vraag me vooral af wat het gedoe rond Bahrain voor invloed zal hebben op de Tour. Als ze wel aangeklaagd worden zullen ze misschien wel de ronde verlaten. Misschien dat het daarom verstandig is om niemand mee te nemen van die ploeg. Lastig

puntenjager

'@KV het parcours misschien wel, maar de Tour is iets op zich. De aanvallers redden het meestal niet. Redden ze het wel, dan zitten de ak mannen vaak nog in de top 20. Het is en blijft een gok welke aanvaller er dan die dag bij zit, terwijl de ak mannen toch meer zekerheid zijn. Ik ga zelf dan toch voor meer zekerheid, maar dat is mijn keuze.

Boasson en Hagen

'@WilliamS23 Meer klassementsmannen met dit parcours. In mijn drafts zou ik iemand als O'Connor maar 4 keer opstellen, laat staan middelmaat als Quintana of Uran. Voor die pakweg 28 puntjes in het eindklassement hoef je het ook niet te doen.

Laatst gewijzigd
RiesKos

Even kort over Kämna. Heeft nog nooit twee GT in een jaar gereden, laat staan twee na elkaar. Heeft ook de gewoonte om na een echte piek een tijdje wat minder te zijn. Bracht natuurlijk wel een flinke lading aan punten op in de Giro. Is dus voor 1 miljoen misschien wel een goede gok.

steefje9

'@emootje je brengt me wel op een idee om Cort in te wisselen voor powless. Ook al ken ik hem niet heel goed zijn uitslagen zijn niet slecht en lijkt me sowieso de betere klimmer van de 2. Qua tijdrit gaan ze niet veel schelen al is Cort miss iets explosiever

yoeri

ben ook benieuwd naar Walscheid als extra sprinter. Heb er weinig ruimte voor. Het probleem is dat je veel te veel budget hebt dit jaar. Een hoop AK man zijn zeer onzeker qua vorm en na coronabesmetting. De pure sprinters zijn veel te duur om hun punten terug te verdienen, dus zijn de goedkope sprinters al voldoende om dit recht te breien, maar waar steek je dit geld dan in? Dat is vooral het probleem, ik hou steeds zo'n 1,5 tot 3 miljoen over.

Nog wel een ding over Walscheid, al zijn tijdritten van 10 tot 16 km rijdt hij binnen de top 10, zo ongeveer..!

yoeri

Excuses, ik heb voornamelijk gekeken naar de tijdritten van afgelopen seizoen. Maar alsnog, indrukwekkend.

WilliamS23

'@KV, ik zie wel 6 dagen daarvoor. Maar ik snap je punt wel degelijk. De juiste aanvallers kiezen is niet helemaal mijn ding, maar heb daarbij wel een poging gedaan en er 4 in mijn team zitten. Tevens eindigden vele toppers in de Giro toch gewoon top 10 achter de vluchters. We gaan het zien wie de juiste keuze daarin maakt, het was slechts een tip van mij aan hem ;)

HarryBarry

'@WilliamS23

Jakobsen / Waldscheid Uit..
Dainese / Haig In.. Beter alternatief denk je om zo Haig iig als klassementrijder te pakken.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 112 ... 196 197

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.