Scorito - Tour de France 2022

1 2 ... 12 ... 196 197
Zadelpen

Absent! Maar eerlijk, daar zijn wij toch wel te groot voor geworden. Moet er niet aan denken dat onze komende Tour zege verdampt door een lullige struikelpartij in zo een kermiskoers.

Wij hebben maar one goal voor ogen, en daar wijkt alles voor.

nasibal

Zadel! Was het nou nog gelukt met het gouden bekertje deze Giro? :)

KV

Dacht dat hij op 95% gestrand was

erick

bedankt voor de info Marco

Arne Riis

Alvast een kwestie voor alle prijzen en budgetten bekend zijn: wat verwachten jullie eigenlijk van Caleb Ewan? In het eerste deel van de Tour zie ik 2, misschien 3 kansen voor hem; aan het einde van de romde liggen nog flink wat snoepjes om hem te wachten. Zal hij de ronde nu eindelijk eens een keer proberen uit te rijden? Als hij bij de Alpen in de remmen knijpt, kan zijn ploeg hem net zo goed niet meenemen toch?

Ab Normaal

'@Arne Riis
Ewan rijdt de Tour altijd met de intentie om uit de rijden.
De Giro nooit, de Tour altijd.

Guido Maltempi

Ewan heeft na de Giro z’n programma omgegooid en een extra hoogtestage ingelast. Die heeft dus zeker de intentie om uit te rijden.

Naast 2, 3, 19 en 21 zou ik hem ook in 4 opstellen. Ik ben wel benieuwd welke andere ‘snoepjes’ jij voor hem ziet?

Arne Riis

Dat is waar ook, hij reed vorig jaar niet uit vanwege een blessure, de jaren ervoor iig wel. Hij is in mijn Scoritoteams zo vaak vroegtijdig uitgevallen, dat ik bijna was vergeten dat hij ook wel eens wel de eindstreep van een grote ronde haalt…

4 bedoelde ik inderdaad als de derde optie in het eerste deel, en de snoepjes waarop ik doelde zijn 19 en 21. Al is het aan het eind van de ronde altijd afwachten of er dan nog genoeg sprinters met genoeg fitte ploegmakkers over zijn om avonturiers bij te halen (19).

De kansen voor de sprinters liggen niet voor het oprapen, zo lijkt het.

Zadelpen

'@Nasi

Laatste drie dagen afgezakt naar brons. Het zat er nét niet in. Maar was op zich wel tevreden.

Er gingen wat geruchten dat wij een deal hebben met Viaplay. Maar daar is niks van waar. Ons inziens moet team Zadelpen altijd op het open net te volgen zijn. Er komt wel een tiendelige docusoap op Animal discovery, “how it’s made”.

Maar dat is meer voor de hardcore scoritotoerist.

Laatst gewijzigd
ploep

Wat denken jullie van Sagan? Wat mij betreft:

1,5 miljoen : no-brainer
2.0 miljoen : no brainer
2.5 miljoen : als hij ook maar één top 20 uitslag rijdt in de ronde van Zwitserland > no-brainer
3.0 miljoen : veel mensen haken hier af > differential status > no-brainer
> 3.5 miljoen : de prijsbepaler van Scorito weet duidelijk meer dan wij > no-brainer

Nog 19 plekjes over

Laatst gewijzigd
nasibal

Op dit parcours en met dit deelnemersveld neem ik sagan hooguit voor 500k mee.

Het risico is gewoon te groot voor het rendement.

Laatst gewijzigd
Ludi

Voor 500k mag ie een van de 2 zijn? @nasibal :p

Thomberg

Zo ik was Ff paar dagen weg en moest een enorme berg informatie teruglezen. Een in mijn ogen onderbelicht punt in de Roglic discussie is wat voor impact zijn hoge prijs heeft voor de rest van je team. Roglic is hier niet de favoriet voor geel. Hij zal dus 2-5 worden normaal (grootste kans op 2). Ik zeg vooraf alvast dat ik wel alles ga proberen om hem er in te passen maar mijn redenatie hierna is gewoon om het van de andere kant te bekijken.

Zijn prijs kan zomaar 6 miljoen zijn. Mij gaat het dan om of ik door hem er uit te laten een substantieel beter team heb. Naast Roglic kies je G. Martin voor 1/1.5 en Gall (variant) voor 500k. Gaat ff niet om de namen. Dan kan je voor dat budget ook Vlasov, DFM (beide 3.5) en Cavagna/Kung (1miljoen) nemen. Los van of je did renners niet sws al koos. Maar dan kan het in het totale plaatje best logisch (kan) zijn om een Roglic niet te nemen. Je eieren liggen dan ook niet allemaal in 1 mandje en je hebt meer renners die hoog plafond hebben terwijl de plafonds van de Martins en Gall’s dat niet zijn. Daarbij is het lichaam van Roglic nu een beetje onzeker en is hij op zijn terreinen (punch en tijdrit) niet meer de beste. Kan wel winnen maar zelfs types als DFM en Vlasov zitten daar niet ver af waardoor Roglic in die etappes ineens structureel 5de kan worden en die andere zelfs hoger eindigen. Zoals gezegd kies ik Roglic liever wel maar ik vind dat hier soms te makkelijk wordt gedacht: iemand is een topper dus kies ik die sowieso, zonder echt na te denken over wat de impact daarvan op totale team is. En in geval van Roglic. Iemand zei al eerder terecht dat hij ouder wordt en een moment komt dat hij niet meer absolute top is. Kan pas over paar jaar zijn maar kan natuurlijk al lichtelijk gebeuren

Bijvoorbeeld ook een VDP waarvan ik hoop dat iedereen hem weer kiest deze Tour. Overschat punten potentieel vs budget als hij meer dan 2 kost en dat zal dus 3 worden. En je hebt hem nooit nodig als kopman. In de Giro lag dit toevallig anders en had ik hem wel gekozen.

Ludi

MvdP reed in de giro richting de 400 punten, die gaat eerder richting 4m dan 2m lijkt me.

CRL

6M voor Roglic gaat voor mij te duur zijn (tenzij het budget nog veel ruimer is dan we nu denken). Het omslagpunt zal voor mij waarschijnlijk rond de 5M liggen. Precies zoals je zegt: ik heb liever een paar extra AK-mannen mee waarvan ik een behoorlijk minimumaantal punten verwacht en die een hoog plafond hebben.
Mijn enige twijfel hierbij komt voort uit het gedachtenexperiment van nasibal om het team te overloaden met tijdrijders en anderen die in de eerste week goed scoren. (Al geloof ik niet dat hij daarbij Matje op het oog had... ) Ik vind het heel lastig om de merites van zo'n aanpak te beoordelen - daarvoor ben ik toch nog te onervaren, geloof ik.

Laatst gewijzigd
Astarloa

Leuk dat de discussie al op gang is. Wel apart dat mensen nu al conclusies trekken terwijl de prijzen, het budget en de deelnemers nog niet eens bekend zijn.

Thomberg

'@astarloa klopt. Maar nu is het nog speculeren, ook over de prijs. Stel Roglic is ineens “maar” 500k duurder dan laag er onder, dan geldt mijn verhaal helemaal niet

Ludi

Venturini weer met een knappe dikke top 10 in de sprint. Pareltje blijft het toch! :)

Ludi

'@astarloa: voor meer dan de helft van de renners is de prijs eigenlijk helemaal niet eens zo enorm belangrijk, gegeven dat er toch geen 250k of 0k categorie komt. :P

Laatst gewijzigd
Henk

Rit 2,3,4,13,15,19 en 21 kunnen in principe naar de sprinters gaan.
Rit 2 geeft een sterke kans op waaiers, en rit 4 zal niet naar het type Groenewegen Jakobsen gaan.
Maar er valt genoeg te halen voor de sprinters.
Wat je wel ziet is dat de sprintersetappes wat later in de ronde zitten.
Wsl om vroeg afstappen tegen te gaan.

Laatst gewijzigd
Milanjacks

Waaiers zijn erg lastig te voorspellen. Tenzij het in Zeeland is wordt er veeeeeel vaker over waaiers gepraat dan dat er daadwerkelijk waaiers zijn. Je hebt meerdere factoren nodig voor een echte waaieretappe, en het valt vaak niet.

Ab Normaal

'@Henk en vele anderen:
Sprinters stappen niet vroeg uit in de Tour. In het verleden niet. Nu niet, en in de toekomst niet. Nooit. Hou dus eens op met dat constante gezever daar over. Als je een beetje verstand van wielrennen hebt weet je dat.
Iedere sprinter wil op de Champs-Elysees winnen en doet zijn uiterste best om daar te geraken.

Capra

Ik zie rit 4, 13 en 15 niet snel in een sprint eindigen. Lijken mij te lastig. Hooguit sprint met types als WvA, MvdP, Girmay.
Of voor de vluchters.
Maar niet voor mannen als Ewan, Jakobsen, Bennett of Groenewegen

Team Rood

Ik zie 4 en 13 wel in een sprint met een uitgedund peloton eindigen, mits de taaie sprinters de rest eraf willen rijden, maar de twijfel zit daarbij voor mij tussen een gewone sprint met volledig peloton en sprint met uitgedund peloton, niet zo snel naar de vlucht.

15 is sowieso minder lastig en verwacht ik wel een sprint. Er zijn weinig sprintkansen en een aantal ploegen gefocust op sprints. De etappe van vandaag in de Daupiné leek wel een beetje op 13. Daar zie je de taaie sprintersploegen doortrekken, maar is er daarachter maar één ploeg met een pure sprinter die het dan niet halen. Dat zijn er in de Tour meer, hoewel BikeExchange dan ook een taaie sprinter bij zich heeft. Veel mitsen en hoewels dus, maar deels is hoe je kijkt naar deze etappes wat belangrijke verschillen tussen de scoritoteams zal maken: balans in je team (hoeveelheid sprinters, welk type of juist meer vluchters als je daarin gelooft).

En ja, mits Sagan een beetje vorm begint te tonen, kan ik me op basis van bovenstaande ineens best voorstellen dat ‘ie zich weer de longlist in fietst (en dat had ik vooraf echt niet bedacht).

Fundacion Euskadi

'@nasibal benieuwd of je er nog steeds zo over denkt als Peter een paar lekkere sprints rijdt in Zwitserland. Hij heeft net Unbound gereden, wat hopelijk wat zegt over z'n plezier om te koersen momenteel. En een Sagan die plezier heeft, kan zomaar weer terug zijn.

1 2 ... 12 ... 196 197

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.