Scorito - Tour de France 2022

1 2 ... 13 ... 196 197
nasibal

'@Iban

Sagan had altijd in principe drie voordelen: Je kan hem altijd cappen (want: super constant) en in de wat lastigere ritten weet je zeker dat hij er bij zit. Nummer drie was obviously de groene trui. Semi nummer 4 was kans op teampunten via de bollen van Majka + eigen truipunten wit/geel in begin van ronde.

Normaal was hij de enige sprintende jongen die dit voordeel had (want: Matthews te onzeker in de échte sprints). Daar heb je nu echter Wout voor en ook Jakobsen zal niet snel een sprint missen door bijv waaiers. Daarnaast zie ik heel weinig ritten waar de echte sprinters er af gereden worden, maar Sagan er nog wel bij zit. Zelfs als hij in die ritten scoort is het totaal aantal punten wat hij daar in absolute zin uit mee naar huis brengt dus niet super hoog. Die paar heuvelop finishes ga ik in mijn team waarschijnlijk ook wel 9 prima opties hebben. Ook dat is allemaal wel eens anders geweest. Voor de groene trui zal Sagan bergop dezelfde kwaliteiten moeten hebben als pakweg 3 jaar terug (zeker nu Wout aangegeven heeft voor dat tricot te gaan), en daar heb ik ook nog geen indicatie van gezien.

Sagan is dus voor mij in principe deze ronde 'gewoon een sprinter'. Aan dat principe gaan een paar lekkere sprints in Zwitserland niets veranderen. Van het type 'Gewoon een sprinter' wil ik dit rondje maar eigenlijk maar één dure jongen mee naast Wout. Voor dat plekje zijn er een aantal jongens in de race en zie ik (even zo zonder prijzen) nog geen doorslaggevende reden waarom dat Sagan zou moeten zijn. Sterker nog, met het oog op Parijs heb ik denk ik liever Kristoff. Die heeft daar een beter trackrecord. In de kasseienetappe zullen ze elkaar ook niet veel ontlopen.

Als Sagan dus niet die 2e jongen is is er dus maar één reden om hem mee te nemen: Als hij net zo voordelig geprijsd is als de (waarschijnlijk) goedkope alternatieven die ik nu voor ogen heb (puur kijkend naar de voorlopige deelnemerslijst, niet gehinderd door enige voorkennis van prijzen) óf als hij 500k is en gewoon als extraatje mee kan op plek 20.

Hij heeft net Unbound gereden, wat hopelijk wat zegt over z’n plezier om te koersen momenteel

Verder denk ik dat dit inderdaad heel wat zegt over z'n plezier om te koersen, maar niet op de manier waarop jij denk ik vind dat het wat zegt. Een serieuze prof met serieuze doelstellingen voor de Tour en serieuze zin in wegwedstrijden, gaat op dit moment in de voorbereiding geen Unbound rijden in Amerika, in pokkeweer. Als het in mijn ogen iets zegt is het dat hij in z'n hoofd met hele andere dingen bezig is en vooral met 'lol maken'. Dat die hele tour iets is wat hij er gewoon bij doet. Maar eerlijk is eerlijk, met die speelse mentaliteit heb je inderdaad kans dat hij opeens weer hele mooie dingen gaat laten zien.

Laatst gewijzigd
ZK

Sagan was in VS op hoogtestage en reed verkorte versie van Unbound als sponsor verplichting. Kan niet heel veel kwaad wat vorm betreft. Van vdp is ook al zoveel gezegd dat dit of dat niet zo verstandig is. Opnieuw terug naar absolute wereldtop op zijn terrein zal het niet meer worden, maar Scorito-wise lucratief is best aannemelijk. Aantal sprint en semisprints, kasseienetappe.. wel of niet selecteren hangt uiteraard van prijskaartje af, maar voor c.a. 2m hele prima keuze

Laatst gewijzigd
nasibal

15 is sowieso minder lastig en verwacht ik wel een sprint.

15 is denk ik inderdaad sowieso minder lastig dan het profielkaartje op het eerste gezicht doet geloven. Het vervelende is echter dat die klim met de top op 46 km van het einde wel gecontroleerd opgereden zal moeten worden door het peloton, vervolgens kan je pas op z'n vroegst op 23 km van het einde echt de achtervolging inzetten en eigenlijk kan je pas écht tijdgoed maken ná de afdaling. Maar dan heb je niet heel lang meer.

Als er ploegen willen sprinten zullen ze de kopgroep dus áltijd binnen schootsafstand moeten houden. De etappe is echter geen typische '2 androni's en fiorelli' etappe en is ook nog eens de dag voor de rustdag. Aanvallers kunnen zich dus prima helemaal uit elkaar draaien en de dag erna met de beentjes omhoog. Dat zal denk ik dus wel een aardige groep worden. Binnen schootsafstand houden betekent dus dat je als peloton geen rustdag kan nemen. Het gaat dus sowieso een zware dag worden in dat geval en nog steeds over glooiend terrein (ook al is het minder lastig dan het lijkt).

Dan ben ik dus heel benieuwd welke sprinters er écht nog aanhangen na 2 weken koers. Het is ook niet zo alsof het zwaartepunt deze Tour, zoals bij de Giro, echt in de laatste week zijn. 10, 11 en 12 zijn echt rete pittig en ook 13 en 14 zijn niet laf. De sprinters zullen aan het begin van etappe 15 al aardig aan die rustdag toe zijn, en moeten dan vervolgens nog 200km redelijk full pull over dit parcours.

@ZK

Sagan was in VS op hoogtestage en reed verkorte versie van Unbound als sponsor verplichting

Dat maakt het verhaal inderdaad wel anders, maar dan nog: Zie jij een Wout dit doen.

maar voor c.a. 2m hele prima keuze

Misschien, al weet ik dus niet of ik naast Wout en 2e man een 3e sprinter voor zo'n bedrag mee wil nemen. Zal echt afhangen van het budget en de overige prijzen. Overigens is 2 miljoen natuurlijk al wel heel goedkoop voor een Sagan he. Ik riep dan wel 500k, jij noemt het '2 miljoen', maar uiteindelijk denken we er conceptueel hetzelfde over denk ik: Sagan moet wel echt significant goedkoop zijn in het totaalplaatje om überhaupt te overwegen.

Witte Willem

Als Sagan in Zwitserland weer een beetje de vorm van de laatste 2/3 jaar laat zien neem ik hem alsnog graag mee hoor. Dan rijdt hij zo maar 7/8 keer top 10 met dit parcours. Dat is dan misschien niet vaak voor de winst, maar als hij 7 keer gemiddeld 5e eindigt zit hij al snel aan de 300 punten (als hij bijvoorbeeld lang 3e staat in het sprint klassement, en inclusief eindafrekening).

Dus ik denk dat ik hem mee neem voor 3 miljoen of minder. Jakobsen of Ewan die misschien maar 4 keer sprinten halen niet meer punten denk ik.

ZK

Sagan moet wel echt significant goedkoop zijn in het totaalplaatje om überhaupt te overwegen.
klopt inderdaad. Meer dan 2,5 ga ik niet betalen, dus hij moet inderdaad alsnog "goedkoop" geprijsd zijn.

KissMyAce2.0

4 Jumbo, 4 Ineos, 4 UAE, 4 QS en nog 4 sprinters en je bent er

Team Rood

Andere reden om Sagan eventueel wel of niet mee te nemen is de mogelijkheid dat hij een verschilmaker kan worden (door Pierlo ook al aangehaald). Dat is voor mij wel de reden dat ik ‘m de komende koersen nog wat aandachtiger volg.

Pak ‘m beet5 jaar geleden zou dat nicht im frage zijn, omdat 97% van de spelers hem meenam. Nu is dat wellicht anders, maar dat is dus wel afhankelijk van prijs. Zoals Pierlo al aangeeft kan dat twee kanten op werken (behalve voor hemzelf, want altijd no-brainer). Hoe duurder, hoe lager de pickrate, hoe goedkoper, hoe interessanter.

Daarbij wel het ‘risico’ in acht nemend dat het vooral een verschilmaker kan zijn voor de groep spelers die we als bezoekers van dit forum kunnen kenmerken en dat ‘ie op basis van naam bij veel Annie-van-de-administratie-doet-ook-mee-aan-het-Tourspel-van-de-afdeling-want-haar-Gerrit-kijkt-wel-eens-wielrennen-spelers toch in het team komt. De vraag is dan weer of je voor dat soort teams bang moet worden.

Punt/vraag is daarmee: Sagan als potentiële verschilmaker (?).

PS: (En in dat straatje past dit jaar heeeeel misschien Quintana ook wel?)

Laatst gewijzigd
Thomberg

'@Erik, mooie analyse. Ik denk ook dat Sagan altijd wel weer door veel mensen gekozen wordt did geen idee van Scorito hebben. Wat niet wil zeggen dat hij een slechte keuze is nee. Gevoelsmatig kies ik hem sws niet maar nog niet gekeken naar alle deelnemers.

Ja Quintana! Toch hele jaar al op shortlist omdat hij zomaar eens goedkoper dan of gelijk aan Hindley kan zijn. En aardig constant rijdt dit jaar.

GlennTour

Dat Sagan Unbound rijdt voor zijn plezier doet mij net de knoop gemakkelijker doorhakken om hem niet mee te nemen tenzij hij nu plots sprints gaat winnen in Zwitserland.

Net zoals Pidcock die steeds op zijn MTB zit te fietsen. Ik vraag me af of dat wel allemaal zo positief is voor iemand met ambities binnen de Tour.

Wat de Tour verder betreft. De Tour is toch een meer gecontroleerde koers waar er toch minder vaak vluchters winnen dan in de Giro of de Vuelta.

Gladiool

Volgens mij is één van jullie stiekem de stagiair. Even een naam droppen waarvan ie het moeilijk vindt om de prijs te bepalen, een pagina wachten, en er is wel iemand die precies heeft uitgeschreven welke prijs de renner moet krijgen :).

Ludi

Voor mij zijn jullie allemaal potentieel de stagiair. :)

Leuk spel; Wie is de stagiair?!

hartstikkebedankt

Jij toch Ludi?

Ludi

:knowledge: :kekW:

Ah shit verkeerde app :p

Punchen of verzuipen

Op Twitter is Wielerorakel begonnen met onthullen prijzen van 10 bekendste renners.

WvA wordt 5M.

Don Gielius

Niet dat we er veel mee zijn aangezien ze geen budget bekend maken, maar ben er stiekem toch ook wel door geboeid. 5m zal een pickrate van 95% geven vrees ik. Had hoger gemogen.

Punchen of verzuipen

Klopt helemaal, voegt vrij weinig informatie toe. Onderdeel van hun vrij irritante en cringey clickbaitcampagne.

ploep

Ai 5 miljoen voor van Aert dan moeten we terug naar de tekentafel

KV

Geeft toch al een idee. Straks kondigen ze VDP wss aan voor 4m. Dan kan je daar al wat conclusies uit trekken.

Ludi

Mja, ik weet niet zo goed wat ik van deze manier van prijsdroppen moet vinden. Doet me een beetje denken aan wat sommige online spelletjes doen met populaire streamers. De polls en de reacties kunnen mogelijk best wat invloed hebben op de uiteindelijke prijzen, maar het zorgt wel voor een soort van vroege hype, Community building en wat extra prikkels. Het raarste vind ik eigenlijk dat vanuit scorito zelf de communicatie en community building zo extreem minimaal is.

ploep

Zoals?

Ragnar Lolbroek

Sagan in zijn groene topjaren was ook iedere keer 5 miljoen. Wout gaat hier gewoon mee voor die prijs.

KV

Vdp 3,5m. Geeft al wat meer stof tot nadenken.

oborobo

Donderdag weten meer!
Nog 3 nachtjes slapen.

oborobo

we

Thomberg

'@kv, heerlijk 3.5 miljoen. Gaat wss alsnog pickrate van 80% krijgen die ik dus lachend achter me laat.

Zijn er hier mensen op het forum die hem 3.5 waard vinden? Dan ben ik heel benieuwd.

Zoals gezegd alles boven 2 vond ik niet te rechtvaardigen

1 2 ... 13 ... 196 197

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.