Scorito - Tour de France 2022

1 2 ... 14 ... 196 197
nasibal

Die prijzen wielerorakel zijn confirmed scoritoprijzen, of doen zij ook maar een wild gokje?

Ik ga er van uit dat WVA tot de duurste renners zal behoren, waarbij hooguit een roglic en een pogacar nét iets duurder zullen zijn. Als hij op 5 miljoen wordt gezet en VDP op 3,5 geeft dat wel iets van een indicatie van de prijsverdelingen. Zeker als je bedenkt hoe de curve normaal loopt en een budget vaak rondde 50 mil zit.

Ben bang dat we ons dit rondje dus wederom niet echt zorgen hoeven te maken om de euro's. Maar dat was te verwachten natuurlijk. Misschien kan scorito hun spel in het vervolg betee budgetloos maken ;) ;)

Valvuillerdemoz

3,5 miljoen voor MvdP lijkt mij wel wat veel. Maar ja, hij zal niet onder willen doen voor Van Aert. Wie weet levert ie toch behoorlijk wat op

Don Gielius

Confirmed prijzen, er zouden er in totaal 10 bekend gemaakt worden.

BlingSagan

Qua parcours zijn er in ieder geval 2 etappes waar je MvdP kan verwachten. Daarnaast genoeg etappes om aan te vallen. Maar 3,5 miljoen lijkt me te duur.

Ludi

'@nasibal: zijn confirmed. Als je daar de polls kijk kunt je wat andere renners ook een boven- en ondergrens geven, lijkt.

nasibal

Ik ben vooral benieuwd of die polls van invloed zijn geweest op de prijsbepaling, of dat het gewoon een ordinair spelletje raden was.

Laatst gewijzigd
Uran

Vingegaard is 4,5. Die is wel pittig geprijsd!

GlennTour

Het dwingt u om een keuze te maken tussen Roglic en Vingegaard waarschijnlijk. Als Vingegaard 2 of 3 miljoen was hadden er vele ze allebei meegenomen misschien..

Ludi

'@nasibal: same.

nasibal

4,5 pittig, maar terecht dat er een bovengemiddeld prijskaartje aan hangt. De tijdrijders van Jumbo kunnen alleen potentieel al aan eigen truipunten de eerste week en teampunten via Wout/Roglic een flinke voorsprong nemen op de concurrentie.

Als Vingegard niet teveel tijd verliest op de kasseien (waar ik wél bang voor ben) kan hij op de planche (weer) in de top 5 terecht komen, en dan blijft hij daar nog wel even staan.

Laatst gewijzigd
Odin

Nou Wout had misschien nog iets meer mogen kosten maar als ze het budget niet te groot maken en ze prijzen de meeste renners zoals VdP en Vingegard wordt het een flinke puzzel en kan je zeker niet iedereen er zomaar in klikken

Ben benieuwd naar wat de prijs van Roglic gaat worden. Ik denk 6,5 miljoen

Laatst gewijzigd
nasibal

'@Odin

Reken maar dat ze het budget wél te groot maken, zéker als er veel renners met dit soort prijzen in hangen. We hebben nu Vingegard voor 4,5, Wout voor 5. Roglic en Poga gaan daar waarschijnlijk boven zitten en Vlasov en Jakobsen zullen ook duur zijn. Alaphilippe verwacht ik ook niet als koopje.

Met een gemiddelde prijs van 4,5 miljoen voor deze renners ben je dus al 31,5 miljoen kwijt voor 7 renners (even los van het feit of deze renners goede picks zijn of niet). Matthieu 3,5 er boven en je bent al 35 miljoen armer voor nog niet eens eens een volle dagselectie aan renners.

Scorito wil, zeker met de tour, toegankelijk blijven voor het grote publiek. Voor dat grote publiek zijn deze namen zeer aantrekkelijk. Stel je maakt het budget 55 miljoen, dan heb je dus nog 20 miljoen voor 12 plekjes op dat moment, of je moet flink gaan kiezen tussen genoemde namen. Ik vind dat meer dan prima, maar jantje en mientje gaan morren over budget tekort. Weet je nu al.

Maar misschien onderschat ik Scorito, en gooien ze er gewoon een budget van 45 miljoen tegenaan. Zou genieten zijn :)

edit: Roglic lijkt er als volgende aan te komen :)

Laatst gewijzigd
Daan Brakenhoff

Eigenlijk best leuk zo, die prijs reveals op deze manier, een paar dagen voordat we mogen puzzelen.

WvA krijgt met 5mil wel een pickrate van rond de 95%. Had van mij nog wel duurder gemogen, en ook dan ging hij mee.
VdP en Vingegaard vind ik wel goed geprijsd, of je ze nou mee moet nemen blijft wel spannend zo. Had ze allebei eigenlijk 500k minder ingeschat. Maar zonder het budget te weten kan je er verder niet veel uitspraken over doen.

Hopelijk gaan ze niet alle toppers doen, maar ook een paar ‘parels’. Doe mij de prijs van B. Thomas maar!

Odin

'@nasibal

Hoeveel verwacht je dat het budget zal zijn nu je de eerste prijzen heb gezien?

KV

Nee. Ze doen enkel de toppers, zie de polls eronder.

Zou trouwens ook niet zo zeker zijn dat álle Jumbo tijdrijders zomaar netjes top 5 rijden in tijdrit. Eigen truipunten in eerste week kunnen zo ook wel nog tegenvallen.

En Jonas verloor idd wel “nogal” wat tijd in Denain…

Laatst gewijzigd
Ludi

Het budget was de laatste jaren steeds 56 +/-2m geloof ik. Dus dat lijkt me een redelijk uitgangspunt.

Roglic zal wel 6m worden dan.

Laatst gewijzigd
Antonini

Wat men wel eens vergeet is dat voor iedereen de prijzen hetzelfde zijn. Dus je hoeft je geen zorgen te maken wanneer een rijder duur of goedkoop is.

Thomberg

Roglic 5.5 tov Vingegaard niet duur. Als alle toppers daaronder (Vlasov, Yates, DFM,) dan ook 4.5 zijn gaat mijn eerdere betoog niet op over Roglic

Don Gielius

Roglic 5,5, die had ik duurder geschat. Scorito is misschien beinvloed geweest door nasibal 😜.

Ragnar Lolbroek

5,5 miljoen. Dat is een half miljoen goedkoper dan ik verwacht had.

Odin

5,5 is echt een koopje inderdaad. Die zal dan ook wel een erg hoge pickrate krijgen.

KV

Of ze weten meer en zijn knie begeeft het op de kasseitjes.

Ragnar Lolbroek

Next up: DFM vermoed ik.

nasibal

Zou trouwens ook niet zo zeker zijn dat álle Jumbo tijdrijders zomaar netjes top 5 rijden in tijdrit. Eigen truipunten in eerste week kunnen zo ook wel nog tegenvallen.

Eens, er zijn genoeg gegadigden buiten Jumbo voor die top 5, dus het kan absoluut tegenvallen. Ze zullen ook echt niet allemaal die top 5 halen. Maar op individuele basis zijn het wel kandidaten en daar mogen ze denk ik ook wel naar geprijsd worden denk ik.

Kip

Oke, wie nu?
Pogacar 6,5 of 7?
Quintana? 🚀
De bokser? 💪🏽
Froome? 🎩

1 2 ... 14 ... 196 197

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.