Scorito - Tour de France 2022

1 2 ... 15 ... 196 197
Ludi

'@antoni: mnja, met deze prijzen krijg je gewoon vrij veel keuzes die enorm zwart-wit zijn. Keuzes die zo tussen de 10 en 50% PR hebben zijn eigenlijk een stuk leuker dan veel 80+ omdat het budget hoog is of de prijzen relatief te gunstig. Je hoeft dan dus eigenlijk maar XX/20 plekjes echt te kiezen.

Om vergelijkbare redenen zijn een hele berg renners uiteindelijk ook uit te sluiten. Als je die 2 dingen combineert hoef je uiteindelijk relatief maar vrij weinig echte keuzes te maken, naar mijn mening.

Laatst gewijzigd
Antonini

Dat klopt en het puzzelen is gewoon het leukst, en als je dan gedwongen wordt keuzes te maken dan is dat nog leuker.

Realiteit is alleen wel dat winnen meestal niet samenhang met alleen budget. Neem Yates en Lopez in de Giro. Een van hun thuis laten was key, maar vervolgens moest je ook nog de goede vervangers selecteren met Hindley en Ciccone.

Odin

Martinez 4 miljoen

ZK

DFM stevig geprijsd met weinig te verwachten teampunten en ook geen jongerentrui meer. Wil hem graag mee, maar wordt misschien nog lastig in te passen. Vingegaard met veel te verwachten teampunten voor 0.5m meer wel echt nobrainer met deze prijsstelling van DFM. Hopelijk kunnen ze gewoon beide mee.

Laatst gewijzigd
nasibal

'@Antonini

Realiteit is alleen wel dat winnen meestal niet samenhang met alleen budget. Neem Yates en Lopez in de Giro. Een van hun thuis laten was key, maar vervolgens moest je ook nog de goede vervangers selecteren met Hindley en Ciccone.

Ik weet 100% zeker dat met een lager budget (en dezelfde prijzen) de pickrates van Yates en Lopez een stuk lager hadden gelegen en juist de pickrates van een Hindley en Ciccone een stuk hoger. Het thuislaten van genoemde namen was dan minder key geweest en het meenemen van de andere twee namen minder verschilmakend.

Keuzes en pickrates zijn linksom of rechtsom allemaal terug te leiden naar budget. Verander je het budget en de prijzen zullen ook te teams en de pickrates er anders uit zien. En dus ook het effect wat het uiteindelijke verloop van de koers heeft op de algemene scoritopoule.

danusz1986

Martinez 4 miljoen vind ik wel 0.5 te hoog. Aangezien er niet 1 echte uitgesproken kopman is.

Antonini

Helemaal eens, maar dat wil nog niet zeggen dat je bij het maken van de juiste keuzes aan je budget gebonden bent. Juanpe, Bouwman, Arensman, Theuns, Albanese, Valter en Hirt waren allemaal te onderbouwen keuzes en voor 750k te selecteren.

Maestro77

Next : Vlasov

KV

Die wordt ook 4

Antonini

Vlasov zou toch wel 4,5 moeten zijn, meer bewezen dan DFM en meer uitgesproken kopman.

Met zoveel kopmannen in vorm neig nu al steeds meer naar een team met maar 1 topsprinter.

Barrygoal

Is 1 topsprinter überhaupt nodig als je weet dat v aert elke keer mee sprint en je daarbij je kopman hebt?

ZK

'@Antonini gewoon de top kopman in vorm die in Tour tegen- / uit- valt gewoon op voorhand niet selecteren en de hindley van de Tour op zijn plek plaatsen. Dan behoudt je ruimte voor genoeg topsprinters :-)

Antonini

'@barrygoal je hebt m’n aandacht…

nasibal

'@Antonini

Zeker, maar de mate waarin iets een juiste keuze is hangt ook af van budget. Jij kan goedkope renner X er in zetten die achteraf 300 punten haalt. Maar als het budget het toelaat dat Jantje en Mientje op dat plekje gewoon populaire topper Y meenemen die ook die 300 punten haalt win je er niets mee. Als topper Y dan van tevoren een stuk zekerder is dan goedkope renner X, dan is het een stuk logischer om renner Y mee te nemen, en als gevolg dus renner X thuis te laten. Ja, met X win je budget, maar de waarde daarvan is ook weer afhankelijk van de krapte van het totaalbudget.

Nu, als Jantje en Mientje níet zomaar renner Y er in kunnen knallen, dan wordt het opeens een stuk plausibeler om renner X mee te nemen ipv renner Y, ondanks zijn relatieve onzekerheid. Zelfs als renner X dan maar 150 punten haalt zal dat een stuk minder erg zijn omdat het budget wat je gewonnen hebt een stuk meer impact heeft (want, renner Y betekent nu opeens serieuze concessies) én de pickrate van renner Y is een stuk lager.

De 'juistheid' van de keuze voor renner X is opeens een stuk hoger geworden in situatie 2. Let wel: vooraf. Maargoed, je team maak je ook vooraf, en niet achteraf. Fysiek houdt niemand je tegen om het budget niet op te maken, maar praktisch beïnvloed het wel de waarde van je keuzes. En uiteindelijk wil je de beste keuzes maken.

Beetje het VDP verhaal. Doordat VDP wel degelijk z'n 'max' haalde in de Giro kon ik er goedkope renners tegenaan gooien wat ik wilde, maar ik won alleen budget daarmee. Doordat er, zeker achteraf gezien, eigenlijk geen harde keuzes gemaakt hoefden te worden was de relatieve waarde van dat budget wat ik er mee won eigenlijk heel laag.

Laatst gewijzigd
Antonini

'@ZK even afwachten wie er in de Dauphine of Zwitersland nog op zijn muil gaat of er volledig doorheen zakt en door Ivan Sosa naar huis wordt gereden bedoel je?

Antonini

'@nasibal, mooie uiteenzetting en op zich inderdaad wel helemaal mee eens.

nasibal

Is 1 topsprinter überhaupt nodig als je weet dat v aert elke keer mee sprint en je daarbij je kopman hebt?

2 van de in totaal weinige sprintmogelijkheden liggen aan het einde van de Tour, plus dat je de groene truipunten mee naar huis wil nemen. Als WVA netjes z'n ding doet, goed sprint en geen pech kent heb je zeker geen tweede (naast Wout) topsprinter nodig. Maar gegeven dat die topsprinter echt wel in het budget te passen gaat zijn, is dat dan een risico wat je wil lopen?

Ik denk dat een interessantere vraag is wat je áchter die twee namen nog nodig hebt :)

Laatst gewijzigd
ZK

Ik doelde meer op glazenbol werk, kunnen voorzien dat bijv. poggi crasht en hem daarom op voorhand niet selecteren en dan achteraf natuurlijk claimen dat dit de beste keuze was.

Arne Riis

Het zou toch wel lachen zijn als ze Pogacar gewoon 10 miljoen maken (en t budget 50m oid). Dan is er pas echt iets te kiezen.

Ludi

Maar de duurste optie was 7.5m, dus dat lijkt me uitgesloten.

KV

Vlasov “maar” 3,5… nuja, als de UCI er plots zin in heeft, kan het goed zijn dat onze Rus zelfs niet mee mag doen.

Arne Riis

Ah, ik volg die andere site niet. Kijk alleen hier. Stiekem wel jammer eigenlijk.

Ketjap Manis

Vlasov, klik.

Pietje Precies

Ik vond het een mooie uiteenzetting tot aan de laatste alinea. Van der Poel heeft toch (bij lange na) niet zijn max gehaald in de Giro?

Hij heeft goed gepresteerd in 5 makkelijk voorspelbare etappes. In 4 daarvan was ie de topfavoriet en in de andere (de eerste tijdrit) stond ie op plek 2.

Verder nog een verdwaalde 12e plek toen vele hem bank gehad zullen hebben, tig nutteloze ontsnappingen (vanuit Scorito-bril bekeken), enkele prima kansen/ereplekken laten schieten en zodoende vooral maximaal zijn best gedaan om zo laag mogelijk te eindigen in het PK. Dit was voor mij dus gewoon het normale / te verwachten scenario.

-------

Jammer dat Scorito er wederom voor kiest om de toppers te goedkoop te maken. Omdat ze denken/weten dat dat meer omzet oplevert? Beetje zonde dat dat zó leidend is. Volgens mij waren de toppers haast net zo vaak gekozen als je ze gewoon een miljoen duurder had gemaakt.

Laatst gewijzigd
danusz1986

Venturini weer een top 10!

1 2 ... 15 ... 196 197

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.