'@Pietje Precies
Dat klopt, hij had ook makkelijk nog een paar HC aankomsten kunnen winnen. Oh, en 4 massasprints. Stom van mij ;)
Vertel eens, wat had hij realistischerwijs(!) nog méér kunnen doen behalve die ene 20e plek uit de ontsnapping. En hoeveel scoritopunten had dat gescheeld? En kom niet met 'puntentrui', want dan had je moeten verwachten dat hij mee zou doen in massasprints. Daarnaast heeft hij nu al gewoon heel veel puntentruipunten meegepakt.
Leuk dat het 'verwacht' is, daar ga ik ook echt wel in mee. Niemand claimed dat hij 'overperformed' heeft. Maar verwacht en tegen z'n max aan kan echt meer dan prima hetzelfde zijn. Dat was ook vooraf mijn hele punt tégen VDP: Als hij doet wat je verwacht, zit hij gelijk redelijk tegen z'n plafond.
Het interessante van deze Tour vind ik de Planche na de kasseienetappe (met 1 etappe er tussen), terwijl daarvoor alleen de tijdrit zit die voor tijdsverschil zorgt (waaiers even daargelaten).
Die Planche is echt een kloteding (zelden zo hard gehuild op een klimmetje), maar zolang je een beetje kan klimmen zul je in die etappe niet direct op minuten gereden worden tenzij je daar zelf voor kiest. Dat betekent dat als je bijvoorbeeld Dylan Teuns heet en goed de keitjes over komt, je twee dagen daarna zomaar bovenin het AK kan staan omdat de pure kasseienjongens en tijdrijders wegvallen én je een voorsprong hebt op de betere klimmers die slechter de keien over gekomen zijn. Vervolgens is de vraag: Hoe lang blijft zo iemand daar staan én is het het waard om ze op te blijven stellen in de daaropvolgende etappes?
Het lullige is nu, een goede Alaphilippe past meer dan prima in dat rijtje.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.