Scorito - Tour de France 2022

1 2 ... 17 ... 196 197
ZK

Flip zou dat prima moeten kunnen, net als WvA en Teuns. Ook mohoric kan in dat scenario geel halen. Heeft zeer redelijke tijdrit, en deze is daarnaast ook nog zo kort dat hele grote verschillen niet zullen ontstaan. Hij heeft dit jaar ook weer bewezen aardig over kasseien te kunnen en kan op goede dag vanuit de aanval ook extreem goed klimmen...

Laatst gewijzigd
Henk

'@Ab Normaal
Zoals velen hier presenteer jij je mening als een feit.
Mijn mening over het wel of niet uitrijden van de Tour door sprinters is wat genuanceerder.
Ik denk dat veel sprinters gemotiveerder en dieper willen gaan om uit rijden als er nog meer kansen liggen dan alleen rit 21.

ZK

'@henk gelukkig is rit 19 ook nog grote kans

Henk

'@ZK
En 13 en 15. Zijn gewoon sprintersetappes hoor.

nasibal

'@Henk

We kunnen stellen dat Ab net als zovelen z'n mening als een feit brengt, maar dit soort dingen zijn gewoon te checken. Je kan wel zeggen 'het is mijn mening dat sprinters....', maar ondertussen kan je gewoon de rondes van de afgelopen jaren er bij pakken en zien dat sprinters in principe niet voortijdig de ronde uitstappen zonder dat er sprake is van pech en ziekte. Onafhankelijk van hoeveel kansen er nog zijn buiten 21. In mijn ogen brengt Ab hier dus niet z'n mening, maar daadwerkelijk een feit. Dat hij dat wat ongenuanceerd doet, voila, daar kan ik mee ;)

De Giro wordt vroegtijdig verlaten met het oog op oa de Tour en de rest van het jaar. De Vuelta wordt soms vroegtijdig verlaten met het oog op het WK of omdat het een lang seizoen is geweest en er niets meer te halen valt. Bij de Tour is dat niet zo. Er is dus, feitelijk, ook inderdaad geen reden om daar zo krampachtig over te doen.

Dit soort opmerkingen vallen voor mij dus een beetje in het rijtje 'ik ben van mening dat een baksteen vloeibaar is'.

Laatst gewijzigd
KV

'@henk

“Gewoon” sprintersetappes? Dan heb jij nog niet goed naar de Dauphine gekeken denk ik.

Henk

'@Nasibal
Er zijn natuurlijk wel degelijk sprinters uitgevallen de afgelopen jaren.
Het is gewoon heel moeilijk te bepalen of ze met meer sprintersetappes in het vooruitzicht wel hadden uitgereden.
En ja,jij hoort zeker bij degene die meningen presenteert als feit. Je theoretiseert net zolang tot het je welgevallig is.

Henk

'@kv
De Dauphine is niet de Tour. Het kan zo maar zijn dat veel meer ploegen gaan werken om de sprinters terug te brengen.
Vandaag heb ik overigens niet kunnen kijken.
Gisteren werkte alleen TBE in de achtervolging.

ZK

'@henk welke sprinters zijn afgelopen jaren weggevallen doordat ze niet wilde uitrijden? Volgens mij aantal uitvallers door valpartijen (ewan) en niet halen tijdslimiet. Kan mij niet zoveel grote sprinters voor de geest halen die bij Tour bewust zijn uitgestapt. Uitvallers heb je altijd, ook in Tour, maar dat heeft niets met perspectief op aantal sprints te maken. Maar ben benieuwd naar de namen, ik zal er immers vast wel aantal over het hoofd hebben gezien.

nasibal

'@Henk

Uitgevallen is wat anders dan uitgestapt met voorbedachte rade terwijl er niets aan de hand is. Uitvallen kan altijd.

Ab Normaal

'@Henk
Er zijn sprinters uitgevallen door ziekte, blessures of valpartijen.
In de Tour stapt geen sprinter uit om zicht te sparen. Nooit. Tenzij er Olympische Spelen zijn met een vlak parcours die eindigt in een sprint. En dat gebeurd 1x in de 20 jaar.

Per definitie stappen sprinters nooit vrijwillig uit de Tour. Dat is geen mening maar een feit.

Laatst gewijzigd
Phoenix0000

Het verhaal ging vorig jaar over Ewan dat hij zou uitstappen met oog op de Vuelta en het winnen van etappes in elke grote ronde binnen 1 jaar.

Dat werd ook meteen gelogenstraft doordat hij vol mee ging sprinten in tussensprints voor groen.

Witte Willem

Alleen in de Tour zijn er ook een aantal ploegen met een sprinter die wat beter klimt als de rest. Die doen er dan weer alles aan om figuren als Ewan en Jakobsen te lozen. Teams van MvdP/Philipsen en Sagan bijvoorbeeld.

Henk

'@Allemaal
Mijn punt is dat je vanaf de zijkant niet kan bepalen of een sprinter tot het uiterste is gegaan om uit te rijden.
Dit kan ook uitvallen door valpartijen of OTL betreffen.
En nee, ook jij kan dat niet Ab Normaal.

Odin

'@Henk

Maar dat zegt hij ook niet, hij zegt gewoon dat er geen sprinters zijn die naar de tour gaan met de wetenschap dat ze niet gaan uitrijden, want die sprinters zijn er niet.

ZK

'@henk Je punt is duidelijk. Je suggereerde echter zelf dat de kans op uitrijden van sprinters groter was met meer sprintkansen. Daarvoor heb je nog geen voorbeelden kunnen aandragen. Je kunt van nasi en ab hoop zeggen, en ja ze hebben een sterke mening die soms wat feitelijk (gebracht) is, maar zij komen wel met voorbeelden voor het onderbouwen van hun stelling of theorie. Dus wat dat betreft ben ik ook heel erg benieuwd naar jouw theorie, welke sprinters lijken in afgelopen jaren te zijn uitgestapt (aangezien je het idd niet zeker kan weten) met zware parcours/weinig sprintkansen in zicht?

Laatst gewijzigd
Odin

Jakobsen voor 4 miljoen te krijgen

ZK

.

Laatst gewijzigd
Thomberg

Kijk een Jakobsen is denk ik de sterkste vlakke sprinter die mee doet. Maar nog moeilijk in te schatten of hij een logische keuze is als de andere prijzen nog niet bekend zijn. Hij komt denk ik net zoveel heuvels over als Groenewegen en gaat zeker dus een aantal sprints missen. Stel Groenewegen is 2 (zal wel 3 zijn) dan kan die een goede optie zijn.
Zelfde als Ewan. Als hij fit is en 2,5 dan kan hij logische optie zijn ondanks alle zwarte lijsten

StijnvanA_

Even afwachten hoe Philipsen geprijsd is.

Laatst gewijzigd
Odin

Ik denk niet dat Ewan veel goedkoper dan Jakobsen gaat zijn. Misschien 3,5. Puur omdat hij gewoon veel potentie heeft maar het er niet altijd even lekker uit komt.

Odin

De volgende is Mas.

Tom Cockpid

Nu Scorito Tour 2022 nog niet officieel los is, even een tussenevaluatie middels het hier zo verguisde of-of-systeem. Dus,

1. ‘Ik ben een lurker en wil advies over m’n 20 renners, hier zijn ze:’ of ‘ik post nooit, maar ik wil nu wel even laten weten dat ik 6e algemeen sta’?
2. Altijd 0 overhouden of niet erg als er wat budget overblijft?
3. Zonder enige context ‘Wat jullie: Ionneke + MAL + Valverde of Bouhanni + SKA + Roglic’, of ‘Hier zijn mijn 20 renners, wat vinden jullie ervan:’
4. Etappewinnaar wel in je team van 20 maar niet opgesteld of complete misrekening dagselectie (vluchters i.p.v. klassementsrenners en vice versa)?
5. Bamischijf of nasibal?
6. ‘Shit daar gaat mijn Scorito’ of ‘als de koers maar mooi is, Scorito is bijzaak’
7. Eén keer vergeten de selectie in te vullen (dus een 0-score voor die dag) of een van de revelaties van de ronde niet in je selectie van 20 hebben?
8. Juichrenners of een rationele pick?

vevie

Ik klik Enric er sowieso in, maar hoop dat hij niet meer dan 3,5 mil wordt.

Antonini

Jakobsen 4 miljoen valt inderdaad nog weinig over te zeggen zonder informatie over andere renners, maar voelt toch wel duur.

Je hebt uiteindelijk toch wel 4-5 sprinters die steady top10 nodig waarvan 1-2 die ‘zeker’ top 3 rijden.

Zou voor die laatste categorie toch wel wat meer over hebben voor Jakobsen tov van Groenewegen en Ewan. Wat betref die eerste categorie kom je ook prima weg met Bouhanni, coquard etc.

1 2 ... 17 ... 196 197

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.