Scorito - Tour de France 2022

1 2 ... 18 ... 196 197
KV

Is Bouhanni zijn nekwervel trouwens al terug vastgegroeid? Leek me toch een vieze blessure.

En de Coq lijkt na maart toch ook wel te zijn weggedeemsterd.

Laatst gewijzigd
wesley1983

'@vevie: zouden het niet de 10 duurste renners zijn dat ze al aankondigen en alles van 3.5M of daarboven? De laatste is dan Pogacar waarschijnlijk.
Als het zo zou zijn dan gaan Philipsen, Ewan en Yates o.a. 3 miljoen gaan kosten?
Is maar een idee

Maestro Mello

'@Henk

Ik heb het even opgezocht. Onderstaand uitgevallen (top)sprinters in de afgelopen edities van de Tour.

2021:
Etappe 4 - Caleb Ewan, DNS. Als gevolg van gebroken sleutelbeen.
Etappe 9 - Arnaud Démare, OTL.
Etappe 9 - Bryan Coquard, OTL.
Etappe 9 - Tim Merier, DNF. Als gevolg van het niet kunnen bijhouden van de bus in een bergetappe, was anders ook een OTL geworden.
Etappe 12 - Peter Sagan, DNS. Als gevolg van een knieblessure, opgelopen in etappe 3 met val Ewan.
Etappe 15 - Nacer Bouhanni, DNF. Als gevolg van een zware val in etappe 13.

Alle overig sprinters haalden Parijs en stapten dus niet voortijdig af.

2020:
Etappe 8 - Giacomo Nizzolo, DNF. Als gevolg van knieproblemen. (Hier valt over te discussiëren, want hij reed weinig uitslagen in deze ronde)
Etappe 18 - André Greipel, DNF. Als gevolg van een valpartij in etappe 1, maagproblemen en een infectie.

Rest haalde Parijs.

2019:
Etappe 12 - Jasper Philipsen, DNS. Als gevolg van teambeslissing voor zijn ontwikkeling. Niet de bergen over gestuurd.
Etappe 12 - Giacomo Nizzolo, DNF. Als gevolg van een zware val een dag eerder.
Etappe 17 - Cees Bol, DNS. Deels gevolg van valpartij, deels gevolg van teamorders.

Ook hier de rest naar Parijs.

Trek zelf je conclusies, maar ik denk dat @Ab normaal hier wel over feiten spreekt.

Henk

'@Maestro Mello
Natuurlijk mag jij dat vinden.
Ik ben het alleen totaal niet met je eens.
IK snap eerlijk gezegd ook niet dat je tot die conclusie komt.
Maar goed. Wat mij betreft is er genoeg over gezegd

Phoenix0000

4 miljoen voor 2 zekere sprintjes en dan hopen dat hij er bij etappe 19 en 21 nog bij is.
Zijn wel knaken.

danusz1986

3.5 voor Mas!

Odin

Mas kost 3,500,000. Prima prijsje, en dan zullen we waarschijnlijk eindigen met Pogacar

Laatst gewijzigd
danusz1986

Kan je dat niet beter Philipsen nemen voor misschien minder geld (of gaat hij even duur zijn) dan Jakobsen en Philipsen gaat ook nog makkelijker een heuvel over.

Henk

Nee Odin, zo ging de discussie niet.
Ik beweerde dat het mogelijk was dat veel sprintersetappes later in de Tour zijn geplaatst om vroegtijdig afstappen te voorkomen. Daarop wist Ab met grote stelligheid te beweren dat ik zeverde want alle sprinters rijden door voor rit 21, wat ik betwijfel.

Laatst gewijzigd
ploep

Trumpiaans, Henk

Henk

Leg uit Pierlo

Thomberg

Zullen we @henk negeren? Die loopt gewoon op te fokken. Volgens mij laten die uitslagen prima zien dat sprinters niet zomaar afstappen

Of @henk heet eigenlijk Pepijn van H

Mas mooi prijsje

Zadelpen

Na een week op hoogte spuit de supercompensatie door onze aderen. Wij zijn zelden zo fris en fruitig aan een grote ronde begonnen. En hoewel de deelnemerslijst nog niet volledig is, lijkt zo op het eerste oog team Zadelpen de te kloppen ploeg.

Misschien leuk om die eens in de gaten te gaan houden.

Laatst gewijzigd
Punchen of verzuipen

Op trainingskamp geweest met de W52 Porto-boys, @Zadelpen? ;-)

Henk

Ga jij nou maar lekker prijsjes raden Thomberg.
Lekker zinvol.

vevie

56 miljoen voor 20 renners is gemiddeld 2,8 miljoen per renner.
Dat is redelijk ruim.

Ik ging al uit van een budget van 56 miljoen. Ook de prijzen van de meeste topper waren te verwachten. Een goed team samenstellen moet geen probleem zijn.

Cascoigne

Die Groenewegen ziet er wel een partijtje vet uit in dat nieuwe tenuetje hoor. Doet me een beetje denken aan Ihattaren. Wel ietsje sympathieker hoor.

Als de stagair meeleest, kap eens ff met die ongein joh. Nu ook al namen en prijzen droppen voor de publiciteit. Laat me raden, in navolging van een versie zonder advertenties tegen betaling komt er straks ook een versie waarbij je eerder inzichten hebt in prijzen, uiteraard ook tegen betaling. Of wellicht de mogelijkheid om extra Scorito punten te kopen voor echte europunten.

Nee maar ff serieus, kom door met die prijzen zodat we het over de echte parels kunnen hebben.

nasibal

'@Henk

Vooruit, als jij denkt dat het anders is, helemaal prima. Dan moet die mening toch ergens op gebaseerd zijn? Niet zomaar uit de lucht gegrepen? Ik vind het prima hoor, verlicht ons. Wáárom denk jij dat het anders is. Wat uit het verleden, welke uitspraken, welke interviews, welke gebeurtenissen hebben jou dat idee gegeven?

Maar je kan niet gewoon alleen maar roepen 'ja maar, ik vind gewoon van niet' als je feiten voor je neus gepresenteerd krijgt. Dan klink je een beetje als mijn vrouw. Ben je mijn vrouw? Want dan dan kan ik beter snel mijn mond houden en sorry zeggen ;)

appien jan

Had in een dag verslag van de Giro ergens gelezen dat Ewan 3 miljoen ging kosten in de tour.

Cascoigne

Na 19 pagina's lezen moet ik zeggen dat de sfeer er al weer lekker in zit. Wat mij ook opvalt is dat het merendeel vrouwen heeft die altijd gelijk hebben. Waar halen jullie die vandaan haha. Lijkt me knap vermoeiend overigens... (sst, hier ook)

vevie

Wat mij ook opvalt is dat het merendeel vrouwen heeft die altijd gelijk hebben. Waar halen jullie die vandaan haha. Lijkt me knap vermoeiend overigens… (sst, hier ook)

Hier zeker geen vrouw die altijd gelijk heeft 😃. Dat wil in principe gewoon zeggen dat zij de Scorito uitslagen invult, if you know what I mean.

Aanklampen

'@Henk,

ben het niet met jouw eens. Mooiste voorbeeld is MI Sam Bennett. Die ging heel hard in de tour van 2016 op zijn bakkus. Hij rijdt vervolgens met de grootste mogelijke moeite de tour uit om in Parijs eigenlijk pas echt weer mee te doen. Rest van zijn uitslagen spreken boekdelen.

MI stappen sprinters er niet uit, zelfs als de enige echte kans kas weer in etappe 21 ligt. In etappe 14 wordt hij 12e, in de rest van de etappes 150ste of lager...

23.07 169 175 Stage 20 - Megève › Morzine 146.5
22.07 150 175 Stage 19 - Albertville › Saint-Gervais Mont Blanc 146
21.07 171 177 Stage 18 (ITT) - Sallanches › Megève 17
20.07 170 179 Stage 17 - Berne › Finhaut-Emosson 184.5
18.07 179 183 Stage 16 - Moirans-en-Montagne › Berne 209
17.07 177 183 Stage 15 - Bourg-en-Bresse › Culoz 159
16.07 12 185 Stage 14 - Montélimar › Villars-les-Dombes Parc des Oiseaux 208.5 6
15.07 160 187 Stage 13 (ITT) - Bourg-Saint-Andeol › Le Caverne de Pont d'Arc 37.5
14.07 174 190 Stage 12 - Montpellier › Chalet-Reynard (Mont Ventoux) 178
13.07 188 192 Stage 11 - Carcassonne › Montpellier 162.5
12.07 186 192 Stage 10 - Escaldes-Engordany › Revel 197
10.07 182 193 Stage 9 - Vielha val d'Aran › Andorra Arcalis 184
09.07 161 197 Stage 8 - Pau › Bagnères-de-Luchon 184
08.07 187 197 Stage 7 - l'Isle-Jourdain › Lac de Payolle 162.5
07.07 198 197 Stage 6 - Arpajon-sur-Cère › Montauban 190.5
06.07 193 197 Stage 5 - Limoges › Le Lioran 216
05.07 196 197 Stage 4 - Saumur › Limoges 237.5
04.07 186 197 Stage 3 - Granville › Angers 223.5
03.07 198 198 Stage 2 - Saint-Lô › Cherbourg 183
02.07 182 172 Stage 1 - Mont-Saint-Michel › Utah Beach Sainte-Marie-du-Mont 188

Henk

Je begrijpt me wel nasibal, maar je wilt me niet begrijpen. Dat begrijp ik dan ook wel weer.

Of je bent een stuk minder intelligent dan je je hier probeert voor te doen.

Ab Normaal

'@nasibal
Lol

@Henk
Als iedereen nu hetzelfde vind, behalve jij, ligt dat dan aan ons allemaal of aan jou.
Zoals Nasibal zegt: geef dan eens 3 voorbeelden van sprinters die de laatste 5 jaar zijn afgestapt om zich te sparen voor een andere koers?
Vooruit, 2 dan? Ik denk dat ze er oprecht niet zijn.

arjenzvob

Hee @Henk. Kap eens even met gerespecteerde mensen bekritiseren! Prima dat jij een andere mening hebt, maar je toon is zuur en aanvallend en ruikt naar ruzie zoeken.

Ik mis @La Primavera met het handboek. Sommige mensen hebben het nu al nodig. Kom maar door!

Ondertussen blader ik verder in de Tour-editie van Wieler Revue. Heerlijk, old school op papier kaartjes bekijken en (interessante) interviews lezen!

Nog wat citaten van @Henk uit het verleden. Notoire zuurpruim dus:

22 juli 2019 om 15:05 In reactie op: Scorito – Tour de France 2019#487444DIT IS NIET OKE!

Henk
@henk Niet mee eens, als je kans hebt de algemene poule te winnen mag je dit best delen. Maak je wellicht maar 1 keer mee.

Wat ik al zei, af en toe een berichtje volstaat ook.

22 juli 2019 om 14:20 In reactie op: Scorito – Tour de France 2019#487421DIT IS NIET OKE!

Henk
@hardstikkebedankt
Ik gun je het succes hoor, maar ik vind dat je wel erg vol van jezelf en je keuzes bent. Af en toe een berichtje volstaat ook.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 18 ... 196 197

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.