Scorito - Tour de France 2022

1 2 ... 19 ... 196 197
La Primavera

Leuk dat je er bent @Henk! Ik heb het idee dat je je een beetje aangevallen voelt. Als je nou eens daar allemaal omheen kijkt en gewoon puur en alleen reageert op dit stukje hieronder. Dat zou de inhoudelijke discussie gelijk weer verder aan kunnen zwengelen. De bal ligt bij jou!

Wáárom denk jij dat het anders is. Wat uit het verleden, welke uitspraken, welke interviews, welke gebeurtenissen hebben jou dat idee gegeven?

Maar laten we het gezellig houden. 👍🏻

Laatst gewijzigd
Henk

Beste Ab normaal.
Dit is echt mijn allerlaatste reactie.
Als ik voorbeelden zou kunnen noemen zou ik mijn eigen bewering onderuithalen.
Mijn bewering is nou juist dat je nooit kan weten waarom iemand afstapt.
Ik denk dat jullie het veel te zwart / wit bekijken.
Stel een sprinter heeft het heel zwaar in etappe 12 van deze tour, en de eerst volgende sprintetappe is etappe 21, dan denk ik dat deze sprinter minder geneigd is alles te geven ( bijv 95% ipv 100% ) om etappe 21 te halen.

@Arjenzob
Wil jij nou zeggen dat ik de betweters hier niet van repliek mag dienen?

vevie

😂 @arjenzvob: de laatste aanpassingen van je bericht zijn wel een beetje flauw. Vind je ook niet?

Henk

Buiten de prijzenraders word ik ook wat onpasselijk van forumleden die elke dag hun stand doorgeven. Vooral als het goed gaat.

Ab Normaal

Beste Henk

Dat kun je dus wel weten. Zie dat overzicht op de vorige pagina van Maestro Mello. Het is vaak heel duidelijk.
Maar goed gewoon een keer toegeven dat je er naast zit is ook een kwaliteit. Niemand heeft het altijd bij het rechte eind. Ik zit er ook wel eens naast en durf dat dan prima toe te geven.

Odin

Haha, Henk wat ben jij een zeikerd zeg! Toch zorgt het wel voor een glimlach

HB

Ik lees hier veel mensen die Mas mooi geprijsd vinden voor 3,5 miljoen. Krijg er zelf toch een beetje Landa vibes van. Zal ongetwijfeld bij de besten bergop zitten en in de top 10 van het klassement eindigen, maar dit vertaald zich meestal niet door naar enorm veel Scorito punten.

Ab Normaal

Geen idee. Hoeveel Scoritopuntem haalde hij vorig jaar in de Tour dan?

Ragnar Lolbroek

Zeg Henk. Zoveel negativiteit. Zat er tijdens de lunch teveel zout in de soep?

Maestro Mello

Ja wat mij betreft valt hier nog weinig winst te behalen en lijkt het een zinloze discussie te worden. Laten we het weer inhoudelijk houden en voorkomen dat men elkaar (figuurlijk) in de haren vliegt.

Wat ik begreep van voorgaande pagina’s is dat er een aantal mensen zijn die heel weinig sprinters zullen gaan selecteren. Áls je daarvoor kiest, creëer je daarmee niet een team vol onbalans? Want dan zul je dus automatisch meer AK/Klim selecteren die je dan vervolgens op het bankje houdt?

Ab Normaal

Tenzij ze uitvallen. Ik dacht in de Giro ook voldoende klimmers te hebben geselecteerd maar eindigde de koninginnerit met Cavendish in mijn dagselectie…

Maestro Mello

'@Ab Normaal

Uitvallen gebeurt natuurlijk altijd maar als nou net jouw ploeg overeind blijft, zitten er constant een paar jongens te popelen om opgesteld te worden, waar geen plek voor is.

Ik ben vooral benieuwd in hoeverre en hoeveel renners je selecteert met de argumentatie: ‘voor het moment dat er iemand anders uitvalt’. Daar valt toch niet tegen te puzzelen?

Bonorrie

'@Ab,
Enric MAS haalde vorig jaar 192 punten in het scorito spel en was daarmee 31e

arjenzvob

'@vevie Wat is er flauw aan? Ik duik wel vaker in eerdere berichten van mensen, en dan ontdek je dat ze jaren geleden ook al zo deden dus dat kans verbetering nihil is.

nasibal

Áls je daarvoor kiest, creëer je daarmee niet een team vol onbalans?

Wel als je het vervolgens inderdaad met AK mannen opvult terwijl je al een vol AK team hebt. Maar waar praten we uiteindelijk over:

'Normaal' neem je een sprinter of 7 mee, waarvan 2 goedkopere 8-12 'pareltjes'. In sommige gevallen volstaat 6, maar nog steeds inclusief die 2 goedkopere achterhoede jongens. Als je deze Tour Wout + Topsprinter + wederom die 2 goedkopere achterhoede jongens meeneemt, neem je denk ik 'weinig' sprinters mee. Het uiteindelijke verschil is echter maar 3 (of zelfs maar 2) plekken.

Met een tijdrit en daarna 4 vlakke ritten kan je één of twee van die plekken ook heel goed aan flinke tijdrijders geven die ook een kasseitje over kunnen en waar je verderop in de ronde misschien iets van verwacht in de zin van aanvallen of truipunten. Uiteindelijk is de extra aanwas voor je AK team daarmee redelijk beperkt.

Odin

7 miljoen voor Pogacar

Kip

Klik

Ab Normaal

'@Bonorrie
Thanks. Veel minder dan in mijn beleving. Dat verandert de kijk wel een beetje op Mas.

@Maestro
Van mij nog geen inhoudelijke bijdrage over de Tour van dit jaar. Ik heb het parcours nog niet bestudeerd en kan dus nog niets zinnigs zeggen over het aantal sprintkansen en het type sprint.

Odin

Dat maakt dat deze 10 jongens bij elkaar 44.000.000 kosten. Nu afwachten wat het budget wordt.

ZK

Poggi prachtig geprijsd! Maakt roglic met kans op veel teampunten van WvA wel echt te goedkoop in vergelijking met pog. Maar goed, wel leuk dat pogacar zo stevig geprijsd is; dat gaat toch zorgen voor wat twijfelaars die of pog of rog of vingegaard thuislaten om rest van team te upgraden

Thomberg

'@maestro terechte vragen! Dat dacht ik dus ook. Na alle goede discussies in het giro topic over een gebalanceerd team en geen dure reserve renners, ben ik ook een beetje verbaasd als @nasibal zou bedoelen echt maar 4 sprinters mee te nemen. Dat zou in de Vuelta nog kunnen zodat je meer vluchters meeneemt. En al het budget in Gamba’s (dit is wat mijn autocorrect van Ganna’s maakt) stoppen lijkt me ook niet de strategie.

Ik denk dus dat iedereen wel 6 sprinters meeneemt maar dan 4 Consonni’s + WVA + Jakobsen/Ewan/Philipsen

Of zie ik dit verkeerd?

Maestro Mello

'@nasibal

Heldere opzet en lijkt me ook het meest voor de hand liggende scenario. Wel krijg ik bij bovenstaande twijfels, vanwege het verhoogde risico als het gaat om het kiezen van de juiste tijdrijders. Je kunt uiteraard gaan voor Ganna en Küng, maar dan smijt je daar meteen flink budget tegenaan die je elders niet kunt besteden. En, mochten deze jongens toch ineens een slechte dag hebben zit je opgescheept met dure tijdrijders die je pas laat in de ronde weer kunt opstellen én heb je ook geen opvulling in de sprintetappes.

Anderzijds zijn zij nog altijd goedkoper tegenover duurdere maar ‘zekere’ (top)sprinters. Wat inhoudt dat je sowieso niet op je AK hoeft te bezuinigen. Ik zal hier nog eens mijn gedachten over laten dwalen.

Thomberg

'@maestro Kung is meestal 1 miljoen net als Cavagna, die vallen dus mee!

Maar stel ze zijn 1.5 dan kies ik liever voor de Dainese van deze ronde.

Ik zie veel mensen Vingegaard noemen maar is die niet gewoon te duur? Teampunten WVA is alleen wanneer hij groen heeft en je die klassementsman opstelt. Als die zelf geen top 5 staat, levert dat niks meer op dan Valter in de Giro.

ZK

Als je vingegaard niet zou nemen, dan neem je DFM ook niet neem ik aan? Die is maar 0.5 goedkoper en veel minder kans op teampunten. Ik vind vingegaard wel mooi geprijsd. Hij oogt te duur, maar zal het waarschijnlijk eerder waard zijn dan mas zijn 3.5 waard gaat zijn

Odin

Als jij denkt dat DFM beter is dan Vingegard kan je die in dat geval toch gewoon prima meenemen?

1 2 ... 19 ... 196 197

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.