Scorito - Tour de France 2022

1 2 ... 125 ... 196 197
arjenzvob

Duimpje omlaag voor Antonini....

Na lang klikken en wegen is dit het geworden:

Klassement/klim
Pogacar: No-brainer
Roglic: overwogen niet te nemen, maar mits fit top-3, geel/groen binnen team?
Vingegaard: podium, geel/groen binnen team?
Martinez: op het laatst geld voor vrijgemaakt, top-5 zeker mogelijk
Vlasov: top-5 kandidaat
O’Connor: top-10 kandidaat, goede 2 miljoen optie
Caruso: heeft degelijkheid uitgevonden, top 10-kandidaat
Cattaneo: Top 15, tijdrit, wellicht vluchter op den duur, teampunten Jakobsen
Woods: perfect parcours voor hem, punch, vlucht, bollen?

Sprinters:
Van Aert: puntenkanon
Jakobsen: Dé topsprinter waar ik budget voor had
Philipsen: met dit parcours ideaal voor de sprints, teampunten MvdP
Pedersen: sprints, openingstijdrit, vluchts?
Walscheid: sprinter na uitvallen Coquard, goedkope optie, openingstijdrit?

Vlucht:
MvdP: zo veel kansen, met dit budget no-brainer
Cort Nielsen: vluchts, openingstijdrit, sprints met gereduceerd peloton
Mohoric: vluchts, kassei-rit, stiekem sprinten?
Kämna: kan een paar etappes weer zijn gang gaan
Kron: persoonlijke favoriet, vluchts, punch

Hirschi: teampunten Pogacar, wellicht vlucht/punch?

Overwogen:
Te veel om op te noemen, maar een eervolle vermelding krijgen Teuns, Lafay, Küng, Pinot, Lutsenko, Mollema, Leknessund, Kristoff, Dainese en Benjamin Thomas.

Succes allemaal!

joris dor

Mijn officieel team:

POGACAR
ROGLIC
VINGEGAARD
A YATES
MC NULTY
VLASOV
URAN

KONRAD
MOLLEMA

VAN AERT
JAKOBSEN
PHILIPSEN
KRISTOFF
MATTHEWS
V POPPEL
WALSCHEID

GANNA
MVDP
STUYVEN
BAGIOLI

Vandaag:

GANNA C
YATES
POGOCAR
MCNULTY
ROGLIC
VINGEGAARD
WVA
MVDP
VLASOV ( lang getwijfeld met Matthews...)

Good luck everyone en enjoy the game :)

puntenjager

En we zijn begonnen!

Pog
Rog
Vin
Vlasov
Thomas
O’Connor
Caruso
Quintana
Woods
Pinot
WVA
Jakobsen
Philipsen
Kristoff
Pedersen
MVDP
Mohoric
Bagioli
Walscheid
Mozzato

Daan Brakenhoff

Ak:
1. Pogacar
2. Roglic
3. Vingegaard
4. Martinez
5. Vlasov
6. Thomas
7. O’Conner
8. Caruso

Klimmers/aanvallers
9. Lutsenko
10. Woods
11. Guerreiro
12. Mohoric

Alleskunners:
13. Van Aert
14. Vd Poel

Sprinters:
15: Philipsen
16: Ewan
17. Pedersen
18. Dainese
19. Van Poppel
20. Mozzato

Veel geïnvesteerd in mijn AK en Sprintteam. Heb de echte tijdrijders links laten liggen verder, ik had nu al moeite met ‘maar’ 9 renners opstellen.

Ik heb er zin in! Hopelijk wordt het geen Tour die beslist wordt door valpartijen en corona/doping!

Ragnar Lolbroek

Mijn Bahrein renners zijn blijven staan. Nooit geen fan geweest van paniekpoolen, al tijd bij je eerste gedacht blijven. 😉 Ik klik er mogelijk toch slechte vervangers in. Zou dat Franse parket de komende 3 weken nu daadwerkelijk dingen hard kunnen maken tegen specifieke renners die ze de afgelopen jaren niet gevonden hebben. 🤷‍♂️

vevie

VINGEGAARD in de verkenning gevallen!! wordt gevreesd voor botbreuken…

Zucht… zucht… zucht…

yoeri

Mijn team uiteindelijk geworden:

Pogacar
Roglic
Vingegaard
Vlasov
Thomas
Caruso
O'Connor

Küng

Bardet
Pinot
Woods
Guerreiro

Van der Poel
Matthews

Van Aert
Philipsen
Pedersen
Ewan
Van Poppel
Mozzato

Nog een hoop afwegingen die er op het laatst nog zijn uitgefietst of in een eerder stadium de revue nadrukkelijk gepasseerd hebben.

Bzuidema

Ik heb vanaf het begin dit topic gevolgd en beginnen met puzzelen. Bijna elke dag wel even mee bezig geweest. Maar is toch teveel van het goede. Wel belangrijk om in de gaten te houden wie fit blijft en dat soort dingen maar elke dag puzzelen is niet nodig. Nu eindelijk mijn team klaar. Ik hoop dat het genoeg is. De giro heb ik in 1 keer ingevuld en toch silveren bekertje. We zullen het zien. Dit wordt een mooie tour geniet ervan jongens.

Noppie

En dat is valpartij nummero 1 van de dag.. hoeveel nog te gaan?

Thomberg

Zal mijn team ook eens delen. Pogi, Rogi, Vingi en WvA geen uitleg nodig

Klassement:
- Pogi
- Rogi
- Vingegaard
- Vlasov: Normaal puntenpakker door goede punch en tijdrit
- Thomas: lang over getwijfeld, maar toch door parcours eerste week hem gekozen
- O'connor: In vorm en niet duur
- Gaudu: had het budget er voor en normaal probeert hij veel. Puncht goed. Valt hij tegen in klassement dan een soort Ciccone in de tour
- Caruso: steady steady steady

Sprint:
- WVA
- Philipsen: steady top 5 en kan heuvel verteren
- Ewan: de gok tov Jakobsen. Zie hem perfect in wiel Jakobsen er overheen gaan en dan ook nog etappe 4
- Kristoff: kan alles
- Pedersen: kan alles + tijdrijden
- Dainese: bij gebrek aan Coquard
- Danny van P: Als hij sprint dan top 8. Walscheid iets grotere kans dat hij sprint, maar dan max 13de. Dus toch voor van P.

Overig:
- VDP: Kan alles
- Cattaneo: Kan tijdrijden en gaat vaak vooraan rijden. Houdt de ploegleidersauto van DQS van voren
- Guerreiro: hopelijk voor bollen en ontsnappen en geen klassement
- Fuglsang: kan in de aanval over elk terrein
- Konrad: laatste plek lang over getwijfeld. Hij krijgt ruimte bij BORA en verwacht dan Vlasov snel kansloos is voor winst (maar gewoon 6de wordt). Dan krijgt hij helemaal ruimte

Bzuidema

Bisseger gevallen

nasibal

Rip bisegger cap. Ik ga een biertje drinken :)

Gladiool

Altijd zuur Nasi, de tombola is begonnen...

Bissegger valt nog eens voor de vorm.

Laatst gewijzigd
vevie

Bisegger valt twee keer, gewoon. SMFH.

Antonini

Weken lange analyses van het parcours en of er wel een kasseienstrook in moet, en dan is de eerste ITT van 13km zo gevaarlijk dat iedere klassementsrijder met bibberende benen naar de start loopt.

..... heerlijk.

Reus

Dit doet me denken aan de Valverde val lang geleden..

Pooltje na een uur door t putje..

ivo001

Het idee om de eerste paar dagen gele/witte trui teampunten te pakken met Guerreiro kan de prullenbak in.

Bzuidema

2 nederlanders aan kop

Fietsbel

Straffe rit Bauk.

Valvuillerdemoz

Exact! Daarom Mohoric er nog steeds in. Ondanks bijna gezwicht te zijn hem wel te vervangen .

Edit: dit was nog een reactie op de post van Ragnar Lolbroek van hierboven.

Verder met zoveel mogelijk de toppers per discipline. Pogacar, Roglic voor het klassement, Van Aert en MvdP in de heuvels, Van Aert en Jakobsen in de vlakkere sprints en Ganna voor de tijdrit. Veel meer zekerheid op de eerste gele trui ga je niet krijgen dan met Ganna in de openingstijden. Dus die moest mee.
Daardoor kwantitatief niet zoveel berggeiten en sprinters. Maar wel veel heuvelkanonnen.
Net niet mijn selectie gehaald: Philipsen, moest hem verkopen om MvdP op te nemen. Cattaneo; ik had een overschot aan mensen voor de tijdrit en verder lijkt Cattaneo niet veel meer te kunnen de laatste tijd, daarom toch terug naar mijn eerste keus, Barguil. Bonnamour. Juichrenner pur sang, maar Jorgenson heeft evt. Jongerenrtruipunten mee en staat hopelijk voor een soort van doorbraak. Zo niet, gooi je met 500 k ook niet zoveel weg. Had dus eigenlijk net zo goed Bonnamour kunnen zijn eigenlijk 😄
Anyway: de onderstaande helden moeten het gaan doen voor FC Xavi:

Pogacar
Roglic
Vingegaard
Martinez
Vlasov
O Connor
Barguil
Pinot
Jungles
Jorgenson

Ganna

Mohoric
MvdP
Stuyven

Van Aert
Cort
Kristoff
Dainese
Pedersen
Jakobsen

Mocht iemand dit hebben gelezen: recensies zijn welkom. En Succes met de wedstrijd!

Laatst gewijzigd
Dumoulist

Hier is mijn inzending voor de loterij. Zelf heb ik besloten om recente coronagevallen niet mee te nemen. Zeker voor klassementsrenners (Vlasov) vind ik het risico te groot. Qua koersverloop verwacht ik dat Jumbo Visma de eerste week heel dominant gaat zijn. Voor mij is van Aert de absolute topfavoriet voor beide tijdritten. Explosief genoeg voor de eerste en de slottijdrit is heuvelachtig genoeg om het Ganna lastig te maken (aan het eind gem. 3 km à 6,3%). Pogacar heeft de beste papieren voor de eindoverwinning. Echter ben ik benieuwd of zijn team sterk genoeg is om langdurig de gewenste wattages te trappen bergop. Want dan is ie op zijn best. Wat mij vorig jaar opviel is dat Vingegaard in de laatste week Tadej uit het wiel reed. Er valt dus nog echt wel iets te halen.

[U]Klassementsrenners[/U] (9)
[B]7,0 Pogacar[/B]: Uitleg overbodig.
[B]5,5 Roglic[/B]: Primoz krijgt een Tour op maat doordat het zwaartepunt in de tweede week ligt. Goede ploeg, kan over kasseien, punch, teampunten en heeft nu meer rust voor de laatste tijdrit.
[B]4,5 Vingegaard[/B]: Teampunten, tijdrit en de op één na beste klimmer. Als hij de eerste week niet te veel tijd verliest dan eindigt hij gewoon op het podium.
[B]3,0 Thomas[/B]: Gezien zijn tijdrit + kasseien zal hij na de eerste week de best geklasseerde Ineos-renner zijn. Hierdoor zal de Brit het vertrouwen krijgen. Rijdt ook altijd erg attent mee voorin het peloton bij de lastigere finales. Hij hoeft daardoor niet de beste klimmer te zijn om genoeg punten te halen.
[B]2,0 O'Connor[/B]: Lijkt dit jaar een stap te hebben gemaakt. Eerlijke prijs voor plek 5-10 AK.
[B]2,0 McNulty[/B]: Kwam vorig jaar gelijk hard ten val. Heeft dus nog niet echt de kans gehad. Hij zal hoog eindigen in het jongerenklassement, goede tijdrit en teampunten. Top 10 AK lijkt onhaalbaar, maar hij mag mij graag verrassen.
[B]1,5 Caruso[/B]: Ervaren rot met echte klimmersbenen. Zie hem wel rond plek 5 eindigen dus erg fijn geprijsd.
[B]1,5 Quintana[/B]: Niet gedacht dat ik hem zou kiezen. Maar ik vond Martinez uiteindelijk toch te duur. Als Martinez flopt houd je alleen een dure knecht over. Als Quintana flopt dan heb je een prima aanvaller + kans op de bollentjestrui.
[B]0,75 Fuglsang[/B]: Gokje waard voor deze prijs. Gunstige eerste week voor de Deen, dus verwacht dat hij direct hoog zal staan. Zal ook boven Woods eindigen in het AK.

[U]Sprinters[/U] (6)
[B]5,0 Van Aert[/B]: De enige renner die je 21 etappes kan opstellen. Hij zal met geel beginnen en met groen eindigen. Top 3 sprinten op het vlakke wordt lastig, maar daar zijn alternatieven voor.
[B]4,0 Jakobsen[/B]: One-trick pony Fabio is duur, maar voor mij absoluut de snelste. 4 keer kopman.
[B]3,0 Philipsen[/B]: Klimt net wat beter dan Fabio. Een koopje dus.
[B]3,0 Ewan[/B]: Gaat een hoop kansen krijgen waardoor het geoorloofd is om enkele sprints te laten lopen. Het kopmanschap zal hij om deze reden nooit krijgen.
[B]2,0 Pedersen[/B]: Verwacht dat hij in de eerste week al zijn geld opbrengt. De rest is bonus.
[B]1,5 Dainese[/B]: Opvulmateriaal. Had eigenlijk Coquard maar dat verandert in principe niks aan de situatie.

[U]Punchers/aanvallers[/U] (5)
[B]3,5 van der Poel[/B]: Behoorlijk duur maar ik zie weinig alternatieven die 6 keer top 3 kunnen finishen. Ook geeft het mij een comfortabel gevoel dat ik in twijfeletappes zowel Matthieu als Philipsen kan opstellen. Bovendien stelt MdvP nooit teleur.
[B]1,5 Cort[/B]: Koopje. Minimaal 1 miljoen beneden de marktwaarde. Gaat laatste tijdrit weer top 3 rijden en kan je samen met MvdP in genoeg etappes opstellen.
[B]1,0 Lutsenko[/B]: Mohoric of Bouke? Het werd uiteindelijk een andere ‘klassieke’ renner met een duidelijke groeicurve. Brak dit jaar wel zijn sleutelbeen en kwam onlangs ten val in de TdS, maar reed toch een goed slotweekend. Dat soort taaie jongens kan ik waarderen en vertegenwoordig op die manier ook een bepaalde waarde. Zonder teamorders had ik altijd voor Mohoric gekozen. Uiteindelijk heb ik dit op kunnen vangen door MvdP te selecteren. Dit ging wel ten koste van Martinez (-> Quintana).
[B]1,0 Storer[/B]: Bergtrui/klassement/etappeoverwinning/jongerentrui? Genoeg ‘’reële’’ opties voor een hoop punten. Een tweede plek voor de witte trui levert alleen al snel 40 punten op (+ 4 per etappe). Heb overigens weinig vertrouwen in Gaudu en Pinot (corona + rug).
[B]0,75 Guerreiro[/B]: Won al eens de bergtrui in de Giro. Dit jaar sterk in de Waalse pijl, Dauphiné en won op de Mont Ventoux. EF Education hebben de punten hard nodig dus verwacht dat hij de ruimte krijgt. Door zijn leeftijd heeft de Portugees een hoger puntenpotentieel dan Woods. Tot slot hoop ik door de keuze van de laatste 3 aanvallers uiteindelijk extra mannen te hebben voor de top 20 van het AK. Sowieso verwacht ik van Lutsenko een verrassende slottijdrit.

Hopelijk doe ik na etappe 3 nog mee om de knikkers. Team voor de eerste tijdrit: Van Aert ( C), Roglic, Vingegaard, Pogacar, McNulty, Cort, Pedersen, Thomas & van der Poel.

Laatst gewijzigd
Wellens Nietens

Dit is toch altijd het lekkerste moment, waarop je voor je gevoel nog op 100% staat. Vanaf hier kan het alleen maar tegenvallen.

Hieronder mijn team. Weinig verrassende namen denk ik. Een paar mannen die de selectie helaas net niet gehaald hebben: Pinot, Cort, Vlasov.

Klassement:
1. Pogacar (7M)
2. Roglic (5.5M)
3. Vingegaard (4.5M)
4. Martinez (4M)
5. Thomas (3M)
6. O'Connor (2M)
7. McNulty (2M)
8. Caruso (1.5M)
9. Storer (1M)
10. Guerreiro (0.75M)

Klim aanvallers (wellicht komen Storer en/of Guerreiro hier nog bij):
11. Woods (1M)

Heuvel aanvallers:
12. Van der Poel (3.5M)
13. Mollema (1M)
14. Mohoric (1M)

Sprinters:
15. Van Aert (5M)
16. Jakobsen (4M)
17. Philipsen (3M)
18. Pedersen (2M)
19. Dainese (1.5M)
20. Van Poppel (0.75M)

danusz1986

Mollema bankpunten waarschijnlijk.

Ketjap Manis

Pogacar
Roglic
Vingegaard
Vlasov
Thomas
O’Connor
Caruso
Meintjes
McNulty
Woods
Guerreiro

Kung
MVDP
Bagioli

Van Aert
Jakobsen
Philipsen
Kristoff
Pedersen
Van Poppel

Thomberg

Als je Mollema hebt, stel je hem op toch!

Verder zijn het een stuk interessantere teams in de Tour dan Giro! Heb maar 10 man in meest gekozen 20. was in de Giro 16 ofzo

1 2 ... 125 ... 196 197

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.