Scorito - Tour de France 2022

1 2 ... 128 ... 196 197
user26790

Klassement
1 Pogacar
2 Roglic
3 Vingegaard
4 Vlasov
5 O'Connor
6 Gaudu
7 Uran
8 Caruso
9 Pinot (Klimmer)

Tijdrijder:
10 Ganna

Heuvel/Aanvallers:
11 Mollema
12 van der Poel
13 Moscon

Sprinters:
14 van Aert (C)
15 Philipsen
16 Kristoff
17 Ewan
18 Pedersen
19 Cort
20 Mesgec

Vandaag 343 punten

Thomberg

'@beun ik zie werkelijk waar geen reden waarom je Mohoric zou kiezen? Wellicht kan je dat toelichten

VDP kan als je denkt dat Philipsen wint maar dan heeft Pogacar alsnog 12 zekere punten

arjenzvob

'@Thombeg, wees niet verrast al Mohoric meesprint. Wellicht wordt het een sprint met een gereduceerd peloton. Maar goed.... Dat zijn wel theorieën die net zo goed niet waargemaakt worden.

EL

Hier mijn team, normaal geen aanvallers, dit jaar erg veel, ben benieuwd. Veel mensen met veel dezelfde namen. Ik zou het leuk vinden als er ook mensen zijn die precies hetzelfde team hebben.

GC
Pogacar
Roglic
Vingegaard
Vlasov
Thomas
O Connor
Caruso
Gaudu

Sprinters
Wva
Philipsen
Kristoff
Pedersen
Dainese
Walscheid
Mozzato

Aanvallers
Vd Poel
Bardet
Woods
Guereiro
Kung

Succes allemaal!

Beun

Ik zeg mohoric, ik bedoelde Kung, excuses. Bedoel het dus als in, een type renner die je kan opstellen, maar waarvan je weet/denkt te weten dat ie toch niet gaat scoren. Al is er in mijn ogen bij Kung en Mvdp dus bijvoorbeeld wel een kans dat ze iets van een plekje ergens achterin de top 20 pakken.

VS

Zekere punten poga

Thomberg

12 punten is plek 15 in de sprint. Dan moet je denken dat ze daarboven eindigen? Zelfs een Mozzato kan je beter op de bank laten (maar zou ik ook niet doen

Mijn opvulplekken zijn lekker Cattaneo en Pogi

Beun

Cattaneo heb ik ook.. Maarrrr.. denk je niet dat Roglic opstellen een beter idee is? Als Aert top 3 rijdt is is 1e in t algemeen klassement. Als ie 1e wordt dan heb je nog meer teampunten. Of heb je zoveel vertrouwen in jakobsen?

Niet dat ik het beter weet, ben even aan t zoeken wat dus slim is in opstellingen maken :)

kevinraar

mij team voor morgen
van aert
roglic
viningaard
jakobsen
ewan
groenewegen
kristof
dainese
van poppel

kevinraar

mij team voor morgen
van aert
roglic
viningaard
jakobsen
ewan
groenewegen
kristoff
dainese
van poppel

Thomberg

'@beun, volgens mij zijn het 10-6-4 seconde aan de meet en 8-5-2 bij tussensprint.

Kan idd heel goed dat van Aert alsnog geel pakt. Wordt een beetje gokken

groppiestan

De pickrate voor Felline is ook geen 40% geworden, zoals ik hier ergens las 😅

Edd1e

'@Thomberg Tussensprints geven geen bonificaties meer

Daan Brakenhoff

Mozzato wel maar 6% gekozen. Had dat percentage toch iets hoger verwacht. Al zou het mij niet verbazen als hij 2x 14 wordt. Maarja, voor 500k toch een leuk gokje

Ragnar Lolbroek

Het team vandaag was :
Wout (c)
Mathieu
Roglic
Pogacar
Thomas
Pedersen
Cort
Cattaneo
Vingegaard
Bank: Vlasov & Kämna
Ok Kämna eindigt 1 plekje boven Cattaneo, maar Cattaneo compenseert dat wel met teampunten.
Ideale opstelling dus eigenlijk. Op naar morgen. Heb wel geen Jakobsen.

Imbatido

Mijn team:

1. Pogacar
2. Roglic
3. Vingegaard
4. D.F. Martinez
5. Vlasov
6. O'Connor
7. Caruso
8. Meintjes
Voor een brede klassementsploeg gegaan door de gebruikelijke Tour-hectiek + corona. Eigenlijk met de vijf duursten. Allereerst de drie toppers. Daarnaast Martinez, die hopelijk de man wordt bij Ineos. Die kon ik op basis van zijn seizoen niet thuis laten, idem voor Vlasov. O'Connor, Caruso en Meintjes mee voor de degelijkheid in de bergen. Caruso zal wel weer pieken zoals in de Giro '21 dus misschien net juist meenemen. We zullen zien wat er nog gebeurd.

9. Guerreiro
10. Fuglsang
11. Pinot
Aanvallers in de bergen of eventueel als valse klassementsrenners. Pinot mee voor de jacht op de bergtrui hopelijk. Guerreiro en Fuglsang kan het alle kanten mee op maar hebben goede vorm getoond de laatste weken.

12. Van Aert
13. Jakobsen
14. Philipsen
15. Groenewegen
16. Kristoff
17. Pedersen
18. Walscheid
Wilde minimaal 7 sprinters mee voor het geval er renners uitvallen. Het wegvallen van Coquard bood uitkomst met Walscheid. Wilde niet in het segment Dainese, Van Poppel en Mozzato belanden dus wat meer geld hierin gestoken. Jakobsen (snel), Groenewegen (snel) en Kristoff (degelijk) zijn het geworden. (Ewan en Sagan had ook gekund maar was een beetje om het even.) Hopelijk wordt er toch nog vrij veel gesprint.

19. Bissegger
20. Küng
Twee tijdrijders die achteraf misschien maar beter waren thuisgebleven. Stonden vroeg in het schema maar dat mocht helaas niet baten.

Haalden het niet:
- MVDP (vrij duur, handig in de punchritten, maar je kunt nooit rustig koers kijken als hij op je bank zit).
- Een UAE-renner. Handig voor wat teampunten maar individueel allemaal geen top-20 materiaal.
- Cattaneo nog overwogen voor een tijdrijder. Had goed uitgepakt voorlopig, maar in de bergen te wispelturig om juist op te stellen.

Laatst gewijzigd
bakfiets

Ik zal mijn team delen met overwegingen: wel meegelezen maar niet veel gepost vooraf. Kan het tempo niet bijhouden van reacties.

Na bestudering parcours gekozen voor een breed klim team. Budget was ruim en corona / valpartijen kunnen je team flink uitdunnen.

-Pogacar: hoeft geen toelichting.
-Roglic: hoeft ook geen toelichting.
-Vingegaard: in mijn ogen toch de sterkste na bovenstaande 2.
-Martinez: rijd sterk dit jaar en een goede giro vorig jaar. Denk de sterkste ineos renner.
-Thomas: in vorm en de eerste week ligt hem goed. Kan daar al veel punten pakken.
-Vlasov: ook heel goed dit jaar. Top 5 kandidaat.
-Woods: heeft wel een parcours op maat denk ik en in vorm. Bollen kandidaat
-Quintana: genomen om verschil mee te maken. Bollen kandidaat.
-Mc nulty: ik wilde een extra uae renner hebben en heeft voordeel witte trui punten.
-Gueirrero: veel keuze voor iemand voor de bergtrui. Wilde iemand met een lagere pick dan pakweg een pinot en storer en zich ook al bewezen heeft en in vorm is en bij een team rijd waar ruimte is om aan te vallen.
Caruso: voor 1,5 de beste Bahrein renner. Heb de rest door de onrust wat links laten liggen.

Vluchter:
-Mollema: verwacht dat hij vaak in de vlucht zit en ook vooruit blijft.

Sprint:
Gekozen voor 6 renners. Uiteindelijk niet gekozen voor jacobsen. Ik vond het uiteindelijk toch te duur voor de weinige sprint kansen. Wel voor 6 sprinters gegaan die structureel top 10 kunnen sprinten.

- Van aert: topfavoriet groene trui.
-Ewan: net zo snel als jacobsen en meer sprint kansen verwacht ik. Dus kandidaat groene trui.
-Philipsen: die verwacht ik structureel top 5 en ook een sprint winnen. Kandidaat groene trui.
-Pedersen: die is in vorm gaat mee sprinten en kandidaat groene trui.
-Kristoff: levert altijd. Kan meer dan sprinten. Kandidaat groene trui.
-Dainese: vond ik beter dan de goedkopere / gelijkwaardige opties.

Ik had nu genoeg renners voor ook de roubaix etappe en een extra tijdrijder was ook niet echt een must. Kan er nog makkelijk 10 opstellen in etappe 20. Dus op zoek gegaan naar van der poel Light Light renners. Uitgekomen bij:

- cosnefroy: uitstekend jaar en goed op de tussen terreinen.
- schachmann: ook een renner die op punch en tussen terreinen goed kan scoren.

Vandaag geen topscore vanwege missen van der poel en ganna. Ook mollema niet opgesteld.

Succes allemaal

Thomberg

'@ed1ie weet je dat zeker? Dat maakt het wel een kleine kans op geel van Aert

Antonini

Team:
Pogacar: heeft iedereen, gaat het verschil niet maken
Roglic: zie Pogacar
Vingegaard: zie Roglic
Martinez: Slechtste INEOS kopman
Vlasov: krijgt na een week zijn klap van covid
Haig: Tour blijkt toch wat anders dan de Vuelta
Caruso: aanklamper die weinig punten pakt
O’Connor: zie Caruso
Meintjes: zie O’Connor
(ps. 9 klassement renners en uiteindelijk maar 4 in de top10 AK)

VAert: zie Vingegaard
Jakobsen: overpriced met weinig sprint etappes
Philipsen: komt topsnelheid te kort
Pedersen: multifunctioneel, nergens echt goed
VPoppel: gaat niet sprinten
Mozzato: pure middelmaat, alleen dan net daar onder

Mohoric: ha vergeten opstellen precies de etappe die hij wint huh een bergetappe?
Kung: iedere keer als Gaudu en Pinot in beeld komen weer balen
Guerreiro: overhypt te vroeg gepiekt
VDPoel: haha ja leuk die pizza met ananas
Bagioli: ja zou eigenlijk niet eens weten waarom

arjenzvob

Normaal gesproken zou ik nog wel een flauw glimlachje op mijn gezicht kunnen toveren Antonini, maar na je domme grap vanmiddag ben je aardig in mijn achting gedaald...

Morgen:
Jakobsen (c)
Van Aert
Philipsen
Pedersen
Walscheid
Cattaneo
Roglic
Pogacar
Cort Nielsen (ook al sprint hij niet mee, maar hee.... Denemarken he). Alternatief is Vingegaard.

Baske

Zure bankpunten vandaag met Ganna...

de Tour

Mooi we zijn weer los.
Zoals iemand van vanmiddag al zei het was/is al een hele tour om tot een team te komen.

Mijn 20tal renners.

- Pogi: Logisch.
- Roglic: Schansspringer.
- Bardet: Rookgordijn kan gewoon top 5 rijden.
- Martinez: Voor in de bergen.
- Yates: De betere versie van Simon.
- Mas: Voor in de bergen.
- Quintana: De ervaring kan top 5 klassement halen.
- Caruso: Zelf geen fan van maar top 10 voor kleine prijs.
- Woods: Punch/Bollen/Aanval.
- Barguil: De vervanger van Chaves.
- Storer: Bollen/jongeren.

- Pedersen: Tijdrit/sprint/Kasseien en dat voor 2mil.
- Ewan: Kopman sprint.
- Philipsen: Voor 3mil meer dan prima voor 4mil ging hij ook mee.
- Van Aert: BuitenAerts

- MVDP: Iets te duur maar zonder Flip in deze tour altijd meenemen.
- Kung: Stel ik morgen en overmorgen op.
- Asgreen: Om het gemis van Jakobsen op te vangen. Gelukje vandaag met Yves.
- Cort: Omdat Coquard Corona heeft.
- Ganna: Geld over en ik geen betere optie kon vinden.

Geen Jonas laat hem eerst maar is die kasseien overkomen. Voor 4,5 gewoon te duur
voor 3mil was hij meegegaan.

Op naar 3mooie weken!

https://www.youtube.com/watch?v=pHipTOTNptY

wielergekkie

Morgen gaan we voor de volgende namen:
Jakobsen (c)
Van Aert
Philipsen
Pedersen
Hofstetter
Walscheid
Pogacar
Van der Poel
Cattaneo / Roglic

Die laatste hangt er vanaf of er bij tussen sprints boni seconden kunnen worden gepakt en hoeveel er aan de finish liggen. Kan iemand mij dat vertellen?

Lance Beenstrong

'@Arjenzvob, zou je Roglic en Vingegaard dan niet omdraaien, mochten er mensen uit waaieren?

Valvuillerdemoz

Vandaag aardig beginnetje met 331 punten. Hadden ze Lampie gewoon geschorst na de Baloise België Tour, waren dat er flink meer geweest. Wel zonde dat ik Jungles voor de zekerheid eerst maar op het bankie had gelaten.

Team FC Xavi voor morgen:

Jakobsen (c)
Van Aert
Kristoff
Dainese
Pedersen
Cort Nielsen, ook al sprint ie ws. niet mee, maar ja, hee, Denemarken. En Magnus heeft aangegeven dat ie voor het geel wil gaan in Denemarken , ook als het in de tijdrit niet zou lukken. Moet ie wel heel veel boni's gaan scoren, trouwens, dus die gaat vliegen!
Stuyven, ook al sprint ie misschien niet mee, maar misschien toch wel.
Pogacar, truipunten
Ganna , truipuntjes

Antonini

'@arjenzvob humor om te lachen

1 2 ... 128 ... 196 197

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.