Wat je in Zwitserland in ieder kon zien geval m.b.t. Sagan was dat hij een ding niet verleerd was, namelijk zijn gave om zich te kunnen positioneren. Vraag echter niet hoe hij dat doet, maar hij doet het. Vergelijk dat met Ewan, Kristoff (die op papier toch een aardige trein zou moeten hebben met Taco, Bystrom, Petit, Pasqualon), Groenewegen, Philipsen. Dat Sagan en Van Aert hier kunnen wedijveren om de eerste plaatsen heeft puur daarmee te maken, want op pure snelheid worden ze altijd geklopt. Bij Scorito gaat het nog altijd om de meeste punten te pakken en niet de snelste renners. Sagan is daarom natuurlijk helemaal geen rare pick gezien zijn trackrecord in massasprints. Qua uithoudings- en klimvermogen mag hij dan wel iets ingeleverd hebben en of we hem in Longwy gaan zien betwijfel ik, maar bij Scorito pakken dit soort steady top-5 finishers toch veel 'zekere' punten.
Hij heeft zelf aangegeven dat hij weer 100 procent is na zijn corona periode. Dat betekend dat hij vaker van voren eindigt en dat is nu wel te zien met zijn uitslagen in de tour. is het geweldig? nee valt wel mee. Maar fit zijn betekend niet dat je wint. zeg alleen dat hij van die akelige corona periode af is. Ik heb hem ook niet in mijn team. te duur als je ook van aert en van der poel hebt. Betekend wel dat sagen nog uitslagen kan rijden ipv buiten de top 80 wat jij zegt.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.