Mede door mijn visualisatievermogen zorgde dit voor een enorme glimlach op mijn gezicht! En tevens, ook zeker on point.
Morkov zou ik normaal gesproken zien als een opvuller in sprintetappes, die je voor een mooi prijsje kunt meenemen zodat je dat budget ergens anders kunt besteden. Echter, heb je voor deze Tour zoals al meermaals is benoemd juist misschien wat meer budget over als je de 'grijze massa' van het AK overslaat. Dat kun je dan mooi gebruiken om (wanneer je maar voor 5 sprinters kiest) nog een 'zekerdere' sprinter te kiezen. Een Jakobsen kun je dan alleen erbij pakken als je een AK-man écht flink downgrade, maar iets eronder kun je wellicht alsnog een Ewan, Groenewegen of Bennett inpassen. Waarbij ik Ewan dan als meest voor de hand liggende optie zie.
Hayter lijkt mij zeker interessant als hij ook kansen krijgt van zijn ploeg om wat mee te sprinten., Maar ook wat overpriced misschien. Rijdt voor het eerst een grote ronde.
Cattaneo zou een leuke optie zijn, maar heeft buiten twee TT's wel heel weinig resultaten gereden tot nu toe dit jaar.
Uran, Mwah. Kun je doen, maar ik doe het niet.
'@M@thijs: als Mads aangeeft dat hij na de TT voor geel wil gaan, denk ik dat je ervan kan uitgaan dat hij in 2, 3 en 4 zal meesprinten voor de boni's... en ook in 5 zijn verdomde Roubaix zal proberen te wreken en als hij de trui dan nóg niet heeft, kan hij wie weet nog proberen aan te haken in Longwy.
Op de Planche zal hij vermoedelijk moeten capituleren...
'@KV juist ja, maar dit is nu net mijn punt hij wil voor geel gaan maar ik zie nergens dat hij de uitgesproken sprinter van zijn ploeg is. En gezien mijn kleine sprinters equipe wil ik wel jongen waarvan ik verwachten kan dat ze 19, 21 (+15) ook meesprinten. En als jolijke jappe het in zijn bol krijgt weet ik niet op pedersen dit gaat doen. Vandaar dat ik een bron zoek.
Heerlijk op dreef allemaal weer. Ik ga volgende week na de rondes in Zwitserland en Slovenië maar eens een balansdag inplannen.
Paar zekerheden blijven vooralsnog in het team staan. Hoe ik ook click. Dat zijn qua klassement (Pog, Rog, Vin, Vla, Car, O’Con) + sprinters die ook sterk zijn (WvA, Bling , Ped, Phi) en punch (MvdP). De beweegt me nog teveel en uit die laatste 8 tot 9 moeten toch echt de parels komen die de beker gaan binnenslepen . Vooral de (altijd lastige ) vele punch en halve bergetappes en de selectie van de uae teamgenoten gaat vast met meer inzicht een weekje verder. En dan na de balansdag pas weer doorselecteren en de dagopstellingen maken.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.