Scorito - Tour de France 2022

1 2 ... 43 ... 196 197
Guido Maltempi

Oh maar daar ben ik het volledig mee eens. DFM moet deze week nog wel een teken van leven geven. Als hij er straks in de bergritten ook af wordt gereden dan ga je daar natuurlijk geen 4M voor neertellen.

Rad

Hoe interessant vinden jullie types zoals Meintjes? Lekker goedkoop, maar pakken door de regel niet super veel punten doordat ze alleen aanklampen.

Antonini

Meintjes moet je zeker niet hebben, niets laten zien in de afgelopen jaar die selectie rechtvaardigd.

ZK

Meintjes kost ook praktisch niets, dus als je 750k over hebt een nog wat krap in ak mannen zit een prima optie. Laatste jaren levert hij weinig punten op in grote rondes, maar lijkt aardig in vorm. Dus wie weet sprokkelt hij nog wat wanneer je hem opstelt

GlennTour

'@ProScoritoManager exact hetzelfde gevoel!
En hoewel ik ook steeds zit te denken aan wel MVP of niet MVP.

Puur scoritotechnisch gezien, pak MVP en Quintana tegen Haig en Pedersen.

De "zekerheid" dat MVP en Quintana punten pakken tijdens etappes, indien Quintana goed hersteld is, is toch groter dan Haig en Pedersen lijkt me.

MVP is naast Philipsen de absolute kopman. Quintana ook en indien ie geen klassement meer kan halen gaat ie mss voor de bollentrui en ritten.

Haig kan waarschijnlijk wel mee in de bergen maar zal dan toch steeds 7de of 8ste ofzo eindigen. Hij zal dan misscjien wat extra punten pakken in het eindklassement maar ook niet meer dan de 5de of 6de plaats lijkt me. En Pedersen..tja..hij zou ook super zijn in de Vlaamse klassiekers. Dus op die zijn woorden kan je nooit bouwen en hij heeft Stuyven mee.

Laatst gewijzigd
floda

Veel hangt af van dominantie van pog. Als dat weer hetzelfde level is als vorig jaar en pak weg vanaf etappe 11, 2 en misschien zelfs 3 truien, met de daarbij hogere scoritopunten voor bergklassement, dan winne ploegen met 3 of zelfs 4 uae renners. Terwijl van te voren dit ook wel een heel groot risico is om er 4 te nemen als de dominantie minder is en later begint. In het eerste scenario komen er dan ook nog zo’n 3 etappes bij en dan zijn het zeker 250 punten voor team genoten. Dus eigenlijk maken onze discussies weinig uit ;-))

Maestro Mello

Andere vraag aangezien ik dat nu al meerdere keren voorbij heb zien komen: verwachten jullie daadwerkelijk punten voor Pedersen in de tijdrit?

Op basis van zijn eerdere tijdritten in de Tour de afgelopen jaren zeker niet. Schijnbaar doet hij het in kleinere koersen wel relatief goed dat men hem meeneemt, mede vanwege zijn tijdritkunsten, maar als hij inderdaad meegaat om te sprinten in o.a. etappe 2 en 3 zie ik hem zichzelf niet uit elkaar trekken in etappe 1.

Althans, niet met een reële kans om zich te mengen met de échte kleppers die etappe 1 rood omcirkeld hebben.

Laatst gewijzigd
Antonini

'@floda je moet zijn teamgenoten dan ook telkens opstellen. Tuurlijk zijn die 11 punten per etappe lekker als opvuller. Maar stel dat je Pogacar hebt en ook nog de nummer 2 in het klassement en de leider in het puntenklassement, dan is zo'n teamgenoot van Pogi maar 3 punten meer per etappe. Daarom is 1/2 teamgenoten van Pogi echt voldoende. In de eind afrekening pak je dan ook nog zo'n 31 punten, maar daar kun je ook Mäder voor pakken die waarschijnlijk ook zo'n 40 punten pakt voor zn 2e plek in de witte trui.

Daan Brakenhoff

Ik denk dat Pedersen, net als +/- 20 andere renners plek 8-20 zou kunnen gaan rijden met de tijdrit. Als je hem meeneemt, zou ik hem wel opstellen, maar ik zou hem niet persé meenemen voor zijn tijdrit capaciteit.

Over het middensegment ben ik het wel sterk mee eens. ‘Skippen’ lijkt momenteel eigenlijk de beste optie. Maar nou juist die twee renners eruit halen die wel gaan verrassen, kan natuurlijk wel een groot verschil maken tov anderen. Als jij gelooft dat O’Conner en Haig hier wel top6 gaan rijden (en ook consistent in de dag uitslagen), dan gaan ze hun ‘geld’ wel waard zijn. En dan zijn ze goedkoper dan Vinge, Vlasov en DFM. Maar momenteel spreekt mij de 4/5 (toppers), 2/3 (middensegment) plus 3 koopjes (750k/1mil) /knechten die zelf ‘kunnen’ scoren (McNulty etc) wel aan.

Ps: Hayter is toegevoegd, 2.5mil… interessant!

Jordi010

Ethan Hayter is ook toegevoegd aan de startlijst. Is toch een hele interessante renner die je in veel etappes kan opstellen.

Antonini

Hayter is een potentiele upgrade over Pedersen, maar dan moet Hayter wel overal gaan sprinten. In de eerste week kan hij door zijn tijdrit wel de combinatie van geel en wit pakken, wat natuurlijk een berg extra punten is bovenop zijn sprint uitslagen. Maar een sprinter bij INEOS,.. ik vertrouw het nog niet gezien Pidcock vorig jaar en momenteel toch eerder Pedersen kiezen.

Daarnaast is het helemaal niet zeker dat hij meegaat.

ZK

Waarom hayter in plaats van Pedersen? Je kunt ze prima beide inpassen...

KV

Jazeker. Net zoals je Pidcock vorig jaar in veel etappes kon opstellen in de Vuelta.

Edit: zoals Antonini me dus voor was

Laatst gewijzigd
Antonini

Tuurlijk je kunt ieder koppeltje inpassen, maar gaat het niet ten koste van Pedersen, dan gaat het wel ten koste van of je AK team of je aanvalsteam. Met Hayter kun je ook een duur aftreksel pakken van Ganna, die 2x 5e wordt in de tijdrit en verder aan het beuken is in de meest overbodige trein sinds de Giro21. 2.5M is imho te duur tenzij hij aankondigd voor iedere sprint te gaan rijden, wat bij INEOS nooit het geval zal zijn.

Papa Bart

Ik vind vooral de preview van etappe 9 van Scorito een eye opener. Die zou zo maar het hele spelletje kunnen omgooien!

Daan Brakenhoff

Ik denk dat Hayter een gok gaat worden die óf heel goed gaat uitpakken óf gaat tegenvallen, maar het zal je niet een bekertje gaan kosten.

Ik vraag me echter af of ze Hayter mee gaan nemen. Maar als hij meegaat, zal dit niet als ‘knecht’ zijn. Dan zouden ze wel een Castroviejo/Kwiat/Sivakov meenemen ipv hem. Ineos weet ook wel dat ze niet de topfavoriet in huis hebben. Hierdoor zullen ze toch een andere aanpak moeten gaan hebben dan in voorgaande jaren. Een type als Hayter meenemen, die voor dagsucces zou kunnen zorgen, is dan een voorbeeld van een selectie keuze die anders zou zijn als in een Tour waar ‘prime’ Froome mee ging. In de Vuelta waar Pidcoque (bericht anders verwijderd) meeging hadden zij met Bernal (Giro gewonnen) en Carapaz (olympisch kampioen) vooraf wel een grote kanshebber voor het eindklassement. De kans dat Pidcoque daar vrijheid zou krijgen was dus al een stuk lager dan nu. En het zijn gewoon hele andere renners natuurlijk, dus die vergelijking is gewoon scheef.

Als Hayter meegaat heb je eigenlijk gewoon een soort ‘WvA light’ erbij. Tijdrit, punch, sprint noem het maar op. Maar Hayter komt wel nog tekort om in 1 segment te gaan winnen, dus zou hij zich er elke massasprint tussen gaan gooien? En mag hij zich gaan mengen in de ‘punch’ aankomsten, of moet hij DFM/Yates gaan helpen. Dat zijn natuurlijk vragen waar nog weinig duidelijkheid in zijn.

Een gunstig, maar niet ondenkbaar scenario is wel dat Hayter top7 rijdt in de eerste tijdrit, Ganna wint en Hayter top2 wit staat (wat hij sowieso tot en met etappe 4 vast houdt). Dan zijn dat wel al een hoop punten in de eerste week. Gaat hij zich dan ook nog eens mengen in etappe 2 en 3 (je stelt hem sowieso dan al op voor zijn teampunten, dus kleine gok) stapelen de punten zich wel op. Etappe 4 lijkt mij sowieso een hele goede kans voor weer een top5 plek. En normaal gesproken etappe 6 ook (etappe 5 heb ik eerlijk gezegd nog geen idee over).

De teamselectie en berichtgevingen maar goed in de gaten houden. Potentieel wel echt een hele interessante renner.

danusz1986

Cattaneo interessante optie voor 1 miljoen.

floda

Cattaneo komt echt heel veel tekort dit seizoen, dus dat vind ik te grote gok. Hayter wel boeiend inderdaad. Vwb pedersen, die schat ik zelfs potentiële top 5. Is hele jaar al aan oefenen voor deze tijdrit, werd in glooiende tijdrit in Parijs-Nice 9e in zeer sterk deelnemersveld. Deze vlakke 14 km zijn veel beter voor hem.

danusz1986

Mensen die Laporte meenemen? Er zijn wel wat etappes geweest samen met WVA dat hij in de buurt nog finishte + alle teampunten van de jumbo's klinkt het verleidelijk. Ik zit de hele tijd met WVA, Philipsen, Kristoff, Pedersen, Matthews. Zit ook nog Jakobsen in het hoofd wat tenloste gaan van 2 van deze renners. Voor Pedersen en Matthews is niet bekend wanneer ze gaan sprinten. Is een sprintteam met WVA, Jakobsen, Philipsen, Pedersen, Morkov niet te weinig?

Behatzailea

Ik opteer om vanaf nu Pidcoque voor de Tour te gebruiken, Pidcuoco voor de Giro en Pidcoco voor de Vuelta. Alleen dáárom zou ik hem al selecteren.

Valvuillerdemoz

Je weet van Morkov wel wanneer die gaat sprinten, maar niet wanneer die ophoudt. Lijkt mij wat weinig zo.

Antonini

Hayter werd ook 19e en 13e in de sprint etappes van de Ronde van Noorwegen en reed in Paris-Nice niet eens de sprints. Meer een Alaphilippe light dan een WVA light. Maar zeker interessant.

Baskeee

'@Antonini maar in de Dauphine sprintte hij wel telkens mee. Dus wat je er van kan verwachten weet nog niemand. Even INEOS persbericht ofzo afwachten, mocht hij uberhaupt in het team opgenomen zijn.

Antonini

'@agua sin gas Ja tegen sprintkannonen als Hugo Page en Edvald Boasson Hagen niet te verwarren met wielerflits forum lid @boasson_en_hagen

Baskeee

Das waar. Gaat me ook niet echt om de uitslag, maar meer om de intentie van 'm te duiden. We zullen dus ff moeten afwachten.

1 2 ... 43 ... 196 197

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.