Scorito - Tour de France 2022

1 2 ... 48 ... 196 197
Cerebral36

Hopelijk valt de val van Schach mee. Komt op 53 secondes binnen dus dat is wel goed teken. Maar pfff Sagan die opeens weer wint, past even niet in mijn plannetje haha.

madeinstars

Sagan tegen, sprintsgewijs, Janneke en Mieke in een laatste 3 km die hem op het lijf geschreven zijn... Ik ben eigenlijk wel blij dat ie won, hopelijk zorgt dat ervoor dat veel mensen er in trappen en hem mee nemen.

Gibby

Die Coquard kwam er toch nog heel rap naast fietsen hoor, prima goedkope optie voor de vlakke ritjes. Kan zelfs een pukkeltje over (etappe 4)

user26790

Sagan, tja wat moet je daar weer van denken? Als hij dit ook kan tegen de Jakobsens en de Philipsens cs? Dan klik ik 'm d'r in.
Zijn sterke punten.
1) Kan het alleen en heeft geen lead-out nodig.
2) Zijn sterke positioneren.

KV

Coquard vertrouw ik niet voor de "echte" sprints. Kwam nu inderdaad met veel snelheid maar zat veel te ver. Zijn positionering zal nog veel slechter zijn bij een echt sprintersveld.

En de laatste tijd komt hij ook niet echt veel deftige pukkeltjes meer over, dus ik loop er nog niet echt warm van.

Ragnar Lolbroek

3) Kasseien (Allez... in zijn topjaren toch)

Antonini

Rit vandaag doet ook vooral twijfelen aan de toegevoegde waarde van Kristoff.

Thomberg

'@antonini heb je het gezien? Kristoff raakte beetje ingesloten en kwam nooit echt op gang. Hij heeft wel goede lead-out die vandaag helaas te vroeg was. Denk dat Kristoff profijt heeft van meer treinen om zich heen. Ik zag juist positieve punten dus

arno_183925

Niet helemaal ongemerkt lijkt het of Storer aan het toewerken is naar de grote ronde. Benieuwd of hij de klimmersbenen van weleer kan terugvinden.

vevie

Coquard is een prima pick. Zal wel ergens tussen plek 5-12 steeds eindigen in de sprint. Dat is op zich prima. Die zal wel 100-150 punten scoren. Dat is prima voor een 1.5 mil renner. Dikke prima.

Laatst gewijzigd
ZK

Kristoff was begin van etappe gevallen, pijn aan been en knie, dus wat dat betreft gewoon prima sprint van hem. Logisch dat hij paar % minder is

Antonini

'@thombeg maar de meerwaarde over coquard is wel twijfelachtig.

Asgreen gevallen, Sjacheraar gevallen.. weer ff alles omklikken.

Antonini

In de podcast Kop over Kop werd trouwens gesuggereerd dat Ganna niet naar de Tour gaat. Als Pidcock, van Baarle en Hayter voor etappes gaan rijden dan wordt het toch wel weer lastiger allemaal.

KV

Als Coquard sprint zoals in 2020: prima uiteraard.

Vorig jaar mooi 16de en 17de in de TDF sprints (wel opgave in rit 9, dus misschien scheelde er wel iets mee?).

Dit jaar in zijn enige sprint die wat op een massasprint leek tegen redelijke concurrenten (rit 2 Parijs Nice - was wel waaierdag denk ik) : 12de na Geniets en voor Bonnamour.

Lijkt al van de Belgium Tour van vorig jaar geleden dat ik hem nog een deftige sprint tegen toppers zien rijden heb. Maar wie weet neemt hij nu wel terug de draad op...

Laatst gewijzigd
Thomberg

Precies wat @KV zegt, Coquard viel vorig jaar ook enorm tegen. Kristoff presteert altijd binnen een marge van plek 3-12.

Cerebral36

Vandaar dat Kristoff 2.5 mil is en Coquard 1.5 :)

Antonini

Coquard was vorig geblesseerd na die massale val in de eerste etappe:

https://www.wielerflits.nl/nieuws/tour-2021-bryan-coquard-reed-rond-met-gebroken-ribben-en-wervelbreuk/?amp

Dat jaar ervoor reed hij 6 keer top10 tegenover 2 keer Kristoff. Begin dit jaar reed Coquard ook heel sterk in de zwaardere aankomsten, in Algarve 2x voor Kristoff. En je bespaard 1M.

Ric

Lutsenko ook gevallen. Iemand daar al wat meer over vernomen?

Cerebral36

Waar Schach op 0.53 binnen kwam, kwam Lutsenko pas op een kleine 5 minuten binnen. Die lijkt wat harder gevallen te zijn dus.

KV

'@Antonini

Hij was zeker top in begin van het seizoen in de lastige aankomsten, maar ik zie enkel 6 als dergelijke aankomst en daarvoor heb je denk ik genoeg alternatieven. Daarnaast is hij de laatste maanden beduidend zwakker in de heuvels geworden.

Ik wil mijn (beperkt aantal) sprinters vooral consistent in de top 10 in de sprints. En met de goede leadout van Kristoff heb je daar meer zekerheid dan met Coquard.

Maar je betaalt er ook een miljoen meer voor :-)

arjenzvob

'@Daan de Jager. Is er een tweede Quintana dan? ;)

Oké, over met de flauwe grappen. Bloedserieuze zaken met valpartijen en Sagan die het nog kan.... Maakt het weer lastig, maar leuk om te puzzelen! Nog meer variatie.

Wanderson89

Lutsenko heeft oppervlakkige wonden aan knieën, heupen en ellebogen opgelopen bij zijn val.

Dit loopt spaak

Hoe is Asgreen er aan toe? Iemand wat gehoord of gezien?

Wielertje12

'@dit loopt spaak ik denk dat we dat tot morgen even moeten afwachten. Als ie afstapt is het zeker foute boel

De Tourminator

Leuke voorbereiding, lekker lezen en we zitten alweer aan de 50 pagina's. Voorlopig 13 renners zeker van hun plekje, nog 10M over, dus komende weken lekker uitzoeken wie er wat zou moeten kunnen en nog even afwachten wie er ook definitief meegaan naar de Tour.
De Tour blijft toch de mooiste koers wat mij betreft en dit jaar lekker veel toppers aan de start. We gaan rustig verder met lezen en genieten...

1 2 ... 48 ... 196 197

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.