Als Coquard sprint zoals in 2020: prima uiteraard.
Vorig jaar mooi 16de en 17de in de TDF sprints (wel opgave in rit 9, dus misschien scheelde er wel iets mee?).
Dit jaar in zijn enige sprint die wat op een massasprint leek tegen redelijke concurrenten (rit 2 Parijs Nice - was wel waaierdag denk ik) : 12de na Geniets en voor Bonnamour.
Lijkt al van de Belgium Tour van vorig jaar geleden dat ik hem nog een deftige sprint tegen toppers zien rijden heb. Maar wie weet neemt hij nu wel terug de draad op...
Coquard was vorig geblesseerd na die massale val in de eerste etappe:
https://www.wielerflits.nl/nieuws/tour-2021-bryan-coquard-reed-rond-met-gebroken-ribben-en-wervelbreuk/?amp
Dat jaar ervoor reed hij 6 keer top10 tegenover 2 keer Kristoff. Begin dit jaar reed Coquard ook heel sterk in de zwaardere aankomsten, in Algarve 2x voor Kristoff. En je bespaard 1M.
'@Antonini
Hij was zeker top in begin van het seizoen in de lastige aankomsten, maar ik zie enkel 6 als dergelijke aankomst en daarvoor heb je denk ik genoeg alternatieven. Daarnaast is hij de laatste maanden beduidend zwakker in de heuvels geworden.
Ik wil mijn (beperkt aantal) sprinters vooral consistent in de top 10 in de sprints. En met de goede leadout van Kristoff heb je daar meer zekerheid dan met Coquard.
Maar je betaalt er ook een miljoen meer voor :-)
Leuke voorbereiding, lekker lezen en we zitten alweer aan de 50 pagina's. Voorlopig 13 renners zeker van hun plekje, nog 10M over, dus komende weken lekker uitzoeken wie er wat zou moeten kunnen en nog even afwachten wie er ook definitief meegaan naar de Tour.
De Tour blijft toch de mooiste koers wat mij betreft en dit jaar lekker veel toppers aan de start. We gaan rustig verder met lezen en genieten...
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.