Scorito - Tour de France 2022

1 2 ... 49 ... 196 197
floda

Vwb ethan hayter, die heeft nu al wel heel veel achter elkaar gereden, romandie, noorwegen en dauphine. Die kan dan toch eigenlijk niet meer op zijn best aan de tourstart staan tov de andere die hiervoor speciaal getraind hebben. Misschien eerste week nog goed maar daarna waarvoor je hem eigenlijk selecteert wordt het langzaam best lastig tegen de mannen die de laatste 5 weken op trainingskamp zijn geweest met alleen maar 1 koers als voorbereiding.

Pieter_Pannenkoek

Na een teleurstellende Giro nieuwe ronde nieuwe kansen. Heb nu een team staan zonder Roglic, wel Poga en 2 UAE renners. Dit voelt wel een beetje gevaarlijk, maar ergens ook weer niet. Vingegaard + Wout voor de punten van Jumbo.

daandej

https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/lutsenko-schachmann-en-ulissi-komen-goed-weg-na-val-asgreen-heeft-meer-pech

Hier nieuws over de gevallen mannen

Dit loopt spaak

Ik krijg hier geen linkjes gepost, maar op Sporza staan expliciete foto's en daarop ziet 't er niet heel lekker uit.

Witte Willem

Ik zit toch een beetje met UAE in mijn maag. Zie geen fatsoenlijke optie naast Pogacar en geef mijn budget eigenlijk liever uit aan renners die (ook) zelf punten scoren. Maar kan zo maar weer zijn dat die ploeggenoten minimaal 200 punten scoren aan alleen maar team punten…

Had eerst nog Bjerg op het oog, maar heb eigenlijk zoveel renners in mijn ploeg die rond dat niveau tijd rijden dat ik hem eigenlijk niet echt meer mee nam voor zijn eigen punten.

Nemen jullie allemaal minimaal een teamgenoot van Pogacar mee?

niek-vdv

Hier neem ik er wel 2 mee die wellicht nog top 5 kunnen staan in het jongerenklassement (nog eens extra teampunten). Heb momenteel ook een goedkope juichrenner erin staan die het nu niet te goed mag gaan doen in de Baloise Belgium Tour.

Laatst gewijzigd
zjoop

RingelB heb ik nog niemand over gehoord, kan voor 750K toch zomaar een leuke aanwinst zijn. Kan behoorlijk punchen, tijdrijden, leuke vlucht meezitten. In de giro kreeg kamna die vrijheid ook. Wat denken jullie ?

Scoritop

Asgreen zag ik een foto van op Twitter. Ziet er akelig uit. https://twitter.com/sporza_koers/status/1536735527965188096?s=21&t=Whfo5Z7Bw-nyDNuRVEOFEA

jan derksen

Wie gaat de massasprints doen bij INEOS neig toch naar Hayter?

Jasperdewaal11

Massasprints en Ineos is een niet logische combinatie

Guido Maltempi

Asgreen gaat morgen niet meer van start. Hij twijfelde zelf over z’n vorm omdat hij door ziekte een trainingsblok had gemist, dat wordt nu dus een flink vraagteken.

daandej

Woods ook lekker bezig vandaag

Guruburu

Hmmm.. en toen had ik opeens een team met WvA, MVP en Alaphilippe! (en ook nog 5 echte klappers voor het klassement). Voelt eigenlijk best goed zo! Ik zie ook echt veel ritten waar deze 3 veel punten kunnen pakken (punch- en heuveletappes). Nu alleen nog even het nieuws rond Alaphilippe afwachten en dan beslissen of ik echt de gok durf te wagen.

Laatst gewijzigd
Dit loopt spaak

Ik durf het niet aan met Flip, te lang uit de roulatie na die toch behoorlijke blessure. Die 3.5mil besteed ik liever anders.

ZK

Als Flip zijn niveau haalt, heb je hem nodig om gouden bekertje te halen. Waar veel renners moeten overperformen om een echte must have te zijn voor gouden bekertje, hoeft flip "alleen" zijn gebruikelijke niveau te halen. Dan is het dus eerder gokken als je hem niet selecteert...

Dit loopt spaak

Snap ik, maar een niet fitte Flip is net zo'n gok, alleen duurder.

ZK

Met een niet fitte flip is je investering verkeerd geweest, maar vergelijkbaar met een extra falende ak man zoals bij veel teams zal gebeuren. Hoeft niet per se funest te zijn voor bekertje als overige ak keuzes goed blijken. je kunt immers zijn plekje prima opvullen als Flip niet goed blijkt of uitvalt. Echter als Flip zijn normale niveau haalt kun je niet zonder voor de top 1%

Laatst gewijzigd
M@thijs

Onzin. Zelfs als flip in bloedvorm is en zowel heuvelsprintjes doet als aardig meedoet in de klimritten en daar 15-20 wordt.
Voor hetzelfde geld (flip+500k). Kun je o'conner en matthews meenemen. Die zullen dan net een paar puntjes minder pakken. Maar bij een matige- ok flip gaan ze er al langs. Geen gouden beker zonder flip is dus pure onzin.

Dit neemt niet weg dat t achteraf een prima pick kan blijken.

Kadare

'@Mathijs: Met dit budget niet echt een eerlijke vergelijking. Waarom heb je een 500k nodig? Je kunt toch prima Flip, Connor en Matthews meenemen?
Dit soort vergelijkingen wordt vaak gemaakt; waarom renner A nemen als je ook B+C kunt nemen tegenover A+500k.
Als het budget krap is en er geen 500k renners zijn met puntenpotentieel, dan kun je dat zo stellen, maar het budget is al een spelletje of 10 achter elkaar zo ruim dat je volgens mij alleen bij 500k renners uit hoeft te komen als je er daadwerkelijk iets van verwacht en dan is het in dit geval Flip+100 punten tegenover Connor en Matthews.

M@thijs

'@ kadare ik neem dit voorbeeld omdat ik niet weet wie hij naast flip verder in zijn team heeft staan.
Je kunt er ook woods + flip vs gaudu + matthews van maken. MAar dan verwacht ik een reactie als ''woods neem ik niet mee dus dit werkt niet''

KV

Flip haalde in 2020 350 punten en vorig jaar 450 deels door Cav. Zo “onmisbaar voor een bekertje” voor 3,5m lijkt mij dit niet. En zijn niveau zal vermoedelijk niet beter zijn dan toen…

Dit loopt spaak

Dat is dus ook mijn gedachte... 3.5mil is duur betaald als hij toch niet op niveau blijkt te zijn.

Ketjap Manis

Flip is de afgelopen jaren in zijn segment, de heuvels, vaak onmisbaar geweest idd. Maar inmiddels heb je met MVDP en Van Aert voldoende alternatieven voor een zekere kopman in dat type ritten. Dus zou hij veel punten kunnen halen? Zou kunnen, maar ik geloof er niet in zonder voorbereiding. Onmisbaar voor een gouden beker? Absoluut niet.

Odin

Als hij in vorm is gaat hij vast wat mooie punten pakken maar ik verwacht totaal niet dat het niet selecteren van hem je een gouden beker kan kosten. Ik laat hem in ieder geval thuis.

Guruburu

Als hij 350-450 punten haalt dan ben ik meer dan tevreden. Bij 300 punten ook al trouwens. Met zoveel renners in het “middensegment” voor berg- en heuvel/vluchtersetappes zijn er maar weinig die de 300 punten gaan halen verwacht ik.

1 2 ... 49 ... 196 197

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.