Scorito - Tour de France 2022

1 2 ... 50 ... 196 197
Odin

Dat begrijp ik maar ik zie hem eerder tussen de 100 en 200 halen. met de voorbereiding die hij nu gehad heb denk ik dat in zijn etappes en gewoon veel jongens beter zullen zijn. Maar goed misschien is hij in bloedvorm en komt hij tot dat puntentotaal wat jij benoemt maar ik zie het niet gebeuren

Ludi

Iedereen die 300 punten of meer haalt moet je, ongeacht het prijskaartje, meenemen. Als je denk dat flip er om en nabij 300 pakt is ie dus must.

Ketjap Manis

Wat zou het gevolg van de aanwezigheid van Philipsen voor Mathieu zijn? De heuvelritten met vlakke aankomst zullen waarschijnlijk naar Philipsen gaan. Dan blijven de punchy ritten in de heuvels over. Ritten waar je ook Roglic of Vlasov kan cappen. Dan is 3.5M best veel. Maar het budget is zo ruim, en gezien zijn pickrate moet je hem qua damage control misschien wel meenemen.

ProScoritoManager

Ik persoonlijk vind Flip een te grote gok. Heb wel MvdP in m'n team op het moment, hoewel ik ook daarvoor genoeg redenen kan bedenken waarom het tegen zou kunnen gaan vallen. Maar ik wil in de heuveletappes niet enkel afhankelijk zijn van WvA (die ik toch minder in de vlucht verwacht) en een los bataljon aan toch minder zekere klassieke mannen van rond de 1M.

KV

Vrees dat MVDP inderdaad (opnieuw) nogal wat 0-punters in de dagopstellingen zou kunnen halen, als uiteindelijk blijkt dat Philipsen er toch nog bijzit en hij dus de sprint doet.

Je zou bv zeggen dat het in 6 zeker voor VDP is, maar een goede Philipsen kan daar ook nog bijzitten (zie Suances in Vuelta 2020).

Pantano

Hoe kijken jullie naar Adam Yates. Daar heb ik nog weinig over gelezen. Is toch de kopman van Ineos.

Gaat ie het dit jaar eindelijk waarmaken in een grote ronde of heeft ie zoals altijd weer een slechte dag?

Valvuillerdemoz

Die traditionele slechte dag, dat was meer Simon Yates, toch?

Wielertje12

'@Pantano Ik heb Yates er wel instaan ipv DFM (gokje). Ik dacht juist dat DFM kopman zou zijn in de tour, maar ze zullen wel 2 kopmannen uitspelen denk ik

MightySosa

Zijn er mensen hier die de Ineos renners gaan overslaan? Martinez is nog afwachten hoe hij het de aankomende week gaat doen, maar is toch prijzig en zie hem niet als de kopman van Ineos + gaat hij echt heel wat punten meer pakken dan een Haig of Yates? Yates is ook een twijfelgeval, aangezien die een mindere dag kan hebben en daarmee zijn klassement verpesten. Maar ergens zie ik hem met een slecht klassement alsnog 300 punten bij elkaar fietsen. Thomas is voor mij sowieso een no go, ga je net zien dat hij naar boven komt drijven. En Hayter is een grote gok, maar wel een hele leuke. Bij hem is het vooral afwachten wat hij mag doen van het team. Wat denken jullie en hoe kijken jullie naar Ineos?

Punct

'@ketjapmanis Vorig jaar had de reeds afgestapte VdP al bijna 300 punten terwijl in zijn ploeg naast Philipsen ook nog Tim Merlier mee deed voor de punten. Zonder Merlier erbij plus de wetenschap dat hij ongetwijfeld de tour nu wel gaat uitrijden is Matthieu een no-brainer. Zoals @ludi ook zegt: iedereen die 300 punten zal halen neem je mee.

Antonini

'@KV In die rit zat Philipsen er helemaal niet meer bij maar was het Roglic die met een punch de overwinning pakte. Juist MvdP zou hem in dit soort etappes wel kunnen volgen. Wat MvdP betreft is er wel kans dat hij erbij zit maar zoals we in de Giro zagen niet in de heel massale massasprints. Wat betreft de Tour heb je dat wellicht minder aan hem in etappe 2, 3. Al kan het zijn dat hij de sprint aantrekt en nog punten pakt al a Morkov zoals hij ook in etappe 3, 4 vorig jaar in de Tour. Iedere andere tussenetappe kun je hem gewoon erbij verwachten, waaronder etappe 4 (heuvels, dus in de aanval) en etappe 15 en 19 (in ieder geval gereduceerd peloton) dus om hem nou voor die 2 ritjes niet te selecteren, gaat wat ver.

en dan nog: De aanwezigheid van Philipsen spreekt juist voor MvdP omdat hij bij rit winst van Philipsen in rit 2 en/of 3 ook nog eens teampunten en trui punten (groen) pakt van hem. Wat we in de Giro zagen na het uitvallen van Mareczko is dat MvdP de massa sprints helemaal liet lopen.

Laatst gewijzigd
Ragnar Lolbroek

Adam Yates had doorgaans wel wat last van de warmte. In de jaren dat hij een tourklassement reed voor dat Australisch ploegje was het vaak in een de warmere dagen dat Adam tijd verloor. Rekening houdend met de huidige temperaturen in Zuid-Europa kan het zo maar eens behoorlijk warm gaan zijn tijdens de Tour. Iets waar Adam het ook dit jaar weer moeilijk mee kan hebben. Dit gezegd hebbende... Bij mij staat voorlopig wel nog gewoon in het team.

Primavoormij

'@KV ik raad je aan om nog even naar het profiel van etappe 6 te kijken. Voor de laatste klim in Longwy liggen er nog 3 pittige klimmetjes, waarvan de laatste 0.8km a 11% is. Er hoeven maar een handvol renners van het type Teuns/Fugslang zin te hebben om daar weg te springen en dan krijg je een sneeuwbaleffect waardoor alleen de beste klimmers/punchers overblijven. En dan moet de laatste klim nog komen. Denk niet dat types als Philipsen daar iets te zoeken hebben. Maar goed, ik kan het natuurlijk verkeerd inschatten.

Nul verstand

Ik heb noch MvdP noch Alaphillipe. Dit is een bewuste keuze. Die eerst week is zo meedogenloos qua hectiek dat er klassementsrenners gaan sneuvelen, voornamelijk de pure klimmers. En over MvdP gesproken. Ik weet niet goed wanneer je hem kunt verwachten zoals hierboven al is geschetst. Etappe 6 zie ik Phillipsen ook wel overleven. Die heeft ook wel echt een punch. Herinner me nog zijn etappezege in de Vuelta 2 jaar terug. En die etappe naar Lausanne zou zomaar voor de vluchters kunnen zijn. Daarnaast is die klim in Lausanne ook niet zo steil, ook voer voor Phillipsen. En in die etappes in de tweede en derde week vrees ik weer dat iedereen naar MvdP kijkt. 3,5 miljoen is da
wel enorm veel geld.

Wielertje12

'@Nul verstand ik ben dan wel benieuwd hoeveel klassementsmannen jij mee gaat nemen als je denkt dat er wat gaan sneuvelen

Antonini

'@Wielertje12 Bardet zegt het niet voor niets, eerste 5 etappes wordt oorlog. Vorig jaar sneuvelde natuurlijk Roglic, maar ook: Jack Haig, Geraint Thomas, Kelderman, Woods, Valverde.

Daarnaast vielen van de sprinters: Ewan, Sagan, Merlier, Pedersen, Demare en Coquard. Dus zo gek was het niet dat Cavendish alle punten op kon pikken.

Dit jaar wordt het met die waaiers/kasseien niet anders, daarom kun je je eigenlijk niet veroorloven om plekjes te reserveren voor renners die je waarschijnlijk niet op gaat stellen.

Wielertje12

'@Antonini Als jij mij kunt vertellen wie degene zijn die dan vallen, dan zal ik die niet meenemen ;)

Antonini

'@Wielertje12, dat is flauw, je kunt bijvoorbeeld een groot gedeelte van je budget opmaken aan enkel top renners, wanneer die vallen dan ben je klaar. Je kan ook je geld spreiden wanneer je denkt dat iemand geen must-have is. Zo had de winnaar in de Giro volgens mij wel Miguel Angel Lopez of Simon Yates, maar niet beide. Dat hij vervolgens Hindley had gekozen is natuurlijk deels mazzel, maar dat heb je ook een beetje nodig.

Wanneer je in het segment, Martinez, Yates, Haig komt dan kun je je terecht afvragen of dat must-haves of nice-to-haves zijn. Wanneer ze uitrijden pakken ze waarschijnlijk rond de 300 punten, dat is mooi maar jouw vervangers pakken waarschijnlijk ook zo'n 150-200 punten, maar wanneer ze vallen en jouw 2 vervangers schuiven door dan kun je het verschil maken.

Laatst gewijzigd
MightySosa

'@Antonini je vergeet voor het gemaak dat die vervangers van jou ook net zo goed het asfalt kunnen kussen. Je kan je ook afvragen of wat jij doet ook niet een nice-to-have is.

KV

'@Nul verstand: rit 8 is echt wel te zwaar voor Philipsen. Dit is echt MVDP terrein.

@Antonini en Doe maar Renaat: ben zeker akkoord dat rit 6 op het randje is voor Jasper. Daarom zei ik ook een goede Philipsen ;-) hangt er inderdaad vanaf hoe het koersverloop is. Bij oorlog zal hij er inderdaad uitvallen, 100% akkoord. Maar denk niet dat je met 100% zekerheid van tevoren kan zeggen dat Philipsen daar geen top 10 kan rijden. Winnen zal waarschijnlijk sowieso te hoog gegrepen zijn en moest ik Alpecin DS zijn, zou ik ook wel alles op VDP zetten.

Gnoe

Ik ben erg benieuwd hoe het bij Bahrain gaat lopen.
Met Haig, Caruso en met Mader hebben ze wel 3 toppers in huis. Haig en Caruso hebben ook prima uitslagen gereden dit jaar en heb het gevoel dat die 2 een streepje voor hebben. Had ergens gelezen dat Haig een doel heeft gemaakt van de Tour, maar Caruso en Mader zouden ook het kopmanschap delen. Lastig om een keuze te maken.

Dion

Het is denk ik even afwachten hoe Mader in Zwitserland presteert. Landa niet naar Tour scheelt al wat breinbreken.

Vond zowel Haig als Caruso in de Dauphine niet sterk maar heb ook maar met een half oog gekeken. Het leek dat Haig voor Caruso reed wat er vaak op duidt dat de rollen in de Tour omgedraaid zijn.

Edit: ik vind bij Bahrain zelf juist Mohoric en Teuns interessant, die staan er nu beide wel in.

Laatst gewijzigd
Wicked Wout

Mohoric gaat voor t geel. Hoeft niet veel tijd te verliezen in de ITT. Dan heeft ie vervolgens de kasseien en de mooie meisjes om het verschil te maken.

Bron: mijn wensenlijstje

snoek1974

Interessante ploeg , misschien alleen teveel kleppers waardoor je niet weet voor wie je moet gaan

Hangt ook nog af hoe overtuigd ik blijf van A Yates en Mc Nulty

GoldenWallie

Twijfel in hoeverre McNulty zelf punten in de bergen zal pakken. Tegenstand in de Tour is wel wat groter dan in de Dauphine waar ik hem niet heel overtuigend vond.

1 2 ... 50 ... 196 197

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.