'@Fu-Yong Hai en @Sjoerdistan thanks! Haha gene vette dus maar inderdaad valt wel te verwachten met enkel historische data des te duidelijker hoe belangrijk vorm is hé 😀 maar vind inderdaad de verschillende artikels daar altijd wel top! Jouw dagboek was trouwens ook wel fijn om te lezen, ik herken de gedachtegang! 😅
Ik zit een beetje te twijfelen tussen hayter met coquard of kristoff met bjerg.
Hele andere renners. Hayter lastig in te schatten waar die voor gaat en wat er van t team mag. Kristoff dan meer een zekerheidje.
Coquard vind ik ook wel een leuke gok maar als pogacar gewoon wint is bjerg ook wel een leuke ivm teampunten en een goede tijdrit.
Zijn er die overwegen om Jakobsen niet mee te nemen?
Als ik het parcours zo bekijk zie ik hooguit 4 kansen voor hem en dan moet het meezitten. Kon vandaag ook niet volgen bergop. Was misschien niet zijn parcours vandaag..maar de hele Tour is zo.
Met het budget van hem neem je 2 sprinters mee die wel die heuvels overkunnen.
Afwachten wat de teamvoorstellingen zeggen. Maar als die heuvelsprinters allemaal voor groen gaan en/of de massasprints doen weet ik niet of Jakobsen echt zo een must-have is.
Wat Capiot betreft..Belgisch kampioenschap is natuurlijk ook nog voor de Tour, dus logisch dat dat zijn volgende doel is dan. :-) we moeten helaas allemaal wachten tot selecties en doelstellingen gecommuniceerd worden. Tot die tijd is het schuiven met renners binnen team eigenlijk zinloos, hoewel ik mij er ook alweer veel te lang schuldig aan heb gemaakt. Blijft verleidelijk, maar per saldo kan er net zo goed nog even weekje worden gewacht met puzzelen. Koers en nieuws volgen in tussentijd afdoende.
Zoals bij meerdere is het sprintersgilde een lastige (Maar wanneer eigenlijk niet ;) ).
Ik had fabio er eigenlijk vanaf dag 1 in, maar begin nu toch te twijfelen. Dat komt door het volgende.
Er zijn veel semi-heuvelsprinters dit jaar naar mijn mening. En maar weinig teams die een puur vlakke sprinter hebben. Bora, Quickstep en Bike Exchange zie ik daar vooral. Waarbij de laatste met Bling ook een prima alternatief heeft. Verder kunnen bijna alle sprinters een heuvel over en ook relatief sterk oplopend sprinten.
Gaan die ploegen de vlakke sprinters er niet volledig proberen af te rijden bij elke mogelijke bobbel in de weg? Er zijn al weinig sprintkansen, maar dan nog minder voor Fabio. Dan is 4m wel heel gortig.
Ik ben er nog niet uit, maar ik neig ernaar de beste sprinter thuis te laten. Levert ook weer een miljoen op uiteraard die ik best goed ergens anders kan gebruiken.
Ik vroeg me al af welk forumlid die gastblog schreef @Fu-Yong Hai. Leuk om je overwegingen te volgen. En om je excelsheet te bestuderen :)
Qua verwachtingen bij het parcours en rolverdeling binnen de selectie zitten we redelijk op dezelfde lijn. Waarbij ik op dit moment, naast 10x AK/klim, neig naar 7 sprinters (incl. WvA) en 3 heuvelmannen. Die 7de sprinter is dan wel het '20ste plekje' dat jij beschrijft, dit zou evt. ook nog een aanvaller/tijdrijder kunnen worden.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.