Scorito - Tour de France 2022

1 2 ... 52 ... 196 197
Maestro77

Williams klik, Leknessund klik, Impey klik

Antonini

Madsie helaas nu ook wel op iedere mainstream radar terecht gekomen.

groppiestan

'@janjanssens. Ze gaven zelf aan op twitter dat ze het "beroerd" hadden gedaan met het scorito giro spel. 😅

Rawolf

Want de voormalig wereldkampioen was voor vandaag een verrassende pick..... ?

vevie

Want de voormalig wereldkampioen was voor vandaag een verrassende pick….. ?

Inderdaad. Die stond al op menig radar.

Antonini

Menig wel, maar zn Scorito scores zijn wel teleurstellend, dat heeft ook veel impact op de pickrate. En daarnaast, zelfs op dit forum werd zijn ‘teleurstellende’ voorjaar in Belgie genoemd of ‘Pedersen is meer van het praten dan presteren’

Ludi

Het probleem van die computer is volgens mij dat het niet getraind is voor scorito maar in iets anders

Nul verstand

Touretappe.nl ziet wel een heel opvallende favoriet voor de 6e etappe. Neem een kijkje: https://www.touretappe.nl/tour-de-france-2022-favoriet/etappe-6-kanshebber-tdf-2022/

ZK

'@Nul verstand: Julian van der Poel moet een perfecte samensmelting van beide zijn. 10 sterren wat mij betreft

Jan Janssens

'@Fu-Yong Hai en @Sjoerdistan thanks! Haha gene vette dus maar inderdaad valt wel te verwachten met enkel historische data des te duidelijker hoe belangrijk vorm is hé 😀 maar vind inderdaad de verschillende artikels daar altijd wel top! Jouw dagboek was trouwens ook wel fijn om te lezen, ik herken de gedachtegang! 😅

Tijn Hoffman

Ik zit een beetje te twijfelen tussen hayter met coquard of kristoff met bjerg.

Hele andere renners. Hayter lastig in te schatten waar die voor gaat en wat er van t team mag. Kristoff dan meer een zekerheidje.
Coquard vind ik ook wel een leuke gok maar als pogacar gewoon wint is bjerg ook wel een leuke ivm teampunten en een goede tijdrit.

Boasson en Hagen

Pogacar eruit, Majka erin, KLIK

GlennTour

Zijn er die overwegen om Jakobsen niet mee te nemen?

Als ik het parcours zo bekijk zie ik hooguit 4 kansen voor hem en dan moet het meezitten. Kon vandaag ook niet volgen bergop. Was misschien niet zijn parcours vandaag..maar de hele Tour is zo.

Met het budget van hem neem je 2 sprinters mee die wel die heuvels overkunnen.

Afwachten wat de teamvoorstellingen zeggen. Maar als die heuvelsprinters allemaal voor groen gaan en/of de massasprints doen weet ik niet of Jakobsen echt zo een must-have is.

Maurimaler

Er is een interview met Capiot verschenen waar die het niet heeft over de Tour de France, maar over het Belgisch kampioenschap als eerst volgende ''kans'' dus dat die de Tour rijdt valt nog af te wachten.

KV

Het Belgisch kampioenschap komt toch ook gewoon vóór de Tour?

daandej

Dilemma hier of hayter samen met cosnefroy of Matthews samen met hirschi

ZK

Wat Capiot betreft..Belgisch kampioenschap is natuurlijk ook nog voor de Tour, dus logisch dat dat zijn volgende doel is dan. :-) we moeten helaas allemaal wachten tot selecties en doelstellingen gecommuniceerd worden. Tot die tijd is het schuiven met renners binnen team eigenlijk zinloos, hoewel ik mij er ook alweer veel te lang schuldig aan heb gemaakt. Blijft verleidelijk, maar per saldo kan er net zo goed nog even weekje worden gewacht met puzzelen. Koers en nieuws volgen in tussentijd afdoende.

Laatst gewijzigd
Maurimaler

Ja effe foutje van mij, had een bron waar stond voor
U17 en dames 27 Julie en dacht dat het er dan na ging komen maar fout gedacht :-).

Matjieu

Zie hier nog geen berichten over Quinn Simmons. Lijkt me toch ook een interessante renner voor 750k? Kan tijdrijden, aanvallen, heuvels en een berg over, wellicht ook kasseien? En levert hier en daar team punten op als Pedersen, Mollema, Stuyven en Ciccone het op de heupen krijgen

ZK

Simmons zou je van zeggen dat hij goed moet kunnen tijdrijden, bij de junioren ook steevast 1e. Hij heeft het bij profs echter nog nooit bewezen. Nog nooit top 20...

appien jan

Als je hem dan toevallig hebt opgesteld wel

appien jan

Was antwoord op bericht van Matjieu

ManWithBeard

Zoals bij meerdere is het sprintersgilde een lastige (Maar wanneer eigenlijk niet ;) ).
Ik had fabio er eigenlijk vanaf dag 1 in, maar begin nu toch te twijfelen. Dat komt door het volgende.
Er zijn veel semi-heuvelsprinters dit jaar naar mijn mening. En maar weinig teams die een puur vlakke sprinter hebben. Bora, Quickstep en Bike Exchange zie ik daar vooral. Waarbij de laatste met Bling ook een prima alternatief heeft. Verder kunnen bijna alle sprinters een heuvel over en ook relatief sterk oplopend sprinten.
Gaan die ploegen de vlakke sprinters er niet volledig proberen af te rijden bij elke mogelijke bobbel in de weg? Er zijn al weinig sprintkansen, maar dan nog minder voor Fabio. Dan is 4m wel heel gortig.
Ik ben er nog niet uit, maar ik neig ernaar de beste sprinter thuis te laten. Levert ook weer een miljoen op uiteraard die ik best goed ergens anders kan gebruiken.

joris dor

Voor mij geen Simmons meer, had hem in de Vuelta, niet echt een succes, maar misschien als ik hem niet mee heb dat hij nu wel zal scoren :)
Ik neem Fabio toch mee als topsprinter. Heb er alle vertrouwen in dat hij er zal staan.

Guido Maltempi

Ik vroeg me al af welk forumlid die gastblog schreef @Fu-Yong Hai. Leuk om je overwegingen te volgen. En om je excelsheet te bestuderen :)

Qua verwachtingen bij het parcours en rolverdeling binnen de selectie zitten we redelijk op dezelfde lijn. Waarbij ik op dit moment, naast 10x AK/klim, neig naar 7 sprinters (incl. WvA) en 3 heuvelmannen. Die 7de sprinter is dan wel het '20ste plekje' dat jij beschrijft, dit zou evt. ook nog een aanvaller/tijdrijder kunnen worden.

1 2 ... 52 ... 196 197

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.