Scorito - Tour de France 2022

1 2 ... 53 ... 196 197
Ragnar Lolbroek

Hier gaat Fabio ook voorlopig mee. Lijkt de meeste logische kopman in de ritten waar hij waarschijnlijk tot sprinten komt. Heb ook geen goede ervaring met thuis laten van de quickstep sprinter. Dat waren in het verleden behoorlijke slechte pooltjes

Symen De boer

Ik laat fabio lekker thuis voor die 4 sprints is 4m veel te duur en gaat het groen ook niet winnen dus ook geen truipunten op het einde. Lekker jasper meenemen en casper heb je veel meer aan en goedkoper

Vraag Bling neem aan dat daar Matthews mee wordt bedoeld?

ManWithBeard - je theorie is logisch en maakt Jakobsen lastig.
Al zie ik in die paar kansen Bike, Alpecin, Bora, Quickstep wel rijden en wellicht ook ploegen met halve sprinters die het niet erg vinden. Jakobsen is mijn enige echt vlakke sprinter dus ik hou hem erin.

Ik heb dezelfde theorie andersom toegepast op Flip en MVDP. Juist omdat er zoveel renners zijn met zo’n profiel gaan de etappes waar kansen zijn nooit naar de vlucht. Waardoor ze regelmatig top 5 zullen rijden. Ik neem ze beiden mee.

Ander probleem dat ik heb: Ik zit met grote Fomo op die eerste tijdrit. Als Pog, Rog, of Aert wint ga je daar het verschil niet maken.
Maar stel een Bissegger wint, die kan de rest van de week ook prima uit de voeten en heeft dan geel en wit..
Toch heb je snel meer tijdrijders dan nodig door de multifunctionele profielen. Ik heb er in ieder geval genoeg zonder dat ik ze apart hoef te selecteren.
Toch kan het niet meenemen van een Kung of Bissegger je hoofdpijn geven en andersom kunnen ze waardeloos zijn.

Edd1e

Kristoff en Sagan kunnen er weer uit, die komen nog geen heuvel over. Coquard wel, alleen qua positionering..

mvdk

'@Maarten Ik denk idd dat het wel mee valt. Een Kung of Bisegger maak je waarschijnlijk geen kopman, en doe je dat wel zal het verschil wat je er mee wint (of verliest) redelijk klein blijven. Als je verwacht dat 1 van de 2 inderdaad weleens de gele trui kan pakken levert een teamgenoot (Pinot/Gaudu/Storer en/of Guerreiro/Cort etc.) ook een leuk aantal punten op. Persoonlijk neem ik Kung waarschijnlijk wel mee, omdat hij (als hij mag) in de kasseienrit 5 en andere heuveletappes ook nog z'n puntjes kan pakken, plus dat pinot voor de bergtrui gaat. Maar ik denk dat je fomo niet perse nodig is.

Laatst gewijzigd
BrackenRidgeCycling

Is een team met aert Bennett jakobsen groenewegen pedersen kristof een beetje teveel van het goede voor de sprints.
Heb ook nog roglic vinge poga vlasov Mas ocoonor.
Ziet er toch wel sterk uit

tinus-dordt

Goedemorgen,

Is het bij iedereen dat je heel vaak niet op het forum komt en dat PB versturen al helemaal uit den boze is?!

Alvast bedankt!!

Samn Bony

Dan moet je handmatig in de url het paginanummer één terugzetten.

Dumoulist

Ik moet zeggen dat Thomas toch wel echt een parcours op maat krijgt. Jammer dat hij dan gelijk zo duur is gezien de tegenvallende resultaten van de laatste jaren.

ProScoritoManager

'@Maarten: Zit ik ook een beetje mee. Eerste versie van mijn team had Kung en Bissegger erin, precies voor dat scenario. Maar uiteindelijk zie ik toch Ganna als de grote favoriet voor de tijdrit, met Wout daar vlak voor of achter. Dan denk ik dat Wout in rit 2 of 3 mbv boni's het geel zal pakken en dan gaan een Kung en Bissegger toch bankvulling zijn de rest van de Tour. Het ligt natuurlijk ook aan de rest van je team. Ik heb ze uiteindelijk gewisseld voor Storer en Guerreiro voor wat meer dagopstelling opties in de bergen. Het is overigens geen toeval dat dat ploeggenoten van Kung en Bissegger zijn ;)
Ik ben wel benieuwd hoe de rest over het inzetten van dedicated tijdrijders denkt! Zeker voor hun prijs hoef je het niet te laten, maar zelf kwam ik in de knoop met de balans van mijn team wanneer ik vol ging inzetten op tijdrijders voor dag/week 1.

Antonini

MvdP gaat niet voor Groen (was te verwachten), maar Philipsen gaat ook niet voor Groen. Maakt beide iets minder interessant. Maar als Philipsen rit 2 wint dan hebben ze beiden toch al een berg extra punten, dus misschien maakt het niet zoveel uit.

Tijmen 257

'@ dumoulist die naam had je niet moeten noemen. Daar gaat mijn troef in tour de Suisse ook al sterk

Antonini

Benjamin Thomas klik ik er ook iedere keer als eerste in

lordnelom

Hoe denken jullie over Haig, lijkt erop dat hij echt richting de tour gepiekt heeft. Heeft bijna hetzelfde voorjaar gereden als vorig jaar en starte toen de eerste 2 etappes sterk in de tour, moest toen helaas afstappen maar was daarna sterk in de Vuelta. Iemand ook een mening hierover?

Dumoulist

'@Tijmen van gaal
Nibali won in 2014 nog de Tour vanwege de kasseien. Renners als Thomas, Fuglsang en Pogacar hebben daarom bij mij een streepje voor op de rest. Echter is alleen Fuglsang lekker geprijsd.

Laatst gewijzigd
Tijmen 257

'@ dumoulist Ik verwacht dat Thomas de beste zal zijn bij ineos rijd nu al erg goed. Verwacht yates prima maar heeft altijd wel een keer dat hij er op een dag vroeg af moet ( zit in de familie denk ik) dfm weet niet wat ik van hem moet denken. Maar denk dat hij minder is als giro vorig jaar. Verwacht eigenlijk dat hij 10e wordt en het toch sneller laten lopen als pog en rog en ving aangaan , aangezien hij kopman moet helpen, want in principe knecht. En die kopman zal de 3 niet kunnen volgen dus dan denk ik dat dfm het sneller laat lopen.

Dumoulist

'@Tijmen van Gaal
DFM moet zich inderdaad eerst nog maar eens bewijzen in de Tour. De eerste week zal al hectisch genoeg zijn. Bovendien verwacht ik hem in beide tijdritten (vlak) niet bij de beste 20. Dan is 4 miljoen opeens best duur voor iemand die geen aanspraak maakt op de jongerentrui.

Antonini

Wie herkent het gevoel dat je 3 renners van 750k per se in je team wilt, maar een 4e wilt veranderen in een 1M renner, maar je wilt ook geen 250k overhouden omdat dat bad luck geeft.

mitchel_91

Ik heb een vraag als beginnend Scorito deelnemer.
Stel Pogacar heeft de gele trui, moet ik dan zijn teamgenoten selecteren voor de teampunten?

Zoja, leveren de spelers die je NIET selecteert nooit punten op voor die dag?

Behatzailea

Hahaha, deze Giro voor het eerst 250 overgehouden en ging beter dan wanneer ik mijn budget op gemaakt had. Dus ik ga dat vanaf nu elke ronde doen. Broertjes Izagirre, Fuglsang & Asgreen et voilà une coupe d'or!

Dumoulist

'@Behatzailea
Asgreen kun je beter inruilen voor Cattaneo (of Cavagna als je 5 ton vrij wil maken).
https://www.wielerflits.nl/nieuws/tour-2022-deelname-kasper-asgreen-onzeker-vleeswond-erger-dan-gedacht/

'@mvdk en @ProScoritomanager thnx voor feedback!
Het feit dat je ze toch niet gaat Cappen in de tijdrit omdat je dat met van Aert doet maakt dat ze waarschijnlijk het verschil niet gaan maken voor je. Zelf denk ik ook dat van Aert het grootste deel van de eerste week geel zal dragen.

Wel heb ik Asgreen er nog in staan, vanwege de tijdrit maar ook voor later die week en eventuele teampunten.

Overigens is deze tijdrit wel een 'sprinterstijdrit' met een goed profiel voor jongens als van Aert, Bissegger maar bijvoorbeeld ook Pedersen en Matthews die je misschien toch wel hebt voor de sprint. Buiten je tijdrijdende klassementsmannen kom je dan al snel op een opstelling met dikke punten en die zal iedereen wel halen die tijdrit.

Ik ga nog even nadenken wat ik ga doen met Asgreen aan de hand van het nieuws de komende dagen.

mensFaber

En als je Cattaneo ook al had ;-)

Voor 1M was dit een koopje en nu is het maar zoeken naar een alternatief voor deze prijs,

Nopper

Jumbo verlaat de ronde van zwitserland ivm Corona.. Is die ellende nou nog niet voorbij :( Wordt het weer zo'n loterij wie wel of niet Corona krijgt.
https://www.ad.nl/wielrennen/jumbo-visma-verlaat-ronde-van-zwitserland-na-positieve-coronatest~a387edc0/

1 2 ... 53 ... 196 197

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.