Scorito - Tour de France 2022

1 2 ... 54 ... 196 197
floda

Ja teampunten gokken is een risico. Daar gaat potentiele selectie van kuss

Gibby

Onwijze twijfel over Hayter en Trentin. Best prijzig maar als ze al een beetje mee mogen sprinten kunnen ze toch wel veel punten pakken.. Hayter in de tijdrit en punchy etappes, Trentin pakt Pogi punten.

Behatzailea

'@dumoulist oja, dat is waar ook. Hm, terug naar de tekentafel!

Bonorrie

'@mitchel_91,
Inderdaad, spelers scoren alleen punten als ze ook zijn opgesteld. Anders krijg je de zogenaamde bankpunten.
Van je team van 20 renners, zul je er dus 9 moeten selecteren. Alleen deze 9 kunnen punten verdienen in de etappe waarvoor je ze hebt opgesteld. Dit betreft zowel eigen- als teampunten en geldt van etappe 1 t/m etappe 21.
Alleen op het eind, wanneer de punten van alle eindklassementen worden berekend zullen alle 20 renners (minus de renners van jouw team die zijn uitgevallen) punten scoren. Daarvoor hoef je ze dus niet op te stellen.
Succes met je team.

Laatst gewijzigd
Dion

'@mitchel_91 Dat is inderdaad precies hoe het werkt. Daarom lijken die punten van UAE renners van vorig jaar heel aantrekkelijk maar dat is onder de voorwaarde dat je die renners toen ook elke etappe had opgesteld. In de praktijk zal dat puntenaantal dus lager liggen omdat je voor veel etappes 9 renners kan opstellen die in theorie meer punten kunnen halen dan zo'n teamgenoot van Pogi

oli4g

Dennis, Kuss en Gesink zijn positief getest volgens nu.nl (niet de meest betrouwbare bron)

ProScoritoManager

Aangaande teampunten UAE renners, die van vorig jaar zijn ook wel wat geflatteerd vermoed ik. Pogi is natuurlijk ook dit jaar weer de favoriet voor geel+wit en de bollen kunnen eventueel om de hoek komen kijken, hoewel ik begrepen heb dat de puntentelling dit jaar iets meer in het voordeel van de aanvallers zou moeten zijn. Maar vorig jaar reed Pogi létterlijk de hele Tour in de witte trui, 14 etappes in het geel en 4 etappes in de bollen. Het valt natuurlijk niet uit te sluiten, maar ik zou er toch wel van staan te kijken als hij weer al na 1 week koers zo'n nucleaire solo uit zijn benen schudt. Nog even afgezien van het feit dat zo'n ploegmaats dan ook nog eens iedere etappe opgesteld moet worden om maximaal te profiteren.

Zolderman

/

Laatst gewijzigd
Punchen of verzuipen

Nog geen UAE statements gezien, dus kan er helemaal naast zitten, maar mijn gevoel zegt dat Trentin toch vooral meegaat als een soort wegkapitein. Zitten in de eerste week genoeg hectische ritten, deels met kasseien en met eventuele waaiers natuurlijk, en in de huidige voorgestelde ploeg lijkt hij mij de wegkapitein. De massasprints (etappe 2, 3?) lijken mij sowieso niet voor hem (zie vorige rondes) en het iets meer gereduceerde en/of punchy werk kan zomaar voor Hirschi (en soms Pogacar zelf) zijn.

Groot fan van Trentin, maar ik verwacht Scorito-techisch te weinig van hem voor 2,5M.

Dumoulist

Zou Dumoulin nog ergens achter op een reservelijstje staan bij Jumbo? Als Dennis en Kuss niet fit genoeg zijn (corona) dan lijkt hij mij de enige waardige vervanger die dat gat op kan vullen.

Antonini

'@ProScoritoManager, Pogi kan vanaf rit 7 op Plange ineens weer in 3 truien rond rijden. Ook heb je nog de afrekening waarmee je per renner ineens een top notering gratis bij kunt schrijven als hij het trucje herhaalt.

Het risico dat hij pas eind week 2 in het geel rijdt is wel groot, dus daarom zie ik ook niet de noodzaak om per se 2-3 teamgenoten mee te nemen, maar een enorme potentie is er uiteraard wel. Dat zag je in de Giro alweer met Theuns en Mollema die een berg extra punten kregen, maar ook zelf scoorden.

Vorig jaar pakten zijn teamgenoten zelf weinig punten, maar ik was vergeten dat ze in etappe 1 allemaal tegen de vlakte waren gegaan: https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/slagveld-na-etappe-1-tour-de-france-vier-abandons-21-medische-checks-en-nog-veel-meer

Punchen of verzuipen

'@Dumoulist: Vergeet Harper niet. Die maakte ook een prima indruk in de Dauphiné.

Baskeee

Gino Mader kapt er ook mee in de TdS: https://twitter.com/BHRVictorious/status/1537366958504558592

mensFaber

Ik zie niet in waarom Pogi ook dit jaar weer vroeg de gele trui kan pakken. Als je dan 2 ploeggenoten hebt leveren die 2 je al 22 punten op.
Je kunt uiteraard ook voor een aanvaller kiezen die je dan wel altijd consequent moet opstellen in de zogenaamde vluchtersetappes. Dan nog is het de vraag hoe groot de kans is dat hij ook daadwerkelijk meezit en of de vlucht stand houdt.

Dan "gok" ik toch liever op 2 UAE's.
Zo'n Bjerg, 1,5M en vorig jaar nauwelijks gezien. Toch een dikke 300punten. Zelfs een O'Conner die 4de wordt haalt dat niet.

Duzzzzz......

Antonini

Dan moet je Bjerg dus wel iedere etappe opstellen, dus zeg etappe 10 dan kun waarschijnlijk 9 goede klimmers opstellen die top 10 kunnen rijden en dan moet je een renner opstellen die gegarandeerd 80 of lager eindigd. Dat kan prima zijn, als 9e optie. Maar als je 2 of meer teamgenoten hebt van Pogi, moet je consequent potentiele punten op de bank zetten.

Door hun prijs moet je ook nog eens een goede renner uit je team laten. Stel dat Pogi pas in rit 11-12 het geel pakt dan zit je de eerste ander halve week met een gat van 2 man in je opstelling.

mensFaber

Klopt, maar zoek eens een renner van 1,5M die je niet altijd opstelt maar wel dit punten potentieel heeft. Want dat is volgens mij jou alternatief.

Als voorbeeld voor jou alternatief zou je kunnen denken aan O'Conner
Die reed vorig jaar 6 keer top 20 en heeft zelfs 1 etappe gewonnen. Wordt ook nog eens 4de in het AK. Dan nog haalt hij niet het aantal punten van Bjerg.

Daarbij komt dat mijn ervaring is dat je niet voor elke etappe 9 renners hebt die zelfstandig punten (dus geen teampunten) behalen. Je hebt altijd 1 of 2 opvullers nodig.

Maar we zullen zien welke tactiek loont. Ik vind het vooral leuk om hierover van gedachte te wisselen.

Antonini

Zeker dat probeer ik ook. Als Pogacar op Planche de gele trui pakt en daarna nog 2-3 ritten wint dan is de juiste beslissing vast Hirschi, Bjerg en McNulty in je team proppen voor de Punch, ITT + Berg etappes en iedere rit volle teampunten.

Sjonge Jonge

Adam Yates ook positief getest op Corona.
Wordt gewoon selecteren van de renners die geen corona hebben opgelopen en je team is klaar 😀

Laatst gewijzigd
RVH

11 punten per etappe dat Pogi in het geel rijdt. Stel je die renners dan 6x op. Heb je 66 punten. Wint pogi de tour krijg je er nog 33 bij heb je 99 punten. Een Bjerg kan redelijk tijdrijden dus wellicht scoort hij 2x een 10e plek voor 44 punten. Heeft hij al 143 punten opgeleverd.
Met een beetje geluk stel je hem op als pogi een etappe pakt. Dus ik denk dat je met een Bjerg makkelijk 120 punten moet kunnen pakken. Met een plafond dat nog veel hoger ligt, richting de 200.

Probleem is alleen. Stel dat Pogi uitvalt na 5 dagen, scoor je met Bjerg waarschijnlijk slechts 40 puntjes.

Dus wellicht dat renners als Hirchi, Soler,Majka, McNulty wat interessanter zijn. Mannen die zelf ook vaker punten kunnen scoren juist ook als Pogacar uitvalt.

Symen De boer

Adem Yates kan er weer uitgeklikt worden postitief getest op Corona

Baskeee

Kap maar met je team samenstellen op deze manier. Jammer zeg. Dit wordt wachten tot 1 dag voor de start en dan wat samenstellen.

RVH

Eerste 3 dagen WvA kopman. Volgende 3 dagen MVDP kopman. Nu maar hopen dat zij geen corona krijgen.

Je kan het ook andersom bekijken. Iedereen die nu corona heeft, zal het waarschijnlijk niet meer hebben over 3 weken...

Laatst gewijzigd
KV

Dag 4 is toch ook gewoon een sprint? Zal toch eerder voor Philipsen dan voor VDP zijn die rit.

Wat is er trouwens met die stage profielen op PCS gebeurd? Is al enkele dagen dat er maar paar te zien zijn.

Laatst gewijzigd
Antonini

'@KV die hebben corona

niek-vdv

Bol en SKA ook corona..

1 2 ... 54 ... 196 197

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.