Scorito - Tour de France 2022

1 2 ... 59 ... 196 197
Antonini

De start van Zwitserland was gister op een indoor plek. Dus waarschijnlijk heeft het hele peloton binnen een week COVID, omdat dit ook nog eens de besmettelijkste variant tot nu toe is.

Scoritop

En nu neemt niemand Vlasov omdat die Covid heeft?

Noppie

Tour of Covid.. gaat goed daar in Zwitserland!

mas22

Tour wordt echt een grote loterij met al die Corona gevallen. Balen weer

Ragnar Lolbroek

Zo maakt Evenepoel toch nog een kans om te winnen. 😏

mas22

Als Vlasov geen klachten heeft dan zal hij de tour nog wel halen in goede conditie. Mocht hij wel klachten hebben/krijgen dan kan je hem afschrijven. Dit geldt voor alle gevallen natuurlijk.

UAE heeft trouwens echt een potentieel groot probleem, want die hebben in zowel de Zwitserland bubbel als de Slovenië bubbel corona gevallen.

Laatst gewijzigd
TheBest

Ajoh ik maak mij nog niet zoveel zorgen om al die corona gevallen. Ik heb het voorbeeld van wout van aert dit voorjaar al een keer eerder aangehaald, niet iedereen heeft veel last van een coronabesmetting en ook niet iedereen heeft veel last van een verstoorde voorbereiding. Vlasov wint gisteren bijvoorbeeld gewoon nog.. Ik wacht de berichten gewoon even af vanuit de ploegen. Echter was ik dit sowieso al van plan omdat er qua kopmannen, knechten en renners met een vrije rol, nog maar vrij weinig bekend is. Voorbeeld: vrijheid van alle jongens van bahrain, vrijheid van hirschi in de punch en trentin in de sprint bij uae, matthews groene trui of alleen heuvel etappes, vrijheid van schachmann en zo kan ik nog wel een poosje doorgaan. Daar komen nu alleen nog een paar extra vragen bij waar we vast nog wel wat antwoorden op zullen krijgen vlak voor de start van de tour. Voorbeeld: hoe fit is vlasov, hoe fit is a. yates, hoe fit is hirschi etc...

Bzuidema

bij Wout van Aert heeft het 2.5 week geduurd voordat hij weer ging koersen. die tijd is er eigenlijk niet. wetende dat ze nu in lockdown moeten. thuis dan moeten trainen. eventueel nog met de ploeg trainen en dan weer op tijd naar Denemarken voorbereiden. de tour begint precies over 2 weken. het kan slecht aflopen als je nog een week positief blijft testen. en dan moet je eigenlijk geen verdere klachten overhouden. dan heb je nog een week de tijd om om er in denemarken te staan.Er zullen zeker renners afhaken maar wie is nog de vraag. Plus wat medisch verantwoord na wat met colbrelli is gebeurt. veel vragen we zullen het zien.

Antonini

De een heeft er veel last van, de ander merkt het amper, ligt aan veel factoren en bad luck.... valt gewoon weinig zinnigs over te zeggen. Knal er voor de start 20 renners in waarvan je hoopt dat ze het goed gaan doen. Het is gewoon weer klote.

BigApple

'@kvyvit zelfs antwoorden op jouw bericht lukt niet. Zelfs niet met woordje test

Valvuillerdemoz

Als de coronagevallen van nu aan de start staan bij de TDF er toch maar vanuit gaan dat ze dan ook fit genoeg zijn. Dan kun je ze misschien juist beter wel kiezen. De kans dat ze het in de Tour nog een keer krijgen is waarschijnlijk kleiner dan dat de anderen het gaan krijgen. Alhoewel er ook renners zijn die het al drie keer hebben gehad. Dus ja, er is eigenlijk alweer geen peil op te trekken.

Laatst gewijzigd
puntenjager

'@BigApple Wat raar joh. Site werkt optimaal hè haha

puntenjager

Moeten we ineens weer rekening gaan houden met Corona. Ze maken het ons niet makkelijker zo. Meer zekerheid inbouwen door een sterkere bank te kiezen. Wie weet ben je er zo een paar kwijt.

vevie

De Tour wordt iig een loterij, wat anderen ook al hebben aangegeven. Corona strikes back! Ik houd vast aan de renners die ik voor ogen heb, zoals ook een Vlasov. Mocht hij echt niet fit genoeg zijn dan zullen we dat wel vernemen. Het is moeilijk te zeggen of dit nu de kansen van de renners die Corona hebben opgelopen echt in het putje gooit. Het zou logisch zijn, daarnaast zou je zeggen dat hoe erg/of niet erg je het ook te pakken krijgt; je lichaam zal er toch enkele dagen van moeten herstellen. Bij sommigen zal dat nog langer zijn, waardoor bepaalde renners waarschijnlijk de Tour niet of in slechte vorm gaan halen. Ben benieuwd of de ploegen die renners dan thuislaten of ze toch laten starten wetende dat ze weleens vroeg kunnen uitvallen.

Aanklampen

En ander aspect is dat punten die je snel in de Tour kan halen meer waard zijn dan punten die in week 2 of in week 3 behaald kunnen worden. Je kunt de punten maar beter binnen hebben...

Selectie ook hier op de schop al is iemand met covid die zo goed rijdt als Vlasov een ander verhaal dan de renners met COVID waarvan je nog niet weet wat ze mogen/moeten in de tour. Die onderzekerheid zorgt IMO vaak voor 'niet selecteren'. Dan maar een tweede keus die wel goed heeft aangegeven waar je hem kan verwachten..

oli4g

We zullen de definitieve ploeg selecties dan maar afwachten. Als een ploeg iemand meepakt, ga ik er in ieder geval vanuit dat ze OK zijn, ookal hadden ze net corona.

Poule d'Or

Daar zou ik niet altijd op vertrouwen. Zie bijvoorbeeld MAL in de Giro die vooraf al wat mankeerde. Het gaat er ook om of de ploegen alternatieven hebben opgelijnd. Iemand die net corona heeft gehad kan ook iets minder zijn en daardoor moeten knechten voor de 2e kopman of voor een etappe gaan in plaats van het klassement.

Gibby

Ja en wat doe je dan met Ineos.. DFM toch wel opvallend zwak, Yates corona, en opa Thomas rijdt alsof het 2018 is.. Met de tijdritten erbij wordt de laatste dan toch wel het meest interessant.

ditisdavid

Het klassiekerspel was een loterij, de Giro was een loterij, dit wordt nu ook een loterij. Wat een waardeloos jaar.

wielergekkie

'@ditisdavid een beetje overdreven. Waarom was de giro een loterij? Omdat een Lopez, Yates en Bardet af stappen? Volgens mij gebeurt dit bij Lopez en Yates geregeld, en ja dat Bardet ziek uit stapt is niet gelijk te voorspellen, maar elke koers stapt er wel iemand ziek af.

Nopper

'@ditisdavid Hoezo was de Giro een loterij? Daar was niets raars mee toch?

Valvuillerdemoz

Hij bedoelt denk ik: de bankgiro was een loterij

Zonderman

/

Laatst gewijzigd
Maestro77

Man man man wat een drama! Dit gaat de startlijst volledig omgooien. Ik bedoel.. er zullen zeker renners zijn die hierdoor niet kunnen deelnemen. En er gaan er sowieso nog meer positief testen! Heel jammer voor de tour en in 2e instantie voor ons spelletje! UAE lijkt zwaar getroffen. Ben benieuwd met welke 8 die gaan starten nu! En dit is nog maar het begin.

ditisdavid

'@Karstboy, @Nopper
Hoeveel grote rondes waar drie serieus te nemen klassementsrenners het einde halen hebben jullie dan nog meer meegemaakt?

1 2 ... 59 ... 196 197

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.