Scorito - Tour de France 2022

1 2 ... 58 ... 196 197
tinus-dordt

Goedemorgen,

Heeft iemand enig idee of Flip gaat starten , wat zijn vorm is en of hij überhaupt nog ergens een teken van leven heeft afgegeven?

Zolderman

/

Laatst gewijzigd
Ragnar Lolbroek

Ik verwacht niet dat Trentin gaat sprinten eigenlijk. Als hij effectief de Tour rijdt, is het eerder om te babysitten op Pogacar tijdens de kasseirit. Het wordt zoiezo afwachten wat de ploeg er zelf over communiceert bij de ploegpresentatie.

puntenjager

Als iemand weer zin heeft om te sparren over elkaars voorlopig gekozen renners. DM maar weer.

Wicked Wout

'@zonderman, bijzonder dat Wielerrevue dat (met de datum van) gisteren online plaatst. Ditzelfde interview staat namelijk ook in de gedrukte Wielerrevue uitgave van mei.

Zolderman

/

Laatst gewijzigd
Ketjap Manis

Trentin sprint al jaren op het vlakke mee. Waarom zou hij dat nu ineens niet doen? Hij oefent in Zwitserland ook alweer z’n snelle benen. Bij mij een zekerheidje.

Simcha

Ik denk juist dat de teams een stuk diverser zullen zijn dan bij de Giro. Bij de Giro was er (vooraf) sprake van een vrij smalle top, zowel bij klassementsrenners, sprinters en punchers. Daardoor kwam iedereen bij diezelfde namen uit. Wat tijdrijders betreft was Dumoulin de enige renner die er echt uitsprong, dus die zat automatisch ook in veel teams. Bij de Tour is de (sub)top dit jaar veel breder. Er zijn zo al 6/7 namen die de proloog kunnen winnen, plus een aantal outsiders. Datzelfde geldt voor sprinters en klassementsrenners.

groppiestan

Er zijn altijd renners in vorm, die dat laten zien in de voorbereidingskoersen. En krijgen daardoor altijd een hogere pickrate. Het is alleen de truc om degene te pakken die niet te vroeg gepiekt hebben. Dus wat mij betreft blijft het spelletje hierdoor even leuk.

Mbt de 2e man van uae, is volgens mij gewoon het type renner kiezen die je nog nodig hebt qua opvulling om zoveel mogelijk bankpunten te voorkomen. Over elk van die renners is wel iets te zeggen qua eigen punten.

De juiste ineos pick kan idd wel een bepalende worden in dit spel.

Odin

Ik denk hetzelfde als Simcha, en als ik ook kijk naar hoe lastig ik het vind om te kiezen tussen renners in dat er zo veel zijn die ik mee wil. Dat zal iedereen denk ik wel hebben en zullen er ook veel verschillende keuzes gemaakt gaan worden.

Ludi

'@bigapple: Probeer het via bedraad internet of met een vpn. Ik moet dat al anderhalf jaar. Admin geeft al meer dan een jaar aan het te hebben aangekaart.. Al ben ik er persoonlijk vooral maar mee gekapt daardoor.

Imbatido

Ik begin eigenlijk juist steeds meer te twijfelen om Küng níet mee te nemen. Hij rijdt enorm goed heuvelop, hij heeft misschien wel zijn beste vorm ooit in het algemeen, maar je neemt hem toch vooral mee voor een vlakke tijdrit. Geen idee hoe goed zijn tijdrit op het moment is, maar ik zie hem eigenlijk niet als 1 of 2 in Kopenhagen. Hij pist er toch vaak net naast. Ik zet hem eerder ergens tussen 3 en 5 en weet niet of dat goed genoeg is.

Maar hij rijdt zó enorm goed dat hij je ook juist in fouten kan laten lopen. Dat kan je ook veel punten gaan kosten. In een normaal spel is veelzijdigheid een voordeel, bij Scorito kan dat juist een groot nadeel zijn. Want deze Küng kun je - op de aankomsten bergop na - bijna elke dag opstellen. Moet je hem nu dus ook opstellen in de punchritten? (Gaudu) Moet je hem gebruiken als vluchter in de ritten die in een massasprint kunnen eindigen? Ik weet niet of ik in die verleiding wil komen.

Yskoud

Weer 6 renners in Zwitserland met Corona.

Ik stop dus ook maar even met puzzelen want het komt er nu hoe dan ook op neer dat je dag van de start maar moet kijken wie daadwerkelijk aan de start verschijnen en wat het weerbericht qua wind is voor de eerste dagen in Denemarken.

Poule d'Or

Ik ga alvast ook maar puzzelen op een team zonder Pogi en een team zonder Rogi. Als er dan op het laatste moment een uitvalt ben je toch wat beter voorbereid.

Antonini

Trentin in de sprints is een vraagteken, in Zwitserland zijn het niet echte sprints, maar meer vergelijkbaar met etappe 13 en 15 in de Tour, daar zou hij natuurlijk wel al teampunten van Poga kunnen pakken. Daarentegen kun je ook de afweging maken of een combinatie McNulty/Majka - Coquard niet beter is dan combinatie Trentin + 1M als Woods/Ciccone. Je loopt met Trentin toch het risico dat hij geen punten pakt in de eerste week en je dan uiteindelijk te weinig punten pakt in het tweede gedeelte om dat nog te kunnen compenseren.

EDIT: iedereen heeft corona dus voorlopig is er weinig wijsheid.

Antonini

'@Poule d'Or ik zou eerder een team voorbereiden zonder BORA en INEOS omdat die net een week door een corona peloton hebben gereden.

Ted de la course

'@Antonini qua kwaliteit is Trentin in de sprints voor mij geen vraagteken. Of hij mee mag doen wel. Niet eerder een grote ronde gereden met Pogajar, dus het is inderdaad hopen dat het team of hijzelf er wat over naar buiten brengt voor de start. Als hij vrijheid krijgt zie ik hem in een stuk of 6 etappes wel top 10 rijden. Plus verwachte teampunten is het dan een koopje. Als ie niet voor zichzelf mag gaan dan kies ik liever McNulty. Geen fan van hem maar heeft in het jongerenklassement wel heel weinig concurrentie voor P2.

Cerebral36

Gaat gewoon 1 grote loterij worden zo. Echt balen!

Dumoulist

Verder puzzelen heeft in ieder geval geen zin meer. Ik wacht wel tot de laatste dag.

Misschien moet Scorito dit jaar (eenmalig) wissels introduceren zolang corona nog de overhand heeft.

Laatst gewijzigd
Antonini

'@Ted de la course, geheel mee eens, als Trentin aankondigd voor de sprint etappes te gaan in de eerste week is hij wel een semi-must-have.

Scoritop

Bahrein en Alpecin ook weg uit Zwitserland.. manmanman

Antonini

Vlasov ook al COVID, ze kunnen net zo goed de Tour een maand verzetten, heeft weinig zin op deze manier. Jammer dat wielrennen met COVID zo'n risico is, in veel andere sporten is het inmiddels een non-issue

Timdepunter

Iedereen is ziek hahaha.
Ik voorspel een eindoverwinning voor een renner van 500k. Zoveel deelnemers blijven er niet meer over. Al onze voorbereidingen kunnen de prullenbak in.

Cerebral36

Man man man !!!!

Bertsu

Heel erg balen weer. Zwitserland kunnen ze ook wel stoppen zo, blijft niet veel meer over.
Straks Slovenië idem.
Gaat de Tour niet door, dat zou wat zijn...

1 2 ... 58 ... 196 197

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.