Ik denk juist dat de teams een stuk diverser zullen zijn dan bij de Giro. Bij de Giro was er (vooraf) sprake van een vrij smalle top, zowel bij klassementsrenners, sprinters en punchers. Daardoor kwam iedereen bij diezelfde namen uit. Wat tijdrijders betreft was Dumoulin de enige renner die er echt uitsprong, dus die zat automatisch ook in veel teams. Bij de Tour is de (sub)top dit jaar veel breder. Er zijn zo al 6/7 namen die de proloog kunnen winnen, plus een aantal outsiders. Datzelfde geldt voor sprinters en klassementsrenners.
Er zijn altijd renners in vorm, die dat laten zien in de voorbereidingskoersen. En krijgen daardoor altijd een hogere pickrate. Het is alleen de truc om degene te pakken die niet te vroeg gepiekt hebben. Dus wat mij betreft blijft het spelletje hierdoor even leuk.
Mbt de 2e man van uae, is volgens mij gewoon het type renner kiezen die je nog nodig hebt qua opvulling om zoveel mogelijk bankpunten te voorkomen. Over elk van die renners is wel iets te zeggen qua eigen punten.
De juiste ineos pick kan idd wel een bepalende worden in dit spel.
Ik begin eigenlijk juist steeds meer te twijfelen om Küng níet mee te nemen. Hij rijdt enorm goed heuvelop, hij heeft misschien wel zijn beste vorm ooit in het algemeen, maar je neemt hem toch vooral mee voor een vlakke tijdrit. Geen idee hoe goed zijn tijdrit op het moment is, maar ik zie hem eigenlijk niet als 1 of 2 in Kopenhagen. Hij pist er toch vaak net naast. Ik zet hem eerder ergens tussen 3 en 5 en weet niet of dat goed genoeg is.
Maar hij rijdt zó enorm goed dat hij je ook juist in fouten kan laten lopen. Dat kan je ook veel punten gaan kosten. In een normaal spel is veelzijdigheid een voordeel, bij Scorito kan dat juist een groot nadeel zijn. Want deze Küng kun je - op de aankomsten bergop na - bijna elke dag opstellen. Moet je hem nu dus ook opstellen in de punchritten? (Gaudu) Moet je hem gebruiken als vluchter in de ritten die in een massasprint kunnen eindigen? Ik weet niet of ik in die verleiding wil komen.
Trentin in de sprints is een vraagteken, in Zwitserland zijn het niet echte sprints, maar meer vergelijkbaar met etappe 13 en 15 in de Tour, daar zou hij natuurlijk wel al teampunten van Poga kunnen pakken. Daarentegen kun je ook de afweging maken of een combinatie McNulty/Majka - Coquard niet beter is dan combinatie Trentin + 1M als Woods/Ciccone. Je loopt met Trentin toch het risico dat hij geen punten pakt in de eerste week en je dan uiteindelijk te weinig punten pakt in het tweede gedeelte om dat nog te kunnen compenseren.
EDIT: iedereen heeft corona dus voorlopig is er weinig wijsheid.
'@Antonini qua kwaliteit is Trentin in de sprints voor mij geen vraagteken. Of hij mee mag doen wel. Niet eerder een grote ronde gereden met Pogajar, dus het is inderdaad hopen dat het team of hijzelf er wat over naar buiten brengt voor de start. Als hij vrijheid krijgt zie ik hem in een stuk of 6 etappes wel top 10 rijden. Plus verwachte teampunten is het dan een koopje. Als ie niet voor zichzelf mag gaan dan kies ik liever McNulty. Geen fan van hem maar heeft in het jongerenklassement wel heel weinig concurrentie voor P2.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.