Scorito - Tour de France 2022

1 2 ... 57 ... 196 197
ElDiego1308

Jacobsen op platte band op oplopende puist laatste meters nog 7e. Die is in topvorm voor een groene eerste week.

Antonini

Jakobsen is gewoon een enorm risico, voor die 4 miljoen kun je beter wat anders pakken voor die ritten.

vevie

Dan wordt Thomas toch weer interessant. DFM zal, Ineos kennende, vast beter voor de dag komen in de Tour. Voor 4 mil is het echter wel een risico. Dat Yates Corona pakt is ook jammer. Het kan alleen een loopneus zijn, maar de Tour start al snel. Het lijkt toch niet anders dat je daar toch last van gaat overhouden. Voor 3 mil is dat ook best een gok. Dat wordt kiezen uit Mas, Haig en Thomas. Even in de gaten houden of Mas goed herstelt van zijn valpartij, anders wordt het vrij zeker Thomas.

Maurimaler

https://www.hln.be/wielrennen/helemaal-kapot-over-de-finish-philipsen-in-knokke-heist-heer-en-meester-in-massasprint-jakobsen-kampt-met-lekke-band~a9227273/?cb=dcf9ca18eaa34cbd47c5f54f53b791a4&auth_rd=1

Voor degene die nog niet wisten wat er met Jakobsen scheelde.

Dee Snider76

Toch ook maar eens puzzelen met max 2 per team om het corona risico wat te spreiden.

ZK

Max 2 per team, beter 4 per team. Hoeven alleen jouw 5 teams geen corona te krijgen :-)

Stijn Lemmens

Is Schachmann een must have deze Tour de France?

ZK

Stijn: ja (helaas 25 must haves, dus moeten alsnog keuzes gemaakt worden)

Laatst gewijzigd
Antonini

'@stijn: nee

KV

Met een podiumkandidaat in zijn team die ook punch heeft/goed is in de heuvels vrees ik een beetje voor de vrijheid die hij zal krijgen om voor eigen succes te rijden

daandej

Fuglsang laat zich ook zien nu interessante pic misschien maar valt meestal tegen in grote rondes

daandej

'@KV dachten er vast in de giro ook bij kamna …

arjenzvob

Kron komt eraan! Juichrenner :) Benieuwd naar z'n prijs!

floda

Beetje jammer dat van Poppel dit vandaag doet, was waarschijnlijk al bij veel mensen een goedkope meepakker ook ivm kasseien, maar nu krijgt hij pickrate boven de 50% ofzo, zelfde geld voor Kung denk ik. Ik vrees eigenlijk steeds meer voor veel dezelfde teams. Zag je in giro ook wel, betekent dat dagopstelling en captain keuzes heel veel gaan bepalen, en das nou net niet mijn sterkste punt. Maar even wat anders, heb 1m voor bergaanvaller, ik kom eigenlijk uit op Mollema of Storer. Woods, barguil en lutsenko net niet goed genoeg denk ik. In categorie 750/500 daaronder ook nog wel paar maar die zie ik toch meer gebonden aan een klassementsrenner (Verona/konrad dat soort mannen). Iemand nog iets anders ontdekt in dat segment?

Titivoeckler

Zijn er mensen die Grosschartner overwegen? Ook wel een interessante renner op dit parcours. Beetje hetzelfde probleem als Schachmann dat Vlasov in de ploeg zit, maar Bora is ook wel een ploeg dat ruimte biedt voor aanvallers en eigen kansen.

ZK

Gross wel echt iemand die normaliter zal knechten als laatste man voor vlasov. Op zich prima keuze om mee te nemen, maar vooral voor scenario dat vlasov (uit)valt

KV

'@Daan: Kämna is natuurlijk meer een bergaanvaller en Schachmann meer voor de heuvels en naar mijn gevoel gaan die toch minder naar de vluchten

Imbatido

Quote Floda:
Ik vrees eigenlijk steeds meer voor veel dezelfde teams.

Die indruk krijg ik ook steeds meer. Er waren al veel renners waar je eigenlijk niet omheen kon en de voorbereidingskoersen maken ook wel een en ander duidelijk (al kan in de Tour alles anders zijn). Die laatste keuzes en net de details gaan dus enorm belangrijk worden. Het lastige is dat dat ook altijd de keuzes zijn waar je het minst van overtuigd bent. En net daar moet je het verschil maken (de Hindley, of de juiste Ineos-renner).

De invloed van kopmannen gaat denk ik niet zo van invloed zijn dit keer omdat het toch vaak 'op safe' zal zijn met Pogacar of Van Aert. Het zal vooral aankomen op die laatste keuzes en de dagopstellingen.

Laatst gewijzigd
Spakeloos

'-edit- ingetrokken

Laatst gewijzigd
Spakeloos

Weird, ik had een wensenlijst gemaakt zonder waardes te kennen en die kan ik precies allemaal er in klikken. Exact op 0 uitgekomen.

Ted de la course

Mooi, al bijna 60 pagina's vol zonder dat er nog maar 1 selectie definitief is.
Om er nog maar een gedachte in te gooien, iedereen wil natuurlijk (tenminste) één teamgenoot van Pocajar meenemen. Dan wil je diegene die ook nog een hoop eigen punten scoort. Voor de heuvels en sprint heb je dan Trentin, heuvels, punch en aanval Hirschi en voor de bergen McNulty, Soler, Bennet en Majka.
Het liefst heb ik een Trentin die er voor gaat in de etappes die hem liggen en dan ook nog teampunten Pocajar en evt groene truipunten krijgt. En dat in etappes waar je het liefst niet te veel andere renners voor mee neemt. De vraag is of hij die vrijheid krijgt. Voor Hirschi liggen ook veel kansen. Echter, zelfde vraag.

Als ze beiden niet die vrijheid krijgen, kun je beter één van de klimmers nemen die als knecht nog tussen plek 10 en 20 kunnen eindigen in bergetappes.
Wie denken jullie dat na Pogi het meeste eigen punten gaat halen bij UAE?

Kadare

mbt UAE: ik verwacht niet dat Hirschi veel kansen gaat krijgen. Ik verwacht geen enkele UAE in een vlucht. Voor Hirschi rest dan wellicht een aantal punch-aankomsten. Ik schat Pogi in dat soort aankomsten eigenlijk hoger in dan Hirschi. Voor Bjerg heb je hooguit 2x top 8 in de tijdrit. Voor Trentin zie ik geen enkele kans op eigen punten, komt toch wel heel veel tekort in dit veld om vanuit een (gereduceerd) peleton de sprint te winnen. Blijven Majka, Bennett en McNulty over. Ik denk dat Majka in de echte bergritten de laatste knecht zal zijn en daardoor een keer of 3 rond plek 12 zal eindigen. Voor McNulty geldt dan nog dat er wellicht nog 2x een plekje 12 in de tijdritten inzit.
Voor nu neig ik, gezien het ruime budget, naar McNulty. Met wat uitvallers denk ik dat er in de 2e en 3e week wel wat ritten zijn waar ik die 11 puntjes wel kan gebruiken. Daarnaast is er natuurlijk een scenario waar Pogi in de eerste week op zijn muil gaat, dan zie ik in McNulty de beste optie voor een klassement bij UAE. (In dat scenario zijn er natuurlijk ook veel meer punten mogelijk voor Trentin en Hirschi).

mbt veel dezelfde teams: Dit forum wordt uiteraard veel meegelezen, maar we moeten het ook niet overdrijven. Albanese is een keer of 80 genoemd in de voorbereiding op de Giro en had een pickrate van 11%. Voor Küng, die ik ook nadrukkelijk op de radar heb, verwacht ik geen pickrate boven 25%.

Astarloa

Ja Floda, mensen gaan inderdaad mensen kiezen die in de voorbereidingskoersen op de tour goed presteren. Of wil jij beweren dat als Kung er geen hol van gebakken had in de ronde van Zwitserland je hem alsnog gekozen had? Vind het altijd een beetje flauw als mensen balen dat renners gekozen worden vanwege hun recente prestaties. Terwijl ik mag hopen dat veel mensen Kung voor Zwitserland ook wel in hun team hadden.

Antonini

'@astarloa natuurlijk klik je die er meteen in, maar nu is zn pickrate echt nog wel 10% hoger. Mensen twijfelen toch heb ik nog wen ITT nodig als ik vAert al heb. Zelfde geld voor renners als Guerreiro, Schachmann, etc als die slecht gereden hadden, had je ze niet geselecteerd, maar als ze NIET gereden hadden dan hadden veel getwijfeld en waren het leuke gokjes, nu zijn het soort van logisch opvul opties.

Pantano

'@Kadare Trentin komt zeker tekort in (vlakke) sprints, maar als hij top-8 eindigt in een aantal etappes pakt hij nog heel veel punten, samen met de teampunten van Pogi.

Kijk zijn uitslagen in grote rondes er nog maar eens op na…levert altijd.

1 2 ... 57 ... 196 197

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.