Scorito - Tour de France 2022

1 2 ... 61 ... 196 197
Benzardi

De keuze is makkelijk ......................... Adje Corona 1 t/m 20, je kan ze inzetten bij de sprint ,heuvel en berg etappe.
Andere kant de Corona wielrenners zijn wel uitgerust.

Dit loopt spaak

En in een keer is 't helemaal stil.
Alsof het unaniem is afgesproken πŸ˜‚.

Odin

Jaa dat was ook afgesproken. maar dit loopt spaak nu.

Hopelijk vandaag geen nieuwe Corona besmettingen in de pelotons maar heb daar eigenlijk een hard hoofd in.

KissMyAce2.0

Als je Yates thuislaat in de Giro is het idd een logisch vervolg om Roglic thuis te laten in de Tour....

Zutphen

Hallo kenners. Welke etappes zijn voor de punchers ? En wie zijn de punchers die voor de ritwinst gaan in die etappes ?

Jasperdewaal11

Vertel jij gelijk even wie er op het podium staan in parijs dan ?

Dit loopt spaak

'@Zutphen ben je nou aan 't trollen of wat?

Laatst gewijzigd
wilkonaldo

Mohoric of Guerreiro, wie moet ik er in klikken?

TheBest

'@wilko sjabbens 2 toch wel hele verschillende renners met op scorito ook nog eens een verschillend prijskaartje.. zonder context is er hier niemand die je een antwoord kan geven waar je wat aan hebt..

Maar als je een antwoord wil horen: mohoric πŸ˜‰

Ragnar Lolbroek

'@Zutphen. De punchers zijn hier al eens opgelijst. Je zal die posts wel zelf moeten zoeken tussen de 62 pagina's die er momenteel zijn vol geluld op dit forum . Veel plezier.

Reus

'@klaasd. Zit me af te vragen of dat wiskundig gezien handig is.
Meer middenveld renners betekent meer kans dat degene die uitvalt in jouw team zit… (is er hier een wiskundige die dat kan bevestigen/ontkrachten?)
De topscorers gaan degenen zijn die precies de goede gepickt hebben.. niet degenen die veel AK mannen hebben, aangezien dat ten koste gaat van de punten bij de sprint/vlucht/punch etappes..

williams

Laat ik me een 4e keer vangen aan Geraint ? Welk niveau bereikt Flip ? Heeft Vlasov symptomen of niet ? Gaat er echt maar 4 keer gesprint worden ? Is VDP 3,5M waard als je in zijn ritten ook Wout kan cappen ? Speelt Bardet verstoppertje ? Gaan Hayter en Pedersen massasprinten ? Gaat de brug in rit 2 al bepalend zijn ? Heeft Sagan weer teveel gevierd na zijn comeback ? Krijgen Hirschi en Schachmann een beetje vrijheid ? Al dit houdt me momenteel bezig...

oborobo

Pas maar op Williams,dat je er zelf niet onderdoorgaat.

Pietje Precies

Late reactie, maar het Klassiekerspel was ook verre van een loterij. Fijne editie waarin goed huiswerk doen en zorgen voor overal voldoende caps loonde. Enkel jammer dat Alaphilippe zijn voorjaar zΓ³ ruk was.

En naast de Giro gaat de Tour vermoedelijk ook geen loterij zijn. Neemt niet weg dat geluk/pech zeker wel verschil tussen goud of zilver etc kan maken

Tijmen 257

'@ reus stel er zijn 10 renners die top ak rijden
Neem dat deze bij elkaar 25 mil kosten
Optie 1 4 dure renners ter waarde van 15 mil
Optie 2 6 goedkopere renners ter waarde van 15 mil

Dus 4/ 10 stel een valt uit verlies je 4mil dus nog 11 mil over nog 73 % over
Met een kans van 60% dat geen van hem valt
Dus 6/ 10 stel valt een uit van 2,5 mil Dus nog 12,5 mil over
Nog 83%
Met een kans van 40% dat er geen van hem valt

Dit geeft 0,73*0,6 = 0,438
0,83*0,4 = 0,332
Dus bij Optie 2 meer kans om gemiddeld meer geld te verliezen
Maar als het tegen zit bij 1 loont 2 meer doe er je voordeel mee

Matsoe

'@Tijmen van Gaal, optie 1 + optie 2 = 15 mil + 15 mil = 30 mil, geen 25

Odin

Als je 2 dure renners heb die ook in optie 1 zitten, aangevuld met 4 goedkope waar optie 1 2 duurdere heeft kan dit gewoon toch.

Laatst gewijzigd
Valvuillerdemoz

Jongens, als we rekensommen gaan zitten posten met ook nog tal van schrijffouten in de bijbehorende toch al onbegrijpelijke zinnen is er echt geen hol meer van te volgen!

Valvuillerdemoz

Toch?

Reus

Zonder rekensommetjes kan je ook wel aantonen dat meer ak renners niet beter is.
Ten eerste de kans dat je de uitvaller hebt is groter.
Ten tweede is bij niet uitvallen van je vele ak renners de kans groter dat je net degene die die dag punten pakt op de bank hebt zitten.
Ten derde mis je elders in je team balans. (Je kan niet Γ©n extra sprinters meenemen Γ©n extra ak mannen.)

Maar dit is slechts een theorie.

Odin

Neem jij Vuillermoz mee eigenlijk?

wilkonaldo

'@TheBest ik weet dat het verschillende renners zijn, maar goed had nog 1 laatste plekje over in mijn voorlopige monsterploeg voor een aanvaller die in mijn ogen de nodige punten kan opleveren voor zijn prijs.. Met Mohoric kom ik precies uit op 0k dus dat moet dan maar geluk brengen. Maar goed verander toch nog dagelijks een kwart van mijn team.

williams

Ook een belangrijke variabele... duurder is niet per definitie beter... Upgraden bij mij is een betere renner, niet een duurdere.

Valvuillerdemoz

'@Odin, nee dat denk ik niet. Valverde neem ik ook niet mee, deze keer.

Arie Bos

Kan iemand mij helpen met de link naar de Excel-file met alle statistieken van de deelnemers? Werd in vorige rondes ook gedeeld.
Ik verwacht dat ie voor de Tour'22 ook al is gedeeld, maar ik ben 'm zo nog niet tegengekomen.

1 2 ... 61 ... 196 197

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.