Scorito - Tour de France 2022

1 2 ... 62 ... 196 197
oborobo

Het allerbelangrijkste blijft toch;iedere etappe de juiste renners opstellen!!
En uiteraard de goede kopman kiezen.

Hork282

Jeetje oborobo, wat een wijsheid. Zou nog willen toevoegen dat de goede 20 renners selecteren ook belangrijk is!

Zutphen

https://www.procyclingstats.com

M@thijs

'@ Reus @ thijmen dit klopt rekenkundig niet helemaal. Om het even simpel te houden
Ik heb 2 teams van 13 renners en de keuze uit devolgende opties. Hierbij neem ik voor het gemak dat 1 renner uitvalt.

team 1 : Pogacar met 12x 500k = 13 mil
team 2: 13x 1 mil = 13 mil

Bij team 2 valt 1 renner van 1 mil uit, de kans hierop is 13/13e dit is dus een verlies van 1 mil

Nu team 1 zou pogacar uitvallen is het verlies 7 mil maar hier is maar 1/3e kans op : verlies = 0,538
Zou een andere renner uitvallen dan is het verlies 500k, de kans hierop is 12/13e = 0,462 verlies
Deze 2 variabelen moet je uiteraard optellen dan kom je bij een verlies van exact 1 mil

Het maakt dus compleet niks uit!!!
Maar bij team 2 heb je wel een grotere risico sprijding.
Dus is de conclusie
wil je een mooie score halen > optie 2
Wil je een kans maken om he hele spel te winnen > optie 1

vevie

Na de ziekte van Yates en het tegenvallen van DFM had ik Thomas er al in geklikt, maar die houd ik nu sowieso. Al eerder gezegd dat DFM vast zal verbeteren en Yates schrijf ik ook niet af, maar een Thomas zou prima moeten kunnen wat die mannen en renners als Haig en O’Connor ook kunnen. Met een lange tijdrit op het eind en kasseien eerder, wordt Thomas steeds meer de meest logische Ineos man.

Punct

Jaaaaaa hoor Pinot wint. Hoe gaan we die er nu weer infietsen

Valvuillerdemoz

Zou het niet zo zijn dat Thomas hier nog een beetje kopman mag spelen en straks in de Tour zijn ballen eraf moet draaien voor DFM en/of Yates?

Hoekie13

De belangrijkste conclusie van deze Ronde van Zwitserland is dat je beter Foe Yong Hai kunt eten dan een vleermuis.

GlennTour

'@Valvuillerdemoz ik denkt exact hetzelfde. Thomas mag nu zijn kans gaan. DFM piekt naar de Tour en zullen de rollen omgedraaid zijn.

Astarloa

Ik heb zelf het idee dat Martinez simpelweg de mindere van de 2 is op het moment en daarom dus moet knechten voor de betere. Kan me niet voorstellen dat Thomas akkoord gaat met dat hij Zwitserland mag hebben zo lang hij in de tour maar de ballen uit de broek rijdt voor Martinez.

CRL

En wat als je er nou van uitgaat dat, zoals ze bij het commentaar op Eurosport zeiden, Thomas eigenlijk helemaal geen zin meer heeft in de druk van drie weken top moeten zijn en allerlei plichtplegingen hebben?

Astarloa

Dan heb je er een hele goeie knecht aan. Neemt niet weg dat ik denk dat Martinez vandaag heeft moeten knechten omdat zijn vorm deze ronde gewoon niet goed is. In de ritten voor vandaag werd hij er gewoon af gereden nog voor vele mensen die een stuk minder zouden moeten zijn. Of dat allemaal simpelweg zo in zijn training past heb ik mijn twijfels bij. Hopelijk wordt het e.e.a. duidelijk bij de ploegenpresentatie.

Laatst gewijzigd
Bzuidema

Martinez stond vanaf dag 1 al op achterstand en daardoor zo thomas helpt om het klassement te winnen.

GoldenWallie

Thomas, Pinot, Woods en mindere mate Majka.. gaat weer lekker puzzelen worden :)

Zutphen

Pinot ? // Woods ?

Antonini

'@Zutphen Uran / Lutsenko

evan

Lopez of haig

Geoffrey1420

Guereirro en chaves gaan beide beter zijn dan Uran

bocht 13

Uran gaat verbazen

BrackenRidgeCycling

Woods cattaneo chaves storer zoveel leuke renners van 1 miljoen, lutsenko is toch ook wel lekker bezig

Ik zit nog steeds met MAL, S. yates en Bardet in mijn hoofd. Ik heb ze niet in mijn team maar vind met name MAL interessant en Yates is natuurlijk lekker geprijsd ..
Nu met al dat Corona gedoe in de voorbereidingskoersen lijken ze nog interessanter, zij lijken daar nog vrij van te blijven? Ben benieuwd naar de presentatie van hun ploegen maar als MAL kopman wordt voor een klassement ga ik serieus proberen plek voor hem te maken. Meer mensen met deze gedachtes?

Maestro77

Nee

pirazzi

Ook niet.
P.S.: Ik zie dat mijn post met "4" weg is. Daarmee bedoelde ik dat je 4 renners van een ploeg kunt kiezen dus dan heb je dat probleem niet om te kiezen tussen Thomas of Martinez bij Ineos en je kunt ook nog Ganna en Adam Yates erbij doen.

Laatst gewijzigd
oborobo

Hork282
Je kunt wel 20 goede kiezen,maar feit blijft als je ze niet
in de juiste etappe opstelt ga je geen punten scoren.

Tommytom

Met van Aert, Pedersen, Philipsen, Kristoff, Trentin, Küng, Woods, v. Poppel en Fuglsang in mijn voorlopige team, begint dit poultje toch aardig op het Klassiekerspel te lijken ...

Budget is het probleem niet, het is vooral zoeken naar de balans.

Ik heb vooralsnog alleen Philipsen, geen pure sprinters als Jakobsen, Bennett, Groenewegen, Ewan. Ik hoop dat op te vangen met sprinters die in de echte sprintetappes ergens tussen plek 5 - 10 eindigen, maar die ook in andere etappes nog op te stellen zijn.

1 2 ... 62 ... 196 197

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.