'@ Reus @ thijmen dit klopt rekenkundig niet helemaal. Om het even simpel te houden
Ik heb 2 teams van 13 renners en de keuze uit devolgende opties. Hierbij neem ik voor het gemak dat 1 renner uitvalt.
team 1 : Pogacar met 12x 500k = 13 mil
team 2: 13x 1 mil = 13 mil
Bij team 2 valt 1 renner van 1 mil uit, de kans hierop is 13/13e dit is dus een verlies van 1 mil
Nu team 1 zou pogacar uitvallen is het verlies 7 mil maar hier is maar 1/3e kans op : verlies = 0,538
Zou een andere renner uitvallen dan is het verlies 500k, de kans hierop is 12/13e = 0,462 verlies
Deze 2 variabelen moet je uiteraard optellen dan kom je bij een verlies van exact 1 mil
Het maakt dus compleet niks uit!!!
Maar bij team 2 heb je wel een grotere risico sprijding.
Dus is de conclusie
wil je een mooie score halen > optie 2
Wil je een kans maken om he hele spel te winnen > optie 1
Na de ziekte van Yates en het tegenvallen van DFM had ik Thomas er al in geklikt, maar die houd ik nu sowieso. Al eerder gezegd dat DFM vast zal verbeteren en Yates schrijf ik ook niet af, maar een Thomas zou prima moeten kunnen wat die mannen en renners als Haig en O’Connor ook kunnen. Met een lange tijdrit op het eind en kasseien eerder, wordt Thomas steeds meer de meest logische Ineos man.
Dan heb je er een hele goeie knecht aan. Neemt niet weg dat ik denk dat Martinez vandaag heeft moeten knechten omdat zijn vorm deze ronde gewoon niet goed is. In de ritten voor vandaag werd hij er gewoon af gereden nog voor vele mensen die een stuk minder zouden moeten zijn. Of dat allemaal simpelweg zo in zijn training past heb ik mijn twijfels bij. Hopelijk wordt het e.e.a. duidelijk bij de ploegenpresentatie.
Ik zit nog steeds met MAL, S. yates en Bardet in mijn hoofd. Ik heb ze niet in mijn team maar vind met name MAL interessant en Yates is natuurlijk lekker geprijsd ..
Nu met al dat Corona gedoe in de voorbereidingskoersen lijken ze nog interessanter, zij lijken daar nog vrij van te blijven? Ben benieuwd naar de presentatie van hun ploegen maar als MAL kopman wordt voor een klassement ga ik serieus proberen plek voor hem te maken. Meer mensen met deze gedachtes?
Met van Aert, Pedersen, Philipsen, Kristoff, Trentin, Küng, Woods, v. Poppel en Fuglsang in mijn voorlopige team, begint dit poultje toch aardig op het Klassiekerspel te lijken ...
Budget is het probleem niet, het is vooral zoeken naar de balans.
Ik heb vooralsnog alleen Philipsen, geen pure sprinters als Jakobsen, Bennett, Groenewegen, Ewan. Ik hoop dat op te vangen met sprinters die in de echte sprintetappes ergens tussen plek 5 - 10 eindigen, maar die ook in andere etappes nog op te stellen zijn.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.