Geen Hirschi. Dat was de enige samen met Mcnulty die ik nog wat eigen punten zie halen op dagen dat ik ze ook wel op stel. Voor de rest is het toch vooral Pogi-teampuntjes. Die overige klimmers kunnen in een bergrit wel eens vooruit gestuurd worden. Maar welke? Trentin gaat waarschijnlijk toch niet sprinten en dan 2,5 miljoen veel geld. Mcnulty zijn tijdrit is nog wel leuk, maar ik heb zonder Küng eigenlijk al genoeg tijdrijders en zoveel heeft Mcnulty nu ook niet laten zien de laatste weken. Hirschi is in vorm en met zijn punch nog een goedkoop alternatief voor Alaphilippe.
Jammer van die Covid. Benieuwd hoe het met Vlasov gaat. Duurt toch lang voor Bora het team bekend maakt. Zo meteen zijn ze zelfs later dan EF.😅
Trentin er toch bij is interessant. Wie stuurt hem ff een DM?
In de Giro mocht Gaviria natuurlijk vol voor eigen kansen gaan naast Almeida. Nu is Trentin geen kanshebber op etappewinst wat Gaviria was en Almeida maar schaduwfavoriet tov Pogacar topfavoriet.
Op La Gazetta wordt gezegd dat Trentin vooral voor eerste week (waaiers, kasseien) ondersteuning is voor Pogi. De vraag gaan zijn of hij mag mee sprinten, maar ik geef het dan toch kleine kans. Misschien een keer in rit 19 of 21. Benieuwd of ze er nog iets over gaan zeggen.
Dan blijft de keuze om een teamgenoot mee te nemen lastig. 1.5 miljoen mannen zullen weinig eigen punten halen. Hooguit Bjerg. Majka en MC Nulty ook kleine kans dat ze eigen punten halen. Dan kan je Bennett meenemen of Soler... schat die toch lager in dan Majka
Je kan de coronagevallen natuurlijk niet over een kam scheren. UAE laat Hirschi thuis, maar neemt Bjerg gewoon mee. En waar bijv Sagan asymptomatisch was en alweer nationaal kampioen werd, had Mader wel klachten en bleef hij ook lang positief testen. Even afwachten dus nog wat Bora en Ineos gaan melden over Vlasov en Yates.
Ik zie enkel knechten/leadouts in die goedkope prijscategorie. Morkov, Danny, Mezgec, Turgis, Pasqualon. Misschien Capiot nog te overwegen als Bouhanni niet rijdt. Al zijn daar nog gegadigden binnen de ploeg die over de vorm en kwaliteiten beschikken.
Wie is overigens de interessantste goedkope BORA momenteel? Ik schipper nog tussen enkele namen uit het rijk van Franz Ferdinand.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.