Over COVID....
Wat Thijs Zonneveld zegt in de podcast van in het Wiel snijdt eigenlijk wel hout.
Fransen gaan kop in zand steken en hopen dat de storm overwaait.
Met een veel besmettelijker virus dat veel minder virulent is, is het natuurlijk eigen van de zotte dat er nog getest wordt en renners worden uitgesloten van deelname hierdoor. Leg de verantwoordelijkheid bij de ploeg neer om de gezondheid van de renner te monitoren en verstandige beslissing te nemen. 200 man doen allerhande gevaarlijke dingen op hun fiets, waarom moeten ze perse voor de huidige coronavariant nog tegen zichzelf in bescherming genomen worden?
Het is alleen maar voor de bühne omdat men vindt het niet te kunnen maken deze ziekte minder serieus te gaan nemen. Het zal met terugwerkende kracht de grootste blunder van een Tourorganisatie ooit zijn om in de huidige situatie (opkomende golf corona, veel hoger besmettingsgevaar maar veel lagere impact op gezondheid) het testbeleid zo te houden als het is. Ook met de regels die van kracht zijn (eigenlijk alleen mondkapjes) is het compleet wishful thinking dat Tour Parijs gaat halen....... Tenzij we te maken gaan krijgen met burgerlijke ongehoorzaamheid van ploegleiders die symptoomloze positieve testen onder de radar houden. Waar we dan maar op moeten hopen
Er is feitelijk geen bubbel meer, waarom dan toch een negatieve test verplichten voor aanvang?
Nu het team van ineos rond is
Wie heeft van het 3 tal de meeste kans?
Denk dat yates en thomas een streepje voor hebben omdat dat Britten zijn. Neig zelf naar Thomas won de ronde van Zwitserland en yates hoe is die versteld van covid?
Iemand wat gevonden over een verdere team verdeling?
'@Boasson en Hagen; Ik verwacht hem dan in sprints tussen plek 13 en 20. In de selectere groepen tussen plek 5-10. Maar kan ook goed klimmen, redelijk tijdrijden, is een aanvaller. Zou voor mij een ideale opvuller voor het sprintteam (en meer opties daarbuiten) zijn mocht hij inderdaad gaan deelnemen aan sprints. Bahrein heeft verder namelijk (zo ik zie) geen renner bij die zich eventueel gaat mengen in de massasprints. Of Mohoric moet zo gek zijn om voor plek 13 tot 20 te gaan sprinten, maar dat lijkt me niet.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.