Scorito - Tour de France 2022

1 2 ... 97 ... 196 197
Maestro77

Is er behoefte aan een whatsapp groep om de tour en scorito te bespreken! Hoor 't graag in een dm

Antonini

Het ding met teampunten is dat het niet alleen nuttig is als de rijder zelf ook punten pakt, het loont pas wanneer hij die ook pakt in de rit dat hij de teampunten pakt. Bijvoorbeeld als Pogi eerste staat, en McNulty rijdt 15e in de etappe. Dan pakt hij zelf punten + teampunten. Rijders zoals Kuss, Martinez hebben deze functie in het verleden gehad. Morkov af en toe in een sprint etappe.

Wanneer Trentin een keer 10e wordt in een sprint etappe en je hem vervolgens nog een keer moet opstellen in een bergetappe waar hij 120e wordt, dan 'kost' dat je 2x opstellen. Kan nog een nuttige opvuller zijn, maar het verschil maak je er niet mee.

Nick P

Iemand een idee wat je van Pedersen kan verwachten in de massasprint?

CRL

Ja, dat weet ik toevallig: 2 keer plek 8 en 1 keer plek 6 (en een misser).

Zutphen

Hofstetter of Capiot ?
Coquard of Walscheid ?
Bonnamour of Mozzato ?
Impey of Trentin ?

Phoenix0000

Hofstetter, Coquard, Mozzato en geen van beiden

RvhC74

Ik begin me steeds meer af te vragen of een Ineos wel een must have is, eigenlijk zijn ze allemaal net niet op Ganna na. Maar 2 mln voor een tijdrijder is mijn inziens te veel.

Dion

Ineos voor mij ook zeker geen must. Het is dat t budget zo ruim is dat ik toch Martinez erin heb gezet. Die zie ik meer punten scoren dan meeste opties van 2m - 3.5m.

Dion

Over ploeggenoten meenemen (van Pogi in dit geval): ben er zelf niet de grootste fan van. In een ideaal scenario zal je wel de hoogste score kunnen behalen mocht je er 1 meenemen die zelf ook nog punten scoort. In de praktijk valt dit vaak tegen. Het is ook vaak zeker niet nodig voor een goud bekertje.

Daarbij is de voldoening ook een stuk groter als een renner die je in de plaats daarvan meeneemt ineens een etappe wint of een ereplaats rijdt vanuit vlucht. Bij zo'n ploegmaat, bijv. McNulty, is de irritatie factor vaak toch hoog.

En bij deze editie, met het opduiken van corona, denk ik sowieso dat je kansen wat meer spreiden beter is voor een degelijk (maar dus niet #1) resultaat. Daarom is 15m investeren in 3 Jumbo's best riskant. Al zal het grootste deel van de mensen ze alle 3 wel meenemen en zal je er dus weinig op verliezen. Echt

RiesKos

Pfft. Ben weer zwaar aan het twijfelen geslagen. O'Connor bijvoorbeeld. Lijkt een prima pick, maar dan moet hij voor zijn 2,5 miljoen ook wel op plaats 5 of 6 eindigen in het AK. Maar meneer heeft 0,0 ervaring met eendaagse koersen en kan zo maar na de eerste week vol met mini klassiekers, op een kansloze achterstand in het klassement staan ten opzichte van zijn concurrenten zoals Martinez, Martin en Yates. Maar jongens als Mas, Caruso en Vlasov zullen misschien ook wel in de problemen komen in die eerste week.

Lastig inderdaad of leg ik nu te veel de focus op die eerste week?

Ragnar Lolbroek

Interessante assumptie Richasse. O' Connor kost wel maar 2 miljoen.

Hay

'@ Richasse Patate. Mocht O Connor na de eerste week al op grote achterstand staan dan heb je voor 2 miljoen een van de beste aanvallers voor de bergen en zelfs kandidaat voor de bollen.

Dion

'@Richasse
Gelukkig is ie maar 2m ;). Vorig jaar stond ie ook op achterstand en pakte veel tijd terug in een vlucht. Uiteindelijk 200+ punten. Of ze in het scenario wat jij schetst hem weer zoveel tijd laten terugpakken schat ik kleiner in, maar voor mij toch wel 1 van de weinige zekere klassementsmannen uit de B-garnituur. Vorm is ook aanwezig

Nylz

Ook een leuke podcast, met wat kortere afleveringen en de voorbeschouwing opgeknipt in losse onderdelen:

https://open.spotify.com/show/6bfwVw5ibF3s56xuYP1YUf?si=cIT9daucRlCJgfbhcfuhYA

Zal Neilson Powless de Tour gaan rijden trouwens? Ik denk dat hij wel wat moois kan laten zien.

zomaareens

ik twijfel tussen pidcock en matthews! wie helpt?

zelfde etappes?

ik denk zelf matthews wat punten in de massasprints, pidcock niet?
pidcock wel op kasseien, matthews niet.

matthes wordt genoemd voor groen... maar hoe dan?
Zien we matthews top10 rijden in de eerste tijdrit?

pidcock kans op teampunten 1e week geel

Laatst gewijzigd
RvhC74

Inmiddels heb ik Martinez er ook al weer ingefietst, twijfelen blijft hoogtij vieren de komende dagen 🙈🙈🙈

Sjas Patatje

Ik twijfel zelfs om een extra "jongere" mee te nemen, aangezien er na Pogi geen must have renners zijn. De punten die het je kan opleveren is te verwaarlozen.

Zutphen

Morkov, Impey of Trentin ?
Wie zal de meeste sprintpunten halen, als eerste 20 aankomenden punten krijgen ?

Delporte

Kuss of majka? Beide 2 m. Kunnen allebei top 20 resultaten rijden en heel wat teampunten pakken. Ik neig eerder naar kuss aangezien Wout me een grotere zekerheid aan teampunten opleverd vanaf week 1

Delporte

'@zomaareens Matthews rijdt voor iedere ereplaats, pidcock laat deze telkens schieten.

Laatst gewijzigd
Delporte

'@Zutphen, morkov. Andere 2 te onzeker

pinotkourov

Bedankt voor het meespelen mensen. Hierbij het winnende team:

Pogacar
Roglic
Vingegaard
Geraint Thomas
Bardet
Martin
McNulty
Woods
Lutsenko
Pinot
Ganna
Van Aert
Jakobsen
Philipsen
Kristoff
Cort Nielsen
Van der Poel
Van Poppel
Leknessund
Mohoric

CRL

Verdomd je hebt gelijk! Ik zal het meteen overnemen.
Bardet, Martin, McNulty, Lutsenko! Wat zit ik toch de hele tijd te klooien met Haig, Caruso, Matthews en Kung?
Bedankt!

Laatst gewijzigd
Tijn Hoffman

Mijn team:

Tips zijn welkom! Zelf twijfel ik of ik caruso voor coquard moet doen. Heeft toch iets meer klimcapaciteiten. Voorderest tevreden. Alleen beetje bang dat pidcock en cort nielsen zich miss niet willen mengen in de sprints. Vd poel wss ook niet maar die kan dan weer goed afdalen.

Team:
Van Aert
Vd poel
Jakobsen
Philipsen
Groenewegen
Kristoff
Sagan
Ewan
Mozzato
V poppel
Cort
Pedersen
Trentin
Coquard
Dainese
Matthews
Hofstetter
Pidcock
Naesen
Capiot

Sjas Patatje

'@TijnHoffman: ik mis Laporte! Die rijdt Van Aert zo uit het wiel als hij zijn dag heeft.

1 2 ... 97 ... 196 197

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.