Rabo Development Team

« 1 2 3 4 5 6
Wielerfan1987

Het contract tussen de Rabobank en dit wieler opleidings instituut loopt eind 2016 af.
Zal het contract nog verlengd gaan worden? Zo ja of zo nee.

Wat zijn onze verwachtingen nog voor de (mogelijk) laatste twee jaren Rabobank wieler opleidingsploeg?

Wat zullen ze nog bij de profs af leveren?
Welke van de huidige renners zullen voor een profcontract te licht zijn?

En welke junioren hopen wij in 2016 (en hopelijk 2017) bij de ploeg te zien rijden?

Wielerfan1987

Ik hoop zelf uiteraard dat het contract verlenging krijgt, of anders desnoods een nieuwe sponsor.

Deze ploeg brengt al zo goed als 20 jaar de grootste Nederlandse talenten op een verantwoorde professionele manier naar een succesvol prof bestaan en het zou zonde zijn als we dit zouden verliezen.

Wat dat aan gaat hoop ik ook dat de op het moment meest aansprekende renner Oomen nog een jaar bij de ploeg blijft.
Ik denk niet dat de jonge renner al uitgeleerd is bij de ploeg en ik denk dat het vooral voor hemzelf maar ook voor zijn ploegmaats en de ploeg belangrijk is als hij nog een aantal mooie wedstrijden wint de komende anderhalf jaar op dit continental niveau.

petoi

Beetje vroeg om te zeggen of dat contract niet verlengt wordt of heb jij aanwijzingen dat dat inderdaad niet gaat gebeuren?

Wielerfan1987

Ik heb geen aanwijzingen, ik vraag ook slechts om de gedachten/meningen van anderen over dit onderwerp.

kelderfan

'@wielerfan1987 Dit is een leuke manier om RDT in de belangstelling te brengen. En wat je zegt hebben al aardig wat Nederlandse toppers voortgebracht.
Van de huidige selectie zijn wat mij betreft Sam Oomen, Hofstede zeker van een stap naar WT-ploeg {Ik zie deze jongens graag bij TLJ komen, met Oomen als klimmer en Hofstede als renner met meerdere mogelijkheden}. Tusveld, Meijers en Havik zijn voor mij nog vraagtekens. Verder hebben zij met Maas, Lenderink, Cornelisse en Bax een aantal renners {bouwjaar 1996}, die al goed bezig zijn.
Ik hoop dat dit team blijft bestaan in zijn huidige vorm.
Wat betreft jongens voor de toekomst Eenkhoorn, Pascal en Welten, Bram {geboortejaar 1997}

Wielerfan1987

'@kelderfan

Dat zijn ook de twee meest in het oog springende jongens die ik in gedachten had.

Echter denk ik dat er vier misschien wel vijf nieuwe plaatsen beschikbaar komen.

Tusveld geeft op de site van de ploeg aan dat het zijn laatste jaar als belofte is, en bovendien is hij al aan zijn vierde jaar bij de ploeg bezig.
Als je dan kijkt naar zijn leeftijd denk ik dat hij hoe dan ook geen verlenging zal krijgen.

Dat zelfde geld zo'n voor Maarten van Trijp om bijna exact dezelfde redenen.

Dan is daar nog Jeroen Meijers, is een redelijk betrouwbaar renner op beloftenniveau zoals Bovenhuis dat jaren was voor de ploeg, maar kan in de zwaardere internationale koersen die de ploeg rijd geen potten breken en is ook al 22 jaar oud.
Ook voor hem zie ik daarom geen verlenging.

En dan is daar nog Stan Godrie die na het WK veldrijden aangaf te hopen op een prof-contract in het veld, ook al reeds 22.

Zo alleen al kom ik op 4 renners waarvoor vervanging gezocht zou moeten worden, en dan heb ik daarbij nog geen rekening gehouden met de mogelijkheid dat Oomen en/of Hofstede prof zou worden in dan wel de WT, dan wel het Pro-continentale cirquit.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@wielerfan
Nu Sam Oomen zijn 1e. overwinning binnen heeft nl. Rhône-Alpes Isère Tour (2.2) {1* ritwinst + 1*algemeen klassement} lijkt hij mij geschikt om de overstap te maken. Zie maar hoe Roosen 't heeft gedaan tot nu toe na 1 jaar RDT. En volgens Oomen waren Tolhoek en Hofstede ziek of niet fit aan de Rhône-Alpes Isère Tour begonnen.
Trouwens ik vind nog steeds, dat Tusveld {die goed heeft gereden in dienst van Kelderman} nog een kans verdiend bij TLJ.
Ik denk dat er wel 6 nieuwe jongens moeten komen voor 2016.

Wielerfan1987

'@kelderfan

Graag verwijs ik je naar mijn reactie onder het nieuwsbericht over Sam's overwinning.

Ik vind overigens persoonlijk allerminst dat deze overwinning direct betekent dat Oomen klaar is voor de overstap.

Hij zal gerust aardig mee kunnen tussen de profs, daar ben ik van overtuigd, maar ik zie Oomen liever nog een jaar groeien, leren en ervaring opdoen.

Bij Roosen speelde erg mee dat hij al een aardige leeftijd (21) had voor een belofte, en een grote stap voorwaarts heeft gezet afgelopen jaar.

Bij Oomen hoeft die 'haast' als ik het zo mag noemen niet te zijn, hij is pas 19.

Laten we dit talent koesteren en niet te snel over de kling jagen.

Kijk bijvoorbeeld naar een Danny van Poppel, die had naar mijn idee nu zowel fysiek als qua koers inzicht etc al veel verder kunnen zijn als hij nog een jaar langer bij Rabo was gebleven.
Nu heeft hij nog dusdanig weinig ervaring met het rijden van finales omdat hij met zijn overstap naar de profs direct tegen de toppers moest gaan rijden en in sommige grote koersen al uitgepierd was, of in de achtergrond reed als de finale aanbrak.

Hij ontbeert nu de nodige ervaring met het rijden van finales die hij met zijn specialiteiten wel degelijk nodig heeft.

Ik ben er vrijwel van overtuigd dat Danny nu al een groter palmares zou hebben, en veel meer gegroeid zou zijn als hij langer belofte was gebleven

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@wielerfan1987
Je noemt terecht Godrie, Van Trijp, Meijers en Tusveld. Nu denk ik wel, dat Meijers en Tusveld wel potentie hebben. En als Meijers zo doorgaat, dan kan hij misschien wel een 2e. Roosen worden.
Over Oomen en Hofstede ben ik 't gedeeltelijk wel met je eens. Zij zijn nog jong en misschien gretig om de Tour de L'Avenir te rijden.
Maar ik denk t.a.v. het beter worden, dat Oomen echt niet in een knechtenrol zou komen bij TLJ. Gezien de bezetting van de Giro en dat L. ten Dam pas laat op gang komt in 't seizoen, kan Sam Oomen groeien in een rol van beschermde renner in bijv. de Ruta del Sol en ToC.
Trouwens wat denk je van Koorevaar en Havik?
Off topic: Als TLJ niet alleen maar Nederlandstalige renners wil, dan kun je ook denken aan Dion Smith leeftijdsgenoot van Roosen en landgenoot van Bennett voor o.a. TdU, ToC en Utah.

kelderfan

RDT gaat aan de slag in de Tour des Fjords 2015 van 27-31 mei met o.a. Oomen en Hofstede. Zij moeten 't opnemen tegen Kristoff, Cancellara en Jetse Bol. Roompot doet ook mee met Andre Looij.

Laatst gewijzigd
nietram

Wat junioren betreft voor volgend seizoen denk ik dat Welten, Detant, Kooistra opties zijn. Ik denk dat Eenkhoorn zijn vizier richt op de opleidingsploeg van Etixx.

Wielerfan1987

'@nietram

Kooistra?? Die naam zegt mij nog niks...

wat heeft hij gepresteerd afgelopen seizoen en dit seizoen??

@kelderfan,

Zowel Havik als Korevaar vind ik nog moeilijk in te schatten.

vorig jaar was ik van mening dat ze zeker nog niet prof rijp waren, en dit seizoen zijn ze veel geplaagd door ziekte en blessures/valpartijen.

als Rabo zijnde zou ik ze beiden een verlenging aanbieden.
Ze worden allebei omschreven als zeer loyale en sterke gemotiveerde ploegmaats en kunnen dus volgend jaar een belangrijk deel vormen van de harde kern van de ploeg.

Hoe trots de leiding ook zal zijn als ze zoveel jongens bij een prof ploeg kunnen onderbrengen, je kunt niet elk jaar 8 renners zomaar even vervangen zoals ze dit jaar gedaan hebben.

Als een jongen als Oomen bij de ploeg blijft zal hij allicht een wat zwaarder programma willen rijden en ook goeie sterke ploegmaats willen hebben om hem bij te staan.
Om Oomen en wellicht Hofstede hierin te kunnen faciliteren zou de ploeg bijvoorbeeld net als vorig jaar weer iets zwaardere wedstrijden als de Ruta del sol kunnen rijden (als ze een uitnodiging of startrecht ontvangen)
Dit jaar hebben ze dergelijke wedstrijden opzettelijk buiten hun programma gehouden om hun zeer jonge renners met maar liefst 8 nieuwen in de ploeg waarvan 7 eerstejaar beloften niet te zwaar te belasten.

Maar als de kern van de ploeg intact blijft met jongens als Oomen, Hofstede, Havik, Korevaar, en dan tweedejaars als Lenderink, Bax, Maas, Cornelisse en de Vries dan heb je een mooie groep om dat soort voor beloften zwaardere wedstrijden ook weer te kunnen rijden

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@wielerfan1987
Stel Oomen en Hofstede gaan nog 1 jaar langer door met RDT en het team gaat een zwaarder programma rijden, dan denk ik, dat het verstandig is om weer een renner als Lindeman binnen te halen.

Laatst gewijzigd
nietram

'@wielerfan1987
Uitslagen Kooistra 2015: Klik!

Uitslagen Kooistra 2014: Klik!

Laatst gewijzigd
Wielerfan1987

'@nietram,

Bedankt voor de links.

Kooistra lijkt me geen veelwinnaar (behalve wellicht op de baan) maar heeft denk ik zeker potentie.

ik zal hem de rest van dit seizoen wel eens volgen.

@kelderfan.

waarom zou RDT in het geval van een wat zwaarder programma een jongen als Lindeman moeten aantrekken? (ik neem aan dat je doelt op een jongen die al een of meer jaar prof is geweest en derhalve de nodige ervaring heeft)

Met jongens als Oomen, Hofstede, Korevaar, Havik en Tolhoek heb je dan toch al 5 renners die 3e jaars belofte zijn, ervaring genoeg om een degelijke ronde van Drenthe en Ruta del Sol en meer van dat niveau wedstrijden te rijden

kelderfan

'@wielerfan1987
Met Lindeman erbij liep 't erg goed met RDT en daardoor konden die jonge renners stappen maken. En ja, ik bedoel een renner, die net als hij een stap terug heeft moeten doen. Bijv. Jetse. Met zo'n jongen erbij maken ook de jonge renners weer stappen. Hofstede heeft bijv. ook mede door pech nog niet goed gepresteerd.
Misschien is wat om die links toe te voegen.

Laatst gewijzigd
xistnc

Geen gek idee. In het verleden heeft Rabo bij de continentale ploeg ook wel eens wat oudere renners ondergebracht, deels als herkansing en deels om als wegkapitein op te treden. Ik denk dan bijvoorbeeld aan Remco v/d Ven, maar er waren er meer die me nu even niet te binnen schieten.

Dat zou dan overigens niet Lindeman moeten zijn. Die heeft zijn draai bij TLJ prima gevonden in een rol die hem past. Bol ook niet, want die heeft duidelijk laten weten dat hij een stap vooruit wil.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Ik hoop eigenlijk voor Jetse Bol, dat hij laat zien, dat het team bij hem had moeten aankloppen om de problemen op te lossen.

kelderfan

Sam Oomen, Jan Maas, Hofstede en Looij zijn goed bezig in de Tour des Fjords 2015.
Kijken hoe zij zich verder profileren.

xistnc

Nu mis je er twee (Jeroen en Antwan), waarvan de ene gisteren de hele dag in de aanval was en de andere vandaag. Kijk je echt alleen naar de uitslag?

Laatst gewijzigd
WFnlwielrennervhjaar

De jongens doen het prima daar in Noorwegen, elke dag mee in de aanval en Sam Oomen die tot nu toe zich prima handhaaft bij de eerste 20... maar de etappes lijken niet in zijn voordeel om nog ergens wat te winnen.

kelderfan

'@xistnc
Ik zit niet de hele dag te kijken, als je dat bedoelt.
Maar ik volg 't wel en zeker Rabo Development Team. Want die hebben inmiddels aardig wat talenten voortgebracht.
En Jeroen Meijers lijkt de kant van Roosen op te gaan. Wat mij betreft kan hij als stagiaire bij TLJ aan de gang.
Maar Sam Oomen en Jan Maas zijn 19 jaar! En nu al beter dan een aantal jongens bij TLJ.

kelderfan

Stan Godrie is ook weer sterk bezig in Boucles de la Mayenne. Nu een keurige 4e. plaats in de 1e. etappe.
Kijken hoe hij het gaat doen. Vorig jaar was Teunissen daar goed bezig.

Stelvio-fan

Sam Oomen heeft weer een overwinning geboekt, deze keer in de Tour des Pays de Savoie. Mooi zo!

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Hofstede was trouwens 4e in de etappe. Sam solo aangekomen... groot talent

« 1 2 3 4 5 6

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.