Rabo Development Team

1 2 3 4 5 6
AndriesW

Hartthijs is in de ochtendetappe lange tijd in de aanval geweest, zo geeft hij zelf aan. Ik hoop dat hij goede vorm kan behouden richting de klimtijdrit van de Topcompetitie die over anderhalve week wordt verreden.

Jan Maas rijdt goed deze ronde, net als Joris Nieuwenhuis. Toch is er momenteel niet echt een renner van RaboDev die voldoende indruk maakt om al zeker profwaardig te zijn. Hofstede is nog wisselvallig.

Costa maakt weer indruk. Wat een prestaties voor een 18-jarige.

Laatst gewijzigd
Wielerfan1987

Ik hoop alleen maar dat de ploeg een doorstart kan maken al dan niet met behulp van Lotto-Jumbo zoals nu door sommigen al gespeculeerd wordt na uitlatingen van dhr. Plugge.

Als Hofstede zoals verwacht naar Giant gaat, en Tusveld en Meijers naar Roompot (om maar even iets te noemen)

En ze gaan daarnaast doorselecteren en laten de veldrijders gaan dan houden ze met de volgende namen een mooi ploegje over:

Maas
de Vries
Lenderink
Nieuwpoort
Bouwmans
Bax
Bol
Gunst Of Korevaar (voor de ervaring/ in een mentor rol)
Budding

Zet daarbij een paar nieuwe beloften (Eekhoff, van der Horst, Mobach)

Dan heb je toch een mooie ploeg met voldoende potentie voor de toekomst

kelderfan

'@Wielerfan1987
Ik hoop 't met je mee, want ik zou 't een aderlating vinden, als zo'n jonge neo-opleiding er direct niet meer is. Dus mijn zegen heeft TLJ, als zij met Lotto zo'n ploeg U23 kunnen opzetten; al is 't maar met 8 renners. Tusveld en Korevaar verdienen 't inmiddels wel, dat zij een plek bij Roompot kunnen innemen.
Jeroen Meijers vind ik wel wat voor TLJ, want die heeft een sterke motor en net Roosen zijn, dat renners, die je goed kunt gebruiken in je team.
Jan Maas, Peter Lenderink, Budding, De Vries en Bouwmans lijken mij de basis voor zo'n nieuwe ploeg. Maar die Joris Nieuwenhuis is ook zo'n sterke renner, die 't in een zware Tour de Savoie Mont Blanc ook prima doet. Dus 't blijft een moeilijke keuze.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Heb ik wat gemist, over welke uitlatingen van Richard Plugge hebben jullie het ?

kelderfan

'@xistnc
Ik had je wel begrepen hoor; maar je kunt niet alles volgen; gedeeltelijk gelukkig wel en dat snap jij toch ook wel?

xistnc

'@kelderfan
Prima. Maar dan begrijp je ook, dat je uit een uitslag geen conclusies kunt trekken over het verloop van de koers, zoals jij dat in het algemeen meent te kunnen.

Wielerfan1987

'@Rahimns

Het schijnt dat Plugge zich ergens in een gesprek dat ging over het Nederlands beloftencirquit en het stoppen van Rabobank heeft laten ontvallen dat het niet onmogelijk is dat de ploeg in de toekomst ook weer een beloftenploeg zal starten.
Daar werd daarna direct in het Lotto Jumbo topic druk over gespeculeerd... een dag of twee terug was dat

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Wielerfan1987
De heer @rahimns heeft wel meer de neiging om dhr. Plugge uit de wind te houden. Eerst met dat verhaal over die Amerikanen en nu weer t.a.v. het stoppen van de Rabobank met de beloften.
@xistnc
Misschien ben ik jou ogen te snel met conclusies te trekken; maar met Roosen had toch gelijk of niet. En met jonge talenten is 't helaas zo, dat zij niet constant zijn. Dat wisselt nog al eens. Kijk maar bij Adrien Costa {een supertalent}, maar in de 1 etappe kon hij niet mee en in de laatste zware etappe laat Axeon even zien, dat zij echt 't beste jongerenteam hebben. Steff Crass is ook zo'n talent die zich aardig goed ontwikkelt. Dat hebben zij bij TLJ ook gezien.

Jan Maas en Joris Nieuwenhuis zijn ten val gekomen in de slotetappe en Jan Maas moet maandag naar 't ziekenhuis voor onderzoek. Hopelijk valt 't mee.
Lennard Hofstede kon uiteindelijk ook niet mee in deze slotetappe.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan wat is dit nou weer voor een onzin, ik vraag toch gewoon wat... blijkbaar heb ik dat niet meegekregen. Ik zeg er verder niets over toch. Je maakt er weer van alles van, lees nu gewoon wat er staat

@Wielerfan1987 bedankt, is dat gesprek met Richard ergens terug te vinden ??

edit: ik heb het zelf al gevonden

Misschien idd toch dat TLJ interesse heeft in het RDT. Laten we het afwachten en hopen in ieder geval dat er een sponsor opstaat om dit team en het dames team een doorstart te geven.

Laatst gewijzigd
Borsje

Volgens Jan (Maas) zelf valt de schade mee. Wel jammer dat ie nu 2x in korte tijd schade oploopt. Hij komt vast (weer/nog) ) sterker terug.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@rahimns
Sorry hoor!
Maar ik hoop ook, dat er een oplossing komt en dat TLJ daar een rol in kan spelen of meedoen. Dan hebben zijzelf zicht op mogelijke kandidaten om de stap te maken naar WT en dat kan zich alleen maar uit betalen. Die Grischa Niermann lijkt mij een aanwinst voor 't technische hart van TLJ.
@Borsje
Bedankt voor de info. Daar ben ik blij om en die jongen komt zeker sterker terug en hopelijk kan hij met een extra jaar RDT e/o .. de stap maken naar TLJ.

AndriesW

Hartthijs de Vries wint vandaag, een dag voor zijn 20e verjaardag, de Omloop van Alkmaar! Dit kan wel eens een belangrijke dag in zijn carrière zijn. Alle andere hooggeklasseerde renners in de Topcompetitie pakken geen of nauwelijks punten waardoor De Vries met nog twee wedstrijden te gaan ineens in de race is voor eindwinst. De jongerentrui kan hem al bijna niet meer ontgaan.

kelderfan

'@AndriesW
Hartthijs de Vries is inmiddels overgestapt naar SEG, maar dat zal je inmiddels wel weten.
Maar er een leuk verhaal over Jeroen Meijers, die inmiddels na zit te genieten van zijn eindoverwinning in Kreiz Breizh bij RDT. Met nog een zege in de Ardense Pijl is deze jongen goed bezig. Die heeft m.i. wel een stage verdiend bij TLJ, al hebben zij kennelijk liever een Chinees als stagiair.
Trouwens Lennard Hofstede zou een overstap hebben gemaakt naar Sunweb - Giant, maar bij PCS kan ik daarover niets vinden.

Tinkerbell

'@kelderfan
Omdat PCS het pas toevoegt in de database als ze de pressrelease van een team ontvangen.
De Telegraaf meldde het al in juni en toen verscheen er ook een artikel hier op Wielerflits.

kelderfan

'@Tinkerbell
Dank voor je reactie, maar ik begrijp niet, dat er zo veel tijd overheen moet gaan, als de Telegraaf het al in juni jl. uitbrengt.

Tinkerbell

'@kelderfan
Snap ik ook niet, hij bevestigde het zelf ook al op de Wateringse Wielerdag geloof ik. Maar Matthews was ongeveer tegelijk met hem een gerucht dus ik vermoed dat ze het dan binnenkort wel officieel bekend maken.

AndriesW

'@kelderfan
Ja, het is goed dat Hartthijs alvast zekerheid heeft voor volgend seizoen. Nog één seizoen bij een continentaal team lijkt me voor zijn ontwikkeling wel goed. Hij fietst pas vier jaar en heeft in die tijd ook nog de ziekte van Pfeiffer gehad.
Zaterdag zal blijken of hij in de race blijft om eindwinst van de Topcompetitie en dus een contract bij Roompot. Mocht het zover komen dan zullen vast andere profploegen ook interesse tonen.
In het klassieke werk laat hij al een behoorlijk niveau zijn. Zwaardere beklimmingen verteert hij nog niet heel goed, al was hij in de Elzas wel de beste van zijn team. Twee jaar geleden gaf hij aan zich graag te willen ontwikkelen als klimmer en ronderenner "van het type Robert Gesink" en laat dat nou net mijn andere favoriete renner zijn.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Ik zou me over Meijers ook niet te druk maken. Hij heeft genoeg mensen die bekend zijn met zijn kwaliteiten bij andere ploegen zitten. Zijn ploegleider van voorgaande jaren zit bij Giant en is tevens de broer van zijn zaakwaarnemer. Daarnaast heeft zijn huidige ploegleider erg korte lijntjes met TLJ. Mocht er op die plekken geen plaats zijn voor een talent van zijn niveau, dan kan hij vervolgens altijd nog bij Roompot terecht. Daar lopen nagenoeg alle contracten af, dus kunnen ze doorselecteren en komt Meijers natuurlijk als een van de eerste beloften in beeld voor een contract. Die jongen gaat dus echt wel op een goede plek terechtkomen.

kelderfan

Omdat zijn huidige ploegleider erg korte lijntjes heeft met TLJ begrijp ik niet, dat Jeroen Meijers nog niets gehoord heeft van TLJ. Sunweb haalt toch even Teunissen en Hofstede binnen.

xistnc

... begrijp ik niet, dat Jeroen Meijers nog niets gehoord heeft van TLJ.

Is dat zo? Hij kan zich toch ook gewoon aanmelden voor de nieuwsbrief, net als iedereen?

kelderfan

'@xistnc
Gaat 't zo makkelijk allemaal; dan moet je voor de grap eens bij Marc Goos kijken.
Maar deze Jeroen Meijers is net zo'n sterke beer als 10Roosen.;)

S. Morgenstern

Hij is even oud als Roosen, 24 jaar bij de start van volgend seizoen, misschien biedt dat wat perspectief. Het zou leuk zijn als zo'n jongen net als Hofstede en Tolhoek (Teunissen zat dat al) op WT-niveau terecht kan, maar hij is natuurlijk net als die andere jongen geen talent dat werkelijk het verschil gaat maken en een dragende renner van zo'n ploeg gaat zijn. In die zin is het nogal overdreven om hem hier te presenteren als een renner die ze niet kunnen missen. Inderdaad net zoiets als bij Roosen; mocht er ruimte voor zijn dan is het leuk, mocht die er niet zijn dan komt hij via een andere route ook wel op een goede plek terecht. Hie dan ook is er op dit moment geen aanleiding voor klagende posts van fans. Degene die dat van de renner zelf zijn, zullen namelijk voldoende vertrouwen hebben in zijn kwaliteiten en daarbij ook de voordelen van een eventuele (tussen)stap naar Roompot in kunnen zien. De fans van die andere twee ploegen weten dat er daar meer dan voldoende kansen zijn voor jonge renners, met of zonder Meijers..

Laatst gewijzigd
kelderfan

Wat betreft Meijers en andere talenten uit team RDT lees ik net, dat Marc De Maar opstapt en Tolhoek waarschijnlijk naar TLJ verhuist. Er komen dus plaatsen vrij bij Roompot.

AndriesW

De helft van de top 12 van de vandaag verreden Hel van Voerendaal bestaat uit renners van RaboDev. Lennard Hofstede bleef voorop maar moest het in de sprint afleggen tegen Sebastiaan Pot. Daarachter werd Budding 3e, De Vries 7e, Korevaar 9e, Nieuwenhuis 11e en Meijers 12e. Het team staat nu aan de leiding in het ploegenklassement van de Topcompetitie.

Hartthijs de Vries is nu al de zekere winnaar van het jongerenklassement van de Topcompetitie. In de algehele stand pakten zijn concurrenten Vermeltfoort (4e) en Bol (6e) iets meer punten en Riesebeek (8e) net minder. Over vijf weken zal de Eurode Omloop de beslissing brengen wie van deze vier de Topcompetitie wint en een profcontract bij Roompot verdient. Als De Vries die dag wint en Vermeltfoort wordt niet tweede of derde dan zou de jonge Fries een complete prijzenslag slaan.

Laatst gewijzigd
AndriesW

Komende week mag Hartthijs zich overigens serieus meten met de profs want hij staat namens RaboDev aan de start van de Tour de l'Ain samen met Cees Bol, Martijn Budding, Lennard Hofstede, Peter Lenderink en Jeroen Meijers.

1 2 3 4 5 6

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.