Rabo Development Team

1 2 3 4 5 6
kelderfan

'@rahimns
Die 2 jongens zouden toch een versterking voor TJL zijn.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@kelderfan als wat op dit moment... ze zijn beide echt nog heel erg jong. Ik weet niet of TLJ met ze praat, ook niet of die 2 sowieso wel interesse hebben om naar deze ploeg te gaan. Je ziet bijv bij Van Asbroeck hoe groot de stap is naar een WT-ploeg. Meer druk en andere wedstrijden... afwachten maar

kelderfan

'@rahimns
Je ziet aan de ontwikkeling bij Van Asbroeck, dat hij de stap nu zeker aan kan. Ook in deze zwaardere heuveletappe in de TdS heeft hij zich goed gehandhaafd.
Sam Oomen en Hofstede laten toch weer zien in de Tour des Pays de Savoie 2015, dat het 2 talenten zijn, die zeker in 't plaatje van TLJ zouden passen.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan Ik ben met je eens dat deze 2 jongens goed rijden en prima ontwikkelen. Of ze komend jaar of het jaar daarna de stap maken naar het hoogste niveau dan zie ik ze ook graag naar TLJ komen.

kelderfan

Floris Gerts heeft weer een zege op zak. Met Rohan Dennis vandaag de 2e. renner van BMC als nr 1, die hun opleiding bij RDT hebben genoten.
Dat zou voor Rabo toch een reden moeten zijn om met dit project door te gaan.
Maar wat was nou de reden, dat Gerts geen contract- verlenging kon krijgen bij RDT?

Verweggistan

'@kelderfan: leeftijd volgens mij. Hij is 23. En sinds Rabobank conti los is van het WT team willen ze U23 ploeg zijn.
Lindeman was dan ook een uitzondering.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Stan Godrie is in onderhandeling met RDT voor 2016.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan Stan heeft zelfs al de garantie dat hij bij de ploeg kan blijven, maar hij gaat nog proberen om volgend jaar een stapje of misschien 2 stapjes hoger te kunnen rijden. Maar anders blijft hij zeker nog een jaartje bij RDT

kelderfan

'@rahimns
Stan Godrie is sterke jongen, die net als zijn maatje Teunissen kan winnen, maar die denk ik een keuze moet maken of hij veldrijden met wegwedstrijden wil blijven doen of dat hij zich toe gaat leggen op de wegwedstrijden.

kelderfan

Rabo Development Team heeft er weer een talent bij en wel Bob Olieslagers na veldrijder Maik v.d. Heijden.

kelderfan

SEG en RDT hebben de Piccolo Giro di Lombardia 2015 gereden en Koen Bouwman is 19e. geworden.
RDT met Tusveld, Hofstede en Jan Maas {19jr.} hebben 't goed gedaan met een 3e., 4e. en 6e. plaats.
Koen Bouwman en Lennard Hofstede {20jr.} lijken mij prima renners om de overstap te maken naar TLJ.
En Jan Maas is een talent voor de toekomst.

Spruch

'@kelderfan
Beter deze twee talenten dan al die soms vage namen die in het TLJ-topic worden genoemd. Passen ook veel beter bij de huidige filosofie om met Nederlands(talig) talent aan de slag te gaan.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Het Rabo Development team heeft zijn selectie voor 2016 rond:

Sjoerd Bax
Cees Bol
Dylan Bouwmans
Martijn Budding (ook cross)
Mitchell Cornelisse
Stan Godrie (ook cross)
Davy Gunst
Maik van der Heijden (ook cross)
Lennard Hofstede
Nino Honigh
Merijn Korevaar
Peter Lenderink
Jan Maas
Jeroen Meijers
Joris Nieuwenhuis (ook cross)
Jelle Nieuwpoort
Bob Olieslagers
Martijn Tusveld
Hartthijs de Vries
Sieben Wouters (ook cross)

20 renners waarvan 5 ook een crossseizoen draaien.

kelderfan

'@rahimns
Een leuke ploeg voor 't nieuwe seizoen. Hopelijk Hofstede en Tusveld de nieuwe leiders en kunnen zij de overstap naar WT/PCT volgend seizoen maken.
Ik vind Hofstede een prima renner, die niet had misstaan bij TLJ.

kelderfan

'@rahimns
Ik las net 't verhaal van Piotr Havik {RDT2015}; hij heeft niet kunnen presteren in de seizoen 2014/2015 door een valpartij.
Kun je via Whatsapp een balletje opgooien bij TLJ om Tusveld of Hofstede te laten komen, zodat Piotr nog een kans kan krijgen bij RDT.

AndriesW

Tusveld, Godrie en Meijers zijn van 1993 en als ik het goed begrijp zijn ze volgend jaar geen belofte meer en mogen ze dus niet meer aan U23-wedstrijden meedoen.

Op de site van RaboDev staat bij Tusveld bij doelstelling 2015: “Dit wordt mijn vierde en laatste jaar bij het Rabo Dev Team. Ik wil volgend jaar als prof rijden."
Daar komt blijkbaar nog een vijfde jaar bij.

AndriesW

{dubbel}

Laatst gewijzigd
Stelvio-fan

'@kelderfan: heel jammer van m'n dorpsgenoot. Vroeger kwam Piotr nog wel eens bij me over de vloer, maar dat is alweer een tijdje geleden.

kelderfan

'@stelvio-fan
Zeker heel jammer en als 't een dorpsgenoot is, dan is het dubbeljammer.
Piotr was toch die renner, die betrokken was bij die valpartij van Teunissen, die daar het kampioenschap verspeelde.
Ik dacht vorig jaar, dat hij toekomst had om de overstap te maken, naar een WT-team.
Kijken wat Rahimns kan doen.
@AdriesW
Tusveld is nog maar 22 jaar; dus waarom niet; maar met Jeroen Meijers heb je gelijk, want die wordt in januari 23.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Kijken wat Rahimns kan doen.

Helemaal niets, ik heb echt totaal geen invloed of wat dan ook. En ik hoop voor Havik dat hij voor komend seizoen nog een mooie ploeg vind.

AndriesW

'@kelderfan
Het jaar waarin een renner 23 wordt is zijn eerste jaar als eliterenner en ook voor Tusveld is dat 2016.

Borsje

Ben in het bijzonder benieuwd naar de ontwikkeling van de nu 19 jarige Jan Maas.

kelderfan

'@rahimns
Je hoeft in deze niets te doen hoor. Maar je was toch leuk bezig.
@AndriesW
Jammer voor Tusveld. Maar hij mag nog wel Parijs-Tours U23 rijden.

Wielerfan1987

Ik ben voor volgend jaar vooral benieuwd naar wat Hofstede kan uitrichten, de afgelopen twee jaren is hij op vrijwel natuurlijke wijze uitgegroeid tot de meesterknecht van Oomen binnen de Rabo ploeg.

Binnen de ploeg hanteren ze de werkwijze dat in beginsel ieder voor zij eigen kans mag rijden tenzij/totdat een ploeggenoot een trui of klassementspositie heeft waardoor er voor hem geknecht zou moeten worden.

Omdat Hofstede en Oomen dezelfde programma's reden was Hofstede door de kwaliteit van Oomen vrijwel elke wedstrijd die hij reed genoodzaakt te knechten voor Oomen.
Wat hij dit jaar bereikte in de Picolo Lombardia en de Coppa dei Laghi was bij afwezigheid/door uitvallen van Oomen.

Daarnaast ben ik benieuwd naar de ontwikkeling van Maas, Lenderink, Bax en Gunst.

Kom maar op met 2016!

xistnc

'@Wielerfan1987
In de twee Italiaanse eendagskoersen was er dan ook geen trui te verdedigen. Maar Oomen was er beide keren gewoon bij.

In de vele etappekoersen kwam Hofstede inderdaad steevast in een dienende rol terecht, maar in lastige eendagskoersen lijkt Hofstede de betere van Oomen. Hopelijk mag hij komend jaar vaker voor zichzelf rijden, want hij heeft prima mogelijkheden.

1 2 3 4 5 6

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.