Rabo Development Team

1 2 3 4 5 6
Wielerfan1987

De profielen van de renners voor dit jaar staan weer op de eigen website www.rabodevteam.nl

Nu blijkt dat Hofstede en Tusveld last hadden/hebben van inspanningsastma, dit is bij beiden pas richting het eind van vorig seizoen vastgesteld en ze hebben nu ook de juiste medicatie (puffer) voorgeschreven gekregen.

Ik ben benieuwd wat voor stappen deze beide jongens nog kunnen zetten nu hun gezondheidsprobleem aan het licht is gekomen en er een oplossing voor is.

Zeker voor Hofstede is dit een jaar van de waarheid nu hij naar het zich laat aanzien helemaal voor eigen kansen mag en kan rijden nadat hij de afgelopen twee seizoenen meesterknecht is geweest van Lindeman en daarna Oomen.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Wielerfan1987
Ik sluit mij bij je aan; echter denk ik ook aan Jan Maas, die in de Trofej Umag - Umag Trophy (1.2) begonnen is met een 8e. plaats.
Lijkt mij ook een leuke klimmer te worden.

kelderfan

Jeroen Meijers heeft ook weer gescoord gisteren in de Fleche Ardennaise met Lennard Hofstede en Adrien Costa op 3 sec. als 9 en 10.
Die jongen maakt ook sprongen voorwaarts, want in de Tour de Bretagne was hij er ook 2 x dichtbij.

kelderfan

'@Wielerfan1987
Lennard Hofstede heeft RDT weer een zege bezorgd in dezelfde koers, die vorig seizoen door Sam Oomen is binnengehaald.
Ook Jeroen Meijers doet 't weer prima met een 5e. plaats in de Rhône-Alpes Isere Tour en met Adrian Costa als de nr. 2.
Die 2 jongens doen 't erg goed en lijken rijp voor de overstap naar een WT-ploeg en in mijn optiek zou, dat bij voorkeur TLJ moeten zijn.

S. Morgenstern

Een profcontract moet er voor die twee en Tusveld hoe dan ook wel inzitten: Roompot kan dit najaar door selecteren met hun jongere renners die een contract voor twee jaar hadden.

kelderfan

'@vlek
Sam Oomen laat nu al zien, dat hij goed kan meekomen in 't WT-veld. Dus waarom Roompot? Hofstede zal zijn maatje wel volgen naar Giant.
Misschien wil TLJ Jeroen Meijers wel invoegen; want een goede heuvelrenner is niet verkeerd voor dit team.

S. Morgenstern

'Hoe dan ook' is een ondergrens; zelfs bij tegenslag in de komende maanden.

Talent van het niveau van Oomen zit er overigens niet tussen.

kelderfan

Quote: "Talent van het niveau van Sam Oomen zit er overigens niet tussen"
Dan heb je deze talenten duidelijk niet gevolgd. In de veel geprezen Piccolo Giro di Lombardia 2015 kwamen Hofstede, Tusveld en Jeroen Meijers als 3e.,4e. en 7e. aan de meet. Zij hadden af te rekenen met o.a. Laurens de Plus {Etixx}, Simone Petilli {Lampre}, Koen Bouwman {TLJ} en Sam Oomen {Giant}.

S. Morgenstern

#Cherrypicking

kelderfan

Hofstede staat nog steeds op de 1e. plaats en met nog 1 dag te gaan. Tusveld heeft zich kennelijk weer opgeofferd om de gele trui te verdedigen.

AndriesW

'@kelderfan
Oké, en zoek nu eens op voor het hoeveelste jaar Hofstede, Tusveld en Meijers bij de beloften en RaboDev rijden en wat hun exacte leeftijden zijn. En vergelijk dat eens met Oomen een jaar geleden.

Hartthijs de Vries zou deze koers (Rhône-Alpes Isère Tour) in eerste instantie ook rijden en ik was benieuwd wat hij zou kunnen maar ze hebben hem alsnog ingezet in de Ronde van Overijssel.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@AndriesW
Hierbij een quote van @Wielerfan1987.
Quote: Wielerfan1987; "Nu blijkt dat Hofstede en Tusveld last hadden/hebben van inspanningsastma, dit is bij beiden pas richting het eind van vorig seizoen vastgesteld en ze hebben nu ook de juiste medicatie (puffer) voorgeschreven gekregen."
Bij de een gaat 't wat sneller en je hebt te maken met blessures en inspanningsastma. Je weet ook, dat ik Sam Oomen graag bij TLJ had willen zien rijden.
Wat Hartthijs de Vries betreft. Die lijkt ook op de goede weg en die had ik ook wel in Rhône-Alpes Isère Tour willen zien rijden.

kelderfan

'@AndriesW
Lennard Hofstede aan 't feesten met zijn zege in Rhône-Alpes Isère Tour. Dus TLJ laat die man niet lopen, zou ik zeggen.;)

AndriesW

'@kelderfan
Inspanningsastma... het zal wel zo zijn. Ze hebben mogelijk wat betere resultaten in eerdere jaren laten liggen en het is waar dat sommige renners wat langer tijd nodig hebben bij de beloften voordat ze alsnog grote stappen zetten. Echter, de grote talenten zijn bij RaboDev eigenlijk altijd snel op niveau gekomen. Dat zal geen toeval zijn maar een gevolg van o.a. goede begeleiding en prima wedstrijdprogramma's. Tusveld is 22 en zit in zijn vijfde jaar bij RaboDev en Meijers is 23 en zit in zijn derde/vierde jaar. Dan zijn hun uitslagen toch echt niet opvallend genoeg. Ze mogen al blij zijn als ze ergens een profcontract kunnen tekenen, laat staan WT-niveau bereiken.
Hofstede zit ook al in zijn vierde jaar maar is wel bijna twee jaar jonger dan Meijers. Die heeft dan nog de beste papieren.

Hartthijs de Vries doet in vrijwel elke wedstrijd dit seizoen vooraan mee in een kopgroep of eerste peloton. Ik hoop dat hij de volgende stap kan zetten richting topuitslagen en een keer iets winnen.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Hofstede lijkt me wel goed genoeg om zich in een WT-ploeg te fietsen.

kelderfan

'@AndriesW
Hartthijs zal in zijn derde seizoen bij RDT misschien met Jan Maas en Peter Lenderink het kopmanschap mogen delen.
In de Giro zien wij de jongelingen prima meedoen met de oude garde, zoals Bob Jungels; dus ik zie ook Lennard Hofstede prima meedraaien in het profpeloton en wat mij betreft bij TLJ, want jongens, die mee kunnen doen in 't heuvelwerk zijn niet dik gezaaid bij TLJ.

AndriesW

'@kelderfan
Eerst hopen op een doorstart van het team. Naar mijn idee komen de tweedejaars dit seizoen een beetje in de verdrukking tussen de oudere renners en de eerstejaars, alsof ze minder het vertrouwen krijgen. Hartthijs is al een paar keer ingezet in een kleinere wedstrijd dan wat hij eerder als programma aankondigde en hij is voor mijn gevoel ook minder genoemd in wedstrijdverslagen dan hij verdiende. Of zou het toch komen door mijn bias als dorpsgenoot...
RDT is ook niet meer strikt een beloftenteam en bijv. Meijers is inderdaad al geen belofte meer.

Vergelijking tussen Hofstede en Jungels vind ik wat willekeurig. Ik ben twee dagen jonger dan Contador... misschien kan ik dit jaar ook voor Tourwinst gaan?
Jungels maakte als jonge belofte wel wat meer indruk dan Hofstede tot nu toe en zit inmiddels in zijn vierde profjaar. Al gaat het nu wel echt goed met Hofstede dus als hij dit kan doorzetten dan ziet het er goed uit voor hem.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@AndriesW
Dat hoop ik ook met die mogelijke doorstart. M.i. zou dat een slechte zaak zijn, als 't team moet stoppen, voor de ontwikkeling van mogelijke talenten.
Ik begrijp best, dat je 't opneemt voor je dorpsgenoot. Ik denk ook, dat Hartthijs zich nog wel gaat tonen.
Wat mijn vergelijking met Jungels betreft; er rijden meer jongelingen in de Giro, die het uitstekend doen, bijv. Stefan Küng van BMC.
Hofstede is ook volgens zijn eigen teambaas een sterke renner, die echt kan meedoen in 't WT-circuit. En nu er bij Giant renners afscheid gaan nemen zie ik hem wel zijn maatje volgen.

kelderfan

'@AndriesW
Tour de Savoie Mont Blanc (2.2): Hofstede doet weer goede zaken en ook Jan Maas, Joris Nieuwenhuis en Hartthijs De Vries doen goed mee. Hofstede moet het helaas wel doen zonder Tusveld en Meijers, die de ZLM rijden en toch ook niet verkeerd met Merijn Korevaar. Jammer dat Budding door een valpartij achterop raakte.

Laatst gewijzigd
AndriesW

'@kelderfan
Ja ik ben benieuwd of Hofstede hier voor de winst kan gaan en Hartthijs ook voor mooi klassement. Vandaag aankomst bergop.

AndriesW

Helaas, de mannen van RaboDev konden uiteindelijk geen potten breken in de finale van de etappe. De vier die gisteren voorin eindigden (Hofstede, Maas, Nieuwenhuis en De Vries) waren aanvankelijk wel weggereden in een groep van 19.
Hartthijs moest in de afdaling van de voorlaatste klim van fiets wisselen, zo meldt hij op Twitter. Hij is pas op 20 minuten binnengekomen. Het bleek ook echt wel zwaar te zijn. Lennard Hofstede 15e op bijna drie minuten en Jan Maas niet ver daarachter.
Toptalent Adrien Costa kwam er met 18 minuten achterstand overigens ook niet aan te pas. Verrassende winnaar: de Belg Harm Vanhoucke op zijn 19e verjaardag.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@AndriesW
Met een "ijzersterke" Jan Maas is er weer jong klimtalent onderweg. Keurige 3e. plek rit 3 in Tour de Savoie Mont Blanc. Er moest toch echt geklommen worden.
Hartthijs De Vries is gelijk met Hofstede over de streep gekomen. Er volgt nog een tijdrit.

xistnc

Hoe verliep de etappe, Kelderfan?

Die Jan Maas is me er volgens mij wel eentje idd. Geen type om Roompot-achtige wedstrijden te gaan rijden, liever een Bouwman- of Oomen-achtige route. Die laatste reed vandaag overigens een matige tijdrit in Zwitserland. Misschien met het oog op zijn beoogde rol morgen, maar toch jammer. Het was een tijdrit naar zijn maat.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@xistnc
Costa wint de tijdrit met Joris Nieuwenhuis als nr. 9. Jan Maas verliest 0:45 sec. Aexeon heeft weer huis gehouden. Maar volgens mij reden die jongens de tijdrit sneller, dan de boys in de TdS.
Dus Jan Maas moet net als Kelderman aan de bak in een serieuze bergetappe. Hofstede kwam binnen op 0:59 sec. binnen. Ik hoop dat TLJ deze Jan Maas niet laat lopen.
Dat Sam Oomen minder heeft gepresteerd, komt toch ook een beetje, omdat hij vaak op kop van 't peloton heeft moeten rijden in dienst van Warren Barguil denk ik zomaar.

xistnc

'@Kelderfan
Ik vroeg hoe de etappe verliep. De uitslag kan ik zelf ook wel vinden.

Snap je het verschil tussen het verloop van de etappe enerzijds en de uitslag anderzijds?

1 2 3 4 5 6

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.