Rabo Development Team

1 2 3 4 5 6
nietram

Waar zouden talenten als Kooistra, Detant, Eenkhoorn en Welten dan hebben getekend??

diegodon

waarschijnlijk SEG en BMC Development !

nietram

'@diegodon
Mmm, ok. Eenkhoorn en Welten bij BMC heb ik inderdaad ook geruchten over gehoord. Dat zou dan 3 Nederlanders maken bij BMC, als Tietema tenminste blijft. SEG heeft van de huidige lichting nog maar 5 man over die er volgend jaar ook rijden, dus die hebben in ieder geval wel ruimte zat, haha. :D

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik moet eerlijk zeggen dat ik eigenlijk had verwacht dat Giant ook Hofstede zou nemen.

Wielerfan1987

'@xistnc,

Lees maar na op de site van Rabo Development.
In de Piccolo Lombardia kwam Sam vroeg ten val waardoor hij nooit meer aan het front terugkeerde, dit en ik zou ook zeggen alleen dit heeft ertoe geleid dat de andere jongens de kans kregen voor zichzelf de wedstrijd uit te rijden.

In de coppa dei Laghi was er een scenario (meen ik) dat Hofstede in de kopgroep zat die het haalde tot de finish, dit was waarschijnlijk vooraf niet verwacht.

Ook ik vind de afwezigheid van mannen als Detant, Eenkhoorn en Welten vreemd.

De ploeg heeft nu geen sprinter meer, en twee van de sterkste klassieker renners die de junioren verlaten laten Rabo ook links liggen (als Rabo ze al heeft gepolst).

diegodon

volgens mij heeft Rabo met Godrie en Meijers 2 snelle mannen !

kelderfan

Sam Oomen en Martijn Tusveld hebben 't weer goed gedaan in Parijs-Tours U23. De nrs. 1 en 2.
Waarom Tusveld geen contract heeft gekregen bij TLJ vind ik nog steeds jammer.

Borsje

RDT bezig PT traditie op te bouwen...... Prachtige uitslag weer vandaag!

Laatst gewijzigd
kelderfan

Ik vind het wel opvallend, dat de talenten niet meer automatisch naar TLJ doorstromen. Na 3 jongens vorig seizoen, die het toch goed doen, nu niet een renner. Daar moet toch een reden voor zijn.

xistnc

Ik vind dat een goede ontwikkeling. Er is niks meer vanzelfsprekend. Dat houdt de renners scherp.

Wielerfan1987

Simpel,

De enige renner die van de lichting dit jaar WT waardig werd en word geacht koos voor een andere ploeg....

Ik deel hun mening ook wel, hoe erg ik ook gecharmeerd ben van een jongen als Hofstede.
Hij zou misschien een goede kunnen zijn voor Roompot, maar anders denk ik dat hij gewoon nog een jaartje verder moet rijpen.
En verder is er niet een renner bij RDT waar TLJ nu direct iets aan zou kunnen hebben, met alle respect voor die jongens overigens.

Er zitten wel weer een of twee talentjes aan te komen (Lenderink, Maas, Bax) maar dat zijn nu nog maar net eerste jaars beloften en kunnen echt de stap naar WT nog niet aan.

De spoeling is gewoon wat dun dit jaar.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Wielerfan1987
Jongens als Tusveld en Jeroen Meijers hebben zich toch goed laten zien dit jaar. Tusveld lijkt mij net als Bouwman goed in 't heuvelopwerk, dat heeft hij toch laten zien in de Tour de L'Ain.

nietram

Kooistra naar SEG Racing, aldus de Leeuwarder Courant.

S. Morgenstern

Tusveld is zo'n renner waar Roompot voor bedoeld is lijkt me. Zijn vier jaar bij RDT waren blijkbaar niet overtuigend genoeg voor een plek in een WT-ploeg, maar een hele degelijk Nederlandse WT-renner zou hij weldegelijk alsnog kunnen worden. Een tussenstap om uit te vinden of dat er inderdaad in zit lijkt me ideaal. Dat het geen vanzelfsprekendheid is dat ieder jaar de beste jongens van RDT, ook zonder overtuigende prestaties, direct naar de enige Nederlandse WT-ploeg gehaald moeten worden, is geen verkeerde zaak. Vorig jaar een hand vol renners vertrokken en nu een lichting die buiten Oomen (nog) niet overtuigend genoeg is geweest. Helemaal niet vreemd dat het dan dit jaar op zo loopt.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@vlek
Zie bericht Nietraam. De talenten kijken nu ook of zij bij SEG een plek kunnen krijgen.
Waarom wordt dan wel Bouwman gehaald. Heeft hij betere resultaten behaald. Zie Parijs - Tours U23. En je weet ook, dat ik 't een goede zaak vind om Bouwman te halen.

S. Morgenstern

SEG, maar ook Roompot zijn inderdaad factoren die maken dat RDT een mindere lichting heeft en dit jaar alleen Oomen af weet te leveren.

Waarom Bouwman? Hij heeft blijkbaar kunnen overtuigen tijdens zijn stage bij TLJ.

Wielerfan1987

Buiten of iemand de fysieke mogelijkheden heeft speelt natuurlijk ook mee wat voor mogelijkheden men in hem ziet, en net zo belangrijk: is er een klik/past hij in de groep.

Tusveld heeft vorig jaar stage gelopen en kennis gemaakt en hoewel hij op papier niet zal hoeven onderdoen voor Bouwman past laatstgenoemde waarschijnlijk gewoon beter in de groep, of zien ze in hem meer potentie dan ze bij Tusveld zien.

Laatst gewijzigd
xistnc

De meeste renners van RDT hebben meer naam gemaakt op het forum van WF dan in uitslagen op de UCI-kalender. Het eerste is echter geen compensatie van het tweede, dat snappen de WT-ploegen gelukkig.

Laatst gewijzigd
Wielerfan1987

Toch wel zonde dat dit Development Team na 2016 niet verder zal gaan zoals het er nu uit ziet, hoewel ik stiekem hoop op toch nog een verlenging van het contract van de zijde van Rabobank, ofwel dat er een nieuwe sponsor gevonden kan worden.

Zo niet hoop ik dat de KNWU zich wellicht met een landenteam zal inschrijven voor wedstrijden als Alsace, L'ain, LBL U23, Piccolo Lombardia etc.

Dit zijn toch allemaal wedstrijden van een iets groter kaliber waar de andere continental teams doorsnee genomen niet aan de start komen, en bovendien zijn het wedstrijden waar jonge talenten gewoon veel ervaring op kunnen doen.

kelderfan

Het lijkt mij ook een slechte zaak als RDT niet mocht worden voortgezet. In die Piccolo Lombardia hebben die jongens van RDT het prima gedaan.
Wie mij opviel was die Jan Maas {19jr.}. Die gaat aardig de kant van Sam Oomen op.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Misschien dat er nog een andere sponsor opstaat voor volgend jaar. Daarnaast kan bijv SEG die rol wel nog meer op zich nemen. Rijd tot ook een aardig programma al dit jaar.

kelderfan

Bij Trek is Segafredo als sponsor gekomen. Volgens mij hebben wij in Nederland toch ook koffie gerelateerde bedrijven. Zo'n DE zou zijn naamsbekendheid toch ook via een wielerploeg als "RDT" zijn naamsbekendheid kunnen vergroten.

petoi

Alleen heeft DE geen wereldwijd verspreid merk. Ja Senseo maar daar hangt toch wel de zweem omheen van minder waardige koffie dan kan de sponsoring juist tegen je gaan werken.

Wielerfan1987

Er zullen vast meer bedrijven zijn die de middelen hebben om een ploeg van zoals nu blijkt slechts om en nabij de 1 miljoen te soonsoren, desnoods twee bedrijven samen op het shirt ofzo.

Volgens de uitingen die gedaan zijn bij de ploegenvoorstellingen is zelfs de damesploeg met 1,5 miljoen een grotere investering.

Wielerfan1987

Voor de geinteresseerden:

http://www.wielerverhaal.com/dit-zijn-de-5-nieuwe-toptalenten-van-het-rabobank-development-team/

1 2 3 4 5 6

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.