'@diegodon
Mmm, ok. Eenkhoorn en Welten bij BMC heb ik inderdaad ook geruchten over gehoord. Dat zou dan 3 Nederlanders maken bij BMC, als Tietema tenminste blijft. SEG heeft van de huidige lichting nog maar 5 man over die er volgend jaar ook rijden, dus die hebben in ieder geval wel ruimte zat, haha. :D
'@xistnc,
Lees maar na op de site van Rabo Development.
In de Piccolo Lombardia kwam Sam vroeg ten val waardoor hij nooit meer aan het front terugkeerde, dit en ik zou ook zeggen alleen dit heeft ertoe geleid dat de andere jongens de kans kregen voor zichzelf de wedstrijd uit te rijden.
In de coppa dei Laghi was er een scenario (meen ik) dat Hofstede in de kopgroep zat die het haalde tot de finish, dit was waarschijnlijk vooraf niet verwacht.
Ook ik vind de afwezigheid van mannen als Detant, Eenkhoorn en Welten vreemd.
De ploeg heeft nu geen sprinter meer, en twee van de sterkste klassieker renners die de junioren verlaten laten Rabo ook links liggen (als Rabo ze al heeft gepolst).
Simpel,
De enige renner die van de lichting dit jaar WT waardig werd en word geacht koos voor een andere ploeg....
Ik deel hun mening ook wel, hoe erg ik ook gecharmeerd ben van een jongen als Hofstede.
Hij zou misschien een goede kunnen zijn voor Roompot, maar anders denk ik dat hij gewoon nog een jaartje verder moet rijpen.
En verder is er niet een renner bij RDT waar TLJ nu direct iets aan zou kunnen hebben, met alle respect voor die jongens overigens.
Er zitten wel weer een of twee talentjes aan te komen (Lenderink, Maas, Bax) maar dat zijn nu nog maar net eerste jaars beloften en kunnen echt de stap naar WT nog niet aan.
De spoeling is gewoon wat dun dit jaar.
Tusveld is zo'n renner waar Roompot voor bedoeld is lijkt me. Zijn vier jaar bij RDT waren blijkbaar niet overtuigend genoeg voor een plek in een WT-ploeg, maar een hele degelijk Nederlandse WT-renner zou hij weldegelijk alsnog kunnen worden. Een tussenstap om uit te vinden of dat er inderdaad in zit lijkt me ideaal. Dat het geen vanzelfsprekendheid is dat ieder jaar de beste jongens van RDT, ook zonder overtuigende prestaties, direct naar de enige Nederlandse WT-ploeg gehaald moeten worden, is geen verkeerde zaak. Vorig jaar een hand vol renners vertrokken en nu een lichting die buiten Oomen (nog) niet overtuigend genoeg is geweest. Helemaal niet vreemd dat het dan dit jaar op zo loopt.
Buiten of iemand de fysieke mogelijkheden heeft speelt natuurlijk ook mee wat voor mogelijkheden men in hem ziet, en net zo belangrijk: is er een klik/past hij in de groep.
Tusveld heeft vorig jaar stage gelopen en kennis gemaakt en hoewel hij op papier niet zal hoeven onderdoen voor Bouwman past laatstgenoemde waarschijnlijk gewoon beter in de groep, of zien ze in hem meer potentie dan ze bij Tusveld zien.
Toch wel zonde dat dit Development Team na 2016 niet verder zal gaan zoals het er nu uit ziet, hoewel ik stiekem hoop op toch nog een verlenging van het contract van de zijde van Rabobank, ofwel dat er een nieuwe sponsor gevonden kan worden.
Zo niet hoop ik dat de KNWU zich wellicht met een landenteam zal inschrijven voor wedstrijden als Alsace, L'ain, LBL U23, Piccolo Lombardia etc.
Dit zijn toch allemaal wedstrijden van een iets groter kaliber waar de andere continental teams doorsnee genomen niet aan de start komen, en bovendien zijn het wedstrijden waar jonge talenten gewoon veel ervaring op kunnen doen.
Er zullen vast meer bedrijven zijn die de middelen hebben om een ploeg van zoals nu blijkt slechts om en nabij de 1 miljoen te soonsoren, desnoods twee bedrijven samen op het shirt ofzo.
Volgens de uitingen die gedaan zijn bij de ploegenvoorstellingen is zelfs de damesploeg met 1,5 miljoen een grotere investering.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.