Scorito - Vuelta a España 2022

1 2 ... 10 ... 114 115
niek-vdv

Ik geef juist niet zoveel om sprints met andere treintjes en leadouts, dus die 19e plek maakt mij niet uit. Overigens vind ik de sprinters tot nu toe structureel een beetje te duur, dan neem ik nog liever een Penalver als hij rijdt of een gokje met Canal.

rbc1912

Dus jij wilt de sprinters gewoon skippen? Volgens mij is niemand ooit hoog geëindigd met die tactiek

zitvlees

vrijwel elke sprinter zat solo na de laatste knik. Voor Cavendish viel de deur dicht, Bennett moest ook een moment inhouden, Ackermann ging vroeg aan en creërde zo z'n eigen ruimte, Thijssen reed op de rode loper na wat schouderwerk met Olav, Demare kreeg iedereen om de oren voordat hij zelf aan kon gaan. Wat valt hier over te zeggen? In de Vuelta zullen er echt wel meer treintjes de boel langer in het gareel houden en zal zo'n chaotische sprint minder vaak voorkomen. Toch zal je daar ook jezelf moeten plaatsen en op het juiste moment de ruimte in duiken.

Als ik de etappes van Tirreno terug kijk, is het wel duidelijk dat daar niets uit op te maken viel voor de Giro. Demare reed daar naar een 17e, 2e en 9e stek. In de Giro werd hij 2e, 1e, 1e, 4e, 1e en 6e. In Tirreno had hij 4 mannen van zijn trein al mee, maar de dominantie van die trein in de Giro had je van te voren dus ook niet kunnen voorspellen obv Tirreno.

rbc1912

Valt geen speld tussen te krijgen, maar je zal toch ergens je keuze op moeten baseren. Je neemt alles mee en verder kun je niet veel doen. Dat maakt het spel ook zo mooi vind ik

Bzuidema

Gewoon de beste sprinters mee nemen. :p

zjoop

Ik verwacht ook wel wat van Theunissen. Die kan voor 1,5 miljoen ook zomaar wat punten gaan sprokkelen. In de massasprint maar ook de wat moeilijkere sprints. Geniet waarschijnlijk meer dan voldoende vrijheid.

ZK

Behalve wanneer Kooij mee gaat, dan is Teunissen als leadout stuk minder interessant..

Antonini

Een prijs van 1.5M zou leuk zijn voor Lopez, omdat het natuurlijk een topper is wanneer hij fit is en mentaal geen problemen heeft. Waarschijnlijker geven ze hem een prijs van 3M en dan is het niet rationeel hem mee te nemen.

Odin

Mal voor 2 miljoen op te halen.

ZK

Superman 2m. Prima geprijsd. Blijft een gokje, maar voor die prijs kun je hem prima meenemen als extra ak man. Hij heeft tot nog toe altijd 300 punten of meer opgeleverd

Jasperdewaal11

Behalve dan in de Giro 2020 en 2022 en de Tour 2021. Zo zeker lijken mij de 300p niet ;)

Laatst gewijzigd
ZK

'@Jasperdewaal11 leuk geprobeerd, maar in Vuelta heeft hij altijd 300 punten of meer behaald ;-) en zoals ik al zei blijft het (gezien dit seizoen) een gok, maar voor 2 miljoen wel verdedigbare gok als extra (!) ak man lijkt mij?

Derkus

Wat denken jullie van Alaphilippe....zou zo maar eens een hoop punten kunnen gaan pakken

Putdeksel

In het stuk over MAL: We zullen de situatie van dichtbij opvolgen en niet twijfelen om resolute maatregelen te nemen indien nodig.”

Die kan dus ook na een belletje op dag 2 door z’n ploeg naar huis gestuurd worden… Lastig…

Yskoud

Alaphilippe niet doen hoor, er zijn nauwelijks punch en heuvelritten in de Vuelta. Was ook hopeloos uit vorm op de muur van Huy. Hayter ook niet doen aub.

Jasperdewaal11

'@ZK Ja ok maar een renner met zoveel controverse om zich heen daar brand ik mij liever niet aan. Wie weet doet hij het wel goed wie weet niet. Misschien slaat hij wel weer een supporter KO of weigert hij verder te rijden als zijn ploegleider niet doet wat hij wil.

Neemt niet weg dat hij een uitstekende klimmer is maar toch....

Derkus

Koentje Bouwman voor de bollentrui? En wie zijn mogelijkerwijs zijn concurrenten?

vevie

MAL start, dus gaat sowieso mee. Er moet altijd een renner als MAL of Landa mee. Gebeurt altijd genoeg mee, maar je hebt een juichrenner nodig. Iemand die de koers durft te animeren.

rbc1912

Nou. Dan liever geen MAL of Landa :)

maliaobama

NICE

arjenzvob

Is de aankomstplaats Tour 2024 bekend ja? @Maila

Antonini

Als MAL goed rijdt in Burgos dan wordt het natuurlijk een no-brainer voor die 2 miljoen. Om dan in de Vuelta weer hopeloos te falen. Nu al weer helemaal zin in.

Volgerrr

'@YSKOUD Bij je reactie over het niet meenemen van Alaphilippe proef ik een beetje cynisme. Al kijkend naar het parcours zijn er in tegenstelling wat jij insinueert toch echt weinig punch etappes en ritten voor de aanvallers? Of kijk ik naar een ander routeboek?

kevinraar

heb was wat gemaakt heb nu dit
8 klassement
4 klimmers
6 sprinters
3 miljoen over voor 2 renners

rbc1912

Lucas Hamilton ook weer 10e vandaag. Je gaat er de oorlog niet mee winnen. Maar zou zomaar een aardige opvuller voor 1 miljoen kunnen zijn.
Maar heb hem al 2x eerder in mijn team gehad en 2x helemaal niks

1 2 ... 10 ... 114 115

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.