vrijwel elke sprinter zat solo na de laatste knik. Voor Cavendish viel de deur dicht, Bennett moest ook een moment inhouden, Ackermann ging vroeg aan en creërde zo z'n eigen ruimte, Thijssen reed op de rode loper na wat schouderwerk met Olav, Demare kreeg iedereen om de oren voordat hij zelf aan kon gaan. Wat valt hier over te zeggen? In de Vuelta zullen er echt wel meer treintjes de boel langer in het gareel houden en zal zo'n chaotische sprint minder vaak voorkomen. Toch zal je daar ook jezelf moeten plaatsen en op het juiste moment de ruimte in duiken.
Als ik de etappes van Tirreno terug kijk, is het wel duidelijk dat daar niets uit op te maken viel voor de Giro. Demare reed daar naar een 17e, 2e en 9e stek. In de Giro werd hij 2e, 1e, 1e, 4e, 1e en 6e. In Tirreno had hij 4 mannen van zijn trein al mee, maar de dominantie van die trein in de Giro had je van te voren dus ook niet kunnen voorspellen obv Tirreno.
'@ZK Ja ok maar een renner met zoveel controverse om zich heen daar brand ik mij liever niet aan. Wie weet doet hij het wel goed wie weet niet. Misschien slaat hij wel weer een supporter KO of weigert hij verder te rijden als zijn ploegleider niet doet wat hij wil.
Neemt niet weg dat hij een uitstekende klimmer is maar toch....
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.