Scorito - Vuelta a España 2022

1 2 ... 100 ... 114 115
René Hendrikx

Gok vandaag op Rodriguez, puur op onderbuik gevoel.

ivo001

Ik twijfel voor plekje 9 tussen Buitrago of 8 punten van pedersen.

R. D.

Ik neem Buitrago vandaag(weer)mee. Heeft al zo vaak hoog in de odds gestaan en nooit werd het iets, maar het gaat me niet gebeuren dat vandaag de uitzondering is.

Verder neem ik mee;

Evenepoel(C) - ik ga niet gokken op 1 van mijn aanvallers al denk ik wel dat er een aanvaller wint vandaag, had ik Vine dan misschien ...

Rodriguez
Ayuso
Higuita
Lopez

Almeida - verwacht er weinig van maar in Chaves en Hindley heb ik nog minder vertrouwen

Buitrago
Pinot
Jesus Herrada

op de bank; Chaves en Hindley

Laatst gewijzigd
Landeirovic

Vandaag is een echte klim voor een diesel zoals Almeida heel lange klim vrij gelijke klim. Maar verwacht hem heel sterk zondag op 2500m. Won dit jaar al 2 bergritten van 2000m+

Smarty

Buitrago heeft Corona lees ik net op Sporza!

Yskoud

Buitrago DNS.

Uitvaller nummer 10 voor mij!
Record is mij 12 jarig Scorito-bestaan….

arjenzvob

Toch maar een andere kopman ;)

Smarty

'@Yskoud: gecondoleerd!

R. D.

Zo die 14 klimmers gaan toch nog van pas komen. Nog 10 over.

Eddix

'@arjenzvob hè, dacht ik vandaag weer even mijn kopman af te stemmen op de jouwe, ging in het verleden wel vaker goed. Maar het zit niet mee zeg.. dan maar gokken op Higuita? Of safe op Evenepoel?

Wouw ik zie dat ik Buitrago echt 1 min voor de deadline gewisseld heb.. toch nog een béétje geluk..

Laatst gewijzigd
KissMyAce2.0

Ik kom mij weer even melden. Sorry dat ik zo lang afwezig was. Ik was druk met bier drinken.

Allereerst wil ik @arjenzvob wat zoetigheid toespelen. Dat kan hij wel gebruiken. Een spekkie ofzo, lekker man.

Daarnaast sta ik natuurlijk weer zeer goed in de Scorito-tabellen, zoals vrijwel altijd eigenlijk.
De coronagevallen doen mijn team helemaal niets! Keurig op 76%

Valvuillerdemoz

'@Kissmyace2.0
Hè gelukkig ! We begonnen je al te missen! 😄

Papa Bart

Dat moet je ook maar kunnen.. in een vluchters etappe met een enorme klont renners niemand in de groep hebben. En eigenlijk ook maar 2 uit die groep op de bank..Da’s best knap, wat?

Thomberg

Wat een flutzooi dit zeg. Tuurlijk Buitrago ook er uit. Nogmaals, een reserve systeem dat als iemand in je dagopstelling die dag uitvalt door COVID vervangen door je eerste reserve is geen onnodige luxe.

Door berichten Buitrago hem er in ipv Carapaz. En nu zit die laatste in ontsnapping.

Aan de andere kant, het is de schuld van @Arjenzvob, zonder jouw nieuwsbericht had ik hem niet aangedurfd meer :-)

jenzrscl

Vine (C) kan goed uitpakken , verder ook carapaz en craddock in mijn team vandaag

rbc1912

Keldermann op de bank hier. Verder niemand in de vlucht van de dag

arjenzvob

Mea Culpa!

And @kissmyace: Kom maar brengen :) Drinken we samen een biertje. Lijkt me supergezellig met jou.....

Ragnar Lolbroek

Verdorie. Voormiddag teamvergadering op het werk. geen tijd gehad om info te checken. Bijgevolg Buitrago opgesteld en Carapaz op het bankje. Kelderman wel maa. maarja....wanneer wint die ooit een koers. Ondertussen 6 uitvallers en we bivakkeren al een aantal dagen onderin de 80%.

rbc1912

Hij hoeft niet te winnen toch om flink punten te vergaren

Meijers

Tja, vanochtend ff wat dobbelstenen gegooid voor de keuze tussen Higuita, Chaves en Kelderman. Resultaat, de eerste twee zijn mee en de laatste keurig op de bank :D. Nou ja, de stijging in het klassement is mooi meegenomen straks

Valvuillerdemoz

Jammer dat ik vanochtend toch maar Van Wilder voor de zekere puntjes hebt opgesteld ipv de tot nu toe onzichtbare Carapaz.
Soler als captain in de kopgroep is dan wel weer leuk!

Laatst gewijzigd
nasibal

De discussie rondom hoeveelheid uitvallers komt elke ronde weer terug evenals de roep om reserves. Ik snap de frustratie van het weken puzzelen en vervolgens doet de renner die jij graag gewild had niet meer mee. Ik snap ook de frustratie van het op moeten nemen tegen teams die aan het begin van de ronde nog evenveel renners hadden, maar gedurende de ronde opeens 3 meer. Maar als je het plat gaat slaan valt het uiteindelijk allemaal wel mee denk ik:

laten we eerst eens even kijken naar de 'reserves':
Bij Scorito mag je 9 renners per etappe opstellen, terwijl je er 20 in je team kan meenemen. Effectief heb je dus eigenlijk al niet alleen 11 reserves per etappe, je mag ook nog eens de renners die je gewisseld hebt weer vrij terugwisselen. In de meeste spellen met reserves heb je er een stuk minder t.o.v. het aantal basisrenners én is wisselen niet terug te draaien.

'Ja maar nasi, dat is leuk, maar je gaat bij scorito toch helemaal niet een basisteam van 9 kiezen, met 11 reserves?'. Dat zou inderdaad tactisch dom zijn. En ja, dat is een gevolg van het spelconcept. Maar een gevolg van het feit dat reserves vrij door te wisselen zijn, niet van het gevolg dat er geen reserves zijn. Daar komt bij dat je bij andere spellen (met reserves) je dezelfde tactische keuze moet maken: Als een renner uit of tegenvalt, wissel je hem dan voor eenzelfde type, of een ander type. Of wissel je hem juist helemaal niet en wissel je een ándere renner?

'Ja maar Nasi, bij Scorito moet je deze keuzes vooraf maken, terwijl ik bij andere spellen deze keuze op het moment zelf kan maken'. De enige keuze die je bij scorito vooraf moet maken is wélke reserves je hebt. Welke reserve je inbrengt kan je vervolgens vooraf aan de etappe bepalen. Het vooraf bepalen welke reserves je hebt is helemaal niet ongebruikelijk ook bij andere spellen. In spellen waarbij je vooraf je reserves niet hoeft te bepalen en telkens uit het hele overgbleven peloton mag kiezen heb je vaak een stuk minder wissels. Dat is de trade-off.

De opmerking 'Scorito zou wissels moeten invoeren' is dus in mijn ogen het moedwillig negeren van het spelconcept en je eigen keuzes daarin. Als ik wist hoe ik het engelse woord 'ignorant' goed naar het Nederlands zou kunnen vertalen, zou ik dat gebruiken ;)

Dan de opmerking dat wissels misschien niet altijd nodig zouden zijn, maar juist voor gevallen als deze vuelta wel gewenst, Feit is echter dat je in gevallen als deze Vuelta je er niet komt met pakweg 4 wissels (zoals in de meeste spelletjes gemiddeld het geval is). Ik durf er wel wat op in te zetten dat in al die andere spelletjes er nog steeds véél teams met uitvallers zitten, óók in de top van de ranglijst.

Brengt me bij het laatste punt, de impact van uitvallers. In principe heb je 3 belangrijke factoren: Pickrate, kwaliteit van de pick (achteraf) en kwaliteit van alternatieve picks die je buiten je team hebt moeten laten.

Hoge pickrate, Hoge kwaliteit: Hier heeft iedereen last van. Deze is eigenlijk alleen lullig als het om een goedkope x vs x keuze gaat. Het kleine gedeelte van de playerbase dat de andere keuze heeft gemaakt kan dan profiteren, mits de kwaliteit van die pick ook hoog is.

Lage pickrate, Hoge kwaliteit: Deze kan je voelen, maar alleen als er een alternatief is met redelijke pickrate en ook van hoge kwaliteit. Anders is het ergste wat er gebeurt dat je je 'bonus' t.o.v. andere kwijt bent.

Hoge pickrate, lage kwaliteit: Deze renner had je sowieso niet veel opgeleverd. Het is alleen lullig dat je geen andere keuze hebt gemaakt, waarmee je het verschil had kunnen maken. Maar dat was net zo lullig geweest als deze renner níet uitgevallen was.

Lage pickrate, lage kwaliteit: Lullig dat hij ook nog eens uitvalt, maar is gewoon sowieso een slechte keuze geweest.

Dus ja, uitvallers, en het aantal uitvallers kunnen een impact hebben. Dat hoor je mij niet ontkennen. Uiteindelijk zullen de teams met minder uitvallers én achteraf de juiste picks altijd boven komen drijven. Was bijvoorbeeld Mas (die ik heb) uitgevallen ipv Sivakov (die ik niet heb) had het er voor mij ook echt wel anders uitgezien dan nu, dat kan je niet negeren. Maar de conclusie 'ik heb veel uitvallers, DUS daarom sta ik laag' is echter in mijn ogen veel te kort door de bocht.. Voor elke uitvaller die je hebt moeten anderen alternatief in het team hebben die wél scoort. Dan heb je er pas last van. En zelfs dan heb je potentieel nog X renners die er samen voor kunnen zorgen dat je het alsnog beter doet dan dat andere team.

rbc1912

'@Meijers: herkenbaar. Moest er 1 afvallen van mijn 3 Bora-Männer. Uiteindelijk is de keuze op Keldermann gevallen. Hopelijk inspireert vandaag hem, zodat we er nog wat aan hebben in het restant van deze Vuelta

Dingetje

Gefeliciteerd alvast Kevin! Prachtige gok zo :)

Bzuidema

Wie heeft ook Carapaz op de bank haha

1 2 ... 100 ... 114 115

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.